موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word - موضوع پروژه کنترل کیفیت فرمت فایل word
فهرست مطالب
عنوانصفحه
مقدمه
کلیات
6
· آشنایی با واحد مربوطه
8
نیروی انسانی8
مشتریان8
محصولات8
درصد تأمین نیاز بازار8
وضعیت فروش8
طراح های در دست اجرا9
امکانات آزمایشگاه9
دانش فنی و همکاریهای تکنولوژیکی10
گواهی های سیستم کیفیت
ادبیات موضوعی
11
· کنترل کیفیت
12
کارآیی و اثربخشی کیفیت12
مفاهیم و تعاریف کیفیت12
تعریف کیفیت از دیدگاه فلسفی13
تعریف کیفیت مبتنی بر محصول13
سایر تعاریف13
ابعاد کیفیت14
رقابت در ابعاد کیفیت15
اعصار کیفیت در آمریکا16
دوران بازرسی16
کنترل کیفیت آماری17
تضمین کیفیت(qa)19
کنترل کیفیت فراگیری20
مدیریت کیفیت استراتژیک21
تکامل روش شناسی25
7 ابزار مدیریت26
کنترل فرآیند26
بهبود تدافعی26
بهبود تهاجمی27
پیشینه مدیریت کیفیت29
تاریخچه سیستم های کیفیت در ایران31
نمودار ساختار عمومی مدیریت کیفیت32
سیر تحولی مفاهیم کیفیت33
آشنایی با مفاهیم کلیدی در فرهنگ T.Q.M37
هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر41
سطوح قابل قبول کیفیت42
هزینه کیفیت44
شاخص های رقابتی45
اصول حاکم بر سیستم های مدیریت کیفیت48
جمع بندی51
تاریخچه تأسیس سازمان بین المللی استاندارد Iso51
استاندارد بین المللی ایزو 900053
کلیات
نگرش فرآیندی55
56
ارتباط ISO9001 با ISO900459
سازگاری با سایر سیستم های مدیریت59
استاندارد بین المللی ایزو 900260
استاندارد بین المللی ایزو 900360
عناصر مدیریت کیفیت و سیستم کیفیت61
استانداردهای سری ISO9000 از گفتار تا عمل63
شرکتهای گواهی دهنده64
استقبال جهانی از استانداردهای سری ISO900064
نگرشی به روند کار د رکانادا65
عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری ISO900069
نتیجه گیری و پیشنهاد73
منابع و مأخذ
74
اجرا در سازمان
· روش اجرایی بازرسی و ازمون و تعیین وضعیت آن
75
اهداف76
دامنه و کاربرد76
مراجع و مأخذ76
تعاریف76
روش اجراء77
سوابق کیفیت86
· دستورالعمل چراغ جلو 206
87
دستورالعمل کنترل ظاهری قطعه
جدول عیوب ظاهری با ذکر مسولیت هر ایراد (ایراد سازنده یا مشتری) 88
88
دستورالعمل کار با دستگاه و روش تست عملکردی95
جدول کلی عیوب ظاهری99
· اقدامات اصلاحی روی چراغ جلو پژو 206
100
شرح ایرادات و اقدامات اصلاحی100
پیشنهادات و انتقادات
· پیشنهادات
105
کنترل کیفیت
کارآئی و اثربخشی کیفیت
کیفیت چیست ؟ منظور از کارآئی و اثربخشی چیست ؟ نقش کیفیت به عنوان پیش برنده تعالی چیست؟ آیا باید بر کیفیت محصولات تمرکز داشت یا برکیفیت فرآیند ؟ از چه ابزارهائی ، در چه مقاطعی و چگونه باید استفاده نمود تا کیفیت مورد نظر با کارآئی و اثربخشی لازم محقق گردد ؟
پاسخ ساده و کوتاه به این سوالات مقدور نیست ، زیرا این موارد ابعاد متعددی را در یک نظام کلان در بر می گیرند . برای درک موضوع در این مقاله براساس وقوع چهار انقلاب در تفکر مدیریت ( تمرکز بر مشتری ، بهبود مستمر ، مشارکت همگانی و شبکه سازی اجتماعی ) ، مسیر تکامل کیفیت را در شرکت های متعالی که رهبری بازار را در دست دارند ، به تصویر می کشیم . این موضوع شامل چهار مفهوم تطبیق که در بردارندة چهار سطح کیفیت است ، می باشد . این چهار تطبیق عبارتند از :
• تطبیق با هزینه
• تطبیق با آخرین نیاز
• تطبیق با استاندارد
• تطبیق“با“ بهره برداری
مفاهیم و تعاریف کیفیت : quality
کیفیت از جمله واژه هایی است که علیرغم قدمت آن از تعریف مشخص و یکسانی نزدهمگان برخوردار نیست. مروری بر ادبیات دانشگاهی حاکی از آنست که کیفیت از چهار منظر مختلف مورد کنکاش قرار گرفته است :
- از منظر فلسفه که بر جنبه های تعریفی آن متمرکز شده است .
- از منظر اقتصاد که بر حداکثر کردن سود و نقطه تعادلی بازار تمرکز دارد.
- از منظر بازاریابی که بر روی متغیرهای رفتار خرید و رضایت مشتری تمرکز دارد.
- از منظر مدیریت عملیات که بر مهندسی فعالیتها و کنترل تولید تمرکز دارد.
• تعریف کیفیت از دیدگاه فلسفی :
از دیـدگاه فلـــسفی کیفیت نه ذهن است و نــه ذات ، بلکه یک هویت ســومی اســت مستقل از این دو؛ کیــفیت چیزی است که نمی تواند به سادگی تعریف شود ولی چیزی است کـــه همــگان آنرا مـــی فهمند.
تعریف دیگری از منظر فلسفی ارائه شده است به این مضمون که کیفیت حالتی از تعالی است که بر خوب بودن و مرغوبیت دلالت دارد و قابل تفکیک از مرغوبیت ضعیف می باشد ؛ کیفیت دستیابی یا رسیدن به بالاترین حد استاندارد در مقابل عدم تناسب و تقلبی بودن است .
• تعریف کیفیت مبتنی بر محصول :
تعاریف ارائه شده از این منظر حاکی از آن است که اختلاف در کیفیت ماحصل اختلاف در کیفیت برخی از صفات و مشخصه های موردانتظار می باشد؛ کیفیت مجموعه ای از صفات است که در ویژگی های هر واحد محصول جای گرفته است.
• سایر تعاریف :
علاوه بر 5 گروه تعاریف قیدشده به طور پراکنده تعاریف دیگری نیز ارائه شده است که مهمترین آنها به این شرح است :
کرازبی معتقد است که کیفیت عبارتست از تطابق با استاندارد ها ، مشخصه ها یا الزامات ؛ جوران کیفیت را تناسب برای استفاده تعریف نموده است ؛دربرخی منابع دیگر از عباراتی چون برآورده کردن و یا فراتر رفتن از انتظارات مشتری و ذوق زده نمودن مشتری استفاده شده است . د مینگ معتقد است کیفیت عبارتست از درجه قابل انتظار یکنواختی و قابلیت اطمینان محصول با قیمت تمام شده پائین و مناسب برای بازار.
ازنظرکرازبی کیفیت رایگان است (the quality is free ) زیرا هزینه های اندک پیشگیری همواره کمتر از هزینه های کشف، اصلاح و شکست و نقص می باشد.
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : مجتبی خادم پیر
شماره تماس : 09151803449 - 05137530742
ایمیل :info@payfile.org
سایت :payfile.org
مشخصات فایل
فرمت : docx
تعداد صفحات : 107
قیمت : 20,000 تومان
حجم فایل : 13175 کیلوبایت