فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پایان نامه نقش EARENDValue در کنترل پروژه

پایان نامه نقش EARENDValue در کنترل پروژه
پایان نامه نقش EARENDValue در کنترل پروژه - پایان نامه نقش EARENDValue در کنترل پروژه



پایان نامه نقش EARENDValue در کنترل پروژه
مقدمه :
کلیه افرادی در مشاغل و مسئولیتهای مختلف حداقل در طول مدت خدمت خود با یک پروژه سرو کار پیدا می کنند . وظایف و مسئولیت کسانیکه در قسمتهای طرح و برنامه سازمانها کار می کنند عموما در رابطه مستقیم با برنامه ریزی وکنترل پروژه ها می باشد . وکسانیکه در مراکز صنعتی و تولیدی کار می کنند نیز در طول خدمت خود با پروژه های صنعتی از قبیل تولید یک محصول جدید، احداث یک واحد تولید مدرن ویا تعمیرات اساسی ماشین آلات سروکار پیدا می کنند وهم چنین افرادی که در سازمانهای غیر دولتی بکار مشغولند نیز در مواقعی خود را با لزوم برنامه ریزی ادارات جدید ، تغییر مکان مراکز کاری که در نوع خود یک پروژه محسوب می شود روبرومی بینند .
برنامه ریزی آموزش واعزام نیروها ی مسلح به جبهه ، تدارک مهمات و تجهیزات و مهمتراز همه برنامه ریزی عملیات نظامی از نمونه های بارز برنامه ریزی یک پروژه پیچیده می باشد که بیشترین وقت مسئولین مربوطه را به خود اختصاص می دهد .
معرفی تکنیک EARNED VALUE
کنترل پیشرفت فعالیتهای پروژه در سیستم سنتی معمولا بر اساس زمان یا هزینه انجام میگرفت. بدین ترتیب که مقدار پیشرفت زمانی از نسبت زمان سپری شده برای انجام فعالیت وزمان کل براورد شده برای اتمام آن محاسبه میگرددوبه همین ترتیب مقدار پیشرفت هزینهای نیز بدست میاید. اما EARNEDVALUE با ارائه یک روش هر دو شاخص را به طور یکجا دخیل کرده است ودرصد پیشرفت را با توجه به هردو آنها بدست می آورد. محاسبات EARNEDVALUE بر اساس سه شاخه اصلی انجام میگیرد که به شرح آنها خواهیم پرداخت:
BCWS (BUDGETED COST FOR WORK SCHEDULED) : هزینه پیش بینی برای یک فعالیت با توجه به مدت زمان آن فعالیت را نشان میدهد.
مثال) برای یک فعالیت 10 روزه که به ازای هر روز 1000 واحد پول هزینه در نظر گرفته شده است BSWS برابر با 10000 = 1000 * 10 واحد پول خواهد بود بدین ترتیب برای 5 روز از این کار 5000 = 1000 * 5 واحد پول ، هزینه پیش بینی می شود . به این مقدار اصطلاحا Planned Value گفته می شود.
Budgeted cost for work performaned ) BCWP) : این شاخص ، ارزش کار واقعی انجام شده روی فعالیت را مشخص می کند . این شاخص را اصطلاحا Earned value گویند
actual cost for work performaned ) ACWP) : هزینه واقعی که تا کنون برای انجام فعالیت ها صرف شده است را نشان می دهد .
تفاوت MSP و PRIMAVERA
موافق استاندارد PMI، مدیریت پروژه، شامل بکارگیری چهار عامل اساسی
ا- دانش (Knowledge)
2- مهارت‌ها (Skills)
3- ابزار (‏Tools)
4- تکنیک‌های (Techniques)
لازم در اداره جریان اجرای فعالیت‌ها، به منظور رفع نیازهای پروژه است.
نقش ابزار مناسب در پیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیر است.
در واقع پس از طراحی سیستم مدیریت پروژه در سازمان، بکارگیری ابزار مناسب در این سیستم، یکی از مهم ‌ترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه در سازمان است.
در این یادداشت‌ها تحت عنوان “ابزارهای مدیریت پروژه” بنا داریم به ابزارها و نرم‌افزارهای مناسب مدیریت پروژه اشاره نماییم.
نرم‌افزارMicrosoft Project) MSP) :
نرم‌افزار Microsoft Project یکی از قوی ‌ترین و قدیمی ‌ترین نرم‌افزارهای موجود کنترل پروژه محسوب می‌شود. این نرم‌افزار قریب به 10 سال است که به بازار ایران وارد شده و به شکل گسترده توسط کاربران و برنامه‌ریزان پروژه مورد استفاده واقع می‌شود. مهندسان کنترل پروژه عموماً از این نرم‌افزار به عنوان ابزاری جهت مدیریت زمان پروژه‌ها استفاده می‌کنند. مایکروسافت پروجکت، علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها و کمبودها (در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه) به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی و پرطرفدار در جهان و خصوصاً در ایران روزانه مورد استفاده کاربران بی‌شماری قرار می‌گیرد.
سهولت کار با این نرم‌افزار ، قابلیت استفاده از امکانات Windows ، سازگاری با سایر نرم‌افزارهایMS Office و شباهت کامل محیط و جعبه ابزارهای آن با سایر محصولات مایکروسافت، راهنمای Online و کامل داخل برنامه، وجود گزارش‌ها وView های متنوع، امکان تعریف View ها وTableهای جدید و به طورکلی داشتن یک محیطUserFriendly این نرم افزار را به نوعی از سایر نرم‌افزارهای مشابه متمایز کرده است.
فهرست:
عنوانصفحه مقدمه1 مفاهیم پروژه4 محدودیت‌های مدیریت پروژه14 برنامه ریزی کلان ، تفصیلی و عملیاتی پروژه29 مراحل یک پروژه37 محاسبه زمان پروژه38 شبکه‌های پرت و سیستم تخمین زمان45 گام‌های اجرای پروژه و انواع ساختار پروژه49 معرفی تکنیک EARNED VALUE55 مقایسه روشهای پیش‌بینی شده دوره طرح متفاوت با استفاده از متریک ارزش کسب شده68 دودیدگاه در باره EARNED VALUE87 تفاوت MSP و PrimAvera94 پروژه طرح افزایش ظرفیت و توسعه سیمان مازندران101 توضیحات پروژه سیمان مازندران103 چارت پروژه104 اجزای تشکیل دهنده پروژه و بررسی پروژه105 توضیحات،Mazandaran Cement MSP108 نقش Value engineering در اجرا پروژه119 فرم ارزیابی پیمانکار158 مشکلات شرکت صنایع آذراب161 منابع163 ضمیمه164

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 164

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 279 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.