فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پیشینه ومبانی نظری پژوهش مهارت ابراز وجود

پیشینه ومبانی نظری پژوهش مهارت ابراز وجود
پیشینه ومبانی نظری پژوهش مهارت ابراز وجود - پیشینه ومبانی نظری پژوهش مهارت ابراز وجود



پیشینه ومبانی نظری پژوهش مهارت ابراز وجود
توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
ابراز وجود کردن، پروریی کردن نیست، حق دیگران را ضایع کردن نیست، پرخاشگری و زورگویی هم نیست بلکه عبارت است از: ابراز عقیده‌ها، احساسات، وافکار، به صورت شایسته به گونه‌ای که به هیچ کس بی احترامی روا نداریم وحق کسی را نیز ضایع نکنیم. به عنوان پایه آموزش مهارت‌های جرات ورزی و ابراز وجود باید این فرض را در ذهنتان داشته باشید که تمام انسان‌ها از حقوق یکسان و برابر برخودارند و باید ضمن حفظ ادب و رعایت حقوق دیگران، نظر خود را ابراز کنند و به حقوق خود دست یابند. (بهرامی، 1389).
مداخلات روانشناختی (جرات ورزی)
ذات زندگی اجتماعی، زیستن در کنار دیگران و معاشرت با مردم است. آنچه زندگی آدمی را شکل می‌دهد روابط میان انسان‌ها است؛ روابط میان من وشما با آن‌ها که می‌شناسیم یا نمی‌شناسیم. از اعضای یک خانواده کوچک بگیرید تا اعضای جامعۀ جهانی. در روابط بین فرد، نوعی داد وستد روانی مستمر شکل می‌گیرد. در اداره ای به انتظار ورود به اتاق رئیس هستید. مدتی را صرف کرده‌اید تا نوبت شما شده است. یک نفر از راه می‌رسد و بامنشی رئیس احوالپرسی گرمی می‌کند و منشی او را به داخل اتاق رئیس راهنمایی می‌کند شما دلتان می‌خواهد اعتراض کنید و بگویید نوبت شماست و شما یک ساعت منتظر مانده‌اید اما همچنان ساکت می‌مانید. چرا؟ آیا جواب این سوال آن است که شما فردی هستید مبادی آداب یا آدمی هستید صبور؟ با شخصیت؟ موقر؟ بی قید؟ کدام یک؟ آیا این سکوت را به حساب مناعت طبع خود می‌گذارید یا برعکس، از این سکوت خود بیزارید ولی نمی‌دانید چه بکنید؟ ابراز وجود کردن یا جرات مندی یکی از خصیصه‌های مهم برای هر انسانی باشخصیت سالم است. لازم نیست و نباید نوبت دیگران را غصب کنید ولی قطعاً لازم است از نوبت خود دفاع کنید. اهمیت دادن به خود و افزایش اعتماد به نفس: اساس اهمیت دادن به خود یک آرزوست – آرزوی بهبود رفتارتان باخود؛ کاهش استرس زندگی‌تان؛ وتقویت شخصیتتان. ممکن است احساس کنید که این نیاز شدیدی است که از اعماق وجودتان برمی خیزد ممکن هم هست از گوش فرا دادن به آرزوهایتان و تصمیم به اهمیت دادن به خود، ترس داشته باشید؛ زیرا تبدیل آن به بخشی از زندگی‌تان مستلزم تغییر است. هنگامی که از آرزویتان در مورد اهمیت دادن به خود، واقف شدید، هرگز بازنگردید. در ابتدا انکار کننده سعی دردفن آن داشته باشد. آرزویتان باقی خواهد ماند و تا زمانی که به آن گوش ندهید، به سر و صداهای خود ادامه خواهد داد. بخشی از وجودتان (آن بخش معتبر وجودتان) می‌داند که اهمیت دادن به خود منفعت‌هایی فراتر از احساس سلامت؛ داشتن انرژی بیش تر؛ و دنبال کردن یک زندگی پر معنا دارد. هنگامی که به خود اهمیت بیش تری می دهیدوطبعاً طرز برخوردتان تغییر پیدا می‌کند، روابطتان بهبود می‌یابند وکم تر احساس تنهایی می‌کنید؛ در ضمن استرستان کاهش می‌یابد و مسائل پیش پا افتاده، کم تر خاطرتان را آزرده می‌کند. به علاوه در زندگی‌تان از وفور نعمت بهرمند خواهید شد. اگر واقعاً خواهان افزایش اعتماد به نفس و تقویت شخصیت خویش هستید، پذیرفتن مسئله ای اهمیت دادن به خود به عنوان یک تکلیف بایسته است. نتیجه‌ی کلی این است که جهت حفظ منافعی که با افزایش اعتماد به نفستان کسب کرده‌اید، باید رفتاری در پیش گیرید که نشان می‌دهد به خود اهمیت می‌دهید. روش برخورد ما با مسائل، حاصل عقاید درونی و نظام ارزیابی ماست. برخوردی که بیانگر اهمیتی است که به خود می‌دهید، اعتقادی است حاکی از این که اهمیت دادن به خود باید در طول آن چه از زندگی‌تان باقی است، به عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفته شود_ با این مزیت که زندگی‌تان با آسودگی بیش تری پیش می‌رود. شما با گذشت روزها تنها به زندگی خود ادامه نمی‌دهید؛ بلکه روز به روز شدن پیدا می‌کنید. درک اعتقاداتتان در رابطه بامسئله ی اهمیت دادن به خود به تشخیص موانعی که ممکن است برسر راه رسیدن به این نوع برخورد قرار گیرند، به شما کمک خواهد کرد.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 18

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 33 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

اجاره اهرمی دانلود اجاره اهرمی تحقیق اجاره اهرمی درباره اجاره اهرمی

تحقیق اجاره اهرمی
تحقیق اجاره اهرمی - اجاره اهرمی دانلود اجاره اهرمی تحقیق اجاره اهرمی درباره اجاره اهرمی



اجاره اهرمی :
اجاره اهرمی در واقع شکل نسبتاً پیچیده ای از اجاره سرمایه ای می باشد که در آن علاوه بر موجر و مستاجر طرف سومی نیز وجود دارد که مسوولیت تامین مالی مالک را بعهده می گیرد و بعبارت دیگر یک اجاره اهرمی شامل سه طرف یعنی موجر ، مستاجر و وام دهنده می باشد در این حالت موجر در زمان خرید 40٪ بهای تمام تمام شده درایی را پرداخت می کند و بقیه را وام دهنده تامین می نماید در اجاره اهرمی ، موجر از یک طرف از مزایای مالیاتی استفاده نماید . در این اجاره وام دهنده برای اینکه تضمین برای وصول وام خود داشته باشد حق تصرف دارایی را برای خود محفوظ نگه می دارد. بدین معنی اگر موجر به عللی در پرداخت بدهی خود کوتاهی و قصورد ورزد وام دهنده می توان دارایی مورد اجاره را تملک کند . اجاره اهرمی از نظر مستاجر بعنوان اجاره سرمایه ای طبقه بندی و در حسابها منعکس می گردد . اما از نظر موجر اجاره اهرمی همانند ، اجاره با ماهیت تامین مالی مستقیم طبقه بندی می گردد . بر طبق بیانیه شماره FASB 13 حسابداری برای اجاره ها ، موجر سرمایه گذاری در اجاره اهرمی را به خالص بدهی بدون حق مراجعه ثبت می کند .
مبلغ ثبت شده بطور کلی شامل :
1- اجاره های دریافتنی
2- مبلغ مزایای مالیاتی ناشی از سرمایه گذاریها
3- هر گونه ارزش اسقاط برآوردی دارایی مورد اجاره
4- و کاهش برای هر یک از درآمدهای تحقق نیافته
می شود . از آنجایی که اجاره های دریافتنی به ارزش خالص بدهی بدون حق مراجعه ثبت می شود . درآمد بهره توسط مالک شناسایی نشده در عوض حساب بهره ناشی از اجاره اهرمی بابت جریانات نقدینگی مثبت خالص بستانکار می گردد . و این جریانات برای جبران سرمایه گذار خالص مالک در اجاره اختصاص می یابند . یک مثال تشریحی :
شرکت مالک در مورخه 1/1/1×13 داراییهایی را برای اجاره دادن به قیمت تمام شده 1000.000 ریال خریداری می کند برای پرداخت مبلغ فوق ، مالک 400.000 ریال وجه نقد و 600.000 ریال وام پرداختنی غیر قابل برگشت که در 15 قسط 74.435 ریال قابل پرداخت می باشد ، استفاده نموده است، و تاریخ شروع آن از 31/1/1×13 می باشد . علاوه بر این در همان روز خرید 1/1/1×13 مالک داراییها را به شرکتی اجاره می دهد . مدت قرارداد 15 سال و اجاره سالانه 90.000 ریال می باشد که باید در 31/1 هر سال پرداخت گردد . ارزش اسقاط تضمین نشده دارییها حدود 200.000 ریال برآورد شده که باید در 31/1/16× ( یکسال بعد از پایان فسخ قرارداد اجاره ) تحقق بیابد . برای استهلاک داراییها شرکت مالک و مستاجر شرایط ذیل را پذیرفته اند .
1- عمر اقتصادی دارایی 7 سال
2- روش استهلاک تسریعی برای سال اول و دوم ، و مجموع سنوات برای 5 سال بعدی با ارزش اسقاط 100.000 ، شرکت مالک مستحق 100.000 ریال کاهش مالیات بخاطر استفاده از منافع مالیاتی سرمایه گذاریها می باشد . هزینه ها ی مستقیم اولیه وجود نداشته و شرکت مالک قرارداد اجاره اهرمی را بعنوان یک اجاره تامین مالی مستقیم تلقی می کند .
ثبتهای روزنامه در دفاتر مالک :
1- حساب تجهیزات نگهداری شده برای اجاره 1.000.000
حساب بانک / صندوق 400.000
حساب اسناد پرداختنی به بانک 600.000
ثبت بابت تحصیل تجهیزات بطور نقد و اسناد پرداختنی 9٪،15 ساله
با اقساط سالیانه 74.435 ریال
2- حساب اجاره های دریافتنی 233.475

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 6

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 7 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی

پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی
پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی - پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی



پیشینه ومبانی نظری پژوهش سلامت معنوی
توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
ما مخلوقاتی هستیم که در این دنیا خود را غریب، سرگردان و پا در هوا احساس می‌کنیم و به دنبال این هستیم که معنایی از اتفاقات این جهان به خود عرضه کنیم تا خود را از غربت نجات دهیم و اتصال خود را به مبدایی نشان دهیم تا بتوانیم خود را از تنهایی رها کنیم...
دوست داریم که بدانیم کجا هستیم؛ از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم و منزلگاه واقعی ما کجاست... قرابت اینگونه سخنان روان تحلیلگران جدید با اشعار بسیاری از بزرگان ما مانند مولانا، حافظ و... ضمن سندیت بخشیدن بر فطری و جهان شمول بودن این سوالات، اهمیت معنویت و نیازهای معنوی را به ذهن متبادر می‌کند.
نیازهای معنوی به عنوان یکی از عمیق‌ترین نیازهای بشر از نیازهایی است که شناسایی و تامین آن در ارتقای سلامت و توسعه پاسخ به بیماری، جایگاه ویژه ای دارد. استال وود و استول (۱۹۷۵) نیازهای معنوی را چنین تعریف می‌کنند: «هر عاملی که برای ایجاد یا ابقای ارتباط پویای فرد با خداوند (که توسط آن فرد تعریف می‌شود) و خارج از این رابطه، برای تجربه بخشودن، عشق، امید، اعتماد، معنا و هدف در زندگی ضروری است.»
امروزه، شناسایی نیازهای معنوی اهمیت خاصی پیدا کرده است. برای مثال جورج گالوپ، ریاست موسسه بین المللی جورج گالوپ با بهره گیری از تحقیقات معنوی و مذهبی متنوع و بسیار به شناسایی ۶ نیاز معنوی پایه و بنیادی مردم آمریکا در زمان حاضر پرداخته است:
۱- نیاز به اینکه معتقد باشند زندگی معنا دار است و هدفی دارد.
۲- نیاز به داشتن حس اجتماعی و ارتباطات عمیق تر.
۳- نیاز به قدردانی شدن و مورد احترام واقع شدن.
۴- نیاز به گوش داده شدن و شنیدن.
۵ -نیاز به این احساس که ایمانشان در حال رشد است.
۶- نیاز به کمک عملی در توسعه ایمانی کارآمد.
2-3-1- شناسایی راهکار مناسب در تبیین سلامت معنوی
کمیسیون الحاقی اعتباری سازمان مراقبت سلامت (JCAHO) نیز بر لزوم اعمالی که شناخت و تامین نیازهای معنوی و مذهبی بیماران را فراهم می‌کند تاکید کرده است (ونس، ۲۰۰۱). با این تفاسیر چنین به نظر می‌رسد که پرداختن به معنویت بدون بذل توجه کافی به مسایل زیربنایی تر آن مانند شناسایی نیازهای معنوی ما را به سرمنزل مقصود که سلامت معنوی است، نخواهد رسانید. از این رو پژوهشگران متعددی به شناسایی و طبقه بندی مولفه هایی که در زمره نیازهای معنوی قرار می‌گیرند پرداخته‌اند.
این مولفه ها عبارت‌اند از:
- نیاز به معنا و هدف
- نیاز به عشق و وابستگی
- نیاز به بخشودن
- نیاز به منبع امید و قدرت
- نیاز به آفرینندگی و خلاقیت
- نیاز به اعتماد
- نیاز به ابراز باورها و ارزش‌های فردی
- نیاز به فعالیت‌های معنوی
- نیاز به بیان باور فرد به خدا
در اینجا باید توجه داشت که معنویت و نیازهای معنوی با اعمال و باورهای پذیرفته شده یک فرهنگ خاص بیان شده و شکل می‌گیرد. برای مثال در جامعه ما معنویت اغلب توسط یک چارچوب مذهب، برانگیخته شده یا توسعه یافته است که بالطبع به دنبال آن نیازهای معنوی ما نیز تحت تاثیر این آموزه‌ها و اید ئولوژی ها قرار می‌گیرد. با وجود این و با وجود جایگاه معنویت و مذهب به خصوص در زمان بحران مانند تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن یا کنارآمدن با مشکلات در فرهنگ ایرانی اغلب به طبقه بندی‌هایی از نیازهای معنوی استناد می‌کنیم که بر اساس پژوهش‌هایی با محوریت رویکردهای یهودی – مسیحی به معنویت بنا نهاده شده‌اند. این مطلب به معنای نادیده گرفتن اهمیت این طبقه بندی‌ها نیست بلکه مقصود آن است که پذیرش این طبقه بندی‌ها به عنوان نیازهایی فطری و جهان؟ شمول نباید باعث نادیده انگاشتن آثار ناشی از خلأ شناسایی این نیازها در زمینه فرهنگ بومی ما شود.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 19

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 36 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر عرضه صادرات صنعتی ایران 26

اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر عرضه صادرات صنعتی ایران 26
اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر عرضه صادرات صنعتی ایران 26 - اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر عرضه صادرات صنعتی ایران 26




اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی برعرضه
صادرات صنعتی ایران
دکتر سید کمیل طیبی∗
شیرین اربابیان∗ ∗
1382/6/ 1382 تاریخ پذیرش: 31 /3/ تاریخ ارسال: 4
چکیده
فن آوری و دانش فنی درتولید کالاهای صنعتی نقش عمد های را ایفا م یکند و نیروی کاری که از سطح دانش فنی
و آموزش بیشتری برخوردار باشد، قادر است در چرخه تولید پویایی و تحول تکنولوژیک ایجاد کرده، سبب زایش
ظرفیت تولید صادرات و توان رقابت در بازارهای بی نالمللی شود. مقاله حاضر، در پی آن است که تأثیر آموزش
عالی را بر عرضۀصادرات صنعتی مورد بررسی قرار دهد و به آزمون این فرضیه بپردازد که آموزش عالی در
بلندمدت بر عرضه صادرات صنعتی ایران اثر مثبت دارد. برای این منظور، با ارائه یک چارچوب نظری و با استفاده
از روش یوهانسن – جوسیلیوس و مکانیسم تصحیح – خطا به ترتیب، روابط بلندمدت و کوتاه مدت عرضه صادرات
صنعتی ایران برآورد م یشود. نتایج کسب شده فرضیه فوق را به ویژه در بلند مدت تأیید م یکند. بدین منظور،
ضریب برآورد شده آموزش عالی در الگوی بلند مدت بیانگر انعطاف پذیری بالای صادرات صنعتی نسبت به آموزش
است، حال آنکه، این نوع آموزش در کوتاه مدت تأثیر معنی داری روی متغیر صادرات نداشته است. آمار و اطلاعات
1378 به دست آمد هاند. - مورد استفاده از منابع آماری معتبر، برای دوره زمانی 1345
واژه های کلیدی: آموزش عالی،عرضه صادرات صنعتی،رابطه تعاملی، اثرات کوتاه مدت، اثرات بلند
مدت.
∗ عضوهیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان
Email: komail@econ.ui.ac.ir
∗∗دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه اصفهان
Archive of SID
www.SID.ir
2 اثرات بلندمدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر...
1. مقدمه
امروزه، مسلم شده است که بین رشد اقتصادی و صادرات هر کشور ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. عده ای
از نظریه پردازان اقتصاد بین الملل با اعتقاد فوق العاده به نقش تجارت در رشد و توسعه اقتصادی از آن به
.2( عنوان موتور رشد 1 نام م یبرند (بالاسا، 1978
اهمیت روزافزون استقلال از درآمدهای نفتی ، به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت نفت و بازار جهانی
آن که درآمدهای کشورهای صادرکننده نفت، به ویژه درآمد دولت و اقتصاد کشورمان را به شدت متأثر
می سازد، موجب شده که نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح
شود، به گونه ای که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد و توسعه به سمت یافتن
راهکارهای اساسی برا ی توسعه صادرات غیر نفتی معطوف شده و اساساً، گسترش این نوع
صادرات از محوریت راهبردی برخوردار شده است.
از طرف دیگر، سرمایه انسانی نیز از جمله مقولات مورد بحث اقتصاددانان است . نگاهی به مراحل
تمدن بشری نشان می دهد که نقش انسان از نیروی کار ساده (قدرت بازو و کار فیزیکی ) به سرمایه
انسانی (دانش و مهارت ) که مهمترین عامل تولید به شمار می آید، تکامل یافته است، به طوری که
ملت ها همواره به دنبال ارتقای کیفیت نیروی انسانی خود هستند، زیرا، معتقدند که تولید بیشتر در گرو
نیروی کار ماهر و آموزش دیده است (مردوخی ( 1368 ). در حقیقت، در ادبیات جدید از نقش نیروی
انسانی در فرایند تولید به عنوان عامل سرمایه انسانی که از بهره وری بالایی برخوردار است، یاد می شود.
1994 اشاره کرد که در فرایند رشد - در این راستا، می توان به تجربه کشور چین طی دوره 1979
اقتصادی به تدریج از اهمیت سرمایه فیزیکی به عنوان یک عامل اساسی تولید کاسته شد. به این صورت
65 درصد از رشد تولید با تشکیل سرمایه و تنها 18 درصد از آن ،1978- که، اگرچه در طول دوره 1952
1994 به 42 درصد رسید. به طوری که - با بهره وری صورت گرفته بود، سهم بهره وری طی دوره 1979
در اوایل دهه 1990 ، رشد بهره وری از تشکیل سرمایه که به عنوان یک عامل غالب در رشد اقتصاد چین
مطرح بود، سبقت گرفت.این بهبود بهره وری را می توان به عواملی از جمله تخصیص مجدد نیروی کار از
کشاورزی سنتی به بخش های صنت و خدمات و لزوم به کارگیری آموزش های مختلف در این بخش ها و
همچنین، سیاست درهای باز چین برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی نسبت داد(زولیو
.3( وخان، 1996
1. Engine of Growth.
2. Balassa (1978).
3. Zuliu and Khan. Mohsin S. (
اثرات بلند مدت و کوتاه مدت آموزش عالی برعرضهصادرات صنعتی ایراندکتر سید کمیل طیبی∗شیرین اربابیان∗ ∗1382/6/ 1382 تاریخ پذیرش: 31 /3/ تاریخ ارسال: 4چکیدهفن آوری و دانش فنی درتولید کالاهای صنعتی نقش عمد های را ایفا م یکند و نیروی کاری که از سطح دانش فنیو آموزش بیشتری برخوردار باشد، قادر است در چرخه تولید پویایی و تحول تکنولوژیک ایجاد کرده، سبب زایشظرفیت تولید صادرات و توان رقابت در بازارهای بی نالمللی شود. مقاله حاضر، در پی آن است که تأثیر آموزشعالی را بر عرضۀصادرات صنعتی مورد بررسی قرار دهد و به آزمون این فرضیه بپردازد که آموزش عالی دربلندمدت بر عرضه صادرات صنعتی ایران اثر مثبت دارد. برای این منظور، با ارائه یک چارچوب نظری و با استفادهاز روش یوهانسن – جوسیلیوس و مکانیسم تصحیح – خطا به ترتیب، روابط بلندمدت و کوتاه مدت عرضه صادراتصنعتی ایران برآورد م یشود. نتایج کسب شده فرضیه فوق را به ویژه در بلند مدت تأیید م یکند. بدین منظور،ضریب برآورد شده آموزش عالی در الگوی بلند مدت بیانگر انعطاف پذیری بالای صادرات صنعتی نسبت به آموزشاست، حال آنکه، این نوع آموزش در کوتاه مدت تأثیر معنی داری روی متغیر صادرات نداشته است. آمار و اطلاعات1378 به دست آمد هاند. - مورد استفاده از منابع آماری معتبر، برای دوره زمانی 1345واژه های کلیدی: آموزش عالی،عرضه صادرات صنعتی،رابطه تعاملی، اثرات کوتاه مدت، اثرات بلندمدت.∗ عضوهیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهانEmail: komail@econ.ui.ac.ir∗∗دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه اصفهانArchive of SIDwww.SID.ir2 اثرات بلندمدت و کوتاه مدت آموزش عالی بر...1. مقدمهامروزه، مسلم شده است که بین رشد اقتصادی و صادرات هر کشور ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. عده ایاز نظریه پردازان اقتصاد بین الملل با اعتقاد فوق العاده به نقش تجارت در رشد و توسعه اقتصادی از آن به.2( عنوان موتور رشد 1 نام م یبرند (بالاسا، 1978اهمیت روزافزون استقلال از درآمدهای نفتی ، به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت نفت و بازار جهانیآن که درآمدهای کشورهای صادرکننده نفت، به ویژه درآمد دولت و اقتصاد کشورمان را به شدت متأثرمی سازد، موجب شده که نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرحشود، به گونه ای که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد و توسعه به سمت یافتنراهکارهای اساسی برا ی توسعه صادرات غیر نفتی معطوف شده و اساساً، گسترش این نوعصادرات از محوریت راهبردی برخوردار شده است.از طرف دیگر، سرمایه انسانی نیز از جمله مقولات مورد بحث اقتصاددانان است . نگاهی به مراحلتمدن بشری نشان می دهد که نقش انسان از نیروی کار ساده (قدرت بازو و کار فیزیکی ) به سرمایهانسانی (دانش و مهارت ) که مهمترین عامل تولید به شمار می آید، تکامل یافته است، به طوری کهملت ها همواره به دنبال ارتقای کیفیت نیروی انسانی خود هستند، زیرا، معتقدند که تولید بیشتر در گرونیروی کار ماهر و آموزش دیده است (مردوخی ( 1368 ). در حقیقت، در ادبیات جدید از نقش نیرویانسانی در فرایند تولید به عنوان عامل سرمایه انسانی که از بهره وری بالایی برخوردار است، یاد می شود.1994 اشاره کرد که در فرایند رشد - در این راستا، می توان به تجربه کشور چین طی دوره 1979اقتصادی به تدریج از اهمیت سرمایه فیزیکی به عنوان یک عامل اساسی تولید کاسته شد. به این صورت65 درصد از رشد تولید با تشکیل سرمایه و تنها 18 درصد از آن ،1978- که، اگرچه در طول دوره 19521994 به 42 درصد رسید. به طوری که - با بهره وری صورت گرفته بود، سهم بهره وری طی دوره 1979در اوایل دهه 1990 ، رشد بهره وری از تشکیل سرمایه که به عنوان یک عامل غالب در رشد اقتصاد چینمطرح بود، سبقت گرفت.این بهبود بهره وری را می توان به عواملی از جمله تخصیص مجدد نیروی کار ازکشاورزی سنتی به بخش های صنت و خدمات و لزوم به کارگیری آموزش های مختلف در این بخش ها وهمچنین، سیاست درهای باز چین برای تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی نسبت داد(زولیو.3( وخان، 19961. Engine of Growth.2. Balassa (1978).3. Zuliu and Khan. Mohsin S. (

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : pdf

تعداد صفحات : 26

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 347 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

اثر تغییرات نرخ ارز بر بخش تجاری کشور 19

اثر تغییرات نرخ ارز بر بخش تجاری کشور 19
اثر تغییرات نرخ ارز بر بخش تجاری کشور 19 - اثر تغییرات نرخ ارز بر بخش تجاری کشور 19




چکیده
در سالهای اخیر، بررسی اثر نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد (قیمت نسبی کالاهای
قابل مبادله به غیر قابل مبادله و رابطه مبادله) در ادبیات اقتصادی از اهمیت به سزایی
برخوردار شده است. این مقاله به بررسی این موضوع در اقتصاد ایران م یپردازد. نتایج
بیانگر آن هستند که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر
قابل مبادله می شود؛ اما رابطه ای معنی دار بین نوسانات ارزی و رابطه مبادله مشاهده
نمی شود. این نتایج چه در قالب دوره زمانی کوتاه مدت با داده های فصلی و چه در بلند مدت
و در قالب داده های سالانه تأیید شده است آه م یتواند بیانگر استحکام آنها باشد. نتایج به دست
آمده با شرایط حاآم بر سطح قیمتها و ساختار تجارت خارجی ایران هماهنگ می باشد.
آلید واژه: نرخ ارز، قیمت نسبی، رابطه مبادله، سیاست پولی.
_____________________________________________________________________
E.mail: mozayani@modares.ac.ir ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ١. استادیار دانشگاه تربیت مدرس، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨
E.mail: kazemyavari@yahoo.com ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ٢. دانشیار دانشگاه تربیت مدرس ، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨
Archive of SID
www.SID.ir
٩٠ فصلنامه پژوهشهای اقتصادی شماره ١٤ زمستان ١٣٨٣
مقدمه
در سالهای اخیر، آگاهی از ارتباط بین نوسانات ارزی و قیمتها بسیار مورد تأکید قرار گرفته
و مطالعات زیادی نیز در این مورد انجام شده است، هر چند که اساس این بحث به سالهای
آغازین دهه ١٩٧٠ باز می گردد. مطالعات اخیر، نتایج حائز اهمیتی در پی داشته که بعضی
از آنها باعث تجدید نظر در برخی از باورها و مبانی نظری موجود شده اند. مطالعه میزان
سرایت نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد م یتواند نکات جدیدی را به ویژه برای
سیاستگذاران تصویر کند. برای نمونه در بخش تجارت خارجی آشورها آگاهی از اینکه
نوسان نرخ ارز تا چه اندازه می تواند قیمت آالاهای تجاری (صادراتی و وارداتی) و غیر
تجاری را متأثر کند به ویژه برای آشورهای در حال توسعه آه به دنبال بهبود تراز تجاری
خود هستند می تواند بسیار مفید باشد. مطالعات اخیر بیانگر آن هستند آه الزاماً رابطه ای یک
به یک بین نوسانات ارزی و قیمت آالاهای صادراتی و وارداتی وجود ندارد. این امر باعث
شده است آه بر خلاف رویه گذشته مبانی الگو (شرط) مارشال لرنر دستخوش تغییر قرار
گیرد. در این مطالعه دو فرضیه به شرح زیر دنبال می شود.
در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با رابطه مبادله رابطه معکوس دارد؛
در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر قابل مبادله
رابطه مستقیم دارد.
بحث نظری
اساس این بحث به قانون قیمت واحد ١ یا نظریه برابری قدرت خرید ٢ برمی گردد. به این
مضمون که مثلاً در دو کشور مورد بررسی با توجه به نرخ ارز بین آنها باید قیمت کالا یا
سبدی از کالاها یکسان باشد. این موضوع به وسیله روابط زیر نشان داده می شوند.
LOP : Pi = e. P*i (١
PPP : P = e. P* (٢
بیانگر i سطح قیمت(ها) در کشور مورد نظر و کشور خارجی و P* و P در روابط بالا
کالایی خاص می باشد. اما علاوه برآنکه بسیاری از فروض در این روابط برقرار نشده(مواردی
مانند حداکثرسازی سود، نبود هزینه حمل و نقل، نبود توزیع و فروش مجدد ومانند اینها) در
بسیاری از مواردحتی نقض هم شده اند. به این دلیل اقتصاددانان از قانون قیمت واحد نسبی و
برابری قدرت خرید نسبی استفاده کرده اند که در واقع بیانگر یکسان بودن آهنگ نوسانات نرخ
ارز و قیمتها در کشورها می باشد و به شکل زیر نشان داده می شوند.
LOP : Pi = ∝.eP*
چکیدهدر سالهای اخیر، بررسی اثر نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد (قیمت نسبی کالاهایقابل مبادله به غیر قابل مبادله و رابطه مبادله) در ادبیات اقتصادی از اهمیت به سزاییبرخوردار شده است. این مقاله به بررسی این موضوع در اقتصاد ایران م یپردازد. نتایجبیانگر آن هستند که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیرقابل مبادله می شود؛ اما رابطه ای معنی دار بین نوسانات ارزی و رابطه مبادله مشاهدهنمی شود. این نتایج چه در قالب دوره زمانی کوتاه مدت با داده های فصلی و چه در بلند مدتو در قالب داده های سالانه تأیید شده است آه م یتواند بیانگر استحکام آنها باشد. نتایج به دستآمده با شرایط حاآم بر سطح قیمتها و ساختار تجارت خارجی ایران هماهنگ می باشد.آلید واژه: نرخ ارز، قیمت نسبی، رابطه مبادله، سیاست پولی._____________________________________________________________________E.mail: mozayani@modares.ac.ir ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ١. استادیار دانشگاه تربیت مدرس، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨E.mail: kazemyavari@yahoo.com ٠٢١ ٠٢١ نمابر: ٨٨٠٠٨٥٧١ ٢. دانشیار دانشگاه تربیت مدرس ، تلفن: ٨٨٠٠٣٢١٨Archive of SIDwww.SID.ir٩٠ فصلنامه پژوهشهای اقتصادی شماره ١٤ زمستان ١٣٨٣مقدمهدر سالهای اخیر، آگاهی از ارتباط بین نوسانات ارزی و قیمتها بسیار مورد تأکید قرار گرفتهو مطالعات زیادی نیز در این مورد انجام شده است، هر چند که اساس این بحث به سالهایآغازین دهه ١٩٧٠ باز می گردد. مطالعات اخیر، نتایج حائز اهمیتی در پی داشته که بعضیاز آنها باعث تجدید نظر در برخی از باورها و مبانی نظری موجود شده اند. مطالعه میزانسرایت نوسانات ارزی بر قیمتهای نسبی اقتصاد م یتواند نکات جدیدی را به ویژه برایسیاستگذاران تصویر کند. برای نمونه در بخش تجارت خارجی آشورها آگاهی از اینکهنوسان نرخ ارز تا چه اندازه می تواند قیمت آالاهای تجاری (صادراتی و وارداتی) و غیرتجاری را متأثر کند به ویژه برای آشورهای در حال توسعه آه به دنبال بهبود تراز تجاریخود هستند می تواند بسیار مفید باشد. مطالعات اخیر بیانگر آن هستند آه الزاماً رابطه ای یکبه یک بین نوسانات ارزی و قیمت آالاهای صادراتی و وارداتی وجود ندارد. این امر باعثشده است آه بر خلاف رویه گذشته مبانی الگو (شرط) مارشال لرنر دستخوش تغییر قرارگیرد. در این مطالعه دو فرضیه به شرح زیر دنبال می شود. در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با رابطه مبادله رابطه معکوس دارد؛ در اقتصاد ایران، تغییر نرخ ارز با قیمت نسبی کالاهای قابل مبادله به غیر قابل مبادلهرابطه مستقیم دارد.بحث نظریاساس این بحث به قانون قیمت واحد ١ یا نظریه برابری قدرت خرید ٢ برمی گردد. به اینمضمون که مثلاً در دو کشور مورد بررسی با توجه به نرخ ارز بین آنها باید قیمت کالا یاسبدی از کالاها یکسان باشد. این موضوع به وسیله روابط زیر نشان داده می شوند.LOP : Pi = e. P*i (١PPP : P = e. P* (٢بیانگر i سطح قیمت(ها) در کشور مورد نظر و کشور خارجی و P* و P در روابط بالاکالایی خاص می باشد. اما علاوه برآنکه بسیاری از فروض در این روابط برقرار نشده(مواردیمانند حداکثرسازی سود، نبود هزینه حمل و نقل، نبود توزیع و فروش مجدد ومانند اینها) دربسیاری از مواردحتی نقض هم شده اند. به این دلیل اقتصاددانان از قانون قیمت واحد نسبی وبرابری قدرت خرید نسبی استفاده کرده اند که در واقع بیانگر یکسان بودن آهنگ نوسانات نرخارز و قیمتها در کشورها می باشد و به شکل زیر نشان داده می شوند.LOP : Pi = ∝.eP*

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : pdf

تعداد صفحات : 15

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 286 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل