شاخههای گرافیک - نبود منابع مکتوب به زبان فارسی در زمینه بخشهای عمدهای از فعالیتهای گرافیک همواره یکی از چالشهای پیش روی این هنر و از جمله موانع رشد اصولی و علمی آن در میان علاقهمندان بوده است اگر چه گرافیک در چنددهه اخیر جایگاهی شایسته در ساختار دانشگاهی کشور یافته و شناخت عامه جامعه نسبت به محدوده علکرد این فن افزایش پیدا کرده است، ولی تدوین کتب درسی و آموز
فهرست مطالب
عنوان
دیباچه
1. نشانه
1-1. الف- نشانههای تصویری
1-2. ب- نشانههای نوشتاری
2. اوراق اداری
2-1. الف- سربرگ
2-2. ب- کارت ویزیت
2-3. پ- پاکت نامه
3. بروشور
3-1. الف- بروشورهای لتی
3-2. ب- بروشورهای فرمی
3-3. پ- بروشورهای اسلیپ کیس
4. طرح جلد کتاب
5. پوستر
5-1. الف- پوسترهای فرهنگی
5-2. ب- پوسترهای سینمایی
5-3. پ- پوسترهای سیاسی
5-4. ت- پوسترهای تجاری
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
نشانه:
عنصری بصری است که به منظور معرفی یک موضوع (کالا، فعالیت و…) طراحی و ارائه میشود. به عبارت دیگر، نشانه، هویت بصری یک موضوع است.
نشانه جایگزین واژههایی همچون آرم (با کاربرد بیشتر) و مارک است.
نشانه میتواند در قالب هر عنصر بصری جلوهگر شود ولی بطور مشخص به دو حالت کلی ارائه شود:
الف) نشانههای تصویری
ب) نشانههای نوشتاری
نشانههای تصویری، نشانه هایی هستند که عنصر بصری به کار رفته در آنها، تصویر است. این تصویر میتواند یک گل، یک حیوان، یک نماد ملی، سنتی و… یا حتی تصویر نامشخص باشد (چگونگی این تصویر را مواردی مانند موضوع و عوامل جانبی تعیین میکنند). تصویر مورد استفاده در نشانههای تصویری در ارتباط با محدوده فعالیت موضوع، چهار وضعیت ممکن دارد:
1) تصویر با موضوع ارتباط مستقیم دارد. برای مثال در صورتی که برای یک شرکت تولید خودرو نشانهای طراحی می کنیم، از تصویر یک خودرو سود ببریم.
2) تصویر با موضوع ارتباط غیرمستقیم دارد. برای مثال در یک شرکت هواپیمایی از تصویر یک پرنده استفاده کنیم.
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده
شماره تماس : 09120218371
ایمیل :info@fileforosh.ir
سایت :fileforosh.ir
مشخصات فایل
فرمت : doc
تعداد صفحات : 16
قیمت : 8,000 تومان
حجم فایل : 45 کیلوبایت