فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله ساختار و شرح کار ماشین دایکاست

مقاله ساختار و شرح کار ماشین دایکاست
مقاله ساختار و شرح کار ماشین دایکاست - مقاله ساختار و شرح کار ماشین دایکاست



مقاله ساختار و شرح کار ماشین دایکاست
بخشهایی از متن:
(نوع ماشین : AL 10-7TR و شماره ماشین : 143/99 – 149/99)
1- ساختار دستگاه
1-1-5- کورس حرکت و تجهیزات متحرک (شاتل کوره) :
به وسیله این تجهیزات کوره برای دسترسی به لوله ی جریان ذوب به قالب ) Riser tube) به پائین آورده می شود و یا به بیرون انتقال می یابد.
2-1-5 فنداسیون :
فنداسیون یا پی ریزی از آهن یا چدن جوشکاری شده ساختمانی تشکیل یا فته و بر روی آن سیستم تغذیه و شیرهای هیدرولیکی برای جکهای نگه دارنده قالب و بالا بر متحرک تعبیه شده است.
3-1-5 واحد تغذیه (بست قالب) :
این قسمت که به فنداسیون وصل است از 5 قطعه تشکیل یافته است که عبارتند از:
1- صفحه اتصال ثابت
2- صفحه اتصال متحرک
3- ستونهای راهنما
4- شکل دهنده فشاری بالایی (سیستم قفل بالایی) با سیلندرهیدرولکی
5-بیرون انداز قطعه، که این قسمت یک کالبد چهار ستونه دارد.
صفحه اتصال متحرک بالایی به وسیله دو سیلندر هیدرو لیکی رانده میشود و یک میل راهنمای مکانیکی به متحرک موازی، کار درگیر کردن صفحه بالایی را زیر بار تامین می کنند.
این ستونهای موازی خود نیز از 4 میله ی دندانه دار و احاطه شده تشکیل یافته است و چرخهای شانه ای که بر خلاف صفحات پوشش دهنده که با دست درست شده جفت می کنند.
پرتاب کننده قطعه که به صفحه وصل گردیده از یک میله ضربه زننده که خود نیز به وسیله سیلندر هیدرولیکی به حرکت در می آید تشکیل شده است.
4-1-5- جکهای نگه دارنده قالب(جکهایی که قالب در آنها جای میگیرد):
چگونگی و تعداد جکها فقط به وسیله کارخانه سازنده مشخص می شود.
لوله ها و صفحات اتصال برای شیرهای هیدرولیکی نیز در سایزهای استاندارد طراحی شده است. برای برگشت آن نیز لازم است تنها یک ارتباط الکتریکی از جعبه تقسیم با شیرهای مغناطیسی فراهم آید. ارتباط هیدرولیکی از طریق شیلنگهای هیدرولیکی به جکها توسط یک متصل کننده مدل دو شاخه ای (نر و ماده) و برای به کار اندازی سوئیچ محدود کننده داخل برنامه ریزی ماشین برگشت میشود. بدیهی است که فعالیت جکها وشیرهای هیدرولیکی مسئول همچنان لازم است.
...
1-9- سرویس ونگهداری:
1-1-9- واسطه ی کاری
2-1-9- طرح نگهداری و روانسازی(روغنکاری):
میله قسمتهای حرکت (محوراجزای کورس حرکت) (1) باید 3 ماه یکبارروغن کاری شود ضمنا بازدید کنید که خراب نگردد.
چهار جعبه راهنما (2) روی صفحات متحرک اتصال(3) قرار گرفته اند که باید هفتگی روغنکاری شوند. هر نوع تراوش چربیهای روغنکاری قبلی باید رفع شود چونکه با پاشیدن ذرات روی چربیهای موجود مثل چپ میشود.
پرتاپ کننده قطعه در مرکز صفحه متحرک اتصال هدایت می شود میله هدایت کننده باید هفتگی روغن کاری شده و هر نوع تراوشی ویا چربیهای روغنکاری باید بر طرف گردد.
چهار میله راهنما روی واحد تغذیه به وسیله فنرهای تو هم رونده تلسکوپی (4) در برابر گردوغبارمحافظت میشوند وآن فنرها باید ماهیانه تمیز شوند. بایداز هر نوع گرد و غبار زدوده شده و سپس با یک روغن ضعیف روانسازی گردند مثلا shell.tellus33 ستونهای راهنمای جکها (5) را ماهیانه تمیز وسپس کمی روغن بزنید.
تمامی کارهای روغنکاری و طرح نگهداری دستگاه برای یک شیفت کاری انجام میشود درصورتیکه دستگاه به صورت چند شیفت کار کند مراتب گفته شده بالا باید مدتش کم شود.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 22

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 1232 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پروژه مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS)

پروژه مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS)
پروژه مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS) - پروژه مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS)



پروژه مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS)
بخشهایی از متن:
مقدمه و تاریخچه :
امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان شاءالله زمینه ای برای ورود این تکنولوژی به ایران فراهم شود . این ترمزها به سبب پیچیدگی مکانیزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلی قرار نگرفته است که یکی از دلایل آن عدم اطلاعات کافی و عدم آشنائی با این سیستم می باشد . امید است این پروژه مقدمه ای برای قدمهای بعدی در راه ساخت و طراحی این تکنولوژی در ایران باشد . (ان شاءالله)
در این پروژه ابتدا تاریخچه ای از پیدایش ترمزها ارائه خواهد شد . در فصل اول به بررسی سیستم ترمز معمولی شامل کاسه ای و دیسکی و سایر اجزای جانبی آن می پردازیم .
در فصل دوم سیستم ترمز پنوماتیکی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در فصل سوم و سیستم ترمز ضد قفل ABS مقایسه ای بین فصول اول و دوم خواهیم داشت تا برتریها و معایب هرکدام نسبت به یکدیگر مشخص شود ود در فصول بعدی مطالب مربوط به طراحی و محاسبه نیروهای لازم آورده خواهد شد . نخست تاریخچه ای از پیدایش ترمزهای اولیه تا کنون بیان می کنیم :
اولین موتور احتراقی در سال 1885 بوسیله بنز ساخته شد . توقف این اتومبیل بوسیله یک لقمه ترمز بر روی محور دنده هرزگرد انجام می گرفت . بعدها که اتومبیل تکمیل شد و سرعت آن افزایش یافت و از لحاظ وزن سنگین تر شد ، ترمزهای مخصوصی برای آن طرح ریزی شد .
تا سال 1900 ترمز دستی شامل ترمز ساده ای که مستقیماً با سطح لاستیکهای توپر اصطکاک پیدا می کرد استفاده می شد. اما از این سال به بعد ترمزی ابداع شد که توسط پدال عمل می کرد و عبارت از یک نوار فلزی بود که در خارج بر روی چرخ دندانه دار محور محرک عقب نصب شده بود و بصورت استوانه ای آن را احاطه می کرد .
در همین سال لنکستر(Lanchester) ترمز و کلاچ را در یک مجموعه مخروطی شکل متشکل کرد و در اولین ماشین ساخت انگلستان بکار گرفت .
در سال 1905 ، انتقال حرکت بوسیله چرخ دنده و محور جای انتقال حرکت توسط زنجیر یا تسمه را گرفت و عمومیت پیدا کرد و بیشتر اتومبیلها با پدالی که انتقال حرکت را به ترمز تأمین می کرد مجهز شده بودند .
در سال 1910 میلادی ترمزهای بیشتر ماشینهای امریکائی روی چرخهای عقب تأثیر می کرد . در این سالها بسیاری از عوامل مربوط به ترمز، مانند اهمیت چسبندگی لاستیک به جاده اثرات چرخ قفل شده و غیره بخوبی شناخته شده بود و این مطلب محقق شده بود که جهت اعمال ترمز صحیح هر چهار چرخ بایستی ترمز شود ، و کوشش و اثر ترمز با نسبتی متناسب بین چرخ جلو و چرخ عقب سهیم باشد . با ترمز شدن چهارچرخ است که بدون خطر لیز خوردن ماشین ، فاصله توقف به نصف تقلیل می یابد . سالها طول کشید تا موضوع ترمز چهارچرخ مورد قبول عموم قرار گرفت . شکل عمده این بود که آرایشی برای ترمز ترتیب داده شود که با تشکیلات و اتصالات فرمان و چرخهای جلو و بطور کلی با تشکیلات سیستم فرمان و هدایت ماشین تداخل پیدا نکند .
در فاصله دو جنگ جهانی اول و دوم ، احتیاج به ترمز تا حدودی بیشتر احساس شد . چون سرعت ماشین ها رو به افزایش رفت همچنین بر تراکم ترافیک نیز افزوده شد .
...
1ـ9ـ2ـ ترمز کنترل شده
در طول فرآیند ترمزگیری ، راننده روی پدال نیرو وارد می کند تا میزان مخصوصی از فشار را به سیلندر های ترمز چرخ بفرستد و سرعت چرخ ها را کم کند . پاسخ الگوی نشان داده شده توسط دو چرخ در اکسل عقب اتومبیل در طول زمان ترمز t ، در شکل (3ـ2 و 16ـ2 ) توصیف شده است .
به شکل (3ـ2) نگاه کنید : موقعی که راننده پدال را بکار می برد ، فشردن پدال در زمان t1 شروع می شود هوای متراکم از شیر کمکی ترمز (6) جریان می یابد و به شیر رله ای (relay Valve) (12) میرود سوپاپهای کنترل فشار (Pressur-control Valve) (4) را به سیلندرهای ترمز(Brake Sylander) (7) باز می کند .
افزایش فشار ادامه می یابد تا اینکه سیگنال از یک یا دو سنسور سرعت چرخ اولین قفل شدگی را به ECU (13) علامت دهد . این عمل در نقطه t2 رخ می دهد .

ECU همه سیگنالهای سرعت چرخ ورودی را ارزیابی می کند تا یک سرعت مرجع (86) را بدست آورد که این سرعت مرجع توسط یک میزان لغزش پائینتر از سرعت اتومبیل میماند .
در زیر ، کنترل عمل ABS در چرخ 2 روی یک اکسل تکی توصیف شده است .
در نقطه t2 شتاب کاهشی (-a) به مقدار کافی بالا می رود تا سیگنالهای نهائی به شیر ورودی سوپاپهای کنترل فشار (4) فرستاده شود . فشار سیلندر ترمز (7) در یک سطح ثابتی باقی مانده است .
در t3 میزان لغزش که رد مدارهای منطقی ذخیره شده بود رو به افزایش رفته است و باعث می شود که شیر کنترل فشار باز شود تا فشار از سیلندر ترمز (7) آزاد شود . این فرآیند آزاد شدن فشار میزان شتاب کاهشی چرخ را کاهش می دهد . ( برای چرخ نیروهای ترمزی کمتر بکار می برد ) این فرآیند ادامه می یابد تا اینکه میزان شتاب کاهشی به نقطه t4 تنزل یابد و فرآیند آزاد شدن فشار در سیلندر ترمز (7) حذف شود سوپاپ خروجی بسته می شود .
بعد از آن درنقطه t5 دوباره سرعت چرخ افزایش می یابد ( شتاب منفی –a ، شتاب +a می شود ).
این فرآیند افزایش تا t5 ادامه می یابد تا جائی که سرعت چرخ با سرعت مرجع اتومبیل مساوی شود نیز ادامه پیدا می کند . اتومبیل در میزانهای مساعد لغزش ترمز می کند . در این نقطه فشار ترمز در سیلندر ترمز می تواند دوباره افزایش یابد .
برای رسیدن به نزدیکترین تقریب ممکن برای معمولترین لغزش در طول ترمزگیری ، یک جریان ECU بطور پی در پی پالسهائی را برای راه انداختن شیر ورودیinput valve بکار می برد . شیر ورودی موقعی که شتاب کاهش t2 دوباره به t7 می رسد ، بسته می شود و یک چرخه کنترل شروع می شود .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 352

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 14477 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی

بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی
بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی - پایان نامه بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی



پایان نامه بررسی اثربخشی درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی گروه‌درمانی با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی بر میزان درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی بوده‌است. روش مورد استفاده در این پژوهش، آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش دانشجویان دختر در مقطع کارشناسی سال تحصیلی 93-94 در دانشگاه فنی-حرفه‌ای بودند. به منظور انجام پژوهش، تعداد 30 نفر از دانشجویان دختر برای شرکت در این برنامه در نظرگرفته شدند که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15=n) و کنترل (15=n) جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس افسردگی بک ویراست دوم (1968) و مقیاس محقق ساخته درد معنوی بود. داده‌ها توسط نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آزمون کوواریانس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه پژوهش نشان داد که درمان با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی به طور معناداری (001/0p<) بر کاهش افسردگی و درد معنوی در دانشجویان مؤثربود.
کلیدواژه‌ها: آموزش‌های هستی‌شناسی اسلامی، افسردگی، دانشجویان، درد معنوی، گروه‌درمانی
فهرست مطالب
فصل اوّل: مقدمه
1-1کلیات 2
1-2 بیان مسأله. 8
1-3ضرورت و اهمیت تحقیق.. 12
1-4اهداف پژوهش... 16
1-5تعریف مفهومی متغیرها16
1-5-1 افسردگی.. 16
1-5-2 درد معنوی.. 17
1-6تعریف عملیاتی متغیرها17
1-6-1 افسردگی.. 17
1-6-2 درد معنوی.. 17
فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 افسردگی.. 19
2-1-2 الگوها و درمان‌های اختلال افسردگی.. 22
2-1-2-1 الگوی زیستی افسردگی.. 22
2-1-2-2 الگوی روان‌پویشی افسردگی.. 28
2-1-2-3 الگوهای شناختی افسردگی.. 30
2-1-2-4 الگوی وجودگرایی.. 33
2-1-2-5 افسردگی از دیدگاه معنوی‌گرایی.. 37
2-1-2-6 رویکرد اسلامی در تبیین افسردگی.. 42
2-2 درد معنوی.. 84
2-3 سابقه تحقیق.. 89
2-3-1 درمان با رویکرد اسلامی و افسردگی.. 89
2-3-2 درد معنوی و رویکرد هستی‌شناسی اسلامی.. 92
فصل سوّم: روش پژوهش
3-1 طرح تحقیق.. 96
3-2 جامعه، نمونه و روش نمونه‌گیری.. 96
3-2-1 جامعه آماری.. 96
3-2-2 روش نمونه‌گیری.. 97
3-2-3 ملاک‌های ورود به پژوهش... 97
3-2-4 حجم نمونه. 97
3-3ابزارهای پژوهش... 98
3-3-1 ویرایش دوم مقیاس افسردگی بک (BDI-II)98
3-3-2 مقیاس درد معنوی.. 100
3-3-2-1 ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مقیاس درد معنوی.. 100
3-3-2-2 روایی.. 101
3-3-2-2-1 همبستگی با نمره کل مقیاس... 105
3-3-2-2-2 روایی همزمان. 107
3-3-2-3 پایایی.. 108
3-4 روش اجرا109
3-5- مداخله. 109
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها112
فصل چهارم: یافته‌ها
4-1 یافته‌های توصیفی متغیرهای پژوهش... 114
4-2 تحلیل استنباطی.. 115
4-2-1 فرضیه اول: گروه‌درمانی با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی ، تأثیر
معناداری بر میزان افسردگی در دانشجویان افسرده دارد.115
4-2-2 فرضیه دوم: گروه‌درمانی با رویکرد هستی‌شناسی اسلامی، تأثیر
معناداری بر میزان درد معنوی در دانشجویان افسرده دارد.117
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
5-1 بحث یافته اول. 120
5-2 بحث یافته دوم. 122
5-3 نتیجه‌گیری.. 125
5-4 محدودیت‌ها126
5-5 پیشنهادات.. 126
منابع
منابع فارسی.. 127
منابع انگلیسی.. 138
چکیده و صفحه عنوان به انگلیسی
فهرست جدول‌ها
عنوان صفحه
جدول 3-1 میانگین و انحراف استاندارد سن شرکت‌کنندگان به تفکیک گروه‌ها98
جدول 3-2 فراوانی شرکت‌کنندگان بر اساس متغیرهای جمعیت‌شناختی.. 101
جدول 3-3: ماتریس عامل‎‌های چرخش یافته به شیوه واریماکس... 103
جدول3-4: ماتریس همبستگی مؤلفه‌های مقیاس و نمره کل آزمون. 106
جدول3-5: ماتریس همبستگی مقیاس درد معنوی و سلامت معنوی و ابعاد آنها107
جدول3-6: مقادیر پایایی مقیاس درد معنوی و ابعاد آن. 108
جدول 3-7: پلن گروه‌درمانی هستی شناسی اسلامی.. 111
جدول 4-1 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش در گروه آزمایشی و
کنترل. 115
جدول 4-2 نتایج تحلیل کواریانس تک متغیری روی نمرات پس‌آزمون
افسردگیبا کووریت پیش‌آزمون. 116
جدول 4-3 میانگن تعدیل شده متغیر وابسته افسردگی.. 116
جدول 4-4 نتایج تحلیل کواریانس تک متغیری روی نمرات پس‌آزمون درد
معنوی باکووریت پیش‌آزمون. 117
جدول 4-5 میانگن تعدیل شده متغیر وابسته درد معنوی.. 118
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1، میانگین نمرات افسردگی قبل و بعد از درمان. 117
نمودار 4-2، میانگین نمرات درد معنوی قبل و بعد از درمان. 118

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 152

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 597 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله ترس و اضطراب

مقاله ترس و اضطراب
مقاله ترس و اضطراب - مقاله ترس و اضطراب



مقاله ترس و اضطراب
بخشهایی از متن:
ترس و اضطراب :
چند اختلال وجود دارد که ترس و اضطراب در آنها عملاً توسط هر فرد احساس می‌شود که این اختلال ها به دو طبقه تقسیم می شود : اختلال های ترس و اختلال‌های اضطراب . فرق این دو در آن است که در اختلال ترس ، ترس و اضطراب از یک موضوع خاص یا بر مبنای مبالغه خطر واقعی است . در حالی که در اضطراب موضوع خاصی فرد را تهدید نمی کند ولی فرد احساس می کند بسیار مضطرب است یعنی بر اساس خطر مبهم استوار است .
اختلال های اضطراب :
عناصر : اضطراب هم مانند ترس چهار عنصر دارد :
1-عنصرشناختی : که انتظار خطری مبهم است .
2-عنصر بدنی که به دو طبقه تقسیم می شود :
الف)تغییرات بیرونی مثل رنگ پریدگی ، یبوست ، ظاهر شدن دانه های عرق روی پیشانی ، مرطوب شدن کف دستها ، تنیده شدن عضلات و ...
ب)تغییرات درونی که عناصر فیزیولوژیکی فرد هستند و شامل تند شدن ضربان قلب ، تشدید تنفس ، گشاد شدن رنگهای پیرامونی ، ترشح غدد عرق و ...
...
عناصر اختلال اضطراب فراگیر :
1-عنصر هیجانی : فرد احساس می کند که نگران و تنیده ؤ گوش به زنگ و همواره بدخلق است .
2-عنصرشناختی : فرد انتظار چیز وحشتناکی دارد ولی نمی داند آن چیست .
3-عنصر بدنی : فرد واکنش اضطرابی ملایم و مزمنی را تجربه می کند : عرق می کند ، قلبی به تپش می افتد ، معده اش معمولاً‌ ناراحت است ، احساس سرما می کند ، منگ است و دستانش معمولاً نمناک است .
اختلال های همراه :
در این اختلا ، نشانه های افسردگی نیز شایع است . همچنین اختلال اضطراب فراگیر در اکثر موارد با اختلال های خلقی ، شایر اختلال های اضطرابی و اختلال های مرتبط با مواد همراه می شود و نیز سایر بیماریهایی که ممکن است مربوط به فشار روانی باشند ، اغلب با اختلال اضطراب فراگیر همراه می شوند .

دوره یا سیر :
بیشتر افراد مبتلا به این اختلال بیان می کنند که تمام همرشان مضطرب و نا آرام بوده‌اند . اگرچه بیش از افرادی که برای درمان مراجعه می کنند شروع اختلال را در دوران کودکی یا نوجوانی می دانند ولی شروع این اختلال پس از 20 سالگی نادر نیست .
سیر این اختلال مزمن ، اما نوسانی است و اغلب درمواقع وجود فشار روانی برتر است.
الگوی خانوادگی :
بررسی دوقلوها از نقش ژنتیک در پیدایش این اختلال است .
روش های درمانی :
الف)داروهای ضداضطراب : کاهش اضطراب ، تنها تا زمان مصرف دارو و نیز احتمال اعتیاد به مصرف این داروها .
ب)شیوه های شناختی - رفتاری : بهبودی با دوام تری را نسبت به دارودرمانی ایجاد می کنند .
کنار آمدن با اضطراب روزمره
(اختلال اضطراب )
چکیده :
در زندگی مسائل مختلف اجتماعی ، اقتصادی و........ وجود دارد که درصورت عدم توانایی برخوردصحیح باآنها فرد ممکن است دچار اضطراب شود این اضطراب ممکن است خفیف باشد و یااینکه حادثه شده وبه اضطرابی مزمن تبدیل شود .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 17

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 10 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله تاثیر ورزش بر افسردگی

مقاله تاثیر ورزش بر افسردگی
مقاله تاثیر ورزش بر افسردگی - مقاله تاثیر ورزش بر افسردگی



مقاله تاثیر ورزش بر افسردگی
بخشهایی از متن:
تاثیر ارتفاع بر ورزش
ورزش های مربوط به ارتفاعات بلند، فوق العاده مفرح هستند. اما می تواند روی افرادی که بدنشان آمادگی لازم را برای این نوع تجربه ندارد، تاثیرات جوی بگذارد. در ارتفاعات بلند هوا رقیق تر( کم اکسیژن تر) است. قلب باید با ضربان سریع تری کار کند تا بتواند جوابگوی نیازهای اکسیژن بدن باشد. تغییرات ناگهانی در ارتفاع و میزان کار قلب در مدت معین (کارمیزان)، می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد.
نشانه های پر خطر به هنگام ورزش عبارتند از کم آوردن نفس، سریع شدن تنفس، ضربان قلب سریع تر، عملکردهای ورزشی ضعیف و چاقی زودرس. خیلی مراقب باشید، اگرقصد بالارفتن یا صعود به یک ارتفاع بالاتر را دارید. از چند روز قبل از آن، از کارهای سخت و طاقت فرسا اجتناب کنید.
مشکلات دیگری که می توانند مانع از ورزش کردن شوند، نیز به وجود می آیند، مانند سردرد، اضطراب، تهوع و استفراغ، احساس یک نوع بیماری همیشگی، از دست دادن اشتها و یک ناتوانی در خوابیدن. بدن برای تطابق یافتن با ارتفاعات به زمان نیاز دارد. این کار را با ساختن هرچه بیشتر گلبول های قرمز خون به منظور حمل اکسیژن بیشتر انجام می دهد. در حدود 8 روز طول می کشد تا بدن کاملاً با ارتفاعات تطبیق پیدا کند. درصورت برطرف نشدن نشانه ها، به پایین برگردید.
مشکلات نادر، اما جدی ممکن است زمانی که خیلی سریع از ارتفاع طبیعی خودتان به ارتفاع بالاتر می روید، حاصل شوند. مراقب تنگی نفس، تنفس و ضربان قلب سریع و ضعیف باشید. درد قفسه سینه، سردرد شدید و گیجی هم ممکن است به مراقبت های پزشکی سریع نیاز داشته باشد.
افرادی که بدن آماده تری دارند، کمتر دچار عوارض مربوط به ارتفاعات بلند می شوند. وقتی که برای اولین بار می خواهید به ارتفاعات بروید، فعالیت های سنگین انجام ندهید. چند روز به بدنتان فرصت دهید که خود را با شرایط ارتفاع جدید وفق دهد. ساعاتی را به استراحت اختصاص دهید. مایعات زیاد بنوشید. اگر نشانه های مشکلات فوق برطرف نشد، به پایین برگردید و دیگر ادامه ندهید. به مراقبت های پزشکی نیز ممکن است نیاز باشد.
به هر حال، برای کوهنوردی، صعود یا دوچرخه سواری در ارتفاعات، حتماً آمادگی بدنی داشته باشید. ابتدا بدن خود را از هر لحاظ آماده کنید. اگر برای نخستین بار است که از ارتفاعات بالا میروید، سخت فعالیت نکنید و به ندای بدنتان گوش فرا دهید.
...
کاهش اضطراب، درنتیجه انجام فعالیت های ورزشی
تخمین زده شده است که درایالات متحده امریکا، درحدود 3/7 درصد از جمعیت بزرگسالان، دچار اختلال اضطراب هستند که نیازمند پاره ای معالجات است. به علاوه، احساسات مربوط به استرس، نظیر اضطراب، در میان افراد سالم، بیشتر رایج است. توجیهات اخیر به پیشگیری به واسطه ورزش، به عنوان یک جایگزین یا مرتبط با نوآوری های گذشته نظیر روان درمانی یا درمان های دارویی بیشتر شده است.
اضطراب با ظهور شکل منفی ارزیابی تشخیصی، به وسیله نگرانی، تردید و دلواپسی خودش را نشان می دهد. برطبق بررسی های لازاروس و کوهن (1977) ” ... در مقابله با نیازهایی که منابع یک سیستم را تحمیل کرده یا افزایش می دهد یا ... ، نیازهایی که هیچ نوع آمادگی برای آنها وجود ندارد یا واکنش های سازگاری اتوماتیک ندارند، ... رو به افزایش هستند.“ اضطراب یک پدیده ادراکی است و معمولا با ابزاری مثل پرسشنامه، مورد ارزیابی قرار می گیرد. این پرسشنامه ها اغلب سنجش های روان شناختی بعدی را به دنبال دارند که به افزایش اضطراب و عوارض آن ( تپش قلب، فشار خون، خراب شدن پوست، انقباض ماهیچه ای) مربوط می شوند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 17

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 24 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل