فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

هدف از این پایان نامه لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزشمی باشد

لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش
لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش - هدف از این پایان نامه لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزشمی باشد



دانلود پایان نامه رشته حسابداری
لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش

*قابل استفاده برای رشته مدیریت

چکیده:
یکی از مشکلات اساسی موجود بیشتر سازمانهای دولتی و خصوصی کشور، شیوة بکارگیری و استفاده از روشهای هزینه یابی و اطمینان از بکارگیری این روشها در تهیه و فراهم نمودن اطلاعات مناسب درتصمیم گیری ها می باشد. اهمیت این مشکل زمانی بیشتر می گردد که قوانین موجود در کشور، خصوصاً قوانین مالیاتی و حسابرسی همواره نتوانسته است همگام با سیستمهای نوین هزینه یابی رشد و توسعه پیدا کنند. علاوه بر این، ضعف دانش نظری و تئوری روشهای نوین هزینه یابی نیز در بین مدیران مؤسسات دولتی و خصوصی نیز به عنوان یک کمبود اساسی، مشهود می باشد.

این مشکل در بین مؤسسات خدماتی بدلیل اینکه بیشتر عناصر تشکیل دهنده آن، فعالیتهای نیروی انسانی است و خروجی آن تا حد زیادی قابل مشاهده نمی باشد، بیشتر وجود دارد. در مورد بخش آموزش و نظام آموزشی کشور که هدف اصلی از ایجاد آن، ارائه خدمات و فراهم نمودن تسهیلات آموزشی برای متقاضیان جامعه می باشد، این مشکل نمود بیشتری پیدا می کند. بنابراین سیستمهای هزینه یابی باید طوری طراحی شوند تا ضمن دستیابی به اهداف اصلی ایجاد آنها، دسترسی به اطلاعات مناسب را برای تصمیم گیری های مدیریتی فراهم سازند.

بنابراین برای برخورد با نارسایی های موجود از دو جنبه می توان عمل نمود، بخشی از این نارساییها مربوط به ضعف مبانی تئوری و نظری سیستم های نوین هزینه یابی در بخش آموزش کشور می باشد که این مسأله از طریق هم اندیشی صاحبنظران علمی و دانشگاهی با مطالعه و تحقیق قابل حل می باشد و بخشی دیگر از مشکلات، مربوط به کمبود و ضعف قوانین و مقررات موجود است که آن نیز از راه حلهای قانونی قابل حل و رفع می باشد. البته در اجرا و پیاده سازی سیستم های نوین علاوه بر دانش نظری بالا، وجود نیروهای آموزش دیده و فرهنگ سازی مناسب برای اجرای سیستمهای جدید نیز لازم و ضروری است که این موضوع نیز از طریق آموزش قابل انجام است. علاوه بر این با توجه به اینکه سیستم حسابداری دانشگاهها نیز بر اساس روش حسابداری دولتی وضع شده است، طبقه بندی هزینه ها در آن تا حدودی با عملیات هزینه یابی و گروه بندی هزینه ها برای محاسبه بهای تمام شده خدمات و خصوصا سیستم پیشنهادی متفاوت می باشد که این موضوع نیز با مراجعه به اطلاعات و عملیات تفصیلی حسابهای مالی در طول دوره مورد نظر قابل حل خواهد بود[3,4].



کلمات کلیدی:
سیستم هزینه یابی
هزینه یابی بر مبنای فعالیت
اثر بخشی سیستمهای هزینه یابی
لزوم سیستم هزینه یابی در بخش آموزش



فهرست مطالب
فصل اول:کلیات 2
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مسأله 3
1-2-1- تعریف مشکل 3
1-2-2-اهمیت مشکل 4
1-2-3-نحوه برخورد با مشکل 5
1-2-4-عوارض ناشی از تداوم مشکل 7
1-2-5-معرفی راه حلها و عوامل مؤثر 8
1-2-6-تناقضات موجود در رابطه با طراحی سیستم پیشنهادی 10
1-2-7-فواید ناشی از اجرا و بکارگیری سیستم پیشنهادی 11
1-3-سوالات یا فرضیه های پژوهش 13
1-4-اهداف پژوهش 15
1-5-تعاریف واژه ها 17
1-6- محدودیتهای پژوهش 19
1-8-خلاصه فصل 22

فصل دوم: سیستم پیشنهادی هزینه یابی و بکارگیری آن در دانشگاهها 23
2-1- چارچوب نظری سیستم پیشنهادی 23
2-1-1-مقدمه 23
2-1-2-مکانیزم عملکرد سیستم ABC 24
شکل شماره(2-1 ) مکانیزم اجرائی سیستم ABC 25
2-1-3-مراحل طراحی و بکارگیری سیستم پیشنهادی در دانشگاهها 27
2-2-ادبیات تحقیق 32
2-2-1-مقدمه 32
2-2-2-پیشینه سیستمهای هزینه یابی و بهای تمام شده خدمات در بخش آموزش 33
2-2-3- پیشینه سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت((ABC وکاربردهای آن 35
دانشگاه مانتی توبا (Monitoba University) 51
شبکه آموزشی اُهایو 52
دانشگاه اونز کامیونیتی 53
دانشگاه آکرون 54
دانشگاه کنت استیت 55
دانشگاه اوهایو 55
مدرسه مجازی فلوریدا 56
منابع 59

قیمت فقط33,000 تومانپرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 62

قیمت : 33,000 تومان

حجم فایل : 174 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.