فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

بنا های اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد

بنا های اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد
بنا های اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد - بنا های اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد



بنا های اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد
وجود ویژگی های متنوّع در دوره های تاریخ تکوین معماریمسجد جامع کبیر یزد از یکسو و تضادّ در نوشته ها واقوال از دیگر سو،تاریخچه ای پیچیده و مبهم از این بنای مهمرا در پیشرو قرار داده است.این امر موجب آنن شد تا با هدف رفع ابهامات تاریخی مسجد و معرفی ان در دوره های تاریخی پژوهش حاضر شود.
بنای مسجد جامع کبیر یزد طی قرون متمادی بر بقایاو یا در کناربناهای متنوعی بنا گردیده که در متون تاریخی تحت عناوین مسجد جمعه شهرستان ،مسجد جامعع عقیق،مسجد جمعه قدیم در درده،مسجد جامع نو وبناهای الحاقی آن با اسامی گوناگون از آنها یاد شده است .
در بررسی حاضر از بناهایی که در قرون اولیه اسلامی تا نیمه قرن ششم ه.ق.در این مکان احداث شده تحت عنوان »بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد« یادد شده است که آثار بسیار اندکی از آن باقی است.نکته جایز اهمیت در رفع ابهامات تاریخچه مسجد آن است که هر ساخت و ساز و اقدام تازه ای در بنا،با تعمیرات و نوسازی آثار قبلیو به عبارتی با ابقاء و احیای آثار گذ شته توام است و این امر نه تنهادر بنا به طور خاص اتفاق می افتد،بلکه همواره با تغییر و تحولات محیطی مسجد نیز همراه است تاسازمان ،فضایی شهرراکه خود نیز به آن وابسته است ،تبلور و انتظامبخشد.
این مهم در بررسی تاریخی مسجد رهنمودی است تا نهوه برخورد پیشینیان با آثار گذ شته راروشن سازد،نگرش آن ها در قالب بنای منفرد نبوده،بلکه به عنوان یک فضای شهری، با هدف پرهیزاز تخریب و انهدام محیط عمل می کرده اند تا این اقدام به بی هویتی بنا و تزلزل در نظم اندامواره بافت های قدیمی شهرها منجر نگردد.
فهرست مطالب
پیشگفتار
روش پژوهش
منابع مورد استفاده
معرفی بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد
ابهام‌های تاریخی
بررسی و مقایسه مدارک و شواهد تاریخی
تعدد بناهای اولیه
آثار مورخیّن متّقدم
آثار دیگر مورخین
آراء صاحبنظران
رسالة ماکسیم سیرو از مسجد جمعه یزد
وقف نامه جامع الخیرات
بررسی شجره نامه آل کاکویه یزد
آثار مورخین
بررسی های تاریخی معاصر در شجرة کاکوئیان
بانیان و تاریخ بنیان دو مسجد قدیمی
مسجد اولیه: مسجد جمعة شهرستان؛ یا مسجد جامع عتیق
مسجد ثانویه: مسجد جمعه در ده، مسجد جامع قدیم، مسجد گرشاسبی
جمع بندی
مکان یابی تاریخی بنا
سیر تحولات تاریخی بناهای اولیه
بررسی نهایی و نتیجه گیری
خلاصه ای از مطالب
منابع
قیمت فقط6,900 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 72

قیمت : 6,900 تومان

حجم فایل : 39 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی

مقاله اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی
مقاله اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی - مقاله اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی



مقاله اقتصاد بین الملل و تبعات آن بر اقتصاد داخلی

فهرست
انحلال کمیسیون ارز واگذاری معاملات ارزی به بانک ملی ایران در
اسفند 1336
برنامه‌های تثبیت اقتصادی تحول مبانی سیاست ارزی کشوراهاله وظایف بانکی به بانک مرکزی در 1339
برنامه پنج ساله سیاست بازرگانی و ارزی کشورهماهنگی با برنامه سوم در اقتصادی کشور1341-1346
سیاست کنترل ارزی و اثرات آن در ایران
چگونگی وضعیت بازرگانی خارجی و کنترل ارزی
اثرات کنترل ارزی در ایران
تصحیح نرخ ارز در ایران
بازارهای متعدد ارز ونرخهای مختلف
اختلال در قیمتها و قیمتهای نسبی
عدم تخصیص بهینه ارز
اختلال در سرمایه‌گذاری خارجی
مقدمه:
هنگامی که از شبکه اقتصاد ملی می‌گذریم و وارد روابط اقتصادی بین‌الملل، روابط مبادلاتی اقتصادهای پولی می‌شویم امر «صرف» مطرح می‌شود، امر تبدیل پول ملی به پولهای خارجی و یا پولهای خارجی به پول ملی و کلیه مسائل ناشی از آن، تراز پرداختها و روشهای تعدیل عدم تعادل آن و ….
این امور نه تنها در بحث نظری از اقتصاد بین‌الملل اهمیت بسیار دارد بلکه زمامداران اقتصادی و سیاسی مملکت را اشتغال خاطری بزرگ است:
این که ارزش خارجی پول خود را چگونه حفظ کنند؟ با چه تدبیری محصولات خود را در بازارهای خارجی به فروش رسانند؟ با چه وسایلی مواداولیه، کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای موردنیاز را از بازارهای جهانی تأمین سازند و از چه طریق، سطح قیمتها را در حد مطلوب نگاهدارند و با چه ابزاری درآمدها را در جهت موردنظر سوق دهند و….
به همین منظور مجموعه‌ی مقرراتی می‌گذارند تا هدفهای آنان را تأمین کند. این مقررات که قسمت اعظم آن تحت عنوان مقررات ارزی و بعضاً ذیل عناوین مقررات بازرگانی، پولی، اقتصادی و… وضع و به مورد اجرا گذارده می‌شود مورد بحث این نوشته کوتاه است نه آنچه که در همة دنیا می‌گذرد، بلکه تنها در ایران !
دراین نوشته کوتاه، مسیری که این مقررات درایران طی کرده و تحولی که گذارنده، نمایانده می‌شود و درعین حال سعی می‌شود طرحی از محیط اقتصادی، سیاسی که در آن، زمامداران و اندیشمندان کشور تصمیم گرفتند به دست داده شود و سیرتحول نرخ ارز درایران از سال 1334 تا 1346 ارائه شده است.

تثبیت نرخ ارز
استقرار سیستم یک نرخی در سال 1334
اساس سیاست ارزی دولت در سال 1334 چنانچه در سهمیه وارداتی سال مذکور منعکس است اجرای توصیه صندوق بین المللی پول در مورد استقرار سیستم یک نرخی و نیز جلوگیری از ترقی قیمتها بود النهایه درسهمیه سال مذکور قابلیت انتقال گواهینامه ارز صادرات طبقه دوم از میان برداشته شد لکن این تصمیم درعمل به اشکال بازخورد بالنتیجه ،‌در دوم اردیبهشت تصویب نامه می‌گذشت مشعر به اینکه جهت ورود کالاهای طبقه دو سهمیه 1333 از ارز حاصل از صادرات طبقه دوم 1333 استفاده شود و نیز مقررات سال مذکور در مورد گواهینامه ارز صادراتی کماکان در سال 1334 حاکم باشد.
همچنین به منظور تثبیت قیمتها و جلوگیری از ترقی آن در 11 مرداد 1334 برای تمام کالاها نرخ خرید ارز در 75 ریال و نرخ فروش آن در 5/76 ریال تثبیت شد و سپرده به 80 ریال تقلیل بافت.
درآمد ارزی کشور در سال 1335 نیز همچنان روبه فزونی بود به علاوه در این سال اعتبارات متعددی از منابع صندوق بین المللی پول (000/500/17 دلار) اعتبارات صادراتی انگلیسی (000/100/4 لیره ) بانک بین المللی ترمیم و توسعه (000/000/10 دلار) کمکهای بلاعوض آمریکا (000/500/45 دلار) دراختیار ایران قرار گرفت و دولت برای مبارزه با تورمی که بروز آن متصور بودسیاست «در باز» را در پیش گرفت و چون برای اجرای برنامه‌ها ظرفیت نبود علیهذا واردات انواع کالاهای مصرفی تشویق شد وسهمیه‌ای که در آغاز سال تنظیم شده بود در حین اجرا متوقف شد و واردات حدود 50% از آن بیشتر گشت.
در سال 1336 نیز سیاست بازرگانی و اندی کشور همانند سالهای گذشته اتفاق افتاد حتی در این سال بعضی از کالاهای غیرمجاز سال پیش با پرداخت سود بازرگانی مجاز گشت و واردات همچنان رشد خود را دنبال کرد.
نرخ رسمی ارز نیز که بر اساس قانون 28 آبان 1331 و تصویب نامه 6 بهمن 1328 بر مبنای 1 دلار =25/32 ریال بود به نرخ 1دلار =75/75 ریال تغییر یافت و بدین ترتیب نرخ قانونی ارز با نرخ اقتصادی آن مساوی گشت.

قیمت فقط2,500 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 35

قیمت : 2,500 تومان

حجم فایل : 25 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله بررسی انواع ابزارهای مالی در بازارهای مالی جهان جهت جذب سرمایه های مردمی و رشد اقتصادی

مقاله بررسی انواع ابزارهای مالی در بازارهای مالی جهان جهت جذب سرمایه های مردمی و رشد اقتصادی
مقاله بررسی انواع ابزارهای مالی در بازارهای مالی جهان جهت جذب سرمایه های مردمی و رشد اقتصادی - مقاله بررسی انواع ابزارهای مالی در بازارهای مالی جهان جهت جذب سرمایه های مردمی و رشد اقتصادی



[3]
قیمت فقط5,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 109

قیمت : 5,000 تومان

حجم فایل : 90 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا (بازارهای داخلی و خارجی)

مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا (بازارهای داخلی و خارجی)
مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا (بازارهای داخلی و خارجی) - مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا (بازارهای داخلی و خارجی)





مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا
(بازارهای داخلی و خارجی)

مدیریت سازمانی برای رقابت و فروش کالا (بازارهای داخلی و خارجی)

منابع داخلی و مزیت رقابتی
منابع مالی
تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش
نقاط قوت و ضعف داخلی
رابطه بین واحدهای وظیفه‌ای سازمان
یکپارچگی استراتژی و فرهنگ
مدیریت
مالی/ حسابداری
فهرستی از پرسش‌های مربوط به بررسی عوامل داخلی
تحقیق و توسعه
تکنیکهای پایه
منحنی تجربه و تعیین قیمت
ارزیابی منحنی تجربه و تازه واردین
منحنی تجربه و مراحل مختلف تولید
تکنیکهای جدولی
مدل عمومی ارزش ایجاد شده برای مشتریان

زمینه های استراتژیک برای وجه مالی
ترکیب و رشد درآمدها
کاهش هزینه / بهبود بهره وری
معیارهای سنجش کیفیت
معیارهای سنجش خدمات بعد از فروش
ارزیابی عوامل درونی: مدل GE
تعریف عوامل کلید درونی:
عواملی که تحت کنترل مدیریت سازمان بصورت رسمی می‌باشد ، عوامل درونی می نامند. لیست کردن این عوامل کار خیلی مشکلی نیست. اما الویت‌بندی کردن و به اصطلاح عوامل کلیدی را از غیر کلیدی تشخیص دادن کار ساده‌ای نیست. این کار نیاز به هوش زیاد، تجربة‌ نسبتاَ بالا و دانش کافی در رشته مورد نظر دارد. برای بدست آوردن عوامل کلیدی متأسفانه تاکنون چهارچوب نظری یا مدل و روش علمی مطمئنی بدست نیامده است. معمولاَ برای تعیین آنها از همفکری مدیران گزینش شده استفاده می شود. ولی به هیچ وجه نمی‌توان مطمئن شد که همة‌ عوامل کلیدی سازمان مشخص شده است.
پس از مشخص شدن عوامل کلیدی درونی لازم است که به نحوی ارزیابی شوند.
همانطور که ملاحظه می‌شود در یک سمت عوامل کلیدی درونی نوشته شده و سپس در پنج مقیاسی خیلی بد (‌=) بد (-) متوسط یا بی‌تأثیر ( E ) ، خوب (+ ) و خیلی خوب (++) نظر ارزیاب مشخص شده و با اتصال نقاط خط زیگزاگی بدست می‌آید. حاصل جمع‌ جبری نقاط مثبت و منفی و صنعت کلی را نشان خواهد داد.
نکته قابل توجه در ارزیابی تعیین معیار یا شاخصی است که نسبت به آن خوب یا بد بودن عامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در اینحالت عوامل به دو دسته قابل تفکیک هستند.
1- عواملی که از نظر تإثیر گذاری روی همة‌شرکتهای رقیب یکسان هستند مثل نرخ رشد بازار، اندازه بازار، سوددهی صنعت و … در اینصورت میانگین هزینه فرصت به عنوان شاخص درنظر گرفته شده و ارزیا بیها نیبت به آن سنجیده می‌شوند.
چرا که نهایتاَ صنعتی که هزینه فرصت بهتری دارد مطلوبتر خواهد بود و در
سرمایه‌گذاری اولویت بیشتری خواهد داشت.
2- عواملی که از نظر تأثیر‌گذاری روی شرکت‌های رقیب یکسان نیستند در این حالت شاخص ارزیابی وضعیت قوی‌ترین رقیب در نظر گرفته می‌شود. در این صورت مشخص می‌شود که شرکت در مقایسه با قویترین رقیب چه نقاط قوت و ضعفی داشته و اختلاف تا چه اندازه‌ای می‌باشد. با توجه به اینکه قضاوت درمورد عوامل، شخصی و سلیقه‌ای می‌باشد، بدین منظور از روشهای نظر سنجی و پریشنامه‌ای معمولاَ استفاده می‌شود. در این حالت نظرات مدیران داخل سازمان و صاحب نظران خارج از سازمان گرفته شده و پس از تجزیه و تحلیل آنها به یک جمع‌بندی واقع‌بینانه‌تری می‌توان دست یافت.
روش دیگری که در ارزیابی از آن استفاده می‌شود از طریق وزن دهی می‌باشد این روش که نسبت به روش قبلی کمی‌تر می‌باشد برای زمانی که دقت در ارزیابی اهمیت داشته باشد، مناسب‌تر می‌باشد. برای هر عامل توسط ارزیاب از یک تا پنج ( یک برای بدترین و پنج برای بهترین) یک امتیازی داده می‌شود. سپس تمامی عوامل نسبت به هم سنجیده شده و وزن آنها نسبت به هم طوری مشخص می‌شود که جمع‌جبری وزنها یک شود، اصطلاحاَ این عمل را نرمالیزه کردن نامند. سرانجام امتیاز در وزن ضرب شده و امتیاز وزنی بدست می‌آید که حاصل جمع آن امتیاز کل ارزیابی می‌باشد. این روش مشابه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ( IFE ) می‌باشد.
روش دیگری که بیشتر مطرح است روش مشارکت و همفکری بین مدیران مخصوصاَ به روش دلفی ( Delphy ) و تکنیک کارت سفید می‌باشد. در این نوع روشها که مشارکت جمعی مدیران را می‌طلبد ضمن افزایش هزینه‌های ارزیابی ، دارای مزیت مدیریت مشارکتی است.
تکنیک کارت سفید:
تکنیک « کارت سفید» یک روش گروهی ساده و در عین‌حال کار سازی برای تدوین فهرستی از ضعف‌ها قوت‌ها، فرصتها و تهدید‌هاست. این تکنیک که با عنوان تکنیک « گلوله برفی» نیز شهرت دارد، روشی است که طوفان مغزی را که فهرست طویلی از پاسخ‌های محتمل یک پرش خاص را تهیه می‌کند. با مرحله‌ای ترکیبی که درآن پاسخ‌ها را براساس موضوعهای مشترک درچند مقوله بسته‌بندی می‌شوند، تلفیق می‌کند، هر یک از پاسخ‌های منفرد، بر روی کارتی سفید رنگ ( مثلاَ یک کارت شاخص پنج تا هفت اینچی)
به نام کارت برفی یا کارت سفید نوشته می‌شود، پس هر یک از کارت‌ها براساس موضوعهای مشترک بر روی دیواری چسبانده می‌شوند و به این ترتیب چندگلوله برفی از کارت‌ها بوجود می‌آید.
این تکنیک از نظر مفهومی بسیار ساده است، با استفاده ازآن به سهولت و با سرعت امکان پذیر بسیار سودمند است. این تکنیک، به ویژه دربخش swot و مرحلة‌ تدوین استراتژی بسیار مفید است.
در تحلیل swot ، این تکنیک چهار بار و با تإکید بر پرسشهایی به این شرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.
1- چه فرصت‌های عمده‌ای برای ما وجود دارد؟
2- با چه تهدیدهای عمدة‌ خارجی مواجه هستیم؟
3- نقاط قوت عمدة‌ داخلی ما چه مواردی هستند؟
4- ضعف‌های عمدة داخلی ما چه مواردی هستند؟
به این ترتیب تیم برنامه‌ریزی استراتژیک ، چهار فهرست برای بحث ، مقایسه و مقابله در پیش رو خواهد داشت که می‌تواند بر این اساس هم اقدامهایی را که باید به سرعت به آنها مبادرت ورزد. تعیین کند و هم آمادگی لازم برای تعیین مسائلی استراتژیک را در مرحلة‌ بعد کسب نماید. همچنین تحلیل swot به تیم برنامه‌ریزی کمک خواهد کرد تا استراتژیهای کارسازی در پاسخ مسائل بحث‌انگیز آماده سازد.


قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 75

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 40 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پژوهش مدولاسیون QAM

پژوهش مدولاسیون QAM
پژوهش مدولاسیون QAM - پژوهش مدولاسیون QAM



[1]
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 16

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 139 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل