فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی

بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی
بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی - نگارنده در این پژوهش با رویکرد زبانی، شکلی، زیبا شناختی و محتوایی به تحلیل شعر دفاع مقدّس پرداخته است رباعی، دوبیتی، غزل و قالبهای نو، رایج‌ترین و پرکاربردترین قالب شعر دفاع مقدّس می‌باشد



دانلود مقاله رشته زبان و ادبیات فارسی
بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی

چکیده
نگارنده در این پژوهش با رویکرد زبانی، شکلی، زیبا شناختی و محتوایی به تحلیل شعر دفاع مقدّس پرداخته است. رباعی، دوبیتی، غزل و قالبهای نو، رایج‌ترین و پرکاربردترین قالب شعر دفاع مقدّس می‌باشد. شعر دفاع مقدّس شامل دوره جنگ و صلح می‌باشد. در ابتدا زبان شعر ساده و بدون تصنّع و نزدیک به کلام محاوره بوده و در دورة دوم، به سمت آرایشهای لفظی و معنوی رفته و رنگین‌تر می‌باشد و از نظر محتوایی تنوع مضامین وجود دارد حماسه و عرفان، تشویق، ترغیب، تحقیر، شهید و شهادت، ایثار و شهادت طلبی، عناصر دینی، شیعی آمیخته با صبغه‌های ملی و وطنی ویژگی شعر دوران دفاع مقدس بوده و یادآوری خاطرات رزمندگان و حفظ یاد شهدا و ارزشها و بیان اندوه و سوگ همراه با عاطفه و انتقاد، محتوای دورة دوّم شعر دفاع مقدس می‌باشد و این سروده‌ها از تصاویرزیبا و تازه شاعرانه به صورت معتدل برخوردار است.



کلمات کلیدی:
شعر
دفاع مقدس
بازتاب دفاع مقدس در شعر فارسی


مقدمه :
جهاد و مبارزه در راه خدا هنر شجاعت و شهامت مؤمن واقعی خداوند است و تبلور این هنر مقدّس و شجاعت و شهامت در هنر شعر امری بدیهی است. رزمندگان جان بر کف ایرانی با ابزار معنوی و مادی به جنگ با متجاوز برخاستند و شاعر هنرمند با سلاح هنر منظوم و ملحون به حفظ و صیانت از ادبیات و فرهنگ دفاع و جهاد و جنگ پرداخته است. گواه راستین این مدّعا آثار مکتوب منظوم نادره گویان در خصوص نبرد عاشقانه و دلاورانی که در میادین رزم ونرد نبرد، جان می‌باختند. شهیدان، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان در ادب و فرهنگ و انقلاب قوم ایرانی سمبل عشق، ایثار، استقلال، مبارزه بوده بی تردید داستان راستان آنان برای نسل امروز و فردا خواندنی و ماندنی خواهد بود.دفاع مقدّس، حماسه دلاوری، آمیخته با حماسه عرفانی است. در آثار سخن سنجان، این حماسه با غنا آمیزش کرده و گوهری به نام ادبیات دفاع مقدّس را به زمین گذاشته و در شعر پایداری و دلاوری با عاطفه گره می‌خورد. حماسه تبدیل به غزل می‌شود و با شور و عشق و راستی و مستی همراه می‌گردد.
قیمت فقط12,000 تومانپرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 16

قیمت : 12,000 تومان

حجم فایل : 45 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.