فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله بررسی وکالت بلاعزل در 47 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی وکالت بلاعزل
مقاله بررسی وکالت بلاعزل - مقاله بررسی وکالت بلاعزل در 47 صفحه ورد قابل ویرایش



[5]
قیمت فقط7,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 47

قیمت : 7,000 تومان

حجم فایل : 58 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله بررسی هنرهای گرافیک و چاپ در 16 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی هنرهای گرافیک و چاپ
مقاله بررسی هنرهای گرافیک و چاپ - مقاله بررسی هنرهای گرافیک و چاپ در 16 صفحه ورد قابل ویرایش



مقاله بررسی هنرهای گرافیک و چاپ در 16 صفحه ورد قابل ویرایش
هنر غرب باستان
هنر اژه ای
منشأ و آغاز هنر یونان را معمولاً دو تمدن محصور در دریای اژه یعنی تمدن مینوسی در جزیرة کرت (در جنوب یونان) و تمدن میسنی (در جنوب غربی خاک یونان) عنوان می‌کنند. هنر مینوسی به عصر مفرغ متأخر تعلق دارد و حدوداً به 2800 سال پیش از میلاد باز می گردد. و هنر میسنی نیز با قدمتی کمتر حدوداً به 2000 سال پیش از میلاد می رسد.
دورة تمدن مینوسی را معمولاً به سه دورة پیشین، میانه و پسین تقسیم می‌کنند.
مینوسی پیشین
که به دورة پیش از کاخها نیز معروف است، آثار به جای مانده عمدتاً برخی سفالینه ها و باقی مانده هایی از مجسمه های کوچک است. از آن جمله پیکره های کوچک اندام مرمری از جزایر سیکلاد (مابین خاک یونان و آسیای صغیر) است که مجسمه های کوچک و متفاوتی از پیکره های زناانه است که با تناسبات طبیعی و گاه هندسی شکل گرفته اند. همچنین برخی مجسمه های کوچک که با حجمهای ساده پیکرة آدمها را در حالات مختلف نشان می‎دهد همچون مجسمه «چنگ نواز» که به حدود 2000 پیش از میلاد مربوط می‎شود.
مینوسی میانه
در دورة مینوسی میانه که مصادف با برپایی و ساخت کاخهای کهن است از حدود 2000 پیش از میلاد آغاز می‎شود. در این دورة معماری بناها عمدتاً در کاخهای پادشاهان مشهود است و نه مقابر و معابد (برخلاف تمدن مصر). حتی شهرها نیز حول کاخ پادشاه شکل می گیرند. علاوه بر کاخها، سفالینه های زیادی از این دوره به دست آمده که به دلیل ظرافت و دقتی که در ساخت آنها شده بسیار چشمگیر هستند. ابداع چرخ کوزه گری را نیز به همین دوره مربوط می دانند. سفالینه های این دوره دارای شکلها و تزئینات بسیار متنوع هستند و تبحر سفالگران مینوسی را در خلق آثار برجستة تزئینی و فرمهای چشمگیر و زیبا نشان می‎دهد. از آن جمله می‎توان به سفالینه های مکشوف در غار کامارس اشاره کرد که علاوه بر نقوش تزئینی زیبای روی آن، حالت دسته و دهانة منقارگونة آن از زیبایی خاصی برخوردار است.









مینوسی پسین
در دورة مینوسی پسین که دورة کاخهای جدید هم نامیده می‎شود، اوج شکوفایی تمدن مینوسی محسوب می‎شود و کاخهای عظیم و باشکوهی در طی سالهای 1600 تا 1500 پیش از میلاد بنا شدند. این کاخها دارای دهلیزها، راهروها و پلکانهای متعددی هستند که جلوة پرشکوهی به کاخ می‎دهد. همچنین تمهیداتی نیز برای ساخت شبکه ای از لوله های سفالی برای آبروها و فاضلاب آن به کار رفته که نمونة برجستة آن را بیش از همه می‎توان در کاخ عظیم کنوسوس یافت. این کاخ متشکل از سه طبقه است که پلکانهای داخلی آن حول یک حیاط مرکزی ساخته شده اند. تزئینات و نقاشیهای دیواری در تالارهای کاخ، نمایانگر نوع زندگی، مشغولیات، تفریحات مردم کرت و صحنه هایی از طبیعت است. از جمله آثار به یاد مانده کاخ کنوسوس، نقاشی دیواری موسوم به «ساقی» است که فقط بخش کوچکی از آن به جای مانده و جوانی را با موی مجعد و جامه ای حاشیه دوزی شده و با زیورآلات نشان می‎دهد. اما نقاشی دیواری دیگر این کاخ موسوم به «گاو بازی» از نظر نمایش سرزندگی، پویایی و تحرک بسیار خیره کننده است. این نقاشی گاوبازی را بر روی گاو پرجنب و جوشی نشان می‎دهد و دو دختر جوان نیز در دو سوی آن قرار گرفته اند. حالت حرکت گاو یادآور نقاشیهای غاری دورة دیرینه سنگی است. این نقاشی تسلط و تبحر نقاشان کرتی را در بیان حس و حالت حرکت به خوبی نمایش می‎دهد. این علاقة به تحرک و سرزندگی را می‎توان در آثار سفالینة آنها نیز سراغ گرفت که از جمله ظریف ترین آثار سفالینة دنیا محسوب می‎شوند. نقوش و تصاویری روی سفالینه ها در آغاز بیشتر سبکی طبیعت گرایانه دارد و به تدریج از سالیان بعد شکلی انتزاعی به خود می‎گیرد و مملو از نقوش و نقشمایه های هندسی و ساده می‎شود. مجسمه سازی نیز در این دوره به پیکره های کوچک و ظریف خلاصه می‎شود و برخلاف هنر مصری در کرت خبری از مجسمه ها و تندیسهای عظیم و غول آسا نیست و در عوض مجسمه های ظریف و کوچکی چون «الهه ماری» به نظر می رسد به عنوان طلسم و بت به کار می رفت.
در مجموع تمدن مینوسی که تأثیری مهم در شکل گیری هنر یونانی داشت، پایان چندان آشکاری ندارد. حدس زده می‎شود که در اثر یک بلای طبیعی در حدود 1450 پیش از میلاد دچار خسران می‎شود و بعدها که میسنی ها وارد کرت شدند با مقاومت چندانی مواجه نشدند. اما در هر صورت تمدن اژه از 1400 پیش از میلاد به یونان انتقال یافت.
هنر میسنی
معمولاً آغاز هنر میسنی را مصادف با دورة کاخهای جدید میسنی می دانند. از این رو تأثیر زیادی از فرهنگ کرت گرفتند. اما شواهد گویای آن است که میسنی ها به دلیل مراودت با مصری ها نیز، تحت تأثیر هنر غنی مصر قرار داشته اند. با فروپاشی تمدن میسونی در کرت، تمدن میسنی در یونان برتری می یابد. وقوع جنگهای متعدد با ساکنان بومی یونان باعث می‎شود تا میسنی ها دژها و حصارهای متعددی حول سرزمین خود بنا کنند. این دژها تا 1200 پیش از میلاد آنها را در پناه خود قرار داد، اما با غلبة مهاجمان و از بین رفتن تمدن میسنی، ویران شد.

دو پیکرة کوچک اندام از گل پخته و متعلق به حدود 1600 سال ق م که از کنوسوس به دست آمده ممکن است الهة مینوسی را در یکی از چندین هویت گوناگونش نشان بدهد؛ و یکی از آن الهه را با سه مار دراز که به دور بازوها و بدن و کلاهش پیچیده اند نشان می دهد. معنی مارها به نظر ساده می آید، چرا که در بسیاری از دینهای باستانی تصویر مار معرف خدایان زمین و باروری مردانه بوده است به همان وضوح که پستانهای برهنة پیکرة مورد بحث حاکی از باروری زنانه است. ولی آیا می توان این تندیس زنانه را به یقین یکی از پیکره های پرستیدنی مینوسی دانست؟ از یک نظر حالت ایستاده خصوصیات یکی از پیکره های نذری باشد؛ و به اعتباری دیگر ممکن است وجود مارها نمایشی باشد از آیین ماربازی، و نه اشارتی بر یکی از صفات ربانی. پس شاید این تندیس ملکه ای یا کاهنه ای است که توجه ما را به خود جلب کرده است؟ به هر حال بانوی مزبور به هیچ وجه حالت و سیمایی هیبت انگیز ندارد، و به خصوص تاکیدی که در جلوه گر ساختن جامه اش به کار رفته به وی ظاهری کاملا دنیوی و حتی مدیریت بخشیده است. نکتة متناقض دیگر اینکه در کرت دنیوی و حتی مدپرست بخشیده است. نکتة متناقض دیگر اینکه در کرت مار به ندرت یافت می شود، به طوری که می توان نتیجه گرفت آیین ماربازی محتملاً از خارج بدانجا راه یافته نه انکه رسمی محلی بوده باشد، و با این حال تاکنون پیکره های الهة ماری در هیچ نقطه ای بیرون از خاک کرت یافت نشده است. تنها شیوة هنری این پیکره است که می تواند حاکی از نفوذ عاملی خارجی باشد؛ بدین معنی که خاصیت مخروطی شکلی که با بیانی مؤکد به هیکل الهه داده شده است، و چشمان درشت و ابروان کلفت و کمانیش یادآور خویشاوندی آن اثر می باشد دورافتاده و غیرمستقیم، و شاید ارتباط یافته از راه آسیای صغیر با هنر بین النهرین است.






الهة ماری ما متعلق به آغاز دورانی کوتاه میان سالهای 1600 و 1450 ق م، آثار معماری و پیکرة سازی و نقاشی مینوسی را که ما امروزه می شناسیم به وجود آورد. پس از وقوع فاجعه بزرگی که کاخهای نخستین را نابود ساخت، و نیز پس از طی یک قرن که وضع به کندی بهبود می یافت. در تمدن مینوسی وضعی به حصول پیوست که امروزه در نظر ما چون دورانی از افزایش ناگهانی ثروت و قوران انفجار آسای نیروی آفرینش هنری می نماید. شگفت انگیزترین جنبة این رونق و شکفتگی ناگهانی نهضت بزرگی است که نصیب هنر نقاشی شد.
قیمت فقط5,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 16

قیمت : 5,000 تومان

حجم فایل : 2087 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پژوهش طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوهای الکتریکی

پژوهش طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوهای الکتریکی
پژوهش طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوهای الکتریکی - پژوهش طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوهای الکتریکی



پژوهش طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوهای الکتریکی
نوع حفاظتی که در این طبقه‌بندی مشخص شده شامل موارد زیر می‌باشد :
حفاظت اشخاص در برابر تماس با قسمتهای برق‌دار و متحرک در داخل تابلو و حفاظت وسایل داخل تابلو در برابر نفوذ اجسام خارجی جامد به تابلو. حفاظت تجهیزات داخل تابلو در برابر ورود مایعات به داخل آن.
علائم مربوط به این درجات حفاظتی و آزمایشهای لازم برای تأیید آن از مواردی است که در این فصل آمده است.

1-1- علائم بکار رفته
برای نشان دادن درجات حفاظت ، ابتدا دو حرف IP آورده شده سپس با دو عدد مشخص که در بندهای 1-2 و 1-3 آمده است درجه حفاظت تابلو مشخص می‌گردد. اولین رقم نمایانگر درجه حفاظت اشخاص در برابر تماس با قسمتهای برق‌دار و متحرک داخل تابلو و نفوذ اجسام خارجی جامد به آن و دومین رقم نشان‌دهنده درجه حفاظت در برابر نفوذ مایع به داخل تابلو می‌‌باشد.

مثال 1 :
IP 4 4

حروف مشخصه
اولین رقم مشخصه (جدول (1-1))
دومین رقم مشخصه ( جدول (1-2))
مثال فوق درجه حفاظتی تابلو طرح شده‌ای را نشان می‌دهد که در مقابل اجسام بزرگتر از یک میلیمتر و در برابر پاشیدن مایع حفاظت شده است.

1-2- اولین رقم مشخص‌کننده درجه حفاظتی
اولین رقم نشان‌دهنده حفاظت اشخاص در برابر تماس با قسمتهای متحرک و برق‌دار در داخل تابلو و حفاظت در مقابل نفوذ اجسام خارجی جامد به داخل تابلو می‌باشد.






درجه حفاظت در مورد اولین رقم مشخصه در جدول (1-1) آمده است.

جدول (1-1)
اولین رقم مشخصه درجه حفاظت وضعیت آزمایش رجوع به بند توصیف کوتاه و مختصر تعریف 0حفاظت نشدههیچ حفاظت مشخصی وجود ندارد1-6-1 1در برابر اجسام جامد بزرگتر از 50 میلیمتر حفاظت شده استسطح بزرگی از بدن مانند یک دست در مقابل تماس اتفاقی محفاظت شده و در مقابل اجسام جامد با قطر بزرگتر از 50 میلیمتر نیز حفاظت شده است.1-6-2 2در برابر اجسام جامد بزرکتر از 12 میلیمتر حفاظت شده استانگشتان یا اجسام مشابه به طول کمتر از 80 میلیمتر و به قطر بیشتر از 12 میلیمتر در برابر تماس با قسمت‌های برق‌دار و متحرک داخل تابلو محافظت شده‌اند.1-6-3 3در برابر اجسام بزرگتر از 5/2 میلیمتر حفاظت شده استابزارها، سیمها و مواد مشابه به قطر بیشتر از 5/2 میلیمتر در برابر تماس با قسمتهای برق‌دار و متحرک داخل تابلو محفاظت شده‌اند.1-6-4 4در برابر اجسام جامد بزرگتر از 1 میلیمتر حفاظت شده‌اندسیمها یا مفتولهایی به ضخامت یک میلیمتر و اجسام جامد به قطر بیشتر از 1 میلیمتر در برابر تماس با قسمتهای برق‌دار و متحرک داخل تابلو محفاظت شده‌اند.1-6-5 5حفاظت در مقابل گرد و غبار مضر وجود دارداز نفوذ گرد و غبار بطور کلی جلوگیری نشده ولیکن گردوغبار نمی‌تواند به مقدار کافی در عملکرد رضایتبخش وسایل داخل تابلو تداخل نماید.1-6-6

1-3- دومین رقم مشخص کننده درجه حفاظتی
دومین رقم، نشان دهنده حفاظت وسایل در مقابل نفوذ مایع می‌باشد. جدول (1-2) نوع حفاظت را با توجه به رقم دوم نشان می‌دهد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : طبقه‌بندی درجات حفاظتی برای تابلوها…………...………....5
علائم بکاررفته …………………………………………………….6
اولین رقم مشخص کننده درجه حفاظتی ……………..………………...7
دومین رقم مشخص کننده درجه حفاظتی ……………..………………9
درجات حفاظتی ……………...…………………………………….9
توصیه‌های قبل از آزمایش ……………...…………………………10
آزمونها برای اولین عدد مشخصه ……………..……………………11
آزمونها برای دومین عدد مشخصه …………………………………11
فصل دوم : استاندارد تابلوهای قدرت و فرمان فشار قوی .……………..22
مقدمه ……………...……………………………………………23
قسمت اول : تعاریف ………………………………………………23
شرایط کار عادی …………………………………………………33
شرایط حمل و نقل ، انبارکردن و نصب ……………...………………34
قسمت دوم : مقادیر اسمی …………………………………………35
ولتاژ اسمی ……………...………………………………………35
مقدار اسمی سطح عایقی ……………..……………………………36
فرکانس اسمی ……………..……………………………………..36
جریان اسمی عادی ………………………………………………..36
جریان اسمی ایستادگی کوتاه‌مدت ……………..……………………36
جریان اسمی ایستادگی پیک …………….………………………….37
افزایش دما …………...………………………………………….38
درجات حفاظت …………..……………………………………….38
قسمت سوم : طرح و ساخت ………………………………………..39
محفظه‌ها …………...……………………………………………40
کلیدهای جداکننده (ایزولاتورها) …………….………………………46
اینترلاکها …………….…………………………………………..47
زمین کردن ……………...………………………………………48
شینه‌ها …………………………………………………………..50
شناسایی ………………..……………………………………….51
ابعاد تابلو ………………………………………………………..54
اطلاعات ، لوله ویژگیها ……………....……………………………55
قسمت چهارم : آزمونها ……………..…………………………….56
طبقه‌بندی آزمونها ……………..…………………………………57
آزمونهای ولتاژ …………………………………………………..58
آزمونهای افزایش دما ……………..………………………………65
آزمونهای جریان کوتاه‌مدت بر روی مدار اصلی …………….………..68
آزمونهای جریان کوتاه‌مدت روی مدارات زمین ……………...………..69
تعیین مطابقت ظرفیتهای قطع و وصل ………………………………..69
آزمونهای عملکرد مکانیکی ……………...………………………….70
تعیین مطابقت درجات حفاظتی …………….………………………..71
آزمونهای وسایل کمکی الکتریکی ، مکانیکی …………….……………73
کنترل کردن سیم‌بندی …………….……………………………….73
پیوست (الف) استاندارد مقادیر جریان مطابق نشریه IEC شماره 59 …... 74
پیوست (ب) شرایط استاندارد اتمسفری مطابق نشریه IEC شماره 60 …..75
پیوست (پ) روش آزمون شرایط جوی ، برای تابلوهای قدرت و فرمان نصب شده در محیط‌های باز ……………………………………………78
پیوست (ت) راهنمای انتخاب درجات حفاظتی برای تابلوهای بکار رفته در شبکه توزیع …….………………………………………………..80
اندازه گیری مقاومت در مدار …….………………………………
قیمت فقط8,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 93

قیمت : 8,000 تومان

حجم فایل : 408 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله بررسی هنر و هنرمندان در 53 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی هنر و هنرمندان
مقاله بررسی هنر و هنرمندان - مقاله بررسی هنر و هنرمندان در 53 صفحه ورد قابل ویرایش



مقاله بررسی هنر و هنرمندان در 53 صفحه ورد قابل ویرایش
«مقدمه»
دربار‌ه‌ی هنر و هنرمندان
در واقع چیزی به عنوان هنر مطلق وجود ندارد ،‌فقط هنرمندان وجود دارند. (یا به مفهوم اخص ،نقاشان) زمانی کسانی بودند که کلوخه ای رنگین از زمین برمی‌گرفتند و شکل گاو میش و دیگر حیوانات را بر دیوار غارها رسم می کردند . در روزگار ما، نقاشان رنگ هایشان را حاضر و آماده می خرند و پوسترهای تبلیغاتی طراحی می کنند ؛ و در این فاصله ی بلند تاریخی چه اتفاق های بزرگ و کوچکی که نیفتاده است ایرادی ندارد که همه این فعالیت ها را هنر بنامیم ، مشروط به آن که در نظر داشته باشیم؛ که واژه هنر در زمان‌ها و مکان‌ها ی مختلف با معانی و مصادیق بسیار متفاوتی به کار رفته است؛ و نیز از یاد نبریم؛ که هنر به مفهوم مطلق وجود ندارد؛ زیرا هنر به مفهوم مطلق (‌با مطلق هنر)‌ به صورت بتی ذهنی و مترسکی خیالی درآمده است؛ اگر به هنرمندی بگویید آن چه ساخته است می تواند در نوع خود چیز بسیار خوبی باشد ولی «هنر» محسوب نمی شود، آزرده خاطرش خواهید کرد؛ و اگر به کسی که تابلویی را تحسین می کند بگویید آن چه مورد پسند او در تابلو واقع شده است، هنر نیست بلکه چیز دیگری است ؛ باعث شگفتی و ناراحتی اش خواهید شد؛ که البته این درست نیست؛ اغلب بسیار خواندنی و هیجان انگیز است؛ که بدانیم نقاشان در دوره های «ابتدایی» تر که تبحر نقاشان امروزی را نداشتند ، چگونه با وجود محدودیت در مهارت ، می کوشیدند. احساساتی را که می خواستند انتقال دهند،‌فرا بنمایانند. ولی تازه واردان بـه عالم هـنر در گام‌هـای نخستین آشنـایی خود با مسـئله‌ی دیگری روبه رو می شوند. آن‌ها میل دارند که مهارت هنرمند تصویرگر را در بازنمایی آن‌چه می بینند تحسین کنند. بالاترین پسند آن‌ها تابلوهایی است که «همانند واقعیت» به نظر آیند. مهارتی که در انعکاس صادقانه ی جهان نمایان به کار می رود به راستی درخور تحسین است. هر کس که فیلمی از والت دیسنی یا یک کارتون فکاهی دیده باشد می داند که گاه می شود چیزها را به غیر از آن چه ظاهر می شوند به تصویر کشید و آن‌ها را به شیوه های مختلف دگرگونه و تحریف کرد. میکی ماوس(یا موش میکی) زیاد به موش واقعی شباهت ندارد، با این همه کسی دربار‌ه‌ی ‌ی طول دم آن در روزنامه ها شکوه و شکایت نمی‌کند. آن‌ها که به جهان پرنشاط والت دیسنی گام می نهند هیچ دغدغه ای دربار‌ه‌ی ‌ مفهوم واقعی هنر ندارند .فیلم های او را با همان تعصبی نگاه نمی کنند که به هنگام دیدار از یک نمایشگاه نقاشی مدرن از خود نشان می دهند . ولی چنان‌چه یک نقاش مدرن تابلویی را به شیو‌ی خاص خود ترسیم کند چه بسا فردی سُمبُل کار و کم مایه پنداشته شود؛ که نمی تواند کار بهتری انجام دهد. دربار‌ه‌ی ‌ نقاشان مدرن هر اندیشه ای داشته باشیم ، می توانیم با اطمینان خاطر آن‌ها را برای «درست» تصویر کردن اشیاء دارای شناخت و مهارت کافی بدانیم . اگر چنین نمی کنند. دلایل آن ها می تواند کاملاً شبیه دلایل والت دیسنی باشد. هر گاه در خصوص دقت و درستی یک تصویر خللی را تشخیص می دهیم، باید همیشه دو سؤال را برای خود مطرح کنیم: یکی این که آیا ممکن نیست که نقاش برای تغییر جلوه‌ی ظاهری آن‌چه دیده است دلایلی برای خود داشته باشد. ما به مرور که تاریخ تحول هنر را پی می گیریم بیشتر دربار‌ه‌ی چنین دلایلی بحث خواهیم کرد. دیگر این که هر زمان اثری را به دلیل آن که نادرست(یا غیر واقعی )‌ ترسیم شده است محکوم می کنیم، باید از خود سوال کنیم که آیا مطمئن هستیم که تشخیص نادرست است و تشخیص نقاش خطاست ؟‌این تمایل در همه‌ی ما وجود دارد که (هر گاه در برابر تصویری که مأنوس ما نباشد قرار بگیریم ) بی هر گونه تأمل این حکم را صادر کنیم که «واقعیت به شکل دیگریست» . این عادت عجیب را داریم که فکر کنیم طبیعت همیشه باید شبیه تصاویر مألوف ما ظاهر گردد. این موضوع را می توان با کشف حیرت انگیزی که در گذشته ای نه چندان دور صورت گرفته است، به سادگی تشریح کرد. آدمیان در طول قرن‌ها چهار نعل رفتن اسب‌ها را تماشا کرده اند، در مسـابقات اسب دوانـی و شکار حضور یافته اند، از نقاشی‌ها و تصاویر چاپی اسب‌ها در میدان‌ها ی جنگ و یا تعقیب سگ‌های تازی لذت برده اند . هیچ یک از این تماشاگران به نظر نمی رسد به این موضوع توجه کرده باشند که اسب هنگام تاخت کردن «واقعاً چه حالی دارد» . برای آن که بتوانیم آثار بزرگ هنری را درک کنیم و از آن‌ها لذت ببریم ، هیچ مانعی بزرگ‌تر از آن نیست که نخواهیم خود از عادات و ملکات ذهنمان خلاص کنیم . بالاترین دلیلی که برای مردود دانستن تابلویی می آوریم ،‌این است که تابلو واقعیت را درست منعکس نمی‌کند. هرچه بیش‌تر بازنمایی یک موضوع را به زبان هنر دیده باشیم ، استوارتر معتقد خواهیم شد که آن موضوع باید همیشه به شیوه های مشابهی باز نمایانده شود . به ویژه هنگامی که موضوعات مربوط به قدسیان مطرح باشد،‌زمینه ی اوج گیری احساسات مهیا می‌گردد . هر چند کتاب مقدس دربار‌ه‌ی چهره‌ی عیسا مسیح چیزی نقل نمی کند ، و خدا را نمی توان در سیمای یک انسان مجسم کرد، و نیز می دانیم که این نقاشان پیشین بوده‌اند که نخستین بار نقش هایی را آفریده اند که اکنون مأنوس ما شده اند؛ برخی هنوز متمایل به این اندیشه اند؛ که هر گونه فاصله گیری از شکل های قدیمی و سنتی ، عملی کفرآمیز و توهین به مقدسات است. واقعیت این است؛ که معمولاً نقاشانی که کتاب مقدس را باعالی ترین درجه عشق واخلاص می خوانده اند ،‌ سعی می کردند تصویر کاملاً بدیعی از داستان های کتاب مقدس و رخدادهای زندگی قدیسان در ذهن خودمجسم کنند.)
بیداری بزرگ»
یونان – قرون هفتم تا پنجم پیش از میلاد:
یونانیان مدلهای مصری را مطالعه وتقلید می کردند و از آن‌ها می آموختند که چگونه پیکر یک مرد جوان ایستاده را بسازند انقلاب بزرگ هنر یونان ، کشف شکلهای طبیعی و کوتاه نمایی اجزای تصویر ،‌در زمانی اتفاق افتاد که به طور کلی حیرت انگیزترین دوره تاریخ بشر است. زمانی است که مردم در شهرهای مختلف یونان ، سنتهای قدیمی و افسانه های کهن دربار‌ه‌ی خدایان را مورد شک قرار می‌دهند و بدون هر گونه پیش داوری ، دربار‌ه‌ی ماهیت اشیا به تحقیق می پردازند
زمانی است که علم وفلسفه ، به مفهوم مصطلح امروز ، برای نخستین بار آغاز حیات می کنند،‌ و متأثر از آئین ها و مراسمی که به افتخار دیونوسوس برگزار می شود مایه می گیرد و رو به تکامل می گذارد. لیکن نباید تصور کنیم که هنرمندان در این روزگاران ازجمله‌ی طبقات فرهیخته و روشن اندیش محسوب می شوند. یونانیان متمول که تسلط امور شهر را به عهده داشتند و وقت خود را در مباحثات بی انتهای کوی و برزن صرف می کردند و شاید حتی شاعران و فیلسوفان اغلب مجسمه سازان و نقاشان را همچون افرادی مادون می نگریستند. هنرمندان کارهای هنری انجام می دادند واز هنر خود امرار معاش می کردند . در کارگاه‌های خود می‌نشستند؛ باعرق و چرک و سیاهی دست و رویشان را فرا می گرفت ، و مانند کارگران ساده رنج و زحمت می کشیدند و بنابراین اعضای جامعه آداب دان و فرهیخته به شمار نمی آمدند . با این همه سهم آنان در حیات شهر بی نهایت بزرگتر از سهم یک استادکار مصری یا آشوری بود . زیرا اغلب شهرهای یونانی و به ویژه آتن ، با نظام های دموکراتیک اداره می شدند . و این ابزار به دستان دون پایه که مورد تحقیر متکبران مرفه بودند . در دموکراسی ها اجازه داشتند که تا حدودی در برخی امور حکومتی مشارکت داشته باشند. (‌در زمان اوج دموکراسی آتن بود که هنر یونانی به حد اعلای پروردگی خود رسید. بعد از آن که آتنیان یورش ایرانیان را با شکست روبه رو ساختند،‌مردم آتن در سایه‌ی رهبری پریکلس ، ساختن دوبار‌ه‌ی چیزهایی را آغاز کردند که ایرانیان ویران کرده بودند. در سال 480 پیش از میلاد ما ایرانیان معابد ساخته شده که بر تپه ی مقدس آتن یعنی آکروپولیس را به آتش کشیده و غارت کردند؛ اکنون پریکلس اهل تفنن نبود و از نویسندگان باستان نقل است؛ که وی با هنرمندان زمان خود همچون هم ته از خویش رفتار می کرد.
مردی که وی طرح معابد را به او سپرد معماری به نام ایکتنیوس بود؛ و مجسمه سازی به نام فیدیاس مأموریت یافت که پیکرة خدایان را بسازد و بر تزیین معابد نظارت کند. شهرت فیدیاس مبتنی بر آثاری است که از میان رفته اند ولی مهم است که بکوشیم از چگونگی آن‌ها تجسمی داشته باشیم زیرا خیلی ساده ممکن است غایب و مقصود هنر یونان در این زمان از نظرمان دور بماند در کتاب مقدس می خوانیم که پیامبران پرستش بتها را تکفیر می کردند ولی ما معمولاً هیچ گونه معنا و دلالت ملموسی را از این کلمات استنباط نمی کنیم . برای مثال به قطعه زیر از (عهد عتیق
کتاب ارمیای نبی (باب دهم ،‌آیه ی 3 تا 5 ) توجه کنید؛
رس و رسوم قوها باطل است زیرا ایشان درختی از جنگل با تبر می برند که کار دست‌های نجار است . آن را به نقره و طلا زینت داده و با میخ و چکش محکم می کنند تا تکان نخورد و آن‌ها همچون مترسکی در بوستان خیارند که سخن نمی توانند گفت و آن‌ها را می باید حمل کرد ، چون که راه نمی توانند رفت از آن‌ها مترسید زیرا که ضرر نتوانند رسانید و توان نفع رسانیدن هم ندارند(آن چه ارمیای نبی در ذهن داشته بقای بین النهرین بوده که از چوب و فلزات گرانبها ساخته می شده اند. ولی کلام او تقریباً بی کم و کاست در مورد آثار فیدیاس مصداق دارد آثاری که چند قرنی بعد از دوره‌ی زندگی ارمیای نبی ساخته شده اند. همچنان که از کنار ردیف تندیسهای مرمر سفید متعلق بر یونان باستان درموزه های بزرگ میگذریم . اغلب توجه نمی کنیم که برخی از ان تندیسها همان بقایی اند که مصداق تقبیح و تکفیر کتاب مقدس یژبود هاند یعنی آن هایی که مردم در برابرشان نیایش می کرده اند قربانیان خود را با ورد و جادوهای عجیب به محضرشان تقدیم می داشته اند و هزاران بلکه دهها هزاران عبادتگر با دلی آکنده از امید و هراس رو به آستانشان می نهادند و چنان که ارمیای نبی می گوید، در گمان آن بودند که چه بسا این تندسیها و پیکرة منقوش در عین حال خود خدایان باشند. در واقع دلیل اصلی اینکه تقریباً همه‌ی مجسمه های مشهور دنیای باستان از بین رفته اند این است که بعد از غلبة مسیحیت بر مؤمنان تکالیف دینی بوده است. که همه مجسمه های خدایان کفار را نابود کنند . بیشتر تندیسهایی که اکنون در موزه های ما وجود دارند. نسخه های دست دوم یا کتیبه هایی اند که در دوره‌ی رومیان برای سیاحان و مجموعه داران به عنوان اشیا یادگاری ما با تزیین باغها و حمامهای عمومی ساخته شده اند . البته باید عمیقاً قدر این کتیبه ها را بدانیم؛ زیرا دست کم از طریق آن‌ها تصور حقیقی دربار‌ه‌ی ‌ شاهکارهای مشهور هنر یونان پیدا می کنیم ، ولی اگر از قوة تجسم و تخیل خود کمک بگیریم ما این کتبیه ها نه تنها مفید هیچ گونه دانایی نخواهند بود ، بلکه می‌توانند گمراه کننده هم باشند .آن‌ها تا حد زیادی علت این عقیده رایج و شایع اند که هنر یونانی هنری بی روح – سرد و ملال آور است و تندیسهای یونانی دارای ظاهری یکنواخت و نمایی بی حالت اند که کهنگی و بازماندگی از زمان را القاء می کنند.
برای مثال تنها کتیبه رومیایی باقیمانده ازبت بزرگ پالاس آتنا که فیدیاس برای پرستشگاه او در پارتنون ساخته است ، چندان نظرگیر به چشم نمی آید .

قیمت فقط5,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 53

قیمت : 5,000 تومان

حجم فایل : 60 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله بررسی نگرشی بر تاریخ گزیده اثر حمدا مستوفی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی نگرشی بر تاریخ گزیده اثر حمدا... مستوفی
مقاله بررسی نگرشی بر تاریخ گزیده اثر حمدا... مستوفی - مقاله بررسی نگرشی بر تاریخ گزیده اثر حمدا مستوفی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش



[13]
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 26

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 17 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل