فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

بافت

بافت
بافت - بافت آن عنصر بصری است که بسیاری از اوقات به عنوان بدل برای ارضای یکی از حواس، که همان حس لامسه باشد، ایجاد می شود، اما در حقیقت، ما می‌توانیم بافت یک پدیده را با دیدن تنها با لمس کردن تنها یا با تلفیق این دو باز شناسیم و ارزش آن را دریابیم ممکن است بافتی فقط کیفیت بصری داشته باشد و فاقد کیفیت ملموس باشد، مانند بافت بصری حاصل از چیده شدن حروف و کلم



زمانی با یک بافت حقیقی روبه‌رو هستیم، که هم دارای کیفیت لامسه‌ای باشد و هم واجد کیفیت بصری، و هر یک به تنهایی حاوی نوعی خبر حسی منحصر به فرد باشند که در عین حال با یکدیگر متناسب نیز هستند. ولی این دو نوع احساس لازم و ملزوم یکدیگر نیستند و هر یک را به تنهایی نیز می‌توان دریافت، زیرا لمس کردن ودیدن دو تجربه مستقل از یکدیگرند. معمولاً پس از دیدن یک بافت، میل داریم با لمس کردن و دست زدن به وجود آن اطمینان حاصل کنیم. شاید به همین دلیل باشد که در مکانهای عمومی لازم است مکرر به ما یادآور شوند که: «لطفاً دست نزنید»
بافت ترکیب یکی شیء را با نشانه‌های بسیار خرد و متنوع نشان می‌دهد و باید به تجربه حسی پرباری کمک نماید. تأکید بر علامت «لطفاً دست نزنید» در اماکن عمومی و فروشگاههای گران قیمت، در حقیقت به رفتار اجتماعی ما نیز سرایت کرده است. ما به طور حتم طوری تربیت شده‌ایم که به هیچ عنوان اشیا و آدمها را لمس نکنیم و تقریباً هیچ گونه خبر حسی از این راه به ما منتقل نمی‌شود. در نتیجه این حداقل تماس و تجربه لامسه‌‌ای و حتی ترس و گریز از آن کسانی که می‌توانند ببینند هنگامی که با چشمان بسته یا در تاریکی ناچار می‌شوند اشیا را لمس کنند، حالتی بسیار محتاطانه به خود می‌گیرند و با مراقبت خاصی به این کار اقدام می‌نمایند. به خاطر تجربه محدود و ناقص لامسه‌ای ما اغلب چیزها را از روی بافت آنها نمی‌توانیم تشخیص دهیم. در نمایشگاه مونترال که در سال 1967 م. برگزار شد، در یکی از غرفه‌ها از بازدیدکنندگان دعوت می شد تا حواس پنجگانه خود را بیازمایند. حاضران از قیفهای مختلف انواع رایحه‌ها را استشمام می‌کردند، که البته با اندکی بدبینی توام بود و حق هم داشتند چون بعضی از آنها بوی ناخوشایندی می‌داد آنها به صداهایی گوش می‌دادند و حتی چیزهایی را می‌چشیدند، ولی در مقابل حفره‌هایی که داخل آن را نمی‌دیدند و از آنها خواسته می شد تا با دست چیزهایی را که در آن است لمس کنند با تردید بسیار بی‌حرکت باز می‌ماندند. چه چیز آنها را از این کار باز می‌داشت و می‌ترساند؟ به نظر می‌رسد که عادت طبیعی و آزادانه اطفال در دست زدن و لمس کردن اشیا در بزرگسالان به علت تربیت از بین رفته است. چرا؟ شاید علت اخلاقیات ویژه قوم آنگلو- ساکسون، یا باز نگهداری رهبانی مآبانه باورهای فرهنگی که مربوط به غرایض می‌شوند باشد. به هر حال این مسئله به کرات در آن شرایط مصنوعاً فراهم آمده، دیده می‌شد. ولی بسیاری از دریافتهای حسی ما از بافت به صورت بصری است، مثلاً تصاویر، عکسها و نقاشیها و غیره همگی مملو از بافتهایی است که می‌بینیم اما با لمس کردن آنها پی‌می‌بریم که در واقع بافتی به آن صورت که دیده‌ایم وجود نداشته است و برداشت ما از آن بافت فقط بر مبنای آن چیزی است که دیده‌ایم. جعل کردن طبیعی یک نوع بافت که فقط دیده می‌شود، ولی وجود خارجی ندارد، تنها وسیله دفاع و بقای بسیاری از پرندگان، ماهیهای کوچک، خزندگان و حشرات است. شیوه استتارهای نظامی هم نوعی از همین روش است که با الهام از طبیعت اخذ شده است.

قیمت فقط10,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 15

قیمت : 10,000 تومان

حجم فایل : 65 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت

بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت
بخشی در مورد عظمت و شخصیت حضرت فاطمه الزهراء(س) مطرح شده در مجلس عزاداری آن حضرت - چندی پیش دریکی از مقالات که پیرامون آیه شریفه «و ما علی الرسول الا البلاغ» به رشته تحریر درآمده بود خواندم که رسالت اندیشمندان و عالمان عرصة دین چیزی جز ابلاغ معارف الهی نیست و تکلیف آنان فقط عرضه این معارف عمیق است و در قبال پذیرش یا عدم پذیرش آن از سوی عموم مسؤولیتی ندارند



درباب این مقاله، اگر چه آیات قرآن مؤید این مطلب هستند که خداوند هر که را بخواهد هدایت می‌کند، اما اصل مسأله تبلیغ منافاتی با این ندارد که از شیوه‌های صحیح و کارآمد تبلیغ که متناسب با سطوح مختلف فکری جامعه است بهره بگیریم. هر یک از افراد در فضایی رشد می کنند که مقتضیات خاص خود را دارد و به طبع آن، اولویت ها و دغدغه‌های ذهنی آنان پیرامون مباحث دینی با یکدیگر متفاوت است و همین تفاوت هاست که رسالت مبلغین را سخت تر می کند. درحالیکه یکی به دنبال کسب معارف قرآن است و از تفاسیر آن استفاده می کند، دیگری در جستجوی مسیری برای تهذیب و تزکیه نفس است و در این بین هستند کسانی که ذهنشان در گیرودار سؤالات بی جواب پیرامون مباحث اعتقادی در حوزه دین است.
مکتب حضرت امیر علیه السلام با سابقه ای که در زمینه ارائه معارف دینی به صورت تخصصی دارد، با وقفه ای طولانی که در روند آن بوجود آمد، همت گمارده است تا فصل جدیدی از فعالیت های خود را در نشر فرهنگ تشیع آغاز کند که دربرگیرنده سطوح مختلف و دغدغه های متفاوت است و نیز به صورتی تخصصی عرضه خواهد گردید. در پایان با عرض تسلیت شمس فروزان عالم امکان، حضرت صدیقه طاهره (س) و با تقدیم این مجموعه به حضور خوانندگان محترم، از الطاف و عنایات آن حضرت و مدد می گیریم تا در این راه قرین توفیقات الهی باشیم.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب (ع)
منابع و مآخذ :
قرآن کریم، سوره انسان آیه 7 قرآن کریم، سوره کوثر، آیات 1 تا آخر قرآن کریم، سوره نجم، آیه 3 صحیح بخاری، ج 4 ص 210 باب مناقب قرابت رسول الله کشف الغمه، اربلی فاطمه الزهراء شادمانی دل پیامبر، احمد رحمانی همدانی، صص 260-189 الهی نامه، عطار نیشابوری، ص 217 الاتقان، سیوطی، ج پ ص 141 فاطمه الزهراء شادمانی دل پیامبر، احمد رحمانی همدانی، ص 497 نهج البلاغه، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی، ص 237


نهج الحیاة
محمد دشتی
موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین (ع)، قم، 1372، ش، وزیری، 420 صفحه
این کتاب سخنان و روایاتی که اعمال و اخلاق و سایر شئون حضرت زهرا را نقل کرده به صورت موضوعی و به ترتیب حروف الفبا ذکر کرده است.
در خاتمه کتاب فهرست موضوعی جالبی ترتیب داده که به راحتی می‎توان به همه موضوعات دست یافت. در حقیقت نام دیگر آن فرهنگ سخنان فاطمه (س) است.
شرح خطبه حضرت زهرا (س) ج 1 و 2
سید عزالدین حسینی زنجانی
دفتر تبلیغات اسلامی، قم، 1370 ش، رقعی
این کتاب از تالیفات عالم بزرگوار آیت الله حسینی زنجانی است که پیرامون خطبه فدک می‎باشد. هر فصل قطعه ای از خطبه را دربرگرفته و شرح داده شده است. ابتدا ترجمه عبارات و سپس توضیح مفردات و سپس ذکر نکات و دقایق جملات آن به رشته تحریر درآمده است.
فاطمه مظهر جمال و جلال ذات ذوالجلال
آنچه در پی آمده است گزیده ای است از مباحثی که در سالهای گذشته در مجلس عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) پیرامون عظمت و شخصیت آن بزرگوار بیان کرده‌ام. این مکتوب را به پیشگاه نورانی سلالة پاک ایشان، حضرت فاطمه معصومه (س) تقدیم می دارم.
«هرکس به معرفتی راستین و حقیقی به مقام شامخ حضرت زهرا دست یابد، لیلة القدر را درک کرده است».1 این عبارت ترجمان فرمایش امام صادق (ع) است و گویای عظمت و ارزش والای بانوی بی همتای خلقت است. همانگونه که لیلة القدر برای مردم ناشناخته مانده است، شخصیت حضرت زهرا (س) نیز برای عموم ناشناخته است ولی این امر مانعی از برای عدم کسب شناخت نسبت به آن حضرت نیست.
آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
در ادامه پاره ای از فضائل و مناقب حضرت را بیان کرده و به شرح آن می‎پردازیم:
خداوند متعادل در سوره مبارکه کوثر خطاب به رسول گرامی اسلام چنین فرموده است: «انّا اعطیناک الکوثر؛ ای رسول ما همانا به تو خیر و برکت فراوان عطا کردیم»2. در لغت، واژه کوثر به معنای خیر کثیر آمده است و آن حقیقتی است که سرچشمه الهی دارد و محدود نیست لذا قابل شمارش نبوده و تا روز قیامت تداوم دارد.
بزرگان اهل تفسیر در بیان این خیر کثیر که خداوند به پیامبرش عنایت فرموده است اقوال مختلفی را آورده اند. عالم بزرگوار شیعه مرحوم علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان، خیر کثیر را بر اساس آیه آخر این سوره معنا کرده است. «انّ شانئک هوالابتر؛ بدان که دشمن تو قطعاً بریده نسل و بی عقب است»3 با توجه به آیه در می یابیم که دشمن رسول خدا، بدون نسل و تبار خواهد بود در حالیکه خداوند به پیامبر خود، کوثر عنایت کرده است یعنی حقیقتی که تداوم بخش نسل رسول خدا تا روز قیامت است و این حقیقت فاطمه (س) است که خیر کثیر و فضل عظیم خداوند است. «و کان فضل الله علیک عظیما.»4
- حضرت امام صادق (ع) در روایتی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) فرموده اند: «هی الصدّیقة الکبری و علی معرفتها دارت القرون الاولی؛ او صدیقه کبری است و قرون و اعصار بر محور معرفت و شناخت نسبت به او دائر است»5
صدیق در کامل ترین معنایی که برای آن ذکر شده است به کسی گفته می‎شود که خدا و رسول او و کتاب آسمانی را تصدیق کرده باشد. تصدیق کردن در این تعریف به معنای پذیرفتن و اطاعت کردن است. تصدیق می‎تواند فقط در مقام گفتار و با زبان انجام شود کسی که در این مرتبه از تصدیق است، مسلمان شناسنامه ای نام می‎گیرد. به این معنی که فقط در اسم مسلمان است و در رسم با این مکتب متعالی هیچ سنخیتی ندارد. تصدیق می‎تواند علاوه بر مقام گفتار، در مقام رفتار نیز صورت گیرد که این مرتبه، از مراتب عالیه دینداری است. آن کسی که با اعتقاد قلبی و در مقام گفتار و رفتار خود، خدا و رسول و کتاب آسمانی را بپذیرد و طاعت و عبادت او لِوَجه الله باشد صدّیق اکبر نام دارد که مونث آن در ادبیات عرب، صدیقه کبری خوانده می‎شود. حضرت زهرا (س) از آن جهت صدیقه کبری است که با تمام وجود به طاعت و عبادت خدا پرداخت و از این روی بود که در مقابل یک انفاق او شانزده آیه نازل گردید.6 این فقط نشان از عظمت انفاق ندارد بلکه نشانة بارزتری از مقام و رتبت انفاق کننده را در بردارد که به چه میزان نزد خداوند عزیز است. در قسمت انتهای روایت آمده است که قرون و اعصار بر محور معرفت او جریان داشته و دارد. عالمان حدیث قرون اولی را عهد انبیاء دانسته اند و آن دوران زندگی تمامی پیامبران از عهد آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) است. آنچه از این فراز روایت فهمیده می‎شود این است که معرفت و شناخت صدیقه کبری ملاک و اساس بعثت هر یک از انبیاء در عهد خود بوده است. بدین معنی که پیامبران از میان عارفان به مقام حضرت صدیقه انتخاب گردیده اند.

قیمت فقط6,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 18

قیمت : 6,000 تومان

حجم فایل : 15 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

بررسی تأثیر رضاتمندی شغلی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه 6 آموزش و پرورش در سال 85-84

بررسی تأثیر رضاتمندی شغلی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه 6 آموزش و پرورش در سال 85-84
بررسی تأثیر رضاتمندی شغلی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه 6 آموزش و پرورش در سال 85-84 - رضایتمندی شغلی معلمان از عوامل مهمی است که پیوسته در توسعه تکنولوژیک مورد توجه قرار می‌گیرد، مطالعه و بررسی تاریخچه توسعه و تحول جوامع تکنولوژیک نشان می‌دهد که رضایتمندی شغلی نیروی انسانی ماهر و تعلیم یافته در تبدیل جوامع به جوامع تکنولوژیک تاثیر انکارناپذیری داشته است از آنجا که هر فردی سعی دارد شغلی را انتخاب کند که علاوه بر تامین نیازهای مادی ا



تحول در آموزش مشکلات فراوانی را در تصمیم گیری مناسب شغلی و حرفه ای به وجود می آورد. به عنوان مثال می توان گفت تنوع و تعدد حرف و مشاغل و نیز پیچیده بودن روابط بین افراد، طرح ریزی حرفه ای و انتخاب شغل و رضایتمندی شغلی مفاهیمی هستند که معطوف به آموزش اند.
از آنجا که کار قسمت اعظمی از اوقات زندگی هر فرد را به خود اختصاص می دهد حتی در جوامع بدوی نیز هر کس مجبور به انجام کاری است و باید قسمتی از وظایف محوله در جامعه خود را بر عهده گیرد. گروهی معتقدند انسان به خاطر ارضای نیازهای مادی خود بالاجبار به کار تن می دهد در حالیکه گروهی دیگر کار کردن و اشتغال را بالاجبار توام نمی دانند و معتقدند اجبار نمی تواند عامل مهمی در ادامه اشتغال به شمار رود. به نظر این گروه گرچه انسان از طریق کار نیازهای زندگیش را برطرف می سازد. در حین حال از کار نیز لذت می برد و به خاطر کار کردن زندگی می کند کار از سوی دیگر علاوه بر رفع نیازهای مادی برای جسم و ذهن تمرین و ممارستی طبیعی محسوب می شود و ارضاء کننده فعالتیها و تلاشهای جسمی و ذهنی انسان است.
ارضای نیازهای جسمانی که از طریق کسب پول در مقابل انجام کار حاصل می شود، نمی تواند تنها علت لازم و کافی برای کار کردن محسوب گردد. ارضای نیازهای روانی- اجتماعی نیز از تعیین کننده های مهم در اشتغال و نوع آن به شمار می روند. هیچ عاملی به اندازه انجام کاری که درست انتخاب شده باشد، برای انسان لذت‌آور و رضایتمندیبخش نیست. از طریق کار کردن انسان خود را با دیگران مقایسه می کند. توانایی ها و مهارت های خود را می شناسد و همچنین محدودیتهایش را کشف می کند. تعامل بین انسان و پدیده های محیط شغلی ساختار رضایتمندی و در نهایت سطح عملکرد را به تصویر می کشد.
تحقیق حاضر به بررسی تاثیر رضایتمندی شغلی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی اختصاص دارد. اگر رضایتمندی شغلی به شکل صحیح مطالعه و بررسی شود و با توجه به نتایج به دست آمده برای دستیابی به آن، طرح ریزی شده و بر اجرای طرحها نظارت شود، منافع چندگانه عام و خاص برای آموزش و پرورش، به همراه خواهد داشت.
بیان مساله:
در دنیایی که هر روز به سوی تکنولوژی گام بر‌می‌دارد و در دنیایی که هر فردی برای داشتن زندگی در آن نیاز به کار کردن دارد، آیا ضروری است که مدیران و برنامه‌ریزان بخش آموزش، با خواستها و ملاکهایی که یک فرد در زمینه عوامل رضایتمندی شغلی با آن روبروست آشنا شوند؟
آیا شناخت خواستهای معلمان می‌تواند منجر به تغییر سطح پیشرفت آموزش و تحصیلی دانش‌آموزان گردد؟ آیا وقتی معلمی برای شغل خود ارزش و اعتبار قائل شود و یا اهمیت آن را واقعاً دریابد، این فرایند به تغییر سطح رضایتمندی شغلی او و تغییر سطح پیشرفت آموزش و تحصیلی دانش‌آموزان می‌انجامد؟ و از همه مهمتر اینکه آیا همیشه رضایتمندی شغلی موجب پیشرفت آموزش بالا می شود یا خیر؟
مهمترین مسأله تلاش در جهت انجام مطالعه هدفمند و معطوف به رضایتمندی شغلی در راستای پیشرفت تحصیلی است. یعنی شناخت علمی فرایند متغیر مستقل، بر متغیر وابسته، در شرایط تعدیل کننده و… دربحث رضایتمندی شغلی و پیشرفت دانش‌آموزان.
آنچه در پی‌ می‌آید جزئیات کوشش پژوهشگر است برای شناسایی و سنجش میزان رضایتمندی شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی و در نهایت ارائه استراتژیهای مناسب برای بهبود وضعیت موجود در خصوص جامعه هدف تحقیق.
قیمت فقط10,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 49

قیمت : 10,000 تومان

حجم فایل : 204 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

ماهواره

ماهواره
ماهواره - درهر پروسه، طراحی سیستم کنترل ازجمله مسائلی است که از اهمیت ویژه برخوردار بوده و در به ثمررسیدن اهداف پروژه نقش به سزایی خواهد داشت بسته به اینکه پروسه مورد نظر چه خصوصیاتی داشته باشد، ساختار سیستم کنترل لازم جهت تحقق اهداف کنترلی نیز تحت تأثیر قرارگرفته و دستخوش پیچیدگی پروسه و همچنین شرایط محیطی قرارخواهد گرفت



درسیستمهای هوافضا که کاربردهای فراوانی نظیر حمل و نقل، صنایع نظامی و... دارند پروسه هدایت و ناوبری از حساسترین وپیچیده ترین پروسه های کنترلی می‌باشد. بنابراین طراحی یک سیستم کنترل که بتواند اهداف کنترلی خاص چنین سیستمهایی را محقق سازد مستلزم برخورداری از یک سری ویژگی ها و قابلیتهای منحصر به فرد خواهد بود. بنابراین تحقق این ویژگیها که عمدتاً دقت سیستم کنترل و بهینه سازی می باشد (مشتمل بر مینیمم سازی هزینه و مینیمم سازی خطای پروسه است) درخصوص سیستمهای هوافضا که عموماً حساس و پیچیده می باشند امری حیاتی و اجتناب ناپذیر خواهد بود.
همانگونه که خواهیم دید ماهواره به عنوان عضوی از این خانواده دارای رفتاری پیچیده بوده که معادلات دینامیک حاکم براین رفتار از نوع غیرخطی ترویجی و چند ورودی – چند خروجی می باشد. لذا درراستای ایجادویژگی های مذکور کنترل بهینه با مینیمم کردن شاخص کارایی تعریف شده، سیستم را بهینه سازی می نماید که طی آن با توجه به محدودیت توانی ماهواره و همچنین به منظور فرآهم آوردن شرایط عملکرد نرمال، ماهواره با دقت بسیار بالا به سمت زمین جهت گیری می کند قانون کنترل را محاسبه نموده و بنابراین انتخابی مناسب و برتر خواهد بود.
حال به منظور تحلیل پایداری و طراحی یک کنترلر مناسب نخست معادلات حاکم بر دینامیک ماهواره را به دست می آوریم. زیرا هنگام مطالعه سیستمهای کنترل باید بتوان سیستمهای دینامیکی را مدل کرده و مشخصات دینامیکی شان را تحلیل کرد.
رفتار دینامیکی بسیاری از سیستمها را می توان برحسب معادلات دیفرانسیل توصیف کرد. همیشه باید به خاطر داشت که یافتن یک مدل ریاضی مناسب مهمترین بخش تحلیل است.
در مسائل مربوط به کنترل بهینه و سیستمهای چند ورودی و چندخروجی استفاده از نمایش فضای حالت مفید تر است .
روند نوین درمهندسی سیستمها به سمت پیچیدگی بیشتر است، علت اصلی این امر لزوم انجام کارهای پیچیده و دقت بیشتر است. سیستمهای پیچیده می توانند چند ورودی و چند خروجی داشته، متغیر با زمان باشند. به خاطر لزوم برآوردن قیدهای سخت تر برعملکرد سیستمهای کنترل و افزایش پیچیدگی از مدلسازی درفضای حالت استفاده می شود.

دینامیک وضعیت ماهواره و فرضیات
درفصل سوم پس از المان گیری از عنصر جرم واقع درباس سیستم ماهواره و پس از انتگرال گیری از عنصر جرم معادله حرکت سیستم به صورت زیر درآمد.
حال با توجه به معادله به دست آمده و برای ساده سازی درتست پایداری و طراحی کنترلر برای حرکت دورانی ماهواره فرضیات زیر را در نظر می گیریم:
کل ماهواره را یک جسم صلب درنظر می گیریم. زوایای اویلر کوچک درنظر گرفته می شوند و درنتیجه با توجه به رابطه سینماتیکی زیر که در فصل سوم بدست آمده داریم : ازممان اینرسی چرخها درمقابل ممان اینرسی کل ماهواره به علت کوچکی صرفنظر می کنیم. با اعمال فرضیات بالا به معادله دینامیک ماهواره درنهایت رابطه زیر را خواهیم داشت :
حال برای راحتی و با فرض اینکه کلیه گشتاورهای خارجی و داخلی وارد بر ماهواره برابر با باشد، قرار می دهیم :
درنتیجه معادله حاکم بر دینامیک ماهواره با اعمال گشتاور به صورت زیر بدست می آید :
که در آن I ممان اینرسی کل ماهواره می باشد.
با توجه به این مهم که با قراردادن محورهای دستگاه مختصات بدنی بر محورهای اصلی ممان اینرسی ماهواره، تنسور اینرسی قطری خواهد شد داریم :
حال برای بدست آوردن معادله ماهواره در فضای حالت، بردار حالت وبردار ورودی را به صورت زیر درنظر می گیریم.
معادلات دینامیک ماهواره به صورت زیر به دست می آیند:
به صورت ماتریسی درفضای حالت داریم :

با توجه به تعریف ضرب خارجی دو بردار قسمت دوم طرف چپ عبارت بالا برابر است با دترمینان زیر :
دترمینان را بسط می دهیم پس داریم :
با جایگذاری عبارت حاصل از بسط دترمینان در عبارت اصلی داریم :

پس معادلات وضعیت ماهواره درفضای حالت به صورت زیر بدست می آیند:
تحلیل پایداری ماهواره و روش دوم لیاپانوف:
بطور کلی کنترل وضعیت برای یک ماهواره عبارت از نگهداری وضعیت چرخش آن درجهت های مطلوب می باشد. جهت طراحی زیر سیستم کنترل وضعیت به عنوان یکی از اساسی ترین زیر سیستمهای ماهواره ابتدا باید پایداری ماهواره بررسی گردد.
ازطرف دیگر ارتباط این زیرسیستم با سایر زیرسیستمها از جمله دقت سمت گیری آنتن ماهواره در زیر سیستم مخابرات، مانورهای حرارتی موردنیاز درسیستم کنترل حرارت و همچنین سمت گیری آرایه های خورشیدی مد نظر می باشد.
بدین منظور برای تحلیل پایداری سیستم ماهواره با توجه به معادلات غیرخطی حاکم بر این دستگاه از روش تحلیل پایداری لیاپانوف بهره جسته و سپس از کنترل بهینه درجه دوم به منظور تست کنترل مدل شبیه سازی شده توسط شبکه عصبی پارامتریک بهره می بریم. دراینجا روش پایداری لیاپانوف را اساس طراحی سیستمهای کنترل بهینه درجه دوم قرار می دهیم.
قیمت فقط5,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 48

قیمت : 5,000 تومان

حجم فایل : 170 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

بررسی تأثیر موسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران

بررسی تأثیر موسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران
بررسی تأثیر موسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران - این مقاله مطالعه‌ایست دربارة تأثیر موسیقی نظامی بر هنر موسیقی ملی ایران تاریخ نیست ولی ضرورتاً باید موضوع را به شیوه‌ای تاریخی بررسی کرد و تصوری از چگونگی تأثیر تجربه‌ها و حرکت تکاملی و آکادمیک موسیقی جوامع غربی از طریق وسیله‌ای که در آن زمان یکی از معدود راه‌های حیات موسیقی در ایران بود را در ذهن خواننده آفرید به نظر «شوپنهاور» هنر، راه برگذشت



فهرست مطالب
عنوان ....................................... صفحه
فصل اول .....................................
1- تقدیم ....................................
2- تشکر .....................................
فصل دوم (بخش تحقیق) .........................
بررسی تأثیر موسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران
فصل سوم .....................................
آنالیز مارش رویش ............................
نت نگاری قطعه ...............................

بررسی تأثیرموسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران


( از پایان صفویه تا دوران معاصر)

یقیناً شوپنهاور تنها فیلسوفی نیست که در مورد هنر موسیقی نظریات خویش را به جامعه عرضه کرده است. در میان فلاسفه می‌توان به نیچه، فین کنشتاین، زیگموند اسپات، هگل و کاپلستون اشاره کرد که به مقوله هنرموسیقی به طور جدی نگریسته‌اند و این خود بیانگر نقش و اهمیتی است که این هنر در جامعه داراست و به لحاظ داشتن همین نقش و اهمیت همواره در طول تاریخ دچار تغییر و نوساناتی بوده که ناشی از شرائط اجتماعی- فرهنگی- مذهبی و حتی سیاسی بوده است.
زمانی که انسان بدوی و وحشی به رشته‌های اصوات سازمان نایافته گوش فرا می‌دهد احتمالاً ریتم را تنها عامل مورد نیاز برای نشان دادن و ثابت نگه داشتن زمان می‌داند چنانکه در موسیقی پست مدرن نیز کم و بیش این نظر تکرار می‌شود.
زیگموند اسپات درک موسیقائی انسان وحشی توسط پاهایش را بسته به سطح تجربیاتش منطقی می‌داند و ننگی برای آن نمی‌داند اگر موسیقی را توسط پاهایش می‌شنیده، زیرا ریتم ساده‌ترین و در عین حال اساسی‌ترین عاملی است که صورت را به سوی زیبائی می‌کشاند. ولی اهمیت و نقش متقابل و اساسی موسیقی و مخاطب و شرایط، زمانی آغاز می‌شود که انسان این پدیدة هنری را توسط قلب و عقل نیز درک می‌کند و همین درک باعث بوجود آمدن انواع موسیقی از قبیل موسیقی کار، موسیقی خواب، موسیقی انقلاب، موسیقی نظامی و … می‌شود.
نوع تأثیر و تأثر پذیری موسیقی در جوامع و زمانهای مختلف تقریباً شبیه به هم بوده، به عنوان مثال می‌توان اروپای سده‌های میانه را با ایران زمان صفویه مقایسه کرد.
به عقیدة انگلس «کلیسا در سده‌های میانه»‌تمام شکلهای ایدئولوژی، فلسفه، سیاست، حقوق و هنر را به الهیات مربوط کرده و آنها را به صورت تقسیمات فرعی الهیات در آورده بود. [1]
در همین دوران در سال 1325 میلادی پاپ جان دوازدهم با صدور فرمانی «مکتب جدید» موسیقی را محکوم کرد. زیرا این موسیقی: «به جای خواندن ملودیهای قدیمی، ملودیهای جدید را بافت نویسی تازه ابداع کرد، سرعت را به موسیقی مقدس تحمیل کرد، ملودی را به کمک تزئین، سکون و پلیفونی تحلیل برد و کلمات مقدس را بر آهنگ‌های نامقدس افزود. خلاصه آنکه از جان گذشتگی را متلاطم ساخت، گوش را خمار و شنونده را از راه به در کرد.»[2]
همچنین حدود قرون 17 و18 میلادی، اختراع فرم های «کنسرتو» و «اپرا» شورشی در برابر سلطه کلیسا بر موسیقی بود. رشد چشمگیر موسیقی سازی را نیز می‌توان شورشی در برابر سانسور اپرا توسط اشراف نامید.[3]
در این راستا می‌توان به نمونه‌های بسیار زیاد دیگری در اروپا اشاره کرد که طی آن با تغییر شرائط جامعه از لحاظ گوناگون موسیقی نیز به شدت متأثر شده است که ذکر آن در این مقال ضرورتی ندارد.
در ایران نیز موسیقی در ادوار مختلف تقریباً با همین فراز و نشیب‌ها به حیات خود ادامه داده که در کیفیت این تغییر وتحولات به علت متفاوت بودن در ساختار فرهنگی و اجتماعی با اروپا تفاوت دارد. بنابر اسناد و نوشته‌های موسیقی شناسان بزرگ ایرانی که عمدتاً‌ در قرن چهارم تا اواسط قرن نهم هجری بدست آمده – مانند فارابی، ابن زیله، ارموی و ابن غیبی، موسیقی در ایران دارای ساختار علمی بوده است.
«قدمای موسیقی شناس ایران از نظام و روشهایی که هندی ها و چینی ها در ارائه نغمه ها و آوازهای موسیقی به کار می بردند، مطلع بودند. آنان با دسترسی به خط موسیقی یونانی، احتمالاً با طرز نت نویسی موسیقدانان سرزمین های غربی آن روزگار نیز کم و بیش آشنایی داشتند و خود شیوة خاصی در ضبط المان و نغمه‌ها به کار می‌بردند.[4]»
تا زمان «ابن زیله اصفهانی» ( وفات 440 هـ..ق) روش نغمه نگاری خاصی که براساس حروف ابجد و با همان نظم و ترتیب طبیعی ابجدی بود به کار می‌رفت که ابن زیله روشی ابتکاری در نغمه نگاری ابجدی به وجود آورد و موسیقی دانان و موسیقی شناسان پس از او این روش را پذیرفته و در آثار خود به کار بردند. «عبدالمومن صفی الدین ارموی» موسیقیدان قرن هفتم ه.ق، شیوة نغمه نگاری‌ «ابن زیله» را کمال بخشید. این روش کاملترین شیوة نغمه نگاری موسیقی ایران به شمار می‌رود. آن هم به شیوه‌ای که بعد از او مورد پیروی همة موسیقیدانان ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی قرار گرفته است.[5]
حرکت علمی‌ای که در موسیقی ایران شکل گرفته بود تا زمان صفویه ادامه داشت. در دورة صفویه به دلیل نابسامان بودن شرایط سیاسی – اجتماعی و تحریمهای شرعی و مذهبی محیط نامناسبی برای رشد و پرورش و تحول موسیقی ایجاد شد و از لحاظ هنری و علمی و نظری ارزش خود را از دست داد.
«اوژن فلاندن » که در زمان محمد شاه در سال 1256 تا 1258 قمری در ایران بوده است، موسیقی ایرانی را بسیار ابتدائی و عقب افتاده توصیف می کند. او علت این عقب‌ماندگی را علمی نبودن موسیقی ایرانی ذکر کرده است. [6]
در این دورة طولانی، موسیقی در جوامع شهری به صورت تقلیدی- شفاهی در میان سه گروه دوام و استمرار یافت:
نخست : هنرمندان خانواده‌های سرشناس وقشرهای میانه یا بالای اجتماع که بنا به ذوق و علاقة شخصی به موسیقی روی آورده و آنرا آموخته بودند. افراد این گروه، که هر یک معمولاً یک یا چند ساز می نواختند، جز در محافل خانوادگی یا خصوصی و بعضاً در محفل‌های درباری و اعیانی ساز نمی‌نواختند و آواز نمی خواندند،
قیمت فقط8,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 54

قیمت : 8,000 تومان

حجم فایل : 30 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل