فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

هادیهای خطوط توزیع و انتقال برق

مقاله هادیهای خطوط توزیع و انتقال برق
مقاله هادیهای خطوط توزیع و انتقال برق - هادیهای خطوط توزیع و انتقال برق



هادیهای خطوط توزیع و انتقال
دسته بندی هادیها
مقره های خطوط هوایی
مقره اتکائی
تسمه حائل
مزایای مقره شیشه ای نسبت به چینی
شکست الکتریکی مقره
انواع مقره ها
مقره های سوزنی
مقره سوزنی ساده
مقره آویزی یا بشقابی
کراس آرم صلیبی
مقره چرخی
کراس آرم یا کنسول و انواع آن
دمپر (موج گیر
کراس آرم ال ارم
کراس آرم فولادی
کراس آرم پرچمی
کراس آرم کانادایی ( جناقی
کراس آرم چتری
یا بازو کراس آرم نیرو شکن
هادیهای خطوط توزیع و انتقال:
بهترین فلزات از نظر هدایت الکتریکی نقره و طلای سفید می باشد که به علت گرانی و کمیابی نمی توان از آن استفاده نمود. بنابراین فلزاتی که بعنوان هادیهای شبکه بکار می روند عبارتند از : مس ‚ آلومینیوم وفولاد که ممکن است به تنهایی یا بصورت ترکیبی از دو یا چند فلز بکار روند
مانند: مس ‚ فولاد و آلومینیوم/ فولاد.
مس: COPPER
از معمولترین هادیهای خطوط است که قابلیت هدایت بسیار خوبی دارد و از نظر هدایت الکتریکی بعد از نقره به حساب می آید و هر چقدر ناخالصی آن بیشتر باشد قابلیت هدایت آن کمتر است و چون در طبیعت به وفور یافت می شود ارزان تر از نقره است. استقامت مکانیکی آن خوب و عوامل جوی بر آن تاثیر زیاد ی ندارد.
آلومینیوم:
آلومینیوم بیشتر در خطوط انتقال بخصوص با ولتاژ قوی بکار می رود. دارای 5/99درصد آلومینیوم و 5/. درصد فلزات دیگر می باشد. ضریب هدایت آلومینیوم از مس کمتر ولی قیمت آن ارزانتر و وزنش سبکتر است. استحکام مکانیکی آن از مس کمتر و تاثیر عوامل جوی و رطوبت بر آن به مراتب بیشتر از مس است و در هوای مرطوب زود اکسیده می شود.
الملک:
این فلز در آلمان به الداری معروف است آلیاژی از 3/98درصد آلومینیوم و بقیه آن منیزیم و سیلیسیوم می باشد. قابلیت هدایت آن 10درصد از آلومینیوم خالص کمتر ولی مقاومت مکانیکی آن خیلی زیادتر می باشد.
آلومینیوم ـ فولاد:
منظور هادی می باشد که در وسط یک مغز فولادی و اطراف آن رشته های آلومینیومی قرار دارند. مغز فولادی برای استحکام مکانیکی ورشته های آلومینیومی برای هدایت الکتریسیته می باشد.
مقاومت مخصوص این هادی دو برابر مس و مقاومت مکانیکی آن 80 درصد مس سخت است. ضمنا برای جلوگیری از زنگ زدگی و همچنین خوردگی بین سیمها فولادی و آلومینیومی از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند.
فولاد:
فولاد دارای مقاومت مکانیکی زیاد و قابلیت هدایت کمی می باشد و با اسپانهای بلند به کار میرود. در شبکه به عنوان سیم گارد به کار می رود و سیمهای فولادی که در هوای آزاد بکار میروند بایستی گالوانیزه باشند تا زود زنگ نزنند.
دسته بندی هادیها:

قیمت فقط2,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 18

قیمت : 2,000 تومان

حجم فایل : 13 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه

پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه
پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه - پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه



پایان نامه بررسی تأثیر خصوصی سازی صنعت بیمه بر ساختار دارایی و سرمایه گذاری شرکت های بیمه
چکیده:
در این تحقیق سعی شده است به این سؤالات پاسخ داده شود که در گذر از فضای دولتی حاکم بر صنعت بیمه کشور به سمت فضای رقابتی و به بیان دیگر گسترش خصوصی سازی و فراهم نمودن عنوان زمینه های آزادسازی در این صنعت، ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری های شرکت های بیمه ای، به چه نحو تغییر پیدا خواهد کرد. در این تحقیق فرض بر این است که آزادسازی و تسهیل مقررات به منظور حضور شرکتهای بیمه خصوصی فراهم می باشد و ما بدنبال تغییرات در ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری ها می باشیم.
در این پژوهش پس از بیان مفاهیم خصوصی سازی و اهداف آن، خلاصه ای از عملکرد شرکتهای بیمه دولتی ایران، البرز، آسیا و دانا را بررسی کردیم و همچنین به بررسی تجارت خصوصی سازی در کشورهای منتخب پرداختیم. و نیز در ترکیب سرمایه گذاری ها پس از خصوصی سازی تلاش در جهت کاهش سرمایه گذاری به صورت موجود نزد بانکها، سرمایه گذاری در طرحهای پر بازده، عدم علاقه به سرمایه گذاری دولتی، علاقه به سرمایه گذاری‌های خویش فرما، عدم علاقه به خرید اوراق مشارکت دولتی و علاقه به حضور پررنگتر در بورس دیده می شود.
واژگان کلیدی : صنعت بیمه ، خصوصی سازی ، ساختار دارایی ، سرمایه گذاری
مقدمه
روش خصوصی سازی صنعت بیمه در ایران از سال 2000 بود ولی خصوصی سازی از طریق فروش دارایی یا انتقال مالکیت از سال 2009 آغاز گردید . یکی از تأثیرات خصوصی سازی ، عرضه خدمات جدید به بازار بیمه می باشد که در صنعت بیمه ، تنوع را بدنبال دارد . در سالیان اخیر ، شرکت های دولتی بیمه در ایران به شکل متمرکز و سنتی تجاری با عرضه خدماتی مثل آتش سوزی ، سلامت و بیمه شخص ثالث عمل می کردند . در حالیکه اخیراً ، بیمه های اعتباری، نفت و انرژی نسبت به سال 2001 و قبل از آن از توجه ویژه ای برخوردار شده است . بعلاوه 17 بیمه مسئولیت جدید ، 4 بیمه عمر ، 6 بیمه بهداشتی و اکثر بیمه های جدید نیز به پوشش های بیمه قبلی افزوده شده است ( بیمه مرکزی ایران ، 2009 : ص 87 ) .
قسمتی از متن
خصوصی سازی سیاسی اقتصادی در راستای ایجاد تعادل میان دولت و دیگر بخش های اقتصادی با هدف ایجاد شرایط رقابت کامل، افزایش کارآیی، افزایش سرمایه گذاری و به طور کلی برای نیل به اهداف مختلف اقتصادی می باشد. در یک دیدگاه کلی خصوصی سازی صنعت بیمه فرآیندی در جهت نیل به وضعیت تعادلی در فعالیت های بیمه ای بخش دولتی با ساز و کار بازار است. می توان ادعا نمود که سهم گسترده ای از فعالیت های بیمه ای در ایران در اختیار شرکت های با ساختار دولتی می باشد. در حالت دولتی، علاوه بر معیار سود که مورد توجه بخش خصوصی است به منافع اجتماعی فعالیت های اقتصادی نیز توجه می شود. با این توصیف اگر شرکت های بیمه دولتی با ساختار فعلی بخواهند به شکل خصوصی درآیند بالطبع مدیریت سرمایه گذاری های این شرکت ها کاملاً متفاوت از حالت دولتی خواهند بود.
ورود شرکت بیمه ای خصوصی که از مدیریت دارایی ها و سرمایه گذاری های مستقل بهره مند هستند بر حجم سرمایه گذاری ها و عملیات در بازار سرمایه مؤثر خواهد بود به طوری که نحوه تخصیص وجوه از طریق شرکتهای بیمه خصوصی تجربه ای مفید برای شرکتهای بیمه دولتی محسوب می گردد. این قبیل شرکت ها برای ادامه حیات خود در شرایط رقابتی ایجاد شده، نیازمند به یک بازنگری کلی در چگونگی تخصیص وجوه در دسترس خود و تعهد پرداخت های آینده خواهند بود .
پیدایش بیمه دریایی توأم با پیدایش بیمه بوده است در واقع اولین بار صاحبان کشتی و بازماندگان که مال التجاره خود را از طریق دریا حمل می کردند به فکر افتادند که برای حفظ مایملک خود چاره اندیشی کنند.
پدیده هایی مانند زیان مشترک یا خسارت مشترک و وام دریایی که می توان آنها را سرآغاز پیدایش بیمه محسوب نمود، اولین چاره اندیشی آنان بوده است برخی محققان بر این باور بودند که زیان همگانی ارتباطی به بیمه نداشت و خود به تنهایی وسیله ای بوده است برای سرشکن کردن خسارت وارده در یک سفر دریایی که در نتیجه این عمل خسارت وارده به نسبت عادلانه بین افراد تقسیم می شده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ................................................................................................................... 1
فصل اول : کلیات تحقیق......................................................................................... 2
1-1- مقدمه .......................................................................................................... 2
1-2- بیان مسأله .................................................................................................... 3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق .............................................................................. 5
1-4- اهداف تحقیق ............................................................................................... 6
1-5- فرضیه های تحقیق ........................................................................................ 6
1-6- روش انجام تحقیق ........................................................................................ 6
فصل دوم : ادبیاتتحقیق.............................................................................................
2-1- مقدمه .......................................................................................................... 9
2-2- قسمت اول : پیشینه پژوهش در جهان ............................................................. 9
2-2-1- تاریخی ................................................................................................... 9
2-2-2- موضوعی ................................................................................................. 9
2-3- قسمت دوم : پیشینه پژوهش در ایران ............................................................. 14
2-3-1- تاریخی .................................................................................................. 14
2-3-2- موضوعی ............................................................................................... 16
2-4- نتیجه گیری ................................................................................................ 17
2-5- قسمت سوم : مبانی نظری تحقیق .................................................................. 18
2-5-1- تعریف خصوصی سازی در صنعت بیمه .................................................... 18
2-6- مکاتب اقتصادی و جایگاه خصوصی سازی .................................................... 20
2-7- اهداف خصوصی سازی ............................................................................... 22
2-8- مراحل خصوصی سازی و ملاحظات مربوطه به آن .......................................... 27
2-9- خصوصی سازی صنعت بیمه ........................................................................ 29
2-10- انواع مقررات نظارت بر شرکت های بیمه ای ................................................ 33
2-11- ضرورت نقش نظارتی بیمه مرکزی در شرایط خصوصی سازی صنعت بیمه ...... 35
2-12- روشهای خصوصی سازی و بیان مشکلات عملیاتی صنعت بیمه کشور ............ 36
2-13- راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در صنعت بیمه .................................... 38
2-14- مشارکت بخش خصوصی خارجی و نحوه فعالیت آنان در داخل کشور ............ 42
2-15- قسمت چهارم : مولفه های مستخرجه از ادبیات تحقیق................................... 44
فصل سوم : مواد و روشها........................................................................................
3-1- مقدمه ......................................................................................................... 53
3-2- روش تحقیق ............................................................................................... 53
3-3- جامعه و نمونه آماری پژوهش ....................................................................... 54
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری ................................................................... 54
3-5- روش گردآوری اطلاعات ............................................................................. 54
3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات ............................................................................ 55
3-7- روایی و پایایی ............................................................................................ 55
3-8- روش تحلیل داده ها ..................................................................................... 57
فصل چهارم : تجزیه و تحلیلدادهها...........................................................................
4-1- مقدمه ......................................................................................................... 58
4-2- تشریح یافته های توصیفی مورد مطالعه .......................................................... 58
4-3- داده های توصیفی سوالات پرسشنامه ............................................................. 63
4-4- یافته های استنباطی ...................................................................................... 67
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات........................................................................
5-1- جمع بندی .................................................................................................. 72
5-2- خلاصه ....................................................................................................... 73
5-3- نتیجه گیری ................................................................................................ 75
5-4- پیشنهادات .................................................................................................. 77
منابع و مراجع ....................................................................................................... 78
قیمت فقط9,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 92

قیمت : 9,000 تومان

حجم فایل : 354 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی در ادارات دولتی شهرستان نطنز

پایان نامه بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی در ادارات دولتی شهرستان نطنز
پایان نامه بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی در ادارات دولتی شهرستان نطنز - پایان نامه بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی در ادارات دولتی شهرستان نطنز



پایان نامه بررسی رابطه میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی در ادارات دولتی شهرستان نطنز
چکیده
یکی از روندهای مهم کسب وکار و مدیریت در قرن 21 که از اواسط دهه 90 به طور جدی مطرح شده است، تمرکز بر معنویت کارکنان در سازمان ها می باشد. پایبندی خدمتگزاران بخش عمومی به اخلاقیات و تبلور این تعهد در رفتارهای آنها، موجب توسعه سرمایه اجتماعی می شود؛ یعنی مدیرانی که اصول اخلاقی را در عملکردها وتصمیم های سازمانی به کار می گیرند، با توسعه روابط مبتنی بر اخلاقیات، سرمایه اجتماعی ایجاد می کنند. بنابراین در این تحقیق قصد دارد رابطه میان معنویت در محیط کار با سرمایه اجتماعی را در ادارات دولتی شهرستان نطنز مورد آزمون قرار دهد. بدین منظور تعداد 250 نفر از کارکنان ادارات مزبور به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. به منظور بررسی وجود ارتباط میان متغیرهای تحقیق ابتدا از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده گردیده و درصورت وجود رابطه معنی دار، رابطه علّی میان آنها از طریق رگرسیون آزمون گردید. یافته ها نشان می دهد، میان معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی و ابعاد سه گانه(ساختاری، رابطه ای و شناختی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
مقدمه
دردیدگاه¬های سنتی مدیریت، سرمایه های اقتصادی، فیزیکی، و نیروی انسانی مهمترین نقش را در توسعه ایفا می¬کردند؛ برای توسعه در عصر حاضر به سرمایه اجتماعی بیشتر از سرمایه اقتصادی ، فیزیکی و انسانی نیازمندیم. زیرا بدون این سرمایه استفاده بهینه از دیگر سرمایه¬ها امکان¬پذیر نیست. در جامعه¬ای که فاقد سرمایه اجتماعی کافی است به احتمال زیاد سایر سرمایه¬ها تلف می¬شوند. از این رو است که موضوع سرمایه اجتماعی محور اصلی مدیریت در سازمان¬ها محسوب شده و مدیرانی موفق قلمداد می¬شوند که بتوانند در ارتباط با جامعه به تولید و توسعه سرمایه اجتماعی بیشتری نائل شوند.
بخشی از متن
سرمایه اجتماعی:
ارزش آن جنبه از ساختار اجتماعی است که به عنوان منابعی در اختیار اعضا قرار می گیرد تا بتوانند به اهداف و منافع خود دست یابند (Coleman, 1990). ‍‍‍‍‍‍
بعد ساختاری:شامل پیوندهای موجود در شبکه، شکل و ترکیب شبکه و تناسب سازمانی می‌شود
بعد ارتباطی: این بعد شامل اعتماد، هنجارها، تعهدات وهویت می‌شود.
بعد شناختی: زبان و کدهای مشترک و روایت‌های مشترک این بعد در رابطه با پدیده هایی نظیر ارزشها، نگرشها، تعهدات، مشارکت و اعتماد موجود در سیستم می باشد (Nahapiet & Ghoshal,1998:251)
معنویت در محیط کار:
درک و شناسایی اینکه بعدی از زندگی کارکنان درونی و باطنی است که این بعد قابل پرورش است و به واسطه انجام کارهای با معنا در زندگی افزایش می یابد. (Ashmos and Duchon, 2000)

فهرست موضوعی شماره صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق.. 2
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله پژوهش... 3
1-3- اهداف تحقیق.. 5
1-4- اهمیت موضوع پژوهش و انگیزه انتخاب آن. 6
1-5- سوال­ها و فرضیه­های پژوهش... 8
1-5-1-سوال اصلی 8
1-5-2-سوال های فرعی.. 8
1-5-3-فرضیه اهم 8
1-5-4-فرضیه­های اخص.... 9
1-6- مدل مفهومی تحقیق.. 9
1-7- تعریف­های عملیاتی متغیرها و واژه­های کلیدی.. 10
1-8- روش تحقیق.. 10
1-9- قلمرو تحقیق.. 11
1-10- جامعه آماری و حجم نمونه. 11
1-11- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری: 11
فصل دوم: مروری بر مبانی نظری تحقیق.. 13
2-1- مقدمه. 14
2-2- سرمایه اجتماعی.. 14
2-2-1- سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو. 16
2-2-2- سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن.. 16
2-2-3- سرمایه اجتماعی از دیدگاه پوتنام. 17
2-2-4- تمایزات بر مبنای سطح تحلیل.. 18
2-2-5- تمایزات بر مبنای کاربردهای هنجاری.. 19
2-2-6- تمایزات بر اساس مزایای اصلی در مقابل مزایای ثانویه. 19
2-2-7- سرمایه اجتماعی در حوزه سازمان و مدیریت... 23
2-2-8- ابعاد سرمایه اجتماعی سازمانی.. 25
2-2-9- سازه های اندازه گیری.. 33
2-2-10- الگوهایی برای تبیین مفهوم سرمایه اجتماعی.. 33
2-2-11- نقش سرمایه انسانی و افراد در سرمایه اجتماعی سازمان. 35
2-2-12- ویژگی‌های سرمایه ‌اجتماعی.. 39
2-2-13- راههای ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی در سازمان. 41
2-2-14- مزایای سرمایه اجتماعی.. 43
2-2-15- هزینه‌های بالقوه سرمایه اجتماعی.. 45
2-3- معنویت در محیط کار. 46
2-3-1- نیازهای معنوی کارکنان و ظهورپارادایم معنویت در محیط کار. 49
2-3-2- تعاریف و دیدگاه‌های معنویت و معنویت در محیط کار. 51
2-3-3- رویکرد درون‌گرا / متافیزیکی.. 53
2-3-4- رویکرد دینی.. 53
2-3-5- رویکرد اگزیستانسیالیستی / سکولار. 54
2-3-6- رویکرد مخالفان معنویت... 55
2-3-7- مباحثی درباره روش تحقیق در زمینه معنویت در محیط کار. 55
2-3-8- مزایای معنویت در محیط کار. 57
2-3-9- مفهوم‌سازی معنویت در محیط کار. 58
2-3-10- رفتار شهروندی سازمانی و معنویت محیط کاری.. 60
2-4- پیشینه تحقیقات... 62
2-4-1- تحقیقات صورت گرفته در خصوص سرمایه اجتماعی.. 62
2-4-2- مطالعات صورت گرفته در خصوص معنویت در محیط کاری.. 65
فصل سوم: روش تحقیق.. 68
3-1- مقدمه. 69
3-2- روش تحقیق.. 69
3-3- متغیرها و شاخص های تحقیق.. 71
3-4- قلمرو مکانی پژوهش... 71
3-5- قلمرو زمانی پژوهش... 71
3-6- قلمرو موضوعی پژوهش... 71
3-7- جامعه آماری پژوهش... 71
3-8- حجم نمونه و روش نمونه­گیری.. 71
3-9- ابزار جمع‌آوری اطلاعات... 72
3-10- روایی و پایایی پرسشنامه ها 74
3-10-1-تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه­ها 74
3-10-2- تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 76
3-11- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات... 76
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 79
4-1- مقدمه.... 80
4-2- آمار توصیفی.. 81
4-2-1- آمار توصیفی بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی.. 81
4-2-2- آمار توصیفی متغیر های پژوهش... 85
4-3- آزمون فرضیه های تحقیق.. 86
4-3-1- آزمون فرضیه اهم. 86
4-3-2- آزمون فرضیه اخص اول. 87
4-3-3- آزمون فرضیه اخص دوم. 88
4-3-4- آزمون فرضیه اخص سوم. 89
4-4- آزمون رگرسیون. 91
4-4-1- فرضیه اهم. 92
4-4-2- فرضیه اخص اول. 93
4-4-3- فرضیه اخص دوم. 94
4-4-4- فرضیه اخص سوم. 96
4-5- آزمون فریدمن.. 97
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 99
5-1- مقدمه. 100
5-2- نتیجه گیری براساس نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه ها 102
5-2-1- فرضیه اهم. 102
5-2-2- فرضیه اخص اول. 103
5-2-3- فرضیه فرعی دوم. 105
5-2-4- فرضیه فرعی سوم. 107
5-3- پیشنهادات برای محققان آینده 108
منابع و مواخذ. 109
منابع فارسی.. 110
منابع لاتین 111
قیمت فقط9,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 134

قیمت : 9,000 تومان

حجم فایل : 350 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان اردبیل

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان اردبیل
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان اردبیل - پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان اردبیل



پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان اردبیل
چکیده:
این پژوهش درصدد بررسی و شناخت علل و عوامل موثر بر بروز یا شدت وقوع تصادفات جاده ای محور اردبیل- مغان است که در راستای آن رابطه بین متغیرهای جاده ای،انسانی،محیطی و خودرو با وقوع تصادفات و سوانح در محور مذکورمطالعه می شود. متد پژوهش حاضر روش توصیفی با رویکرد تحلیلی است. برای تحلیل داده های آماری بدست آمده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای بررسی های میدانی از پرسشنامه و در بررسی تحلیلی داده های بدست آمده از پرسشنامه از آماره های استنباطی نظیر آزمون های فریدمن و میانگین استفاده شده و برای تست معناداری فرضیه ها آزمون t و برای سنجش پایایی سوالات آزمون روش آلفای کرانباخ بکار گرفته شده است. این پژوهش عامل اصلی بروز تصادفات محور اردبیل - مغان را در گام نخست مسایل کیفی و فنی جاده تشخیص داده و به گمان مصاحبه شوندگان پیچ های خطرناک مسیر، عرض کم راه، کیفیت راه و علائم ناکافی دلیل عمده سوانح محور مذکور می باشد.بعد از آن عوامل انسانی در رتبه دوم قرار دارند که در بین آنها سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و عجله وشتاب بی مورد از دلایل انسانی بروز تصادفات محور مذکور است با این توضیح که دو عامل سرعت و سبقت غیر مجاز بدون در نظر گرفتن گروه بندی ها در فهرست نخست عوامل تاثیرگذر محور یادشده است.عوامل فنی و کیفی خودرو در جایگاه سوم و در نهایت عوامل محیطی و طبیعی در رده چهارم قرار دارد.همچنین فرضیه های مربوط به ارتباط عوامل مذکور با تصادفات در محور یاد شده مورد اثبات قرار گرفته است به استثناءعوامل محیطی که معناداری ارتباط آن مورد تایید واقع نشده است.
واژه های کلیدی: تصادفات ، عامل انسانی، عامل جاده، عامل محیطی، عامل خودرو
حمل ونقل و ترانزیت کالا و مسافر از بخش های زیربنایی در اقتصاد هر کشور به حساب می آید بطوری که این پدیده امروزه به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها قلمداد می شود. تولید انبوه اتومبیل ها و نیز رشد فزاینده جاده ها و مسیر های ارتباطی ،موتور محرکه این بخش بوده است.
بخشی از متن
بررسی های آماری و مطالعات به عمل آمده نشان می دهد که تنها یک سوم از وسایل نقلیه در حال تردد در کشور دارای حداقل استانداردهای ایمنی و فنی قابل قبول هستند و دو سوم آنان به خاطر اشکالات فنی، نقص شدید در سیستم های روشنایی، لاستیک ها و دیگر نواقص در حقیقت نبایستی بر روی جاده حرکت کرده و از نظر ایمنی برای رانندگان، سرنشینان، عابران و سایر استفاده کنندگان از تسهیلات ترافیکی، خطرناک هستند. آمارهای موجود ثابت کرده است، دو عامل فرسوده بودن لاستیک ها و نقص سیستم ترمزها، درصد قابل توجهی از تصادفات رانندگی را که عامل وسیله نقلیه در ایجاد آن مؤثر بوده، به خود اختصاص داده است. همچنین تعداد قابل توجه وسایل نقلیه فرسوده و بالا بودن سن متوسط آن ها در شبکه فعال ترافیکی شهری یکی از عواملی است که موجب بروز تصادفات می شود. در حالی که در بیشتر نقاط دنیا سن قانونی وسایل نقلیه ده سال است، اما در کشور ما به جز سال های اخیر روند قانونمندی برای تعیین سن فرسودگی وسایل نقلیه وجود نداشته است. از این رو در شبکه ترافیکی، وسایل نقلیه با سن بالای 30 سال نیز می توان یافت. براساس آمارهای موجود عمر متوسط وسایل در کشور حدود 16 سال و عمر وسایل نقلیه سبک بین 14 تا 15 سال است. بنابراین، تردد وسایل نقلیه فرسوده علاوه بر اینکه ممکن است باعث بروز سوانح رانندگی گردد، آلودگی محیطی، اتلاف انرژی (سوخت) و آثار تخریبی بر جاده را نیز در بر خواهد داشت. شرایط نامناسب وسایل نقلیه باری و مسافری مانند اتوبوس های بین شهری از نظر وضعیت فیزیکی و مکانیکی این وسایل باعث ایجاد بسیاری از تصادفات رانندگی می شود ( بهروزی،1391) .
لذا در مجموع این مولفه ها بیشتر نقص فنی و عملکردی خودرو را شامل می شود. همانند فرسودگی خودرو، نقص سیستم فرمان ، روشنایی خودرو –فرسودگی لاستیک –نقص ترمز و ... (آیین نامه ایمنی راه،1390).
تصادف
در قوانین و فرهنگ ترافیک، تصادف برابر است با برخورد حداقل یک وسیله نقلیه با وسایل نقلیه دیگر به عبارتی دیگر در فرهنگ نوین ترافیک همه اجزاء دخیل در امر ترافیک می توانند عامل تصادف باشند (آیین نامه ایمنی راه،1390) .
در قوانین موجود وبرای راحتی درک مفاهیم مرتبط ، تصادف را اینگونه معرفی می کنند: هر گاه حداقل یک وسیله نقلیه موتوری با یک وسیله نقلیه دیگر برخورد کند تصادف رخ داده است. تصادف به اقسام زیر تقسیم می شود: (مدیریت ایمنی راه، 1385).
تصادف خسارتی :
که در آن بر اثر حادثه رانندگی فقط به وسایل نقلیه خسارت مالی وارد می شود.
تصادف جرحی :
تصادفی است که علاوه بر خسارت مالی حداقل یکی از رانندگان ویا سرنشینان ویا عابرین پیاده ویا احشام، مجروح و مصدوم می شوند .
تصادف قتلی(فوتی) :
در تصادفی که حداقل یکی از رانندگان ویا سرنشینان ویا عابرین ویا راکبین موتور و دوچرخه در اثر شدت تصادف، جان خودشان را از دست می دهند را تصادف قتلی گویند .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده: 1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1-بیان مسئله: 2
1-2-ضرورت انجام تحقیق: 4
1-3-وضعیت حوادث جاده ای استان اردبیل: 8
1-4-اهداف تحقیق : 10
1-5-فرضیه های تحقیق: 10
1-5-1-فرضیه اصلی: 10
1-5-2-فرضیات فرعی: 10
1-6-تعریف متغیرها و پیش فرضهای تحقیق: 10
1-6-1- عامل انسانی: 10
1-6-2- عامل جاده: 11
1-6-3- عامل محیط: 11
1-6-4-عامل خودرو: 11
1-6-5-تصادف.. 12
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
2-1- مبانی نظری: 13
2-1-1- مثلث E3 : 14
2-1-2- ماتریس هادون: 15
2-1-3-معادله صدمات گانارسون: 16
2-2-مدل های پیش بینی تصادفات: 17
2-3-مروری بر تحقیقات انجام شده: 21
2-3-1- مطالعات سازمان های بین المللی. 21
2-3-2- پژوهش های خارجی صورت گرفته: 24
2-3-3- پژوهش های داخلی صورت گرفته: 26
نتیجه گیری. 28
2-4-جمع بندی: 29
فصل سوم: مواد و روش ها
3-1- روش پژوهش.. 30
3-2- جامعه پژوهش : 30
3-3- نمونه پژوهش و روش نمونه گیری : 31
3-4- روش گردآوری اطلاعات : 31
3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها : 31
3-5-1- آمار توصیفی : 32
3-5-2- آمار استنباطی : 32
3-6- مدل مفهومی. 33
3-7- متغیرهای پژوهش : 34
3-8- محدوده زمانی و مکانی طرح: 35
فصل چهارم: نتایج
4-1- مقدمه: 37
4-2- تحلیل توصیفی: 37
4-3- رتبه بندی متغیرها بر اساس مدل فریدمن. 38
4-3-1- عامل انسانی: 41
4-3-2- عامل خودرو: 42
4-3-3- عامل جاده: 43
4-3-4- عامل محیط: 43
4-4- گروه کارشناسان: 44
4-5- گروه رانندگان مسیر: 45
4-6- گروه مسافرین: 47
4-7- پاسخ مصاحبه شوندگان بر اساس سن و سواد تحصیلی: 49
4-8- تحلیل فرضیه ها: 51
4-8-1- فرضیه اول: 51
4-8-2- فرضیه دوم: 52
4-8-3- فرضیه سوم: 52
4-8-4- فرضیه چهارم: 53
4-8-5- فرضیه پنجم: 54
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتایج: 55
5-2- جمع بندی و نتیجه گیری. 60
5-3- محدودیت پژوهش : 61
5-4- پیشنهادها 61
فهرست منابع............... 76
پیوستها............................. 78
چکیده انگلیسی..................... 91
قیمت فقط9,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 100

قیمت : 9,000 تومان

حجم فایل : 3685 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

درسنامه بار الکتریکی

درسنامه بار الکتریکی
درسنامه بار الکتریکی - درسنامه بار الکتریکی



درسنامه بار الکتریکی
1- سارا دوست دارد هنگام درس خواندن و فکر کردن قدم بزند. برحسب اتفاق روزی در حالی که مشغول فکر کردن درباره‌ی مساله ای بود و بر روی فرش اتاق خانه قدم می زد، جورابی به پا داشت که از الیاف مصنوعی بافته شده بود. در هنگام قدم زدن ناگهان دستش به دستگیره در برخورد کرد و احساس برق گرفتگی نمود. آیا می‌توانید علت اتفاقی را که برای سارا روی داده بیان کنید.
2- از بین شکل های زیر، نیروهای بین میله های باردار، در کدام شکل ها اشتباه است؟ چرا؟
3- هنگام باردار شدن یک اتم فقط تعداد الکترون ها کم یا زیاد می شود و تعداد پروتون ها و نوترون ها تغییری نمی کند. برای هر یک از این دو مورد بنویسید که چرا تعداد آنها هنگام باردار شدن اتم، کم و زیاد نمی شود؟
الف) نوترون ها:
ب) پروتون ها:
4- سروش در گزارش درمورد کار با برق نما نوشته است: «اگر جسم بارداری را به کلاهک برق نمای بدون باری نزدیک کنیم، اگر بار جسم مثبت باشد ورقه ها از یک دیگر دور می شوند و اگر بار جسم منفی باشد ورقه ها به هم نزدیک می شوند.»
پویا معتقد است این گزارش اشتباه است. شما برای نظر پویا دلیل بیاورید.
5- اگر دو جسم خنثی را به هم مالش دهیم و یک جسم بار الکتریکی مثبت پیدا کند، جسم دیگر……………
الف) به همان اندازه بار مثبت می گیرد.
ب) به همان اندازه بار منفی می گیرد.
ج) با توجه به مقدار جرم جسم، بار منفی می گیرد.
د) دارای خاصیت مغناطیسی می شود.
6- کارگران اداره‌ی برق وقتیدر بالای تیر چراغ برق، سیم های برق را تعمیر می‌کنند، دستکش هایی به دست می کنند که از جنس پارچه های ضخیم است. علت استفاده از این دستکش ها چیست؟
7- منوچهر یک میله‌ی مسی را در دست گرفته و می خواهد با مالش به یک تکه پارچه‌ی پشمی آن را باردار نماید. آیا او می تواند این کار را انجام دهد؟ برای پاسخ خود دلیل بیاورید.
8- یک کره‌ی فلزی خنثی مطابق شکل روی پایه‌ی عایقی قرار گرفته است. اگر یک میله‌ی باردار مثبت به این کره نزدیک کنیم، وضعیت بارهای مثبت و بارهای منفی در کره‌ی فلزی به چه صورت در خواهد آمد؟ روی شکل نشان دهید. آیا این دو بار با هم تفاوت دارد؟
9- برق نما یا الکتروسکوپ وسیله ای است که توسط آن آزمایشهای ساده ای در مورد الکتریسیته می توان انجام داد. معمولاً تیغه های پایین در برق نماها به شکل لولا ساخته می شوند تا به راحتی بتوانند حرکت کنند. علت این حالت لولایی را بنویسید.
10- با توجه شکل های زیر که دو مرحله از یک آزمایش را نشان می دهد، درمورد باردار بودن یا نبودن میله و نیز نوع بار الکتریکی آن نظر خود را بنویسید
قیمت فقط2,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 18

قیمت : 2,000 تومان

حجم فایل : 15 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل