فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله ترانسفرماتور

مقاله ترانسفرماتور
مقاله ترانسفرماتور - مقاله ترانسفرماتور



مقاله ترانسفرماتور



قسمتی از متن:
ترانسفور ماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید . برخلاف ماشینهای الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را به یکدیگر تبدیل می کند ، در ترانسفور ماتور انرژی به همان شکل الکتریکی باقیمانده و فرکانس آن نیز تغییر نمیکند و فقط مقادیر ولتاژ و جریان در اولیه و ثانویه متفاوت خواهد بود . ترانسفورماتورها نه تنها به عنوان اجزاء اصلی سیستم های انتقال و پخش انرژی مطرح هستند بلکه در تغذیه مدارهای الکترونیک و کنترل ، یکسوسازی ، اندازه گیری و کوره های الکتریکی نیز نقش مهمی بر عهده دارند . انواع ترانسفورماتورها را میتوان برحسب وظایف آنها بصورت ذیل بسته بندی کرد : 1- ترانسفورماتورهای قدرت در نیروگاهها و پستهای فشار قوی 2- ترانسهای توزیع در پستهای توزیع زمینی و هوایی ، برای پخش انرژی در سطح شهرها و کارخانه ها 3- ترانسهای قدرت برای مقاصد خاص مانند کوره های ذوب آلومینیم ، یکسوسازها و واحدهای جوشکاری 4- اتوترانسها جهت تبدیل ولتاژ با نسبت کم و راه اندازی موتورهای القایی 5- ترانسهای الترونیک 6- ترانسهای ولتاژ و جریان جهت مقاصد اندازه گیری و حفاظت 7- ترانسهای زمین برای ایجاد نقطه صفر و زمین کردن نقطه صفر 8- ترانسهای آزمایشگاه فشار قوی و ... و از نظر ماده عایقی و ماده خنک کننده نیز ترانسفورماترها را می توان بصورت ذیل بسته بندی کرد : 1- ترانسفورماتورهای روغنی Oil immersed power Transformer 2- ترانسفورماتورهای خشک Dry type transformer 3-ترانسفورماتورهای با عایق گازی (sf6) Gas insulated transformer سایر ترانسفورماتورها مانند ترانسفورماتورهای کوره ، ترانسفورماتورهای تغییر دهنده فاز و.. بعنوان ترانسفورماتورهای خاص قلمداد می گردند . ترانسفورماتورهای قدرت پست فولاد خراسان که به نام T2 , T1 قلمداد می شوند ، از نوع ترانسفورهای روغنی هستند ساختمان ترانسهای قدرت روغنی قسمتهای اصلی در ساختمان ترانسفورماتورهای قدرت روغنی عبارتند از: 1- هسته یک مدار مغناطیسی 2- سیم پیچ های اولیه و ثانویه 3- تانک اصلی روغن به جز موارد فوق اجزا دیگری نیز به منظور اندازه گیری وحفاظت به شرح زیر وجوددارند : 1- کنسرواتوریا منبع انبساط روغن 2- بک چنجر 3- ترمومترها 4- نشان دهنده های سطح روغن 5- رله بوخ هلتز 6- سوپاپ اطمینان یا لوله انفجاری / شیر فشار شکن ) 7- رادیاتور یا مبدلهای حرارتی 8- پمپ و فن ها 10 – شیرهای نمونه برداری از روغن پایین و بالای تانک 11- شیرهای مربوط به پرکردن و تخلیه روغن ترانس 12- مجرای تنفسی و سیلیکاژل مربوط به تانک اصلی و تب چنجر 13- تابلوی کنترل 14- تابلوی مکانیزم تب چنجر 15- چرخ ها 16- پلاک مشخصات نامی 1- هسته : هسته ترانس یک مدار مغناطیسی خوب با حداقل فاصله هوایی و حداقل مقاومت مغناطیسی است تا فورانهای مغناطیسی براحتی از آن عبور کنند . هسته بصورت ورقه ورقه ساخته شده و ضخامت ورقه ها حدود0.3 میلیمتر و حتی کمتر است . برای کاهش تلفات فوکو ورقه ها تا حد امکان نازک ساخته می شوند و لی ضخامت آنها نباید بحدی برسد که از نظر مکانیکی ضعیف شده و تاب بردارد . در ترانسهای قدرت ضخامت ورقه ها معمولاً 0.3 یا 0.33 میلیمترانتخاب می شود که این ورقه ها توسط لایه نازکی از وارنیش عایقی با یک سیم نازک عایقی ، نسبت به هم عایق می شوند . 2- سیم پیچی های ترانس در ساختمان سیم پیچ های ترانس باید موارد متعددی در نظر گرفته شوند که در ذیل به مهمترین آنها اشاره می نمائیم : 1- در سیم پیچ هاباید جنبه های اقتصادی که همان مصرف مقدار مس و راندمان ترانس می باشد ، مراعات شود . 2- ساختمان سیم پیچ ها برای رژیم حرارتی که باید در آن کار کند محاسبه شود ، زیرا در غیر این صورت عمر ترانس کاسته خواهد شد . 3- سیم پیچ ها در مقابل تنش ها و کشش های حاصل از اتصال کوتاه های ناگهانی مقاوم شوند . 4- سیم پیچ ها باید در مقابل اضافه ولتاژهای ناگهانی از نقطه نظر عایقی ، مقاومت لازم را داشته باشند . سیم پیچ ترانس ها نسبت به هم در نوع سیم پیچ ، تعداد حلقه ها درجه و اندازه سیمها و ضخامت عایق بین حلقه ها متفوت خواهند بود . هر چه ولتاژ ترانس بالا برود ، تعداد حلقه های سیم پیچ بیشتر می شود و هر چه ظرفیت ترانس بیشتر شود ، اندازه سیم ها بزرگتر می گردد .
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 18

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 15 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله ماشین سه فاز

مقاله ماشین سه فاز
مقاله ماشین سه فاز - مقاله ماشین سه فاز



مقاله ماشین سه فاز

قسمتی از متن:
مقدمه

بحت انرژی از دو دیدگاه اقتصادی و زیست محیطی حائز اهمیت است . بهینه سازی مصرف انرژی به این معنی است که بتوان با استفاده از تجهیزات و یا مدیریت بهتر همان کار را ولی با مصرف انرژی کمتر انجام بدهیم .

صرفه جوئی انرژی می تواند با استفاده از تجهیزات بهتر نظیر : عایق بندی مطلوب ، افزایش راندمان سیسمتهای حرارتی، و بازیابی تلفات حرارتی بدست آید از طرف دیگر اعمال مدیریت انرژی، بمنظور درک سیستمهای موجود و طریقه استفاده از آنها، میتواند در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی داشته باشد. در سیاست گذاری انرژی باید سازمانها رویکرد سیستمی داشته باشند. برای مثال در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی هدف تنها کاهش هزینه های انرژی یک یا چند الکتروموتور مشخص نیست، بلکه باید آثار اقدامات مورد نظر روی سایر سیستمها نیز بدقت مورد توجه قرار گیرد. در یک بنگاه اقتصادی صرفه جوئی انرژی میتواند موجب برتری رقابتی بنگاه گردد.

در اغلب بخشهای صنعتی انرژی الکتریکی مهمترین منبع انرژی صنعت بشمار می رود . از آنجا که موتورهای الکتریکی، مصرف کننده اصلی انرژی الکتریکی در کارخانجات صنعتی میباشند. لذا بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی که موضوع مقاله است از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود . برای درک اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی به این مورد اشاره می کنیم که اگر راندمان موتورهای الکتریکی القائی موجود در اروپا تنها به میزان 1% افزایش یابد، هزینه مصرف انرژی الکتریکی به میزان 6/1 میلیارد دلار در سال کاهش خواهد یافت .

آمار منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می دهد در سال 1373 ، 5/38% از کل انرژی الکتریکی مصرف شده در ایران توسط موتورهای الکتریکی بوده است[F1]. البته این میزان در کشورهای صنعتی تا 65% می رسد و شاخص خوبی برای نشان دادن سطح صنعتی شدن یک کشور می باشد[10] . اهداف بهینه سازی مصرف انرژی را میتوان بصورت زیر بیان نمود:

§ استفاده منطقی از انرژی

§ حفظ منابع انرژی

§ اصلاح میزان مصرف انرژی در بخشهای مصرف کننده انرژی

§ کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا

§ اصلاح وضعیت موجود

§ کسب برتری رقابتی در بنگاههای اقتصادی

می توان اقدامات مختلفی برای صرفه جوئی انرژی الکتریکی در الکتروموتورهای صنعتی بعمل آورد. در حالت کلی این اقدامات به دو دسته تقسیم میشود:

1- اقدامات مربوط به طراحی موتور

2- اقدامات مربوط به بهره برداری از موتورها

اقدامات مربوط به بهره برداری از موتورها را نیز میتوان به دو دسته تقسیم نمود:

1- اقدامات روی موتور، نظیر تهویه، روغنکاری، و بارگذاری

2- استفاده از درایو یا کنترل کننده دور موتور

در این مقاله نخست روشهای بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی را مورد بحث قرار می دهیم سپس کاربرد درایوها در کنترل موتورهای الکتریکی و تاثیری که آنها می تواند در صرفه جوئی مصرف انرژی بگذارند مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

1- مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی

در سالهای اخیر بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع بدلایل اقتصادی و زیست محیطی اهمیت بیشتری یافته و موجب شده است که اقدامات عملی گسترده ای در این زمینه بعمل آید. علی رغم اینکه یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در بخش صنعت موتورهای الکتریکی می باشند ، لیکن در زمینه افزایش بازدهی مبدلهای انرژی الکتریکی به مکانیکی مستقر در صنایع اقدامات عملی چندانی بعمل نیامده است. بدیهی است که افزایش بازدهی محرک های صنعتی نه تنها از نظر اقتصادی مورد توجه استفاده کنندگان می باشد بلکه در برنامه‌ریزی انرژی در سطح ملی نیز حائز اهمیت است .

مطالعات انجام شده در صنایع ایران حکایت از وضعیت نابسامان انتخاب و بهره برداری از موتورهای الکتریکی دارد [F1]. بر اساس این تحقیقات اغلب موتورها بزرگتر از میزان نیاز انتخاب شده و در شرائط بدی نگهداشت میشوند. استفاده از موتورهای با راندمان بالا در ایران رایج نبوده و گزارش موثری از استفاده از درایو جهت صرفه جوئی انرژی در دست نیست. کاربردهای صنعتی بسیاری می تو.ان یافت که موتورها در بازدهی بسیار پایین تر از مقدار حداکثر قرار دارند . بعنوان مثال در یکی از کارخانجات صنعتی کشورمان در یک مورد ، متوسط توان مصرفی در یک موتور القائی سه فاز صنعتی تنها 28% توان نامی اندازه گیری شده است [F1]. بدیهی است پایین بودن توان خروجی، تا این حد تاثیرات منفی قابل توجهی بر بازدهی و ضریب توان موتور خواهد داشت .

از سوی دیگر دولت نیز نتوانسته است در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توفیقات خوبی داشته باشد. بعنوان مثال وزارت نیرو و سازمانهای وابسته به آن که مشخصا در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در سطح کلان عمل میکند هنوز در ارتباط با کاهش مصرف داخلی نیروگاهها اقدام موثری بعمل نیاورده است. در حالیکه پتانسیل صرفه جوئی انرژی الکتریکی زیادی در نیروگاهها وجود دارد.

2- موانع در سیاست گذاری انرژی

در ایران موانعی که سر راه بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی وجود دارد را میتوان بصورت زیر دسته بندی نمود:

- سیاست دولت در پرداخت سوبسید به صنایع

- عدم آگاهی مدیران صنایع از روشهای صرفه جوئی انرژی الکتریکی

- ضعف دانش فنی مهندسین مرتبط با بهینه سازی مصرف انرژی

- نگرانی از ضریب اطمینان درایو و آثار منفی آن روی شبکه و موتور

- نداشتن یک رویکرد سیستمی در استفاده از موتورهای با راندمان بالا

3- انتخاب موتور مناسب

موتورهای القائی سه فاز و یک فاز به دلیل تنوع مصرف در کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. مشخصه های بارمکانیکی ناشی از کاربرد و مورد مصرف می باشد. بدیهی است موتور در صورتی می تواند بار مکانیکی متصل به آن را تامین کند که مشخصه عملکردی موتور منطبق بر مشخصه بار مکانیکی باشد .

3-1- تطابق موتور و بار

همانطور که در بالا اشاره شد موتور و بار دارای مشخصه های خاص خود می باشند . منظور از تطابق بین موتور و بار انطباق بین مشخصه های موتور و مشخصه های بار متصل به محور موتور میباشد .
مشکل اصلی در صنایع کشور آن است که در اغلب موارد تطابق مطلوبی بین مشخصه های بار و موتور وجود ندارد. توان اغلب موتورها بیش از بار متصل به محور شان می باشد و با توجه به اینکه قیمت تمام شده موتور متناسب با توان آن می‌باشد، لذا بدیهی است انتخاب موتور با توان بیش از نیاز بار، علاوه بر افزایش هزینه اولیه موتور موجب افزایش سایر هزینه ها از قبیل کابل کشی و نصب و راه اندازی و تعمیر خواهد شد .
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 53

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 37 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پروژه بررسی طرح تولید دو شاخ و پریز صنعتی

پروژه بررسی طرح تولید دو شاخ و پریز صنعتی
پروژه بررسی طرح تولید دو شاخ و پریز صنعتی - پروژه بررسی طرح تولید دو شاخ و پریز صنعتی



پروژه بررسی طرح تولید دو شاخ و پریز صنعتی

پیشگفتار

با در نظر گرفتن شرایط خاص اقتصادی کشور و نقشی که صنایع تولیدی در توسعه اقتصادی می‌توانند داشته باشند و همچنین مشکلت کنونی صنایع ناشی از وضعیت ارزشی سیاستهای بازرگانی، مالیاتی، قانون کار و کمبود گرانی مواد اولیه از یکسو مشکلات ناشی از آشنا نبودن به روشهای نوین مدیریتی، کاستی در بهره‌وری و کنترل کیفیت عدم استفاده از پروسه‌های بهینه تولید و روشهای فنی اقتصادی از سوی دیگر نیاز به احداث و راه‌اندازی کارخانه و کارگاه‌های متوسط و کوچک تولیدی توسط کارآفرینان قدمهای ارزنده‌ای در بهبود و رشد اقتصادی کشور برداشته شود.


مقدمه

با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت برق و همچنین توسعه دستگاهها و ماشین‌آلاتی که انرژی خود را از برق تأمین می‌کنند‏، صنعت نیز نیاز به توسعه در زمینه تولید قطعات و لوازم جانبی دارد.

از جمله این قطعات میتوان به دو شاخ و پریز تک فاز صنعتی که یکی از قطعات مهم و اصلی در تأمین انرژی و همچنین راه‌اندازی دستگاهها و ماشین‌آلات صنعتی است‏، اشاره کرد.

در این پروژه سعی شده است که توضیحات و مشخصاتی راجع به طرح تهیه و تولید دوشاخ و پریز تک فاز صنعتی ارائه شود. ان شاءا… که این مطالب مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.
فهرست
پیشگفتار -------------------------------------------------------- 1

مقدمه --------------------------------------------------- 2

فصل اول:‌کلیات و سوابق -------------------------------------- 3

1-1- معرفی اجمالی پروژه-------------------------------------- 4

2-1- معرفی محصول ---------------------------------------- 5

3-1- نیاز جامعه--------------------------------------------- 6

4-1- مصرف کنندگان ---------------------------------------- 6

5-1- سوابق تولید ------------------------------------------- 7

فصل دوم: طراحی تولید --------------------------------------- 8

1-2- فرایند تولید ------------------------------------------- 9

2-2- نمودار فرایند تولید -------------------------------------- 12

3-2- ابزار و ماشین آلات مورد نیاز طرح و منابع تأمین آن --------------- 13

4-2- مواد اولیه و منابع تأمین آن -------------------------------- 14

5-2- طراحی استقرار ماشین آلات ------------------------------- 15

6-2- ظرفیت تولید ------------------------------------------ 16

7-2- برنامه زمان بندی اجرای طرح ------------------------------- 16

8-2- جایابی و محل اجرای طرح -------------------------------- 18

فصل سوم: نیروهای انسانی مورد نیاز طرح -------------------------- 19

1-3- نیروی انسانی مورد نیاز------------------------------------ 20





2-3- حقوق و دستمزد --------------------------------------- 21

3-3- شرح وظایف پرسنل طرح --------------------------------- 22

4-3- سازماندهی نیروی انسانی ---------------------------------- 23

فصل چهارم: زمین و ساختمانهای مورد نیاز طرح ---------------------- 24

1-4- زمین مورد نیاز ---------------------------------------- 25

2-4- ساختمانهای تولید --------------------------------------- 26

3-4- ساختمانهای خدمات و پشتیبانی ------------------------------ 26

4-4- هزینه‌های ساختمان سای ---------------------------------- 27

5-4- پلان طرح -------------------------------------------- 28

فصل پنجم: انرژی تأسیسات حرارتی و برودتی ------------------------ 29

1-5- انرژی برق ------------------------------------------- 30

2-5- انرژی آب -------------------------------------------- 30

3-5- سوخت --------------------------------------------- 30

4-5- ارتباطات -------------------------------------------- 31

5-5- تأسیسات حرارتی --------------------------------------- 31

6-5- تأسیسات برودتی --------------------------------------- 32

7-5- هزینه انرژی مصرفی ------------------------------------- 32

8-5- هزینه سرمایه‌ای انرژی و تأسیسات --------------------------- 33

فصل ششم: محاسبات مالی طرح --------------------------------- 34

1-6- سرمایه کل مورد نیاز و منابع تأمین آن ------------------------- 35



2-6- سرمایه ثابت طرح--------------------------------------- 36

3-6- سرمایه در گردش طرح ----------------------------------- 37

4-6- هزینه‌های تولید سالیانه ------------------------------------ 38

1-4-6- هزینه انرژی ----------------------------------------- 39

2-4-6- هزینه حقوق و دستمزد ---------------------------------- 40

3-4-6- هزینه مواد اولیه -------------------------------------- 41

4-4-6- هزینه استهلاک --------------------------------------- 42

5-4-6- هزینه تعمیرات و نگهداری ------------------------------- 43

5-6- هزینه ثابت و متغیر -------------------------------------- 44

6-6- محاسبه نقطه سر به سر------------------------------------ 45

7-6- محاسبه قیمت تمام شده ----------------------------------- 45

8-6- محاسبه قیمت فروش ------------------------------------ 46

9-6- محاسبه سود ناخالص ------------------------------------ 46

10-6- محاسبه سود خالص ------------------------------------ 46

11-6- محاسبه دوره برگشت سرمایه ------------------------------ 47

12-6- توجیه اقتصادی طرح ------------------------------------ 47

منابع و مأخذ------------------------------------------------------ 48
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 48

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 68 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

آموزش PLC

آموزش PLC
آموزش PLC - آموزش PLC



آموزش PLC

قسمتی از متن:
ساختار PLC



1-1- PLC

PLC از عبارتProgrammable Logic Controller به معنای کنترل کنندة منطقی قابل برنامه ریزی گرفته شده است. PLC کنترل کننده ای نرم افزاری است که در قسمت ورودی اطلاعاتی را به صورت باینری دریافت، و آنها را طبق برنامه ای که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجة عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمانهایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان (Actuator) ارسال می کند.

به عبارت دیگر PLC عبارت از یک کنترل کنندة منطقی است که می توان منطق کنترل را توسط برنامه برای آن تعریف نمود و در صورت نیاز، به راحتی آن را تغییر داد.

وظیفة PLC قبلاً بر عهدة مدارهای فرمان رله ای بود که استفاده از آنها در محیط های صنعتی جدید منسوخ گردیده است. اولین اشکالی که در این مدارها ظاهر می شود آن است که با افزایش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان، بسیار بزرگ شده، همچنین موجب افزایش قیمت آن می گردد. برای رفع این اشکال، مدارهای فرمان الکترونیکی ساخته شدند ولی با وجود این، هنگامی که تغییری بر روند یا عملکرد ماشین صورت می گیرد مثلاً در یک دستگاه پرس، ابعاد، وزن، سختی و زمان قرار گرفتن قطعه زیر بازوی پرس تغییر می کند، لازم است تغییرات بسیاری در سخت افزار سیستم کنترل داده شود. به عبارت دیگر اتصالات و عناصر مدار فرمان باید تغییر کند.

با استفاده ازPLC تغییر در روند تولید یا عملکرد ماشین به آسانی صورت می پذیرد، زیرا دیگر لازم نیست سیم کشی ها (Wiring) و سخت افزار سیستم کنترل تغییر کند و تنها کافی است چند سطر برنامه نوشت و به PLC ارسال کرد تا کنترل مورد نظر تحقق یابد.

از طرف دیگر قدرت PLC در انجام عملیات منطقی، محاسباتی، مقایسه ای و نگهداری اطلاعات به مراتب بیشتر از تابلو های فرمان معمولی است. PLC به طراحان سیستم کنترل این امکان را می دهد که آنچه را در ذهن دارند در اسرع وقت بیازمایند و به ارتقای محصول خود بیندیشند، کاری که در سیستم های قدیمی مستلزم صرف هزینه و به خصوص زمان است و نیاز به زمان، گاهی باعث می شود که ایدة مورد نظر هیچ گاه به مرحله عمل در نیاید.

هر کس با مدارهای فرمان الکتریکی رله ای کار کرده باشد به خوبی می داند که پس از طراحی یک تابلوی فرمان، چنانچه نکته ای از قلم افتاده باشد، مشکلات مختلفی ظهور نموده، هزینه ها و اتلاف وقت بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

بعلاوه گاهی افزایش و کاهش چند قطعه در تابلوی فرمان به دلایل مختلف مانند محدودیت فضا، عملاً غیر ممکن و یا مستلزم انجام سیم کشی های مجدد و پرهزینه می باشد.

اکنون برای توجه بیشتر به تفاوت ها و مزایای PLC نسبت به مدارات فرمان رله ای مزایای مهم PLCرا نسبت به مدارات یاد شده بر می شماریم.

1- استفاده ازPLC موجب کاهش حجم تابلوی فرمان می گردد.

2- استفاده از PLC مخصوصاً در فرآیندهای عظیم موجب صرفه جویی قابل توجه ای در هزینه، لوازم و قطعات می گردد.

3- PLC ها استهلاک مکانیکی ندارند، بنابراین علاوه بر عمر بیشتر، نیازی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نخواهند داشت.

4- PLC ها انرژی کمتری مصرف می کنند.

5- PLC ها برخلاف مدارات رله کنتاکتوری، نویزهای الکتریکی و صوتی ایجاد نمی کنند.

6- استفاده از یک PLC منحصر به پروسه و فرآیند خاصی نیست و با تغییر برنامه می توان به آسانی از آن برای کنترل پروسه های دیگر استفاده نمود.

7- طراحی و اجرای مدارهای کنترل و فرمان با استفاده از PLC ها بسیار سریع و آسان است .

8- برای عیب یابی مدارات فرمان الکترومکانیکی، الگوریتم و منطق خاصی را نمی توان پیشنهاد نمود. این امر بیشتر تجربی بوده، بستگی به سابقة آشنایی فرد تعمیرکار با سیستم دارد. در صورتی که عیب یابی در مدارات فرمان کنترل شده توسط PLC به آسانی و با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

9- PLC ها می توانند با استفاده از برنامه های مخصوص، وجود نقص و اشکال در پروسة تحت کنترل را به سرعت تعیین و اعلام نمایند.

در جدول 1-1 مزایای PLC نسبت به مدارات فرمان رله ای و همچنین مدارهای منطقی الکترونیکی و کامپیوتر برشمرده شده است .



جدول 1-1 : مزایای PLC نسبت به کنترل کننده های دیگر

کامپیوترمدارهای منطقی الکترونیکیمدارهای رله ایPLC قیمت با توجه به عملکردگران قیمتارزاننسبتاً ارزانارزان حجم و ابعادنسبتاً کوچکخیلی کوچکبزرگ و حجیمخیلی کوچک سرعت کنترلخیلی سریعنسبتاً سریعکندخیلی سریع نویز الکتریکیکاملاً خوبخوبعالیخوب نصب و بهره برداریبرنامه نویسی مشکل استطراحی مشکل استطراحی و نصب مشکل استنصب و برنامه نویسی ساده است توانایی محاسبات پیچیده را دارد؟آریخیرخیرآری تغییر نحوة کنترل و ایجاد تغییراتآسانمشکلخیلی مشکلبسیار آسان









1-2- تفاوت PLC با کامپیوتر

استفاده از کامپیوتر معمولی مستلزم آموزش های نسبتاً طولانی، صرف وقت و هزینه های بسیار است. چنانچه کنترل فرآیندی مورد نظر باشد استفاده از کامپیوترهای معمولی به مراتب پیچیده تر و در اغلب موارد عملاً ناممکن می شود. علاوه بر آن برای انطباق کامپیوتر با فرآیند مورد نظر، طراحی، ساخت و یا لااقل بررسی و خرید تجهیزات خاص برای انطباق، کاری طاقت فرسا است.

بسیاری از صنعتگران نیاز به یادگیری سیستم های اتومکانیک را عملاً احساس نموده و دریافته اند که تولید بدون به کارگیری اتوماسیون، اقتصادی نمی باشد. از طرف دیگر، صنعتگران آموزش های مبسوط به این شاخه از صنعت را در محدودة وظایف خود نمی دانند.

PLC وسیله ای است که درست به همین دلایل ساخته شده و اتوماسیون را با کمترین هزینه و به بهترین شکل ممکن در اختیار قرار می دهد. استفاده از PLC بسیار ساده بوده، نیاز به آموزش های مفصل، طولانی و پرهزینه ندارد.

از آنجایی که این وسیله به منظور پاسخگویی به کاربردهای صنعتی طراحی شده است، تمامی مسائل مربوط به آن حل شده، هیچ مشکلی در راه استفاده از آن وجود ندارد. طراحان خطوط تولید با بهره گیری از این وسیلة قابل انعطاف به سرعت می توانند نیازمندیهای مصرف کنندگان خود را تأمین و در اسرع وقت توانایی های خود را با نیازمندیهای بازار هماهنگ نمایند.

از شرکت های سازندة PLC می توانSIEMENS ،AEG ،OMRON ، ALLEN BRADLEY، MITSUBISHI و ... را نام برد. گرچه از عرضة PLC توسط سازندگان مختلف چند ده سالی می گذرد و در ماشین آلات و خطوط تولید خریداری شده از خارج کشور نیز به وفور مشاهده می شود، استفاده از این وسیلة بسیار قابل انعطاف توسط طراحان و ماشین سازان داخلی کمتر به چشم می خورد. از جمله عواملی که موجب تأخیر در بهره برداری از PLC توسط طراحان داخلی گردیده است عبارتند از :

ارتباط مشکل با منابع تأمین کنندة خارجی. عدم دسترسی به موقع به اطلاعات سیستم ها. عدم پشتیبانی مؤثر سازندگان از تجهیزات فروخته شدة خود. هزینة بالای تجهیزات خارجی. هزینة بالای آموزش در خارج از کشور.

شرکت های داخلی نیز با توجه به مشکلات یاد شده و برای پر کردن خلاء موجود اقدام به طراحی و ساخت چند نوع PLCنموده اند. PLC های مذکور، کلیة امکانات استاندارد PLC های متداول را داشته، از نمونه های خارجی با قابلیت های مشابه ارزانتر اند. این PLC ها به خوبی آزمایش گردیده، از پشتیبانی کامل آموزش و خدمات پس از فروش برخوردار می باشند.

از شرکتهای داخلی تولید کنندةPLC و سیستم های اتوماسیون می توان شرکت کنترونیک را نام برد. این شرکت با به کارگیری دانش متخصصین داخلی اقدام به تولید چندین سیستم PLC با قابلیت های متفاوت جهت استفاده در صنایع مختلف و کاربردهای متنوع نموده است.

این شرکت همچنین مبتکر زبان برنامه نویسی خاصی جهت سیستم های PLC تولید شده می باشد که بسیار شبیه به زبان برنامه نویسی ابداع شده توسط شرکتSIEMENS یعنیSTEP 5 است. PLCیاد شده با نمونه های خارجی مشابه خود به خوبی رقابت می کند.

امروزه کاربرد PLC های ساخت شرکت زیمنس در سراسر دنیا گسترش یافته، این نوع PLC بیش از هر PLC دیگری در صنایع مختلف به چشم می خورد. زبان برنامه نویسی این شرکت همانطور که اشاره شد STEP 5 و STEP 7 می باشد. همچنین این زبانها بسیار شبیه به زبان ابداع شده توسط شرکت کنترونیک یعنی CSTL بوده، و تفاوت این دو زبان برنامه نویسی تنها در چند مورد جزئی است.

لازم به ذکر است که اصول کلی زبانهای برنامه نویسی مختلف تقریباً یکسان بوده، و کاربر می تواند با یادگیری یکی از زبانهای مذکور، سایر زبانها را به آسانی درک و از آنها استفاده نماید.

سازندگان سیستم PLC برای برنامه نویسی سیستم های خود، هر یک از زبان منحصر به فردی استفاده می نمایند که از نظر اصولی همگی تابع یک سری قوانین منطقی و کلی بوده، تنها تفاوت آنها در ساختار برنامه نویسی و نمادهای استفاده شده است.

از زبانهای ابداع شده توسط سازندگان PLC میتوان S5، S7، FST، OMRON، CSTL، ALLEN BRADLEY و ... را نام برد.


قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 151

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 4001 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پروژه آمار هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم

پروژه آمار هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم
پروژه آمار هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم - پروژه آمار هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم



پروژه آمار هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم

قسمتی از متن:
هزینه سربار واقعی اعمال شده برای تولید بر اساس ساعت های کار مستقیم. سیاهه و فهرست پایانی. سیاهه مواد مستقیم 3000 دلار بود. سیاهه پایانی کار در فهرست پردازش و فن آوری 10500 دلار بود. از کالاهای تکمیل شده در طی این مراحل و دوره، کالاهایی به قیمت 9500 دلار به قیمت 13300 دلار فروخته شد.

برای معاملات فوق تمام مطالب ثبت شدۀ روزنامه ای را تهیه کنید و تراز پایانی را در فهرست و سیاهه کالاهای تکمیل شده تعیین کنید.

44- (مطالب ثبت شدۀ روزنامه ای هزینه های مشاغل را مشخص می کرد.) مهندسان شرکت امگا از نظام هزینه گذاری به ترتیب مشاغل استفاده می کنند. در اول سپتامبر 2003 این شرکت دارای مانده های حساب ذیل بود:

سیاهه مادۀ خام: 332400 دلار کار در سیاهه فرآوری و پردازش: 1056300 دلار هزینۀ کالاهای فروخته شده: 4732000 دلار

کار انجام شده در سیاهه فرآوری و پردازش شامل حساب کنترل کنندۀ دفتر کلی شرکت تابعه و هزینه های مشاغل می باشد. در اول سپتامبر سه حساب موجود در دفتر کلی هزینۀ مشاغل مانده های زیر را داشت:

شغل 75# 593200 دلار شغل 78# 316800 دلار شغل 82# 146300 دلار

در طی ماه سپتامبر معاملات زیر صورت گرفت:

1 سپتامبر: خریداری مواد خام به صورت نقدی به میزان 970000 دلار 4 سپتامبر: صدور ماده خام به ارزش 950000 دلاربه صورت:

شغل 75# 44800 دلار شغل 78# به ارزش 226800 دلار شغل 82# به ارزش 396600 دلار شغل 86# به مبلغ 256200 دلار ماده غیر مستقیم به ارزش 25600 دلار

15 سپتامبر: تهیه و پرداخت فهرست پرداخت های کارخانه برای اول تا 15 سپتامبر به میزان 368500 دلار. تجزیه و تحلیل فهرست پرداخت ها در 15-1 سپتامبر اطلاعات زیررا در این زمینه ارایه کرد که تلاش نیروی در راستای انجام فعالیت هایی اختصاص یافته است:

شغل 75# 4430 ساعت 44300 دلار شغل 78# 11160 ساعت 111600 دلار شغل 82# 12150 ساعت 121500 دلار شغل 86# 5540 ساعت 55400 دلار دستمزدهای غیر مستقیم 35700 دلار

16 سپتامبر: مهندسان کارخانۀ امگا سربار تولید را صرف مشاغلی با دست مزد 50/7 دلار در هر ساعت کار پس از تهیه فهرست پرداخت ها نمودند. 16 سپتامبر: شغل 75# تکمیل گردید و توسط مشتری پذیرفته شد و با قیمت فروش هزینه به اضافه 25 درصد سند گردید. 20 سپتامبر: پرداخت صورت حساب های کارخانه به صورت ماهانه از قبیل: صنایع همگانی 17800 دلار، اجاره 38300 دلار و حساب های قابل پرداخت (در ماه آگوست) 90400 دلار. 24 سپتامبر: خریداری مواد خام به صورت نقدی به میزان 412000 دلار. 25 سپتامبر: صدور مادۀ خام به شرح ذیل:

شغل 78# به میزان 74400 دلار شغل 82# به میزان 108300 دلار شغل 86# به میزان 192500 دلار مادۀ غیر مستقیم 27200 دلار

30 سپتامبر: ثبت هزینه های سربار اضافی کارخانه به شرح ذیل:

کاهش بها 209500 دلار حق بیمه پیش پرداخت شده با تاریخ منقضی 32100 دلار مالیات های اعمال شده وگواهینامه و جوازها 13000 دلار

30 سپتامبر: ثبت و ضبط حقوق و دستمزدهای ناخالص برای فهرست پرداختهای کارخانه برای روزهای شانزدهم لغایت سی ام سپتامبر به میزان 357200 دلار. تجزیه و تحلیل فهرست پرداخت ها به صورت زیر است:

شغل 78# 8840 ساعت شغل 82# 11650 ساعت شغل 86# 11980 ساعت
دستمزدهای غیر مستقیم به میزان 32500 دلار
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 9

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 12 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل