فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پایان نامه بررسی مفاهیم پایگاه داده های رابطه ای و نرمال سازی در210 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی مفاهیم پایگاه داده های رابطه ای و نرمال سازی
پایان نامه بررسی مفاهیم پایگاه داده های رابطه ای و نرمال سازی - پایان نامه بررسی مفاهیم پایگاه داده های رابطه ای و نرمال سازی در210 صفحه ورد قابل ویرایش



[2]
قیمت فقط6,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 210

قیمت : 6,000 تومان

حجم فایل : 1116 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی کاربرد ماهوراه ( انتشار امواج ) و ارتباط با سکو های دریایی در 93 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی کاربرد ماهوراه ( انتشار امواج ) و ارتباط با سکو های دریایی
پایان نامه بررسی کاربرد ماهوراه ( انتشار امواج ) و ارتباط با سکو های دریایی - پایان نامه بررسی کاربرد ماهوراه ( انتشار امواج ) و ارتباط با سکو های دریایی در 93 صفحه ورد قابل ویرایش



پایان نامه بررسی کاربرد ماهوراه ( انتشار امواج ) و ارتباط با سکو های دریایی در 93 صفحه ورد قابل ویرایش

انتشار امواج ماوراء افق
کلیات
مقدمه
این فصل اختصاص به انتشار امواج ماوراء افق با استفاده ا لایه تروپوسفر در ارتفاعات چندین کیلومتری سطح زمین دارد. بطوریکه در فصول قبل بیان شد افق رادیویی یک فرستنده که آنتن آن در ارتفاع ht از سطح زمین قرار دارد با فرض آنکه از کلیه ارتفاعات مسیر صرفنظر و فقط انحنای سطح زمین مدنظر باشد از رابطه زیر تبعیت می نماید.

که بعنوان مثال برای شرایط هوای استاندارد 33/1=K و ارتفاع 30 متری آنتن این فاصله به حدود 6/22 کیلومتر بالغ می گردد. برای آنکه بتوان امواج را مستقیماً و بدون نیاز به ایستگاههای واسط به فواصلی دورتر از افق رادیویی ارسال داشت از تکنیکهای خاص می بایست بهره گرفت که یکی از مهمترین آنها با کارآئی مناسب بهره گیری از ارتباطات تروپواسکاتر می باشد که در این فصل به توضیحاتی در خصوص آن پرداخته می شود.
روش های ارتباطات ماوراء افق
روش های ارسال و دریافت امواج رادیویی با استفاده از هاپ های بلند و از طریق ارتباطات رادیویی ماورای افق عبارتند از:
ارتباطات HF و MF
در این روش از شکست و بازتاب برای ارسال امواج تا فواصل هزاران کیلومتر استفاده می شود. پهنای باند متوسط مجاز ارسال در حد یک یا دو کانال تلفنی است. محدودیت اساسی دیگری که برای استفاده از زیر باندهای این طیف وجود دارد وابستگی اینگونه ارتباطات به ساعت شبانه روز و شلوغی آن می باشد. این روش بویژه قبل از مطرح شدن ارتباطات ماهواره ای بطور وسیعی استفاده می گردید.
اسکاتر یونسفری
این روش از اسکاترینگ امواج رادیویی در لایه یونسفر (یک پدیده مشابه تروپواسکاتر) بهره می برد و در فرکانس های VHF تا MHz 100 می تواند هاپ هائی تا چندین هزار کیلومتر را تشکیل دهد.
پهنای باند متوسط در این روش خیلی محدود است، به طوریکه فقط امکان ارسال چند کانال تلفنی وجود دارد. همچنین محدودیت های ناشی از محوشدگی سبب شده است که از این روش بندرت استفاده شود.
ترکش های شهابی
در این روش از انعکاسات حاصل از دنباله های یونیزه شده شهابها که همیشه در لایه های بالای اتمسفر وجود دارند بهره گیری می شود. به خاطر فیزیک پدیده، پیوستگی ارسال تأمین نگردیده و امواج باید در قالب ترکشها ارسال شوند. این پدیده در حال مطالعه است و در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد.
تروپواسکاتر
این روش که موضوع این مطالب را تشکیل می دهد، ارسال تا بیش از صد کانال تلفنی را با هاپ هائی تا صدها کیلومتر امکان پذیر می نماید. این فن آوری در برخی مواقع راه حل مناسبی برای شبکه های محلی با هاپ های طولانی قلمداد می گردد.
دیفرکشن (پراش)
این تکنیک، ارسال تعداد زیادی کانال تلفنی را تا فواصل کوتاهی فراتر از افق ممکن می سازد. این پدیده در ارتباطات سیار و در باندهای UHF/VHF مورد استفاده
می باشد .
ماهواره ها
مناسب ترین روش برای هاپ های خیلی طولانی (مثلاً ارتباطات بین قاره ای) است، اما جایگزینی شبکه های ماورای افق با آن بعضاً به خاطر هزینه و عدم ظرفیت کافی مقرون به صرفه نیست.
جایگاه فعلی ارتباطات تروپواسکاتر
با وجود اینکه امروزه ارتباطات مایکروویو و ماهواره در سطح وسیعی گسترش یافته، ارتباطات تروپواسکاتر هنوز در جهان دارای اهمیت هستند. بطور مثال طول یک هاپ در لینک های تروپو از لینک های ارتباطات مایکروویو بلندتر است و به Km 600~500 می رسد که خود دلیل خوبی برای اهمیت این نوع ارتباط می باشد.
ظرفیت و کیفیت ارتباطات تروپو نسبت به ارتباطات MF/HF در وضعیت بهتری قرار دارد، بطوریکه سیستم های تروپو قادرند بیش از 60 کانال صوتی دیجیتال یا بیش از 300 کانال صحبت آنالوگ و یا کانال تلویزیون تک رنگ را انتقال دهند (مسائل فنی برای ارسال کانال تلویزیون رنگی نیز مورد بررسی قرار گرفته است)
بعلت باریک بودن اشعه رادیویی در ارتباط تروپو، امنیت، بقا و قابلیت ضد پارازیت (اغتشاش) در مقایسه با مخابرات ماهواره در سطح بالاتری قرار دارد. برای لینک های ارتباطی با مجموع طول مساوی، هزینه اولیه و هزینه نگهداری آن در مقایسه با ارتباطات مایکروویو کمتر است. حتی در مقایسه با خطوط اجاره ای ماهواره هزینه هر کانال صوتی وقتی که گستره ارتباط تروپو کمتر از 400 کیلومتر باشد بمراتب پایین تر است. از طرفی تعداد دستگاههای مورد نیاز برای ارتباط تروپو از ارتباط مایکروویو با فاصله زیاد کمتر است، بنابراین پرسنل کمتر لازم بوده و امنیت سایت ها به راحتی تأمین می شود.
پهنای باند در ارتباط تروپو حدود صد برابر پهنای باند در ارتباط دنباله شهابی است. امنیت ارتباطات تروپواسکاتری نسبت به ارتباطات ماهواره ای و نیز شبکه های تلفن عمومی متفاوت می باشد. بنابراین ارتباطات تروپو بعنوان یک وسیلۀ ارتباطی کارآمد و مطمئن در برخی نواحی از قبیل بیابان، باتلاق، جنگل، جزایر و نواحی پرجمعیت دوردست و پراکنده می تواند پیشنهاد شود.
ارتباطات تروپو همچنین به عنوان یک روش ارتباطی قابل رقابت برای ایجاد لینک های ارتباطی در میدان های نفتی دور از ساحل می تواند مطرح شود. در انتشار تروپواسکاتری لکه های خورشیدی، طوفان های مغناطیسی و انفجارهای هسته ای اثری ندارند، از این رو برای ارتباطات نظامی در جنگ های هسته ای مناسب هستند.
تجهیزات تروپو قادرند اطلاعات تلفن دیجیتال، تلکس، فاکس و تصویر را انتقال دهند و نیز می توان آنها را در سنجش از راه دور، اندازه گیری از راه دور، تلویزیون تک رنگ و انتقال دیتا (با تغییرات در تجهیزات) بکار گرفت.
قیمت فقط7,400 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 93

قیمت : 7,400 تومان

حجم فایل : 23022 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی مدیریت کالا در صنایع بزرگ و پیشرفته در 100 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی مدیریت کالا در صنایع بزرگ و پیشرفته
پایان نامه بررسی مدیریت کالا در صنایع بزرگ و پیشرفته - پایان نامه بررسی مدیریت کالا در صنایع بزرگ و پیشرفته در 100 صفحه ورد قابل ویرایش



پایان نامه بررسی مدیریت کالا در صنایع بزرگ و پیشرفته در 100 صفحه ورد قابل ویرایش
بخش اول
استاندارد نمودن کالا
اهمیت و نقش کالا
اهمیت کالا در سازمانها، کشورها و اصولاً در مجموعه جهان بر کسی پوشیده نیست، با بررسی ترازنامه هر سازمان و یا هر شرکتی متوجه می شویم که قسمت عمده دارائی های آن شرکت/ سازمان را موجودی کالا تشکیل می دهد.
شاید چیزی حدود 50 تا 60 درصد هزینه هر پروژه مربوط به کالای آن باشد. بعنوان مثال در شرکت ملی گاز بیش از 60 درصد کل بودجه های عملیاتی آن مربوط به تامین کالاهای مورد نیاز می باشد که بنظر می رسد سایر شرکت های تابع وزارت نفت هم همین وضع را داشته باشند.
متأسفانه در کشور ما نقش کالا در فعالیتهای تولیدی / بازرگانی چندان که باید شناخته نشده است این عدم توجه کافی به مسئله ای که در اکثر مواقع قسمت اعظم منابع مالی و انسانی موسسات را بخود اختصاص می دهد در هر گوشه و کنار به چشم می خورد.
از انباریهای منازل گرفته تا انبارهای بزرگ کارخانه ها و سازمانهای دولتی و خصوصی نگاهی به انبارهای کارخانجات مختلف، شرکتهای حمل و نقل میدانهای بار، مغازه های کوچک و فروشگاه های بزرگ همه و همه وضع نامطلوب موجود را بخوبی نشان می دهد.
در کمتر مؤسسه ای با مسئله کالا بطور جدی برخورد شده است و آنجا هم که این مسئله مطرح بوده است تنها به قسمت انبارداری آنهم بصورت بسیار ابتدائی بسنده شده است. این برخورد با مسئله کالا تنها در سطح صنعت نبوده بلکه در موسسات علمی نیز از وضع مشابهی برخودار است.
در کمتر دانشکده ای در کشور موضوع کالا بعنوان شاخه ای اصلی از مدیریت تولید و صنایع تدریس می شود و اگر صحبتی از آن می شود بسیار مختصر و در حد چند جلسه آشنائی بیشتر نیست. شاید روزی برسد که اهمیت و نقش کالا در سازمانها بیشتر شناهته شود و در مجامع علمی جایگاه واقعی خود را بازیابد انشاء ا....
علی ایحال وابستگیهای سیاسی و اقتصادی رژیم گذشته و بعضاً اولویت دادن ملاحظات سیاسی به مسائل فنی و صنعتی تمامی کشور را به نمایشگاهی از انواع ماشین آلات و کالاهای صنعتی تبدیل کرده است که صنایع نفت و گاز نیز غرفه بزرگی از آن را تشکیل می دهند عنوان مثال در حال حاضر تأسیسات موجود در شرکت ملی گاز ایران مانند پالایشگاههای گاز و ایستگاههای تقویت فشار که در حال کار می باشد توسط مهندسین مشاور خارجی طراحی و توسط پیمانکاران ایرانی و خارجی احداث گردیده است و انتخاب آنها عمدتاً با ملاحظات سیاسی، اقتصادی انجام گرفته و نه به لحاظ بررسیهای فنی.
پیمانکاران و سازندگان و تأمین کنندگان کالا و اجناس و ماشین آلات نیز جزئی از این زنجیره بوده اند لذا گروه مزبور با شناختی که از وسائل و کالاهای مورد مصرف در این تأسیسات داشته اند سعی نموده تا کالاها و ماشین آلات و اجناس را مصرف نمایند که منابع اقتصادی خود و یا کشور متبوعه آنها را تا سالهای سال از طریق فروش قطعات یدکی و جایگزینی دستگاههای خارج از رده تأمین نمایند حتی در بعضی موارد هیچگونه تعهدی در مورد تأمین قطعات یدکی نداشته و یا اگر داشته اند بطور محدود بوده است. از این رو انتخاب ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز خریداری شده برحسب توصیه آنان و بدون در نظر گرفتن مسائل فنی و نیازهای واقعی بوده است.
قیمت فقط8,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 100

قیمت : 8,000 تومان

حجم فایل : 73 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی در 135 صفه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی
پایان نامه بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی - پایان نامه بررسی مدیریت سازمانهای ورزشی در 135 صفه ورد قابل ویرایش



[9]
قیمت فقط19,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 135

قیمت : 19,000 تومان

حجم فایل : 521 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی در 239 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی
پایان نامه بررسی طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی - پایان نامه بررسی طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی در 239 صفحه ورد قابل ویرایش



پایان نامه بررسی طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی در 239 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه
فصل اول : مقدمه ............................................................................................................. 12
1-1 موضوعنامه............................................................................................................ 13
1-2 سخن نگارنده......................................................................................................... 14
1-3 تاریخچه اتومبیل................................................................................................... 14
1-4 انواع اتومبیل بر اساس طراحی.............................................................................. 16
1-5 آشنایی عمومی با ماشینهای باگی ......................................................................... 23
فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت .................................................................................. 26
2-1 پیشگفتار................................................................................................................... 27
2-2 انواع شاسی .............................................................................................................. 29
2-2-1 شاسی مستقل .................................................................................................... 29
2-2-2 شاسی نیمه جدانشدنی ........................................................................................ 31
2-2-3 شاسی نردبانی ...................................................................................................... 32
2-2-4 شاسی صفحه ای................................................................................................... 33
2-2-5 شاسی لوله ای ...................................................................................................... 34
2-2-6 شاسی ستون فقراتی............................................................................................. 33
2-2-7 شاسی یکپارچه..................................................................................................... 35
2-2-8 شاسی مستفد در باگی.......................................................................................... 36
2-3 سیستم تعلیق........................................................................................................... 40
2-4 انواع سیستمهای تعلیق............................................................................................ 42
2-4-1 سیستم تعلیق مستقل......................................................................................... 43
2-4-1-1 سیستم تعلیق مستقل پاندولی ....................................................................... 45
2-4-1-2 سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی ................................................................ 46
2-4-1-3 سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای ............................................ 47
2-4-1-4 سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک ......................................................... 50
2-4-1-5 سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک......................................................... 52
2-4-2 انواع سیستم تعلیق در محور جلو ....................................................................... 53
2-4-2-1 طبق دار........................................................................................................... 56
2-4-2-2 تلسکوپی – مک فرسون................................................................................. 57
2-4-2-3 طولی................................................................................................................ 59
2-4-3 تعلیق نیمه مستقل دو دیون................................................................................. 61
2-4-4سیستم های تعلیق ویژه........................................................................................ 62
2-4-5 سیستمهای تعلیق ثابت ....................................................................................... 64
2-4-6 سیستم تعلیق مستفد در باگی ها......................................................................... 66
2-5 ارتعاش گیرها............................................................................................................. 66
2-5-1 فنرهای تخت....................................................................................................... 67
2-5-2 فنرهای پیچشی................................................................................................... 67
2-5-3 میله های پیچشی ............................................................................................... 68
2-5-4 فنرهای بادی........................................................................................................ 68
2-5-5 اساس کار ارتعاش گیرها........................................................................................ 70
2-5-6 ستون – پایه و میل موج گیر………………………..……………………………………….74
2-5-7 لزوم استفاده از کمک فنر…………………………………………………………………….75
2-5-8 اساس کار کمک فنر…………………..……………………………………………………….75
2-5-9 انواع کمک فنر………………….......………………………………………………………….76
2-5-9-1 تلسکوپی هیدرولیکی……………………….…………………………………………….76
2-5-9-2 گازی……………………………..................……………………………………………….77
2-5-9-3 شیطانکی……………………………………………………………...........……………….77
2-5-9-4 نواری……………………………………..................……………………………………….78
2-5-9-5 اصطکاکی……………………………………………………...........……………………….78
2-5-9-6 پره دار………………………………………………………................…………………….78
2-5-9-7 روغنی گازی………………………………………………..........………………………….78
2-5-9-8 هوایی………………………………………………………………….................………….79
2-5-9-9 روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی………………………….………………….79
2-5-9-10 وزنه ای………………………………... .....................................……………………….79
2-6 عیب یابی کمک فنر ……………..…………………………....………………………………….80
فصل سوم : سیستم تولید و انتقال قدرت ……………………………….....……………………....82
3-1 تولید قدرت ………………….................................…………………………………………….83
3-1-1 انواع موتور…………………………………………............…………………………….…….83
3-1-1-1 موتورهای احتراق داخلی …………………...............……………………………….….84
3-1-1-1-1 انواع موتورهای اس اس …………………………………………..………………….84
3-1-1-1-2 موتورهای چهارزمانه ………………………………………………………………….84
3-1-1-1-3 موتورهای دوزمانه …………………………………………………………………….87
3-1-1-1-4 فرایندهای موتورهای دورانی ……………………………………………………….88
3-1-1-1-4-1 مکش………………………………......…………………………………………….90
3-1-1-1-4-2 تراکم…………………………......………………………………………………….90
3-1-1-1-4-3 احتراق…………………………....………………………………………………….90
3-1-1-1-4-4 تخلیه………………………… .....………………………………………………….91
3-1-2 سیلندر………………………… .................………………………………………………….95
3-1-3 محفظه لنگ ………………………….........………………………………………………….95
3-1-4 پیستون…………………………………… ................……………………………………….95
3-1-5 شاتون……………………………… ...................…………………………………………….96
3-1-6 میل لنگ………………………………………...............…………………………………….98
3-1-7 یاتاقانهای ثابت…………………………………………….....……………………………….99
3-1-8 یاتاقانهای متحرک……………………………………...…………………………………….99
3-1-9 تشریح ساده سایر قطعات…………………………………………….…………………….99
3-1-9-1 رادیاتور……………………………...........……………………………………………….100
3-1-9-2 ترموستات…………………………………………………….......……………………….100
3-1-9-3 کویل………………………………………................…………………………………….100
3-1-9-4 دلکو……………………………………….................…………………………………….100
3-1-9-5 وایر شمع ……………………………………………........……………………………….100
3-1-9-6 شمع …………………………................………………………………………………….101
3-1-9-7 دینام……………………................……………………………………………………….101
3-1-10 موتورهای دیزلی6 زمانه …………………………………………....………………….102
3-1-11 موتورهای انژکتوری……………………………………………………………………. 104
3-1-12 تقویت کننده های موتور………………………… ...…………………………………. 104
3-1-12-1 توربوشارژ……………………………………….……………………………………. 105
3-1-12-2 سوپر شارژر……………………………..……………………………………………. 112
3-2 انتقال قدرت ……………………………….........……………………………………………. 115
3-2-1 کوپلینگها……………………………..........…………………...………………………….115
3-2-1-1 کوپلینگهای سخت…………….……………………………………………………….115
3-2-1-2 کوپلینگهای پوسته ای …………………………………………..…………………….116
3-2-1-3 کوپلینگهای فلانچی………………………...………………………………………….116
3-2-1-4 کوپلینگهای انعطلف پذیر…………………………………..………………………….117
3-2-1-5 کوپلینگهای توربوفلکس……………………………………………………………….117
3-2-1-6 کوپلینگهای شبکه ای………………………………….……………………………….118
3-2-1-7 کوپلینگهای چرخ دنده ای……………………………………………..…...………….118
3-2-1-8 کوپلینگهای فکی………………………………………..……………………………….119
3-2-1-9 کوپلینگهای رولکس……………………………..………………………………...…….119
3-2-1-10 کوپلینگهای آکاردئونی………………………..……………………………………….120
3-2-1-11 کوپلینگهای پارافلکس…....…………………………………......…………………….120
3-2-1-12 کوپلینگهای رادیال – متغیر زاویه ای…….………………………………………….120
3-2-2 کلاچ ها……............................……………………………………………………………….120
3-2-2-1 کلاچ های یک صفحه ای………………...……………………………………………….121
3-2-2-2 کلاچ های چند صفحه ای....…………………………………………………………….121
3-2-2-3 کلاچ های مخروطی …………………………………….. ……………………………….121
3-2-2-4 کلاچ های اتوماتیک ………………………. …………………………………………….122
3-2-2-5 کلاچ های ایمنی …………………………………………. ……………………………….122
3-2-2-6 کلاچ های سانتریفوژ …………….……………………………………………………….122
3-2-2-7 کلاچ های یک جهته …………..………………………………………………………….122
3-2-2-8 کلاچ ها قطع و وصل شونده الکتریکی………………………………………………….122
3-2-2- 9کلاچ ها قطع و وصل شونده هیدرولیکی پنوماتیکی…...…………………………….123
3-2-3 جنس کلاچ و ترمزها …………………………....…………………………………………….124
3-2-4 انتخاب کوپلینگ…………………………………....………………………………………….125
3-2-5 سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ….………………………………………………………….126
3-2-6 چگونگی کارکرد دنده های خودرو ………………………………………………………….127
3-2-7 جعبه دنده ………………………….............………………………………………………….132
3-2-8 گیربکس اتوماتیک ……………………...…………………………………………………….137
3-2-8-1 تشریح مکانیزم گیربکس اتوماتیک …………………...……………………………….141
3-2-9 باندها و کلاچ ها ………………………………………………....…………………………….146
3-2-10 سیستم هیدرولیک پمپ و گاورنر…………….............………………………………….147
3-3 گرداننده نهایی خودرو …………………………………………………..……………………….150
3-3-1 دیفرانسیل……………………………..............……………………………………………….150
3-3-1-1 انواع دیفرانسیل در خودروها ………...………………………………………………….151
3-3-1-1-1 ساده………………………………………….............………………………………….152
3-3-1-1-2 چهارچرخ محرک…………………………..………………………………………….152
3-3-1-1-3 کمک دار……………………………….....…………………………………………….153
3-3-1-1-4 خورشیدی………………………..…………………………………………………….154
فصل پنجم : سیستم فرمان ……………………….………………………………………………….156
5-1 زوایای هندسی……………………………………..........……………………………………….157
5-1-1 زاویه تو این …….........……………………………………………………………………….157
5-1-2 تو اوت…………………………………………..................………………………………….158
5-1-3 کمبر…………………………………………………......................………………………….159
5-1-4 کستر………………………………………………….....................………………………….161
5-1-5 محور چرخش چرخ جلو کینگ پین ………………………..........……………………….162
5-2 هندسه فرمان………………………………………………………………............…………….163
5-3 فرمان……………………………………….........................…………………………………….164
5-3-1 انواع فرمان…………………………...........………………………………………………….164
فصل ششم : سیستم ترمز …………………...……………………………………………………….166
6-1 انواع ترمز……………………………………..................……………………………………….167
6-1-1 ترمز کفشکی …………….......……………………………………………………………….167
6-1-1-1 انواع کفشک بندی………………………………………………………….....………….167
6-1-1-1-1 نوع ساده………………………….....………………………………………………….168
6-1-1-1-2 نوع دوبل یک طرفه…………………………………......…………………………….168
6-1-1-1-3 نوع دوبل دو طرفه…………………….……………………………………………….168
6-1-1-1-4 نوع سروی کامل…………………………………………….………………………….168
6-1-1-2 جنس لنت ……....……………………………………………………………………….169
6-1-2 ترمز دیسکی……………………………...…………………………......………………….170
6-1-2-1 روش کار ترمز دیسکی………………………………………………...……………….171
6-2 هواگیری ترمزها………………......…………………………………………………………….173
6-3 بوستر……………………………………….......................…………………………………….174
6-4 ترمز ABS ……………………………………....................…………………………………….176
6-5 سیستم ترمز ماشین باگی……………………………………..……………………………….177
فصل هفتم : متعلقات و سیستمها انجام حرکت …………….....................…………………….179
7-1 چرخها و تیوپ….........………………………………………………………………………….180
7-2 باد تایر ………………………....................…………………………………………………….180
7-3 کیسه های هوا………………………….........………………………………………………….185
فصل هشتم : نگهداری…………………………………………....………………………………….192
8-1 انتخاب بهترین روغن باگی…………………………………………………………………….193
8-2 انتخاب بهترین روغن موتور ………………………………….……………………………….194
8-3 انتخاب بهترین روغن ترمز…………………………………….……………………………….195
8-4 انتخاب بهترین مایع خنک کننده ………………………………………...………………….196
8-5 انتخاب بهترین روغن دنده.…………………………………………………………………….197
8-6 نکات مهم در نگهداری ماشینهای باگی ……….…………………………………………….199
فصل نهم : پیوست و منابع …………………………………….....………………………………….203
9-1 پیوست …………………………………………….................... ……………………………….204
9-1-1 پیوست اول- تعریفنامه …………………………………... ……………………………….204
9-1-2 پیوست دوم- عکسهای نمونه …….………………………………..………………….206
9-1-3 پیوست سوم- جداول ……………………………..…………………………………….217
9-2- منابع …………………………...............………………………………………………….227
9-2-1 لاتین………….............…………………….…………………………………………….227
9-2-2 فارسی …………………………………………..........………………………………….227
9-2-3 اینترنت………………......... …………………………………………………………….229
9-2-4 مصاحبه ………………………………………...... …………………………………….230


2-1 سخن نگارنده :

آنچه که مرا راغب به تهیه پایان نامه با این موضوع کرد ، بکر و تازگی و فراتر از همه محرومیت تبلیغاتی این فعالیت بود. روز اولی که من برای آشنایی با فضای کاری ، وارد کارگاه تولید این مجموعه شدم ، هرگز تصور نمی کردم که برای تولید یک ماشین ، آن هم در ابعاد باگی این همه مرارت باید کشید . باور کردنی نیست که با یک تولیدگر خودرو که خود اصلا طراح آن است ، همانند یک فرد عادی رفتار شود. جالب است بدانید که ما فقط برای ارسال ماشین به تهران ، جهت نمایش در نمایشگاه ، نزدیک به دو هفته در انتظار ok راه آهن بودیم و سرانجام با بی جواب بودن درخواستمان ، مجبور شدیم تا خودرو را با کامیون و آنهم با هزینه ای بالغ بر 300 هزار تومان بفرستیم .
مگر قیمت فروش یک ماشین 200 کیلویی باگی چند است ؟ که ما فقط برای حمل آن به تهران باید این مقدار مبلغ را بپردازیم ؟ این واقعا همان حمایتی ست که مسئولان وعده می دهند؟ ... باری زمانی که سخن از صنعت و صنعتگر به زبان می آید ، به راستی باید آن را هم صف مجاهدت در جنگ دانست و صنعتگر را جهادگری باید شمرد که می خواهد دِینِ ، دینی و اجتماعی خویش را برای جامعه خویش به نحوی شایسته ادا نماید تا مثل امروز ، اینگونه محتاج غرب و شرق خودکامه نباشیم. هر چند که عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه گویا مخالف آنند.
من نیز در این مجموعه نهایت تلاش خود را مصروف معرفی هر چه بهتر این خودرو و آموزش ساخت آن بصورت کلی خواهم نمود. روش نگارش من نیز بدینصورت است که ابتدا به معرفی سیستمها و مکانیزمها و قطعات اصلی سایر اتوموبیلها خواهم پرداخت و پس از آن ، نوع سیستم و مکانیزم مستفد در باگی ها را تشریح خواهم نمود...

3-1 تاریخچه اتومبیل :

اگر بخواهیم منصفانه به تاریخچه اتومبیل بنگریم ، تصور من بر این است باید همان ارابه های چوبی و طراح آنها را هم جزیی از صنعت اتومویل و تاریخچه آن دانست.
اما صنعت اتومبیل سازی با شکل و موتوری صنعتی در ابتدا به صورت اتفاقی و پراکنده به وسیله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پیوسته روی اتومبیلهای خویش کار کردند تا امروزه به صورت کنونی درآمده است. اتومبیل وسیله ای است که در طول دهه های طولانی به وسیله افراد مبتکر و مخترم زیادی تکمیل گردیده و سخن نابه جایی نیست ، اگر بگوییم ، اختراع آن را نمی توان به کس خاصی نسبت داد.
اتومبیل ابتدایی از نیروی بخار استفاده می نمود و شباهت زیادی به درشکه داشته است. ولی به مرور گذشت زمان، و آگاهی به قدرت بیشتر سوختهای دیگر ، توسط طراحان و مهندسان به شکل امروزی در آمد و به حداکثر ایمنی و رفاه رسید، که تقریبا جزء اصلی زندگی انسان ها گردیده است.
این صنعت با اختراع موتور احتراقی در سال 1860 میلادی به وسیله یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع گردید و سپس به صورت خیلی سریع تغییرات عمده ای نمود. با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکامل این صنعت تسریع پیدا نمود و در بین سال های 1860 تا 1970 میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسین انجام گرفت.
ابتدا ساخت یک موتور کوچک و نصب آن به روی یک گاری کوچک بود که توسط زیگفرد مارکوس در سال 1874 میلادی در شهر وین انجام گرفت. موتور این وسیله نقلیه بخاری یا موتورهای برونسوز می گویند. به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردید که مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می گردد. نمونه تکمیل شده موتور احتراق داخلی که موتور های امروزی شبیه به آن است توسط یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو با موفقیت ساخته شد و به همین جهت است که رشته تعمیرات اتومبیل های بنزینی را اتومکانیک گویند. در این سیستم عمل تراکم سوخت از احتراق در داخل سیلندر صورت می گرفت و راندمان بسیار بالایی داشت. دو نفر دیگری که نامشان در صنعت اتومبیل سازی بسیار معروف است عبارت بودند از گات لیب دایمر و کارل بنز که در یک زمان به صورت جدا گانه کار می کردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود.
دایملر که در سال 1834 در آلمان متولد شده بود، ابتدا با اتو کار می کرد ولی در سال 1882 فعالیت خود را با دایر کودن کارگاهی در شهر اشتوتکارت آلمان به طور جداگانه ادامه داد و در این شهر با شخصی به نام ویلهم مای باخ که او نیز از شاگردان اتو بود شریک شد و در مدت یک سال اولین موتور خود را وارد بازار نمودند. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود RPM 900 بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان RPM 200 بود قابل مقایسه نبود این موتور کم کم کاملتر شد و به موتور دو سیلندر V شکل تبدیل شد، مجهز به کاربراتور بود که این کاربراتور را آقای مای باخ طراحی نموده بود. اولین سیستم جرقه زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود و از سوپاپ قارچی شکل و سیستم خنک کننده توسط آب استفاده نمود. یاد آور می شود اولین موتوری که در اتومبیل در جلوی وسیله نقلیه قرار داشت در سال 1891 میلادی ساخته شد.
- تاریخچه ساخت خودرو ی باگی:
به راستی تاریخ دقیقی برای ساخت ماشینهای باگی در دست نیست . اما بر اساس شواهد تئوری موجود ، اولین خودرویی از این دست در سال 1972 در ایالات متحده ساخته شده است. این خودرو با کاربری حرکت در دشتها و سنگلاخها با طراحی خاص به تعداد بسیار محدود تولید شد و سپس متوقف گردید. اما ساخت این خودرو طی 15 سال اخیر ، علی الخصوص با نیاز سازمانهای فضایی به ماشینهایی با حرکت روی موانع صعب العبور در روی کرات دیگر ، شدت چشمگیری پیدا نموده است.
اولین نمونه خودرو باگی در ایران هم بر اساس شواهدی که من یافتم در سال 1383 در تهران تولید گردیده است. طراح این خودرو هم اکنون به دلیل مسایل خاص تولیدات خود را هم در مشهد و هم در تهران انجام می دهد. البته قبلا فعالیتهایی توسط صنایع دفاع برای ساخت این وسیله شروع شده بوده است. که به دلیل پراکندگی تاریخی ذکر نگردیده است.
قیمت فقط9,400 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 239

قیمت : 9,400 تومان

حجم فایل : 32018 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل