فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مراحل تکامل کودکان 50 ص

مراحل تکامل کودکان 50 ص
مراحل تکامل کودکان 50 ص - مراحل تکامل کودکان 50 ص



مراحل تکامل کودکان 50 ص
مقدمه ................................................................................................................................................................... 1
فصل اول ( سیر تکاملی در کودکان ) ................................................................................................... 3
رشد و تکامل در کودکان ......................................................................................................... 4
سیر تکاملی کودکان از بدو تولد تا 12 ماهگی ..................................................................... 4
سیر تکاملی کودکان از 1 تا 2 سالگی ................................................................................... 5
فصل دوم ( دورۀ شیر خوارگی ) ............................................................................................................ 7
فصل سوم ( عامل مؤثر بررشد و نمو ) ................................................................................................. 11
مراحل تکاملی کودک ............................................................................................................... 15
رشد جسمی در کودکان ........................................................................................................... 15
فصل چهارم (شاخص های تن سنجی ) ............................................................................................... 16
شاخصهای تن سنجی ............................................................................................................. 17
.................................................................................................................... 21 (NCHS) استاندارد
شاخص های رشد و مفهوم صدک .................................................................................... 22
شیوع اختلالات رشد بر اساس شاخص های رشد .......................................................26
نمودار رشد ............................................................................................................................... 28
مراقبت ایده ال از کودکان..................................................................................................... 29
نمودارهای رشد مورد استفاده در ایران ........................................................................... 32
موارد استفاده از منحنی رشد ............................................................................................. 33
روش های دیگر پایش رشد ...............................................................................................34
فصل پنجم(منحنی رشد)........................................................................................................................ 35
­­­منحنی رشد روزنی(منحنی بزرگ وسط)........................................................................36
روش ثبت منحنی رشد وزن ............................................................................................ 38
منحنی رشد رو به بالا (رشد مطلوب).............................................................................40
منحنی رشد رو به بالا با شیب کند (کندی رشد)........................................................ 41
منحنی افقی (توقف رشد).................................................................................................42
روند تکاملی کودک .............................................................................................................43
منحنی رشد قدی ................................................................................................................43
منحنی رشد دور سر.............................................................................................................44
رشد دور سر کودک از بدر تولد تا 24ماهگی ...............................................................45
روش اندازه گیری وزن کودکان ........................................................................................46
روش اندازه گیری قد کودکان ............................................................................................47
روش اندازه گیری دور سر ..................................................................................................47
منابع و مآخذ ...................................................................................................................................48

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 50

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 337 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی 108 اسلاید

مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی 108 اسلاید
مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی 108 اسلاید - مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی 108 اسلاید



پاورپوینت مددکاری کودکان عقب مانده ذهنی در 108 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
پیش گفتار
درصدچشمگیری ازکودکان،براثر عواملی گوناگون(چون عوامل ارثی، عوامل دوره بارداری مادر،اشکالات موقع تولد و یا بروز بیماری ها و حوادث اولین سال های طفولیت) دچارنقیصه هایی ازنظرذهنی وجسمی می گردند که این نقیصه یا معلولیت، گاه بعلت فقدان راه حل درمانی مناسب،درتمام سنین وتا آخرعمراینگونه کودکان،باآنان همراه می باشد.

علیرغم برنامه های گسترده ای که در امر پیشگیری از معلولیت ، در سطوح گوناگون درجوامع مختلف اجرا می گردد،متاسفانه گویی هیچگاه نباید منتظر ریشه کن شدن بروز اینگونه نقیصه ها در ابناء بشربود،ویا حداقل اینکه تاکنون قدمی اساسی دراین راه برداشته نشده.به همین جهت به منظورکاهش مشکلات دررابطه با بروز نقیصه های جسمی وذهنی، معمولا در هر جامعه به دو اقدام اساسی می پردازند. قدم اول سعی و کوشش هر چه بیشتر در امر پیشگیری ازمعلولیت و جلوگیری ازبروز نقائص ذهنی وجسمی، وقدم دوم،ایجاد امکانات لازم رفاهی وتوانبخشی درخدمت معلولان وخانواده آنهاست.
در جهان صنعتی جدید، مشکلات اجتماعی بیش ازحد گسترش یافته است؛ چون رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و درنتیجه پیدایش مسائل پیچیده تر اجتماعی شده است؛همچنین به میزان اختلافات طبقاتی مردم افزوده است.

تغییرات سریع اجتماعی وتغییر الگوهای فرهنگی وبرخورد وتضاد میان هنجارها ونقش های اجتماعی نیز درایجادوگسترش مسائل اجتماعی نقش عمده ای داشته است وبه ازهم پیچیدگی روابط متقابل اجتماعی نیز منجر گردیده است.بنابراین خانواده به عنوان یکی ازنهادهای اجتماعی درعصر حاضر، به تنهایی نمی تواند به حل مشکلات اجتماعی افراد خانواده فائق آید،درنتیجه نیازبه یک نظام وسیستمی که دارای خدمات اجتماعی وسیعی باشد به تدریج احساس می گردد که در همین راستا مراکز،موسسات و سازمان های خصوصی و دولتی پدید آمد و به ارائه خدماتی چون رفاه اجتماعی، خدمات اجتماعی، عدالت اجتماعی و مددکاری اجتماعی اقدام کردند.

تاریخچه عقب ماندگی ذهنی
درمورد تاریخچه عقب ماندگی ذهنی باید گفت این پدیده قدمتی همچای تاریخ بشر دارد.چرا که از همان آغاز پیدایش انسان،عوارضی از قبیل اشکالات ژنتیک،اختلالات دوره جنینی،اشکالات زایمان، بیماری های بدو تولد و...چنین معلولیتی را ایجاد می کردند.

«بقراط » حکیم یونانی به ضایعات مغزی برخی افراد و ارتباط این نقیصه ها با کمبود های هوشی اشاره کرده است.در قوانین«اسپارت»موادی گنجانده شده بود که کشتن واز بین بردن معلولین از جمله عقب ماندگان ذهنی را مجاز وحتی لازم تشخیص داده بودند.

دراواسط قرن بیستم،بررسی عمیق وهمه جانبه درزمینه عقب ماندگی ذهنی شکوفایی یافت.نیاز مبرم به پیشرفت علوم تجربی وتوجه زیاد به علوم انسانی وازجمله روانشناسی موجب گردید تا قشر عقب مانده ذهنی به نحو بارزتری جلب توجه نموده،واین پدیده از یک دید علمی مورد پیگیری قرار گیرد.

اما تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در ایران به زمان زرتشتیان باز می گردد و دین زرتشت در ردیف اولین ادیانی است که به کمک،ملاطفت وهمراهی با عقب ماندگان ذهنی شتافت.دین اسلام با فرامین آسمانیش دراین زمینه مکمل تمام توصیه هایی بوده است،که سایرادیان در گذشته دراین مورد اشاره کرده اند.
از آن زمان تا حدود چند دهه اخیر هیچگونه اقدام اجتماعی برای کمک به این قشر صورت نگرفته بود.از حدود سی سال قبل با تاسیس اولین مدرسه بنام (مرکز تربیت وهدایت روانی کودک)تدریجا توجه وحمایت ازمعلولین در ایران بطور رسمی شروع واوج گرفت ومتعاقبا با تشکیل سازمان هایی چون«انجمن ملی حمایت کودکان»،«انجمن توانبخشی ایران»،«انجمن حمایت ازعقب ماندگان»و... وهمچنین بخشی از فعالیت های «وزارت آموزش وپرورش»سعی شد توجه بیشتری گردد.

دلایل توجه بیشتر به عقب ماندگان ذهنی در قرن اخیر:

١-توجه عمیق به علوم انسانی وپیدایش علوم روانشناسی وتهیه آزمون های هوشی

٢-پیشرفت تکنولوژی وگرایش به تخصص ها که موجب شد افراد جامعه برای داشتن شغل مناسب، تخصصی را احراز نمایند،که این امر عقب ماندگان ذهنی را فاقد این توانایی معرفی نمود.

-و...


مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 108

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 7139 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

کودک آزاری 25ص

کودک آزاری 25ص
کودک آزاری 25ص - کودک آزاری 25ص



کودک آزاری 25ص
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
تعریف کودک آزاری 2
انواع کودک آزاری 3
الف- کودک آزاری جسمی 3
ب- کودک آزاری جنسی 4
ج- کودک آزاری عاطفی 4
د- کودک آزاری ناشی از غفلت و مسامحه 5
هـ- کودک آزاری تجاری 6
1- به منظور اعمال منافی عفت 6
2- به قصد تجارت اعضا بدن 8
تعریف بد رفتاری با کودک 9
مصادیق و ویژگیهای بارز کودک آزاری 9
راههای پیشگیری از کودک آزاری و مراقبتهای جنسی 10
کودک آزاری در ایران 11
سبب شناسی کودک آزاری 14
اثرات سوء استفاده از آزار بر کودک 17
الف)عوارض جسمی 17
ب)عوارض روحی – وانی 17
نحوه درمان و بازپروری کودک آزاردیده 19
اصول درمان 19
درمان والدین 19
استراتژی کلی درمان 20
شیوع اختلالات روانی و آزار کودکان 21
نتیجه گیری 23
منابع 24

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 25

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 45 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

فمینیسم 28 ص

دانلود مقاله فمینیسم
دانلود مقاله فمینیسم - فمینیسم 28 ص



فمینیسم 28 ص
فهرست مندرجات
v مقدمه 1
v وضعیت زنان از دیرینه سنگی تا دومین انقلاب نوسنگی 3
v جوامع شکارچی در دوران دیرینه ‌سنگی 4
v نخستین انقلاب نوسندگی 5
v وضعیت زنان از دومین انقلاب دوره نوسنگی تا دوره باستان 6
v وضعیت زنان در نوسنگی میانه 6
v مذاهب بزرگ پدر سالار و و ضعیت زنان 7
v وضعیت زنان از سقوط امپراطوری روم تا پایان رنسانس 8
v دوره ماقبل فئودالی (قرن پنجم تا نهم میلادی) 8
v ارتقا زنان در آغاز دوره فئودالی (قرون 10 و 11) 9
v دوره قرن 12 تا رنسانس (قرون 12 تا 14 میلادی) 10
v زنان در دوره رنسانس (قرون 15 و 16 میلادی) 12
v وضعیت زنان در قرون هفدهم و هجدهم 13
v وضعیت زنان در قرن نوزدهم 14
v جنبش فمینیست در قرن 19 16
v جنبش فمینیستی و وضعیت زنان در قرن بیستم 18
v موج اول 19
v موج دوم 20
v موج سوم 20
v جمع بندی 21
v نتیجه گیری 22
v نقد و بررسی 25
v منابع وماخذ 26

فمینیسم
مقدمه
بی گمان ستم به زنان یکى از سیاه‏ترین نقطه‏هاى تمدن بشرى است؛ چه آن زمان که زن، انسان شناخته نمى‏شد و مانند حیوانات اهلى به شمار مى‏آمد و هنگام قحطى براى استفاده از گوشتش به قتل مى‏رسید؛ و چه همین اواخر که قوانین اروپا زن را از اغلب و اهمّ حقوق محروم مى‏ساخت. هر گونه تلاش در بهبود این روند موجّه و معقول مى‏نماید.‌‌‌‍‌[1‍]
«تبعیض جنسی»،یعنی اعمال و رفتار،پیشداوری ها و ایدئولوژی هایی که زنان را فرودست تر و کم ارزش تر از مردان و مردان را مسلط بر زنان می دانند،هنوز نیز در ردیف بدترین مصیبت هایی هستندکه مایه درد و رنج و محرومیت بشر می شوند،زیرا که از یک سو،زنان از این وضعیت عذاب می کشند و از سوی دیگر تمام جوامع ذخیره ای عظیم از توانایی های فکری و انسانی را که نادیده گرفته شده یا تحقیر گشته اند،از دست می دهند.تحت تاثیر جنبش های طرفدار حقوق و آزادی زنان است که مفهوم «تبعیض جنسی» رواج یافته است. اما در پی ابداع عبارت تبعیض جنسی برای رسوا کردن همه انواع این تبعیض ها،پیشرفت اجتماعی بزرگی حاصل شده است.رواج این عبارت نشاندهنده آنست که تفاوت های تحقیر کننده جنس زن نه ناشی از اراده خداوند است،نه حاصل یک نظم طبیعی،نه مبتنی بر زیست شناسی،بلکه نتیجه رفتار اجتماعی نادرست و ناعادلانه با زنان است و چنین رفتاری از این پس باید کنار گذاشته شود و موقعیت عادلانه و شایسته زنان جایگزین آن گردد،موقعیتی که در آن جایگاه زن،همتای مردان در تمام عرصه های جامعه باشد.مثل همیشه طرفداران حقوق و آزادی زنان«فمینیستها» بودند که نخستین گام ها را برای افشای انواع تبعیض نسبت به زنان،برداشتند.[ 3(ص17)]
«فمینیسم» (feminism) واژه‏اى فرانسوى است که در سال 1837 وارد زبان فرانسه شدو فرهنگ لغت رٌبر این کلمه را چنین تعریف می کند:«آئینی که طرفدارگسترش حقوق و نقش زن در جامعه است»؛حدود 15 سال است که نظریه فمینیستی مفاهیم جدیدی را به منظور تحلیل وضعیت زنان مطرح نموده،مفاهیمی که خود را به زبان فرانسه تحمیل کرده اند و فرهنگ رٌبر بدان مشروعیت بخشیده است.همانگونه که سیاهان در ایالات متحده و یا کارگران رنگین پوست در فرانسه نژاد پرستی را متهم می کنند،فمینیستهای امروزه تبعیض جنسی را مردود می شمارند. تبعیض جنسی نتیجه سروری نرینگی است که این‌گونه تعریف می‌شود: «واژه مونث، نیمه قرن بیستم، تسلط مردان (و نماد نرینگی) بر زنان.» اما برای فمینیست‌ها، سروری نرینگی که بعضی آن را «مرد سالاری» و یا نظام «پدر سالار» معنا کرده‌اند فقط نوعی تسلط نیست بلکه نظامی است که، خواه آشکار و خواه نهان، تمام مکانیسم‌های نهادی و ایدئولوژیکی در دسترس خود مانند حقوق،سیاست، اقتصاد، اخلاق، علوم، پزشکی، مد، فرهنگ، اموزش و پرورش، رسانه‌های گروهی و غیره را به منظور تحقق سلطه مردان بر زنان به کار می‌گیرد همان گونه که سرمایه‌داری از این ابزار برای تثبیت خود استفاده می‌کند. پس می‌بینیم که در ده سال اخیر تعاریف مربوط به فمینیسم و مفاهیم تحمیل شده بر زبان فرانسه توسط مبارزه فمینیستی، بسیار متنوع بوده و از معانی موجود در فرهنگ‌های لغت بسی فراتر می‌رود.[2(ص11)]
جنبش‏هاى دفاع از حقوق زنان در آغاز براى اعتراض به برخى نابرابرى‏هاى اجتماعى شکل گرفتند، اما با گذشت زمان به جریانى فرهنگى و سیاسى تبدیل شدند؛ جریانى که بر اساس انگاره‏هاى مشخص ایدئولوژیکى به تحلیل نابرابرى‏هاى زنان و آرمان‏هاى زنانه (feminine) مى‏پرداخت و راهبردهایى خاص مطرح مى‏کرد. نهضت برابرى‏طلبى زنان که به صورت جنبش سیاسى سازمان یافته و منسجم از سابقه‏اى کم‏تر از دو قرن برخوردار است، در ذات خود گرایش‏هاى مختلف سیاسى، اجتماعى و ایدئولوژیک(را پرورانده است) تا آنجا که مبتکرى چون «ریک ویلفورد» تصریح مى‏کند، بهتر است به جاى واژه «فمینیسم» از واژه «فمینیسم‏ها» استفاده کرد با وجود این مهم‏ترین دغدغه آنان ارتقاى موقعیت زنان در جامعه و ایجاد برابرى و همسانى بین زن و مرد است.«البته این نکته حائز اهمیت است که بدانیم همه کسانى که صادقانه مى‏گویند براى منافع زنان اهمیت قائل هستند، فمینیست نیستند. مسأله مهم نحوه تفسیر این منافع است. کسى که منافع زنان را بر اساس نگرش سنتى به زن تفسیر مى‏کند، فمینیست نیست. چنین شخصى ممکن است واقعاً به حمایت از منافع زنان بپردازد، اما از دیدگاه یک فمینیست اساساً در شناخت این منافع دچار خطا شده است. از نظر فمینیست‏ها، جامعه تحت حاکمیت مردان، به نفع مردان و علیه منافع زنان و در یک کلمه «مرد سالار» بوده است»و فمینیسم در اصل شورشى است علیه نگرش سنتى به زنان و نقش آنان در جامعه؛ با این باور که استناد به عوامل بیولوژیکى یا روان‏شناختى در تقسیم وظایف و تفکیک برخى کارکردها به زنانه و مردانه، توجیهى ساختگى براى موقعیت پایین‏تر زنان در جامعه است».
فمینیسم یا جنبش اصالت زنان یا زن باوری ،بخشی از پدیده یا جنبش توجه به دیگری یا اصالت دیگری است ،جنبشی که در قلمرو نژاد، قومیت و جنسیت پدیدار شد‌ ،فمینیسم در عین حال پر سر و صداترین و توجه‌برانگیزترین بخش این جنبش نیز هست که روایت‌های مختلفی چه در جهت موافق و چه در جهت مخالف دارد.[1]
وضعیت زنان
از دیرینه سنگی تا دومین انقلاب نوسنگی
شناخت ما درباره این دوره بسیار ناچیز است زیرا این جوامع از طریق شکار و گردآوری خوراک زندگی می‌کنند و هنوز خط را که به این حوامع امکان ثبت تاریخ را می‌دهد اختراع نکرده‌اند. با این همه شناخت وضعیت زنان در این جوامع مهم است زیرا این جوامع تاریخی که در دوره نوسنگی به وجود آمده‌اند تنها حدود ده‌هزار سال دوام داشته‌اند.[2(ص17)]

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 28

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 43 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

فقر 43 ص

فقر 43 ص
فقر 43 ص - فقر 43 ص



فقر 43 ص
عنوان صفحه
فقر چیست؟ 1
ریشه فقر چیست؟ 2
تعابیر نوین از عوامل ثروت و فقر ملل 3
خط فقر کجاست؟ 9
اندازه گیری خط فقر 13
فقر و نابرابری در اقتصاد جهانی 16
کارزارها و اقدامات در روز جهانی مبارزه با فقر 36
دو روز پیاپی، دو مناسبت مرتبط 37
هدفی که دست‌نیافتنی می‌نماید 38
اقدام برای یادآوری 38
اقدام‌ها و فشارهایی که بی‌نتیجه نمی‌مانند 40
منابع و مآخذ 42

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 43

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 124 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل