فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

تأثیر تواناسازی کارکنان برامنیت شغلی

تأثیر تواناسازی کارکنان برامنیت شغلی
تأثیر تواناسازی کارکنان برامنیت شغلی - در مفهوم امنیت شغلی موضوعاتی چون تغییرات شغلی از دست دادن شغل عدم دستیابی به شغل مناسب گنجانده شده است وقتی بحث امنیت شغلی پیش می‌اید در ذهن اکثر افراد این امر تداعی می‌شود که بایستی افراد در سازمان از وضعیت استخدامی رسمی برخوردار باشند تا امنیت شغلی آنها تضمین شود یا به عبارت دیگر افراد به صورت عمری به استخدام ثابت سازمانها درایند استخدام ثابت و



هدف از انتخاب موضوع
اهداف مورد نظر از انتخاب موضوع عبارتنداز:
بررسی تاثیر تواناسازی مهارتی کارکنان در بعد ذهنی امنیت شغلی اولویت بندی مهارتهای ذکر شده در پایان نامه از لحاظ میزان تاثیر بر بعد ذهنی امنیت شغلی

اهمیت موضوع
نظامهای نوین مدیریت تاکید فراوانی بر منابع انسانی دارند و آن را مهترین دارایی سازمان به شمار می آورند لذا برای مقوله امنیت شغلی اهمیت و اعتبار زیادی قائل هستند. امروزه در بسیاری از شرکت‌های پیشرو و موفق رابطه بلندمدت بین کارکنان و سازمان یکی از ارکان موفقیت تلقی می‌شود. چرا که چنین رابطه ای از یک سو سازمان را مطمئن می‌سازد که در صورت سرمایه گذاری آموزشی و ارتقای دانش و مهارت افراد می‌تواند از بازده این سرمایه گذاری در سالهای آتی بهره مند شود واز سوی دیگر به کارکنان در مورد امنیت شغلی و تامین نیازهای خود و خانواده‌شان در سالهای آتی اطمینان می‌بخشد. لذا سازمانها در تلاشند امنیت شغلی کارکنان را از طریق تواناسازی آنها در ابعاد مختلف تامین می‌کنند. و به دنبال آن زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری و استفاده از امکانات برای رسیدن به حداکثر بازده را فراهم سازند.

فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی : تواناسازی کارکنان در مهارتهای بینشی (شناختی) باعث امنیت شغلی کارکنان می‌شود.
فرضیات فرعی:
تواناسازی کارکنان در مهارتهای رفتاری باعث امنیت شغلی می‌شود. تواناسازی کارکنان در مهارتهای ارتباطی باعث امنیت شغلی می‌شود. تواناسازی کارکنان در مسئله یابی باعث امنیت شغلی می‌شود. تواناسازی کارکنان در تجربه آموزی باعث امنیت شغلی می‌شود.
قلمرو تحقیق
قلمرو مکانی این تحقیق ستاد مرکزی سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد. قلمرو زمانی این تحقیق دوره زمانی شش ماهه از تیرماه 84 تا آذر 84 را دربر می‌گیرد.
قلمرو موضوعی این تحقیق تاثیر تواناسازی کارکنان بر امنیت شغلی می‌باشد.
روش تحقیق
روش تحقیق نظری – کاربردی می‌باشد که در بخش نظری از روش کتابخانه ای مبتنی بر برسی کتب مقالات و پایان نامه ها در بخش کاربردی هم از مصاحبه و توزیع پرسشنامه استفاده شده و با استفاده از نرم افزار spss شاخصهای مرکزی از قبیل میانگین، میانه و نما محاسبه شده و برای تعمیم نتایج از آزمون آماری فریدمن استفاده و اقدام به رد یا تایید فرضیات شده است.
تعریف واژه ها و اصطلاحات
1- توانمندسازی
از توانمندسازی تعاریف و کاربردهای متعددی ارائه شده است. اما این واژه معانی متفاوتی به شرح ذیل را تداعی می‌کند:
اعطای اختیارات بیشتر به کارکنان و مدیران برای تصمیم گیری سهیم کردن افراد در تعیین سرنوشت حرفه ای خود فرایند تسهیم قدرت با اعضای گروه بهبود و به کارگیری مهارتها غنی‌تر شدن پتانسیل منابع انسانی درجهت خیر و صلاح خود سازمان (یزدان پناه، 1384،ص137)
در این پایان نامه تواناسازی را به معنای بهبود و به کارگیری مهارتها در نظر گرفته‌ایم.

2- امنیت شغلی
عبارت است از احساس داشتن یک شغل مناسب و اطمینان از تداوم آن در آینده و فقدان عوامل تهدید کننده شرایط مناسب کاری در آن . اگر فرد الف احساس کند که دارای شغل مناسبی است و اطمینان داشته باشد که تا پایان دوران خدمت در آن شغل به کار ادامه خواهد داد و از طرف شخص یا عامل ب جهت ایفای مناسب نقشها و وظایف شغلی خود مورد تهدید واقع نمی شود داای امنیت شغلی است . امنیت شغلی دارای دو بعد عینی و ذهنی است. بعد عینی به عدم وجود عوامل تهدید کننده در سازمان و بعد ذهنی به احساس و ادراک از نبودن موانعی در جهت اشتغال در حال و آینده اشاره می‌کند(اعرابی ،1380، ص8-7). منظور از امنیت شغلی در این تحقیق بعد ذهنی امنیت شغلی یعنی احساس و ادراک فرد از نبودن موانعی در جهت اشتغال وی در حال و آینده است. به عبارت بهتر احساس امنیت شغلی مدنظر ماست.
3- مهارت :
به اعمال (ذهنی یا فیزیکی) و در واقع "عکس العمل هایی" (در قبال نظریات افراد یا اشیاء) اطلاق می شود که فرد بصورت ماهرانه برای دستیابی به یک هدف انجام می دهد هر عمل ماهرانه ممکن است از چهار فعالیت تشکیل شده باشد ادراک ، برنامه ریزی ، یادآوری دانش پیش نیاز و اجرای عمل . (رمی زفسکی، 1379، ص368)
شرح طبقات اصلی مهارت شناختی
دانش: دانش به صورت به یاد آوردن آنچه قبلا آموخته شده تعریف می‌شود ممکن است یادآوری انواع مطلب ازحقایق خاص تا نظریه‌های کامل را دربر گیرد. اما تنها کار خواسته شده به یاد آوردن اطلاعات مربوط است. دانش پایین ترین سطح نتایج یادگیری از مهارت شناختی است.
قیمت فقط6,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : حسین طالب زاده

شماره تماس : 09120218371

ایمیل :info@fileforosh.ir

سایت :fileforosh.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 25

قیمت : 6,000 تومان

حجم فایل : 26 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.