فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پروژه مالی انبارداری

پروژه مالی انبارداری
پروژه مالی انبارداری - انبارداری



در بررسی مؤسسات و سازمان های مختلف، خصوصاً تولیدی و صنعتی، ملاحظه می شود که اکثر سرمایه های آن ها را مواد لازم و کالاهای مصرفی تشکیل میدهد و قسمت عمده سرمایه آن ها مصرف تهیه اجناس و وسایل مذکور می گردد.
اگر موجودی های جنسی یک مؤسسه بیش تر از اندازه مورد احتیاج باشد. قسمتی از سرمایه آن مؤسسه به حال رکورد در می آید و اگر این موجودی کمتر از حد لزوم باشد در برنامه عملیاتی و خدماتی آنها وقفه حاصل می شود. در راستای جلوگیری از رکورد سرمایه و یا ایجاد وقفه در اجرای وظایف سازمان و یا مؤسسه لازم است روشی صحیح، اساسی و مقرون به صرفه در انجام خرید نگهداری و مصرف کالا به مورد اجرا گذارده شود. در سازمان های موفق و پیشرفته، وظایف مربوط به انبارداری و کنترل مواد در درجه اول اهمیت قرار دارد. با توجه به نکات مذکور تهیه تدارکات کالا و ارائه خدمات موردنیاز یا کیفیت مناسب و رعایت صرفه جویی و همچنین حفظ و حراست اموال و کالا و در دسترس قرار دادن سریع آن ها از وظایف عمده کارپردازی و انبار می باشد.
Òفصل اول : Òاصول انبارداری : Òکلیات Òدر امور تدارکات کارپردازی، سیستم انبارداری، دارای اهمیت خاصی است و همکاری این دو واحد خدماتی با یکدیگر اجتناب ناپذیر می باشد. Òسیستم صحیح انبارداری متضمن مزایای زیر است: Òدریافت، حفاظت و در دسترس قرار دادن کالا، مواد و وسایل موردنظر به سهولت و سرعت انجام می شود. Òبا اعمال کنترل دقیق از بالا رفتن خارج از حد موجود های که ممکن است بر اثر تغییر قیمت ها باعث زیان گردد، جلوگیری می شود. Òبا استفاده صحیح از سیستم انبارداری، میزان موجودی کالا در انبار و میزان مصرف آن در هر واحد کالا که پایه و اساس حسابداری صنعتی می باشد. محاسبه می گردد. Òکنترل میزان موجود در انبار از نظر قیمت به سهولت صورت می گیرد. Òصدور قبض انبار (رسید جنس به انبار) موجبات تسهیل پرداخت مبلغ کالا به فروشنده و عملیات حسابداری می گردد. Òچون میزان موجودی ها معمولاً به قیمت تمام شده در انبارها نگهداری می شود، لذا در صورت خسارت ناشی از آتش سوزی و تعیین سایر ضایعات و خسارت وارد شده محاسبه می شود.
Òتعریف انبار و مخزن Òبه محل و فضایی که یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فرآورده های مختلف که براساس یک سیستم صحیح طبقه بندی و تنظیم می گردد، انبار گفته می شود. Òانبار از نظر فرم به سه صورت می باشد: Òانبارهای پوشیده : این مکان از تمام اطراف بسته و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل می باشد. Òانبارهای سرپوشیده یا هانگارد: این انبار دارای سقف است ولی چهار طرف آن باز و فاقد حفاظ جانبی می باشد. این نوع انبارها، کالاها را فقط از باران و آفتاب حفظ می کند. Òانبارهای باز یا محوطه: این انبار به صورت محوطه می باشد و معمولاً برای نگهداری ماشین آلات و لوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
وظایف انباردار
Òنقش انبار در اقتصاد کشور Òدرصد قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی هر کشور به صورت مواد اولیه محصول نیم ساخته و کالا های ساخته شده در انبار نگهداری می شود. البته نقش انبارها در اقتصادی کشورهای مختلف متفاوت است. Òدر کشورهای پیشرفته انبارها حلقه هایی از زنجیره تولید توزیع و مصرف می باشند و بدین وسیله تولید انبوه کارخانه و صنایع بدست مصرف کنندگان داخلی رسیده یا به مراکز صادراتی منتقل می شود در برخی از کشورها نظیر ایران که واردات کالاها و مواد مختلف درصد زیادی ارز نیازهای کشور را تشکیل می دهد انبارها به طور عمده نقش واسطه را در انتقال کالا از کشور به مناطق مختلف و سپس توزیع مهمی برعهده دارند.
Òتعیین بهای موجودی های انبار Òتعیین بهای اجناس به خصوص در مؤسسات تولیدی و انتفاعی دارای ارزش ویژه است به طور کلی تمام هزینه های مربوط به ورود جنس به انبار تا مرحله صدور آن از انبار در ردیف عوامل متشکل قیمت تمام شده کالا می باشد که از وظایف حسابداری صنعتی محسوب می شود. Òروشهای مختلفی برای تعیین موجودی های انبار بکار برده می شود که مهمترین آنها عبارتند از: Òروش بهای تمام شده واقعی Òبهای تمام شده یا قیمت بازار هر کدام که کمتر است Òبهای معادل بازار Òقیمت فروش
و ...


قیمت فقط3,500 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 51

قیمت : 3,500 تومان

حجم فایل : 315 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.