فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

هدف از این پایان نامه بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین می باشد

بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین
بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین - هدف از این پایان نامه بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی برق
بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین


چکیده
تاکنون برای حذف نویزهای آکوستیکی از روش های فعال و غیر فعال استفاده شده است. برخلاف روش غیر فعال می‌توان بوسیله‌ی روش فعال، نویز را در فرکانس های پایین (زیر 500 هرتز)، حذف و یا کاهش داد. در روش فعال از سیستمی استفاده می شود که شامل یک فیلتر وفقی است. به دلیل ردیابی خوب فیلتر LMS در محیط نویزی، الگوریتم FXLMS بعنوان روشی پایه ارائه شده است. اشکال الگوریتم مذکور این است که در مسائل کنترل خطی استفاده می شود. یعنی اگر فرکانس نویز متغیر باشد و یا سیستم کنترلی بصورت غیرخطی کار کند، الگوریتم فوق به خوبی کار نکرده و یا واگرا می شود.
بنابراین در این پایان نامه، ابتدا به ارائه ی گونه ای از الگوریتم FXLMS می پردازیم که قابلیت حذف نویز، با فرکانس متغیر، در یک مجرا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد. برای دستیابی به آن می توان از یک گام حرکت وفقی بهینه ( ) در الگوریتم FXLMS استفاده کرد. به این منظور محدوده ی گام حرکت بهینه در فرکانس های 200 تا 500 هرتز را در داخل یک مجرا محاسبه کرده تا گام حرکت بهینه بر حسب فرکانس ورودی به صورت یک منحنی اسپلاین مدل شود.

حال با تخمین فرکانس سیگنال ورودی به صورت یک منحنی اسپلاین مدل شود. حال با تخمین فرکانس سیگنال ورودی بوسیله ی الگوریتم MUSIC ، را از روی منحنی برازش شده، بدست آورده و آن را در الگوریتم FXLMS قرار می‌دهیم تا همگرایی سیستم در کوتاه‌ترین زمان، ممکن شود. در نهایت خواهیم دید که الگوریتم FXLMS معمولی با گام ثابت با تغییر فرکانس واگرا شده حال آنکه روش ارائه شده در این پایان نامه قابلیت ردگیری نویز با فرکانس متغیر را فراهم می آورد.
همچنین‌به دلیل‌ماهیت غیرخطی سیستم‌های‌ANC ، به ارائه‌ی نوعی شبکه‌ی عصبی‌ RBF TDNGRBF ) ( می‌پردازیم که توانایی مدل کردن رفتار غیرخطی را خواهد داشت. سپس از آن در حذف نویز باند باریک فرکانس متغیر در یک مجرا استفاده کرده و نتایج آن را با الگوریتم FXLMS مقایسه می کنیم. خواهیم دید که روش ارائه شده در مقایسه با الگوریتم FXLMS، با وجود عدم نیاز به تخمین مسیر ثانویه، دارای سرعت همگرایی بالاتر (3 برابر) و خطای کمتری (30% کاهش خطا) است. برای حذف فعال نویز به روش TDNGRBF، ابتدا با یک شبکه ی GRBF به شناسایی مجرا می‌پردازیم. سپس با اعمال N تاخیر زمانی از سیگنال ورودی به N شبکه ی GRBF (با ترکیب خطی در خروجی آنها)، شناسایی سیستم غیرخطی بصورت بر خط امکان پذیر می شود. ضرایب بکار رفته در ترکیب خطی با استفاده از الگوریتم NLMS بهینه می شوند.



کلمات کلیدی:
سیستم ANC
فیلترهای وفقی
حذف نویز آکوستیکی
کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله
مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین



فهرست مطالب
چکیده
مقدمه

فصل اول: مقدمه ای بر کنترل نویز آکوستیکی 7
1-1) مقدمه 8
1-2) علل نیاز به کنترل نویزهای صوتی (فعال و غیر فعال) 9
1-2-1) بیماری های جسمی 9
1-2-2) بیماری های روانی 9
1-2-3) راندمان و کارایی افراد 9
1-2-4) فرسودگی 9
1-2-5) آسایش و راحتی 9
1-2-6 جنبه های اقتصادی 10
1-3) نقاط ضعف کنترل نویز به روش غیرفعال 10
1-3-1) کارایی کم در فرکانس های پایین 10
1-3-2) حجم زیاد عایق های صوتی 10
1-3-3) گران بودن عایق های صوتی 10
1-3-4) محدودیت های اجرایی 10
1-3-5) محدودیت های مکانیکی 10
1-4) نقاط قوت کنترل نویز به روش فعال 11
1-4-1) قابلیت حذف نویز در یک گسترده ی فرکانسی وسیع 11
1-4-2) قابلیت خود تنظیمی سیستم 11
1-5) کاربرد ANC در گوشی فعال 11
1-5-1) تضعیف صدا به روش غیر فعال در هدفون 12
1-5-2) تضعیف صدا به روش آنالوگ در هدفون 13
1-5-3) تضعیف صوت به روش دیجیتال در هدفون 15
1-5-4) تضعیف صوت به وسیله ی ترکیب سیستم های آنالوگ و دیجیتال در هدفون 16
1-6) نتیجه گیری 17

فصل دوم: اصول فیلترهای وفقی
2-1) مقدمه 19
2-2) فیلتر وفقی 20
2-2-1) محیط های کاربردی فیلترهای وفقی 22
2-3) الگوریتم های وفقی 25
2-4) روش تحلیلی 25
2-4-1) تابع عملکرد سیستم وفقی 26
2-4-2) گرادیان یا مقادیر بهینه بردار وزن 28
2-4-3) مفهوم بردارها و مقادیر مشخصه R روی سطح عملکرد خطا 30
2-4-4) شرط همگرا شدن به٭ W 32
2-5) روش جستجو 32
2-5-1) الگوریتم جستجوی گردایان 32
2-5-2) پایداری و نرخ همگرایی الگوریتم 35
2-5-3) منحنی یادگیری 36
2-6) MSE اضافی 36
2-7) عدم تنظیم 37
2-8) ثابت زمانی 37
2-9) الگوریتم LMS 38
2-9-1) همگرایی الگوریتم LMS 39
2-10) الگوریتم های LMS اصلاح شده 40
2-10-1) الگوریتم LMS نرمالیزه شده (NLMS) 41
2-10-2) الگوریتم های وو LMS علامتدار وو (SLMS) 41
2-11) نتیجه گیری 43

فصل سوم: اصول کنترل فعال نویز
3-1) مقدمه 45
3-2) انواع سیستم های کنترل نویز آکوستیکی 45
3-3) معرفی سیستم حذف فعال نویز تک کاناله 47
3-4) کنترل فعال نویز به روش پیشخور 48
3-4-1) سیستم ANC پیشخور باند پهن تک کاناله 49
3-4-2) سیستم ANC پیشخور باند باریک تک کاناله 50
3-5) سیستم های ANC پسخوردار تک کاناله 51
3-6) سیستم های ANC چند کاناله 52
3-7) الگوریتم هایی برای سیستم های ANC پسخوردار باند پهن 53
3-7-1) اثرات مسیر ثانویه 54
3-7-2) الگوریتم FXLMS 57
3-7-3) اثرات فیدبک آکوستیکی 61
3-7-4) الگوریتم Filtered- URLMS 66
3-8) الگوریتم های سیستم ANC پسخوردار تک کاناله 69
3-9) نکاتی درباره ی طراحی سیستم های ANC تک کاناله 70
3-9-1) نرخ نمونه برداری و درجه ی فیلتر 72
3-9-2) علیت سیستم 73
3-10) نتیجه گیری 74

فصل چهارم: شبیه سازی سیستم ANC تک کاناله
4-1) مقدمه 76
4-2) اجرای الگوریتم FXLMS 76
4-2-1) حذف نویز باند باریک فرکانس ثابت 76
4-2-2) حذف نویز باند باریک فرکانس متغیر 81
4-3) اجرای الگوریتم FBFXLMS 83
4-4) نتیجه گیری 85

فصل پنجم: کنترل غیرخطی نویز آکوستیکی در یک ماجرا
5-1) مقدمه 87
5-2) شبکه عصبی RBF 88
5-2-1) الگوریتم آموزشی در شبکه ی عصبی RBF 90
5-2-2) شبکه عصبی GRBF 93
5-3) شبکه ی TDNGRBF 94
5-4) استفاده از شبکه ی TDNGRBF در حذف فعال نویز 95
5-5) نتیجه گیری 98

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
6-1) نتیجه گیری 100
6-2) پیشنهادات 101
مراجع I

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 105

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 7100 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه طراحی و مدلسازی باس شبکه کنترل محلی می باشد

طراحی و مدلسازی باس شبکه کنترل محلی
طراحی و مدلسازی باس شبکه کنترل محلی - هدف از این پایان نامه طراحی و مدلسازی باس شبکه کنترل محلی می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی الکترونیک
طراحی و مدلسازی باس شبکه کنترل محلی


چکیده
یکی از موضوعات مطرح در اتوماسیون صنعتی و روباتیک تبادل اطلاعات بین اجزاء شبکه مانند CPU و فرستنده و گیرنده هایی است که نظارت و کنترل اجزاء یک سیستم را بعهده دارند از جمله زیر ساختهای لازم برای تبادل اطلاعات وجود شبکه ها و گذرگاه های تعریف شده و استاندارد برای اتصال اجزاء یک سیستم اتوماسیون صنعتی است شبکه کنترل محلی (CAN-Control Area Network) و گذرگاه آن مدتی است که در سیستمهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است و تراشه های متعددی با عنوان کنترلر گذرگاه CAN مورد استفاده قرار می گیرد یکی از این محصولات تراشه 82527 اینتل می باشد که اخیرا مورد توجه طراحان شبکه های کنترل محلی قرار گرفته است .

از ابداعات جدید علم الکترونیک که امروزه کاربرد روزافزونی یافته است طراحی و پیاده سازی مدارهای دیجیتال و پردازنده های با کاربرد خاص بر روی تراشه های قابل برنامه ریزی FPGA است از مزایای مهم این نوع پیاده سازی طراحی مدارهای با قابلیت پیکربندی مجدد بر اساس خواست طراح است .علاوه بر این در صورتی که تهیه یک تراشه با کاربرد خاص بنا به دلایل گوناگون از جمله عدم انتقال تکنولوژی مشکل باشد با داشتن و مشخصات کاری آن تراشه به این روش می توان تراشه مورد نظر را بر روی تراشه های قابل برنامه ریزی پیاده سازی نمود.در این پروژه با استفاده از زبان توصیف سخت افزاری VHDL و تراشه های قابل برنامه ریزی به طراحی و پیاده سازی تراشه 82527 (کنترلر گذرگاه CAN ) اقدام شده است در عین حال اصلاحاتی نیز در عملکرد این تراشه لحاظ شده که کارایی آن را بهبود می بخشد نتایج بدست آمده موفقیت این پروژه را در طراحی ، پیاده سازی و بهبود تراشه با انجام تغییرات پیشنهادی نشان می دهد .



کلمات کلیدی:
شبکه کنترل محلی
گذرگاه شبکه کنترل محلی
طراحی و مدلسازی گذرگاه CAN





فهرست مطالب

چکیده

فصل اول – مقدمه
1-1- مقدمه
1-2- معرفی CAN
1-3- مقدمه ای بر تراشه های قابل برنامه ریزی
1-4- مروری بر زبان های توصیف سخت افزاری
1-5- نرم افزارهای طراحی تراشه های FPGA 1

فصل دوم – مروری بر کارهای انجام شده
2-1- مقدمه
2-2- میکروکنترلر مقاوم شده در برابر تشعشع
2-3- کانولوشن کننده های (Convolelrs) دو بعدی
2-4- فیلترهای دیجیتال
2-4-1- فیلترهای با پاسخ ضربه محدود (FIR)
2-4-2- فیلترهای با پاسخ ضربه نامحدود (IIR)
2-4-3- فیلترهای Wavelet متقارن
2-5- تبدیل کسینوسی گسسته و معکوس آن (IDCT,DCT)
2-6- مبدلهای فضای رنگی ( )
2-7- مدولاتور دیجیتال
2-8- کنترلر گذرگاه USB
2-9- کنترلر گذرگاه PCI
2-10-کد کننده گفتار ITU-T G.723.1
2-11- کد کننده ها کدفایر
2-12- پیاده سازی سخت افزاری الگوریتم های سطح بالای پردازش تصویر
با استفاده از پیکر بندی جزئی FPGA در زمان اجرا
2-13- مترجم های زبان های سطح بالا به زبان VHDL
2-14- پیاده سازی یک پردازشگر تصویر قابل پیکر بندی مجدد
2-15- جمع بندی

فصل سوم – کنترلر گذرگاه CAN
3-1- مقدمه
3-2- پایه های تراشه کنترلر CAN
3-3- بررسی سخت افزار کنترلر CAN
3-3-1- شمارنده های خطا در کنترلر CAN
3-3-2- ثبات های کنترل
3-3-2-1- ثبات فعال کننده وقفه ها
3-3-2-2- ثبات وضعیت
3-3-2-3- ثبات واسط CPU
3-3-2-4- ثبات پیکربندی گذرگاه
3-3-2-5- ثبات CIK out
3-3-3- واحد زمان بندی بیت
3-3-3-1- سرعت نامی نرخ بیت
3-3-3-2- ثبات صفر زمان بندی بیت
3-3-3-3- ثبات یک زمان بندی بیت
3-3-4- ثبات ماسک توسعه یافته و استاندارد
3-3-5- بسته های پیام
3-3-5-1- میدان کنترل
3-3-5-2- میدان داوری یا شناسه
3-3-5-3- میدان داده
3-3-5-4- میدان ترکیب بندی
3-3-6- ثبات وقفه
3-4- دریافت و ارسال پیام
3-4-1- انواع فریم های اطلاعات قابل مبادله بین گره ها و کنترلر
3-4-1-1- فریم داده
3-4-1-2- فریم دور
3-4-1-3- فریم خطا
3-4-1-4- فریم اضافه بار
3-4-2- بررسی کدهای خطا در تبادلات کنترلرCAN

فصل چهارم – خلاصه ای از خصوصیات اصلی زبان VHDL
4-1- مقدمه
4-2- شی (object)
4-3- عملگرهای زبان VHDL
4-4- توصیف کننده های یک مولفه
4-5- ساختارهای همزمانی و ترتیبی
4-6- روشهای توصیف سخت افزار
4-6-1- روش توصیف ساختاری
4-6-2- روش توصیف فلوی داده (Data Flow)
4-6-3- روش توصیف رفتاری
4-7- کد نویسی قابل سنتز
4-8- جمع بندی 51

فصل پنجم – پیاده سازی کنترلر گذرگاه CAN
5-1- مقدمه
5-2-ثبات ارسال و دریافت پیام در کنترلر
5-3- ثبات ماسک
5-4- سیستم مقایسه شناسه ها
5-5- افزایش تعداد بسته های پیام
5-6- واحد محاسبه کننده کد CRC
5-7- دیاگرام پایه های کنترلر طراحی شده و پیاده سازی دیکودر آدرس
5-8- نرم افزار مورد استفاده در پیاده سازی کنترلر CAN
5-9- جمع بندی

فصل ششم – نتایج و جمع بندی
6-1- مقدمه
6-2- نتایج حاصل از تست وضعیتهای مختلف کنترلر
6-3- نتایج حاصل از تست واحد CRC توسعه یافته
6-4- نتایج حاصل از تست stuff bit
6-5- ارسال فریم خطا
6-6- بررسی وضعیت پایه فرکانس خروجی CLK out
6-7- بررسی عملکرد حالت Sleep , pwd
6-8- نتایج مربوط به پیاده سازی سخت افزار روی تراشه
6-9- نتیجه گیری و پیشنهادات برای ادامه کار
مراجع 74

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 74

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 15382 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه بررسی سامانه کنترلی و نظارتی با تاکید بر سامانه SAS می باشد

بررسی سامانه کنترلی و نظارتی با تاکید بر سامانه SAS
بررسی سامانه کنترلی و نظارتی با تاکید بر سامانه SAS - هدف از این پایان نامه بررسی سامانه کنترلی و نظارتی با تاکید بر سامانه SAS می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی برق قدرت
بررسی سامانه کنترلی و نظارتی با تاکید بر سامانه SAS


چکیده
به علت ساختار شبکه های توزیع، گستردگی و در معرض عوامل محیطی بودن آنها بسیاری از خاموشیهای اعمال شده به مشترکین ناشی از حوادث این شبکه هامی باشد.روش عیب یابی فعلی در شبکه های توزیع به علت عدم وجود تجهیزات حفاظتی و مانیتورینگ مناسب و نیز نبودن امکان کنترل از راه دور زمانبر بوده و بصورت سعی و خطا می باشد.این مسئله باعث برخی آسیبهای احتمالی به تجهیزات شبکه و مشترکین نیز می گردد.افزایش اطلاعات از وقایع سیستم اتوماسیون شبکه های توزیع در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است که با اجرای آن اطلاعاتی نظیر عملکرد تجهیزات حفاظتی، وضعیت کلیدها و مقادیر ولتاژ و جریان در مرکز قابل مشاهده بوده و امکان ارسال فرمان برای تجهیزات وجود دارد.

در این پروژه سعی شده است معرفی جامعی از سیستمهای اتوماسیون ومانیتورینگ پست ارائه گردد.بعد از مقدمات در فصل اول ، در فصل دوم از پروژه به شرح کلی سیستمهای اتوماسیون پست(SAS) پرداخته شده است و همچنین انواع سیستمهای پست همراه با مزایای آنها نیز بیان شده است.در فصل سوم، پیشرفته ترین سیستم اتوماسیون پست(SAS570) بطور کامل شرح داده شده است و به توزیع مواردی از قبیل خصوصیات، طراحی تجهیزات و وظایف این سیستم پرداخته شده است.اجزای سیستم اتوماسیون پست بسیار زیاد وگسترده است و صحبت در مورد تمامی آنها نیاز به تالیف چندین کتاب دارد ولی بطور خلاصه چند جزء مهم سیستم اتوماسیون پست در فصل چهارم آورده شده است.در فصل پنجم به شرح کاملی از سیستم مانیتورینگ پست(530 SMS) پرداخته شده است.



کلمات کلیدی:
سامانه SAS
پست فشار قوی
سامانه کنترلی و نظارتی



مقدمه
پیشروی با تکنولوژی روز در کلیه منابع به خصوص در صنعت برق جزء لاینفک و راز بقاء در این صنعت می باشد. گسترش سریع شبکه برق و همچنین سیر صعودی تعداد پستها در سطوح مختلف ولتاژ و تقاضای بسیار در بخش های صنعتی و غیر صنعتی امری اجتناب ناپذیر می باشد. با توجه به پیوستگی شبکه برق تحویل به موقع ان با کیفیت مطلوب و با حداقل وقفه به مصرف کننده یکی از وظایف مهم در امر بهره برداری به شمار می آید.و این جزء با توزیع بهینه برق در شبکه میسر نمی گردد. با توجه به اینکه پستها در هر سطحی از ولتاژ که باشند جزئی از اجزای اصلی تشکیل دهنده شبکه سراسری می باشند پس کنترل و نظارت دقیق و مستمر به معنی جلوگیری از اتلاف انرژی و ارتقاء بازدهی در بهره برداری از شبکه است و این جزء ارکان اساسی طراحی، توسعه و بهینه سازی پست ها می باشد. به همین منظور با بررسی از نحوه بهره برداری از پست های ایران خیلی سریع به اصول پایه ای آن یعنی نیاز به یک سیستم مدیریت قابل اطمینان در جهت کنترل پست ها می رسیم که در بیشتر نقاط دنیا به مرحله اجرا در امده است.

با توجه به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در پست ها اپراتور می باشد لذا دانستن اطلاعات لازم و کافی و به صورت لحظه ای و همچنین داشتن ابزارهای دقیق جهت تجزیه و تحلیل وقایع می تواند منجر به تصمیم گیری صحیح و عملا برآورد نیاز های فوق باشد.با توجه به اینکه تکنولوژی پست ها به خصوص در قسمت تجهیزات فشار قوی (Primary equipment) در سالهای گذشته چندان تغییر نکرده است و علی رغم کمابیش یکسان ماندن وظایف حفاظت و کنترل، تکنولوژی برق در این بخش کاملا دگرگون شده است و لزوم استفاده از این پیشرفت ها در یک مدیریت انرژی صحیح جهت بالا بردن بازدهی و تقلیل در هزینه ها و به صفر رساندن ضریب خطا در سیستم کنترل امری است الزامی و این جز با مانیتورینگ و اتوماسیون پست ها به تحقق نخواهد پیوست.
امروزه واقعیتهای دنیای موجود در مورد کاهش شاخص انرژی توزیع شده و لزوم استفاده بهینه از ظرفیتهای نصب شده امر پیاده سازی اتوماسیون در نقاط کلیدی و حساس شبکه توزیع و انتقال یک الزام اجتناب ناپذیر به حساب می آید.

از طرف دیگر وجود سطوح مختلف اتوماسیون توزیع تکنولوژی کارآمد و به روزی را جهت کنترل و مانیتورینگ کل شبکه می طلبد. با توجه به گستردگی شبکه توزیع در سیستمهای قدرت و نقش آنها در تغذیه انرژی مصرف کننده، امر دیده بانی و کنترل (اتوماسیون) بهینه این گونه شبکه ها از مراکز دیسپاچینگ توزیع، نقش بسیار مهم را در بهبود کیفیت تغذیه و کاهش هزینه های بهره وری، ایفا می کنند.این پروژه در مورد سیستم های مانیتورینگ و اتوماسیون پست ها می باشد. با توجه به این که میزان تولید برق به نوبه خود مهم می باشد، ولی از آن مهم تر انتقال دادن آن و پایداری سیستم قدرت می باشد. به همین منظور باید از یک تکنولوژی که بتواند برق را با کمترین هزینه و به کار گرفت. سیستم مانیتورینگ و اتوماسیون پست ها تمام خواسته های ما را تا حدود زیادی برآورده می کند.



فهرست
چکیده 1
فصل اول
مقدمه
فصل دوم :طراحی و کارآیی SAS
1-2- طراحی و کارآیی SAS
2-2- مزایای کارآیی عملی سیستم
3-2- سیستم های مانیتورینگ و اتوماسیون
4-2- خصوصیات عمومی سیستم های SAS 5XX

فصل سوم :سیستم پیشرفته اتوماسیون پست SAS 570
1-3- سیستم پیشرفته اتوماسیون پست SAS 570
2-3- نصب سیستم
3-3- خصوصیات مشترک SAS
4-3- خصوصیات SAS 570
5-3- طراحی و عملکرد مشترک SAS
6-3- طراحی و عملکرد SAS 570
7-3- تجهیزات سیستم
8-3- تنظیمات سیستم
9-3- وظایف سیستم
10-3-وظایف ابتدایی مانیتورینگ سیستم
11-3- وظایف ابتدایی کنترل سیستم
12-3- نگاهی کلی به پست
13-3- وظایف ابتدایی مانیتورینگ (اختیاری)
14-3- وظایف ابتدایی کنترل (اختیاری)
15-3- خلاصه قابلیت های سیستم اتوماسیون پست

فصل چهارم :اجزاء سیستم اتوماسیون
1-4- کوپل کننده های ستاره ای (RER 111)
2-4- واحد گیرنده و فرستنده (RER 107)
3-4- GPS
4-4- نرم افزار کنترل سیستم اتوماسیون پست Micro Scada
5-4- فیبر نوری در سیستم حفاظت و کنترل پست های فشار قوی
6-4- رله REC 561 ترمینال کنترل حفاظت
7-4- رله REL 670 حفاظت دیستانس خط
8-4- رله RED 521 ترمینال حفاظت دیفرانسیل
9-4- رله RET 670 حفاظت ترانسفورماتور
10-4- رله REX 521 پشتیبان فیدر
11-4- سیستم REB 500 SYS حفاظت پست
12-4- رله RES 521 اندازه گیری زاویه

فصل پنجم :سیستم مانیتورینگ SMS 530
منابع و مآخذ 78
پیوست ها 79

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 85

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 167 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه تاثیر جریان سنج ها در اکسید آلومینیوم می باشد

تاثیر جریان سنج ها در اکسید آلومینیوم
تاثیر جریان سنج ها در اکسید آلومینیوم - هدف از این پایان نامه تاثیر جریان سنج ها در اکسید آلومینیوم می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک
تاثیر جریان سنج ها در اکسید آلومینیوم



چکیده:
دردنیای صنعتی امروزی که هر لحظه علم الکترونیک وصنعت نیمه هادیها روبه پیشرفت می باشد شاهد وارد شدن روز افزون انها در تمام زندگی بشر بوده ومیتوان گفت زندگی بدون استفاده ازانها برای انسان ناممکن شده است . با توجه به پیشرفت علوم کامپیوتر در این دوره ، انجام وکنترل تمام کارها توسط ان به سرعت افزایش یافته و دیگر نیازی به کارطاقت فرسا ونیروی انسانی زیاد ، نمی باشد.همانطور که در بالا اشاره شد این صنعت خیلی زود درکارخانجات وجایی که نیروی انسانی دران نقش عمده ای را ایفا می کردوارد شده ودنیا را متحول کرد،این تحول بنام اتوماسیون صنعتی ثبت گردید.دراتوماسیون صنعتی شاهد دقت بالا ، افزایش تولید ، سرعت بالا ،کاهش نیروی انسانی ،کیفیت مطلوب ،مشکلات کمتر و رفع سریعتر مشکلات و در نهایت سود اقتصادی بسیار بالا هستیم .

اندازه گیری یکی ازشاخه های مهم درصنعت اتوماسیون بوده که بنام ابزار دقیق درهرکارخانه یا کارگاهی ارائه می شود و بخش دیگر اتوماسیون، کنترل می باشد . علم ابزار دقیق ، اندازه گیری تمام پارامتر های فیزیکی یا شیمیایی یک پروسه صنعتی در هر لحظه و تبدیل این پارامترها به سیگنالهای الکتریکی قابل قبول برای بخش کنترل می باشد .با ورود این سیگنالها از یک طرف و ورود برنامه های فرایندی به فرم نرم افزار از طرف دیگر به بخش کنترل ارائه خروجی مناسب از ان را شاهد هستیم که این خروجی ها به انواع مختلف سیگنالهای الکتریکی برای کنترل پروسه صنعتی ارسال میگردد.. پارامترهای فیزیکی مانند اندازه گیری فشار ، دما ، فلو ، جابجایی ، دانسیته ‌، ویسکوزیته ، وزن و غیره و پارامترهای شیمیایی اندازه گیری مانند شناخت درصد ترکیبات عناصر یا ملکولهای خاصی(مثل کلر موجود در اب واکسیژن موجود در هوا ودرصد اسیدی وبازی سیالات و.......)در مواد و نقاط مختلف می باشد.

در کارخانه الومینای جاجرم انواع مختلفی از سنسورهای ابزار دقیقی از لحاظ نوع پارامتر مورد اندازه گیری ، رنج اندازه گیری ، کاربرد در مکانهای مختلف ، شرکتهای سازنده ، دقت در اندازه گیری و غیره وجود دارند. عنوان پایان نامه بنده فقط در مورد اندازه گیری فلو در این کارخانه می باشد که این فلو مکن است مربوط به مایعات ،گازها و جامدات باشد . روشهای اندازه گیری فلو بسیار زیاد بوده و فقط از چند روش مذکور در این کارخانه استفاده شده است:

1- فلومتر های مغناطیسی
2- فلومتر های هیدروستاتیک(ونتوری-اوریفیس - پیتوت )
3- فلومتر های توربینی در انواع مختلف .

از این سه روش فقط برای اندازه گیری فلوی سیالات و گازها استفاده می شود وفقط یک روش برای اندازه گیری جامدات عبوری از روی نوار نقاله ها به صورت سیستم توزین می باشد.
این پایان نامه شامل سه بخش اصلی می باشد که در زیر به تفسیر تک تک انها می پردازیم:

بخش اول: شامل توضیحات مختصری در باره سه بخش کارخانه الومینا ( قرمز – سفید- جانبی) بوده و در ضمن تمام واحدهای مر بوط به هر بخش را از لحاظ کارکرد وکاربرد فلو سنج ها در ان تشریح می کنم .
بخش دوم: بعلت کثرت استفاده از فلومتر مغناطیسی در این کارخانه فقط به توضیح و تفسیر کامل این تجهیز پرداخته و در این اصول کار- ساختار- کاربردها- مزیتها - معایب می پر دازیم.

بخش سوم :در بخش سوم این پایان نامه نیز به دلیل بالا تشریح کامل فلومتر های هیدروستاتیکی را در نظر گرفته و با ارائه قانون برنولی واستفاده از ان در این فلومتر به تشریح تک تک فلومتر ها ی اوریفیس ونتوری وپیتوت می پردازیم .بعلت کثرت مطالب از تحقیق در باره فلومتر های تور بینی و مسی و سیستمهای توزین خودداری کرده، بخش یک به محلهایی که این تجهیزات در آنها استفاده شده است را یاد آور میشود .




کلمات کلیدی:
جریان سنج
اکسید آلومینیوم
اندازه گیری در صنعت



فهرست مطالب

خلاصه
فصل اول : خلاصه ای از عملکرد واحد های عملیاتی و کاربرد فلو سنجها در آنها
1-1- مقدمه 4
1-2- بخش یک (واحدهای قرمز) 5
1-3- بخش دو (واحدهای سفید) 7
1-4- بخش سه (واحدهای جانبی) 8

فصل دوم : فلومترهای مغناطیسی
2- 1- اصول کار 11
2-1-1- القای AC و DC 13
2-1-2- القاء با دو فرکانس 16
2 – 2 – ساختار 18
2-2-1- لاینرهای سرامیکی 22
2-2-2- مدارات الکترونیکی و هوشمند 24
2-2-3- ظرفیت ورنج 25
2 – 3 – کاربردها 26
2 – 4 – نصب 31
2 – 5 – مشخصات 32
2-5-1- مزیتها 32
2-5-2- محدودیتها 34

فصل سوم : فلومترهای هیدروستاتیک
3-1- مقدمهای بر اندازه گیری فلو به روش اختلاف فشار 37
3-1-1- تئوری برنولی 37
3-1-2- قانون جذر در جریان سیال 42
3-2- محاسبه قطر اوریفیس 46
3-3- ونتوری ها 48
3-3-1- لوله های ونتوری 48
3-3-2- نازلهای جریان 50
3-3-3- لوله های جریان 51
3-4- لوله پیتوت 52
3-5- مشخصات صفحه اورفیس 54
3-6- افت فشار دائمی در سیستم 56
3-7- اتصال لوله های فشار از المنت اولیه به وسایل اندازه گیری 57
3-8- مقایسه لوله ونتوری و صفحه اوریفیس 59
3-9- وسایل اندازه گیری اختلاف فشار 60
3-9-1- مدرج کردن جریان سنج 60
3-9-2- انواع وسایل اندازه گیری اختلاف فشار 62
3-9-3- اندازه گیری اختلاف فشار به روش الکتریکی 64
پیوستها 69
منابع 72
خلاصه انگلیسی 73

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 81

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 11880 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه تشریح سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی می باشد

سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی
سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی - هدف از این پایان نامه تشریح سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک
سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی


مقدمه:
رایجترین تکنیک های خنک سازی، مبتنی بر کاربرد هوای تخلیه شده از کمپرسور یا مراحل میانی می باشد .بخش داغ نوعی توربین با عوامل اصلی توربین و سیستم خنک سازی محفظه احتراق را به تصویر می کشد. جریان نزولی هوای خنک سازی توربین در محفظه احتراق باعث نارسایی عملکرد توربین می شود چون کار کمتری از هوای خنک سازی کمپرس شده استخراج می شود. در همین زمان هوای کاهش یافته ،خنک سازی لینر محفظه احتراق و کنترل تخلیه را مشکل تر می سازد. این یک چالش اصلی برای طراحی سیستم خنک سازی است. یک سیستم را انتخاب کنید که به حداقل مقدار هوای خنک سازی برای رسیدن به دمای مورد هدف اجزای توربین نیاز داشته باشد و کمترین تاثیر منفی روی دوام موتور، عملکرد, وزن, تخلیه، هزینه و پیچیدگی تولید را بوجود می آورد.

خارج از این ویژگی های موتور, کاهش وزن یک معیار اصلی طراحی برای موتورهای هوایی بوده و دوام دراز مدت و کاهش تخلیه اغلب عوامل مورد هدف مهم برای موتورهای صنعتی هستند.پره های نازل این مرحله در بالاترین دماهای چرخه ی گاز عمل کرده و تیغه ها ترکیبی از دماهای بالا و بارهای گریز از مرکز را تجربه می کنند. به همین ترتیب, خنک سازی، پر چالش ترین وظیفه را در طرح سیستم خنک سازی توربین انجام می دهد.بارهای حرارتی متداول برای تیغه ها (شرایط مرزی حرارتی در سطوح بیرونی) را می توان به یک شکل ساده شده بعنوان یک ترکیبی از ضرایب انتقال حرارت محلی و دماهای نسبی گاز ورودی روتور توربین (TRIT) ارائه داد.خنک سازی درونی ایرفویل برای بارهای حرارتی دارای توازن معکوس به منظور حفظ دماهای فلز در یک سطح قابل قبول انجام می شود.




کلمات کلیدی:
توربین گازی
سیستمهای خنک کننده
سیستم خنک سازی توربین گازی
راه حل های توربین بهینه سازی شده




فهرست مطالب
مقدمه
خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی
چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته درحال افزایش گاز ونسبت فشارکمپرسور
تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول
تاثیر خنک سازی
مشکلات خنک سازی
ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی
فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل
تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی
کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل
نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم
موضوعات انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور
دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین
موضوعات مربوط به تغییرمکان های دمایی گذرای روتوربه استاتوروکنترل فاصله نوک آزاد
خنک سازی نازل توربین
تقابل با محفظه احتراق
انتقال حرارت پره
خمیدگی
تاثیرات ناهمواری
اغتشاش
خنک سازی فیلم پره
نسبت دمش
انحنای سطح
گرادیان فشار
آشفتگی جریان اصلی
شیارهای خنک سازی فیلم
تجمع فیلم
تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح
موضوعات خنک سازی دیواره نهایی
خنک سازی تیغه توربین
تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه
نیروهای دورانی
تاثیرات سه بعدی
پروفایل دمای گاز شعاعی
تاثیرات ناپیوستگی
تکنیک های خنک سازی درونی تیغه
گذرگاههای درونی هموار
تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی)
پین فین ها
تاثیر جت
جریان گردابی
خنک سازی فیلم
موضوعات خنک سازی سکو و راس
خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور
منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه
بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک
خنک سازی ساختارحفاظتی نازل و جایگاه توربین
خنک سازی محفظه احتراق
تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی
خنک سازی تعریق
خنک سازی نشتی
همرفتی بخش پشتی افزوده
پوشش دهی حصار حرارتی
انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی
ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی
رنگ حساس به فشار
ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی
ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی
شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ
معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ
شرایط مرزی تجربی دیسک توربین
تائید خنک سازی در یک آزمون موتور
ابزار بندی متعارف
پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب
رنگ های حرارتی دما بالا
بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین
منابع

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 175

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 19510 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل