فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز

اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز
اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز - اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز



اهمیت اکتشاف سوخت جهت تأمین انرژی مورد نیاز
فهرست
فصل اول
1-1- مقدمه2
فصل دوم
2-1- تعریف شمعهای مکشی
2-2- شمعهای مکشی چگونه نصب می شوند و چگونه کار می کنند
2-3- مزایای شمعهای مکشی
2-4-رفتار خاک در حین نصب شمع
2-5- رفتار خاک در زمان بهره برداری
2-6- تاریخچه استفاده از شمعهای مکشی
فصل سوم
3-1- مروری بر مطالعات انجام شده
3-2- مطالعات انجام شده بر روی صندوقه های مکشی در ماسه
3-2-1- نصب
3-2-2- بیرون کشش استاتیکی ماسه
3-2-3- بیرون کشش تناوبی
3-3- مطالعات انجام شده بر روی رس
3-3-1- نصب
3-3-2- بیرون کشش استاتیکی رس
3-3-3- بیرون کشش تناوبی
3-3-4- بیرون کشش تحت بار های مایل
فصل چهارم
4-1- روابط بدست آمده برای ظرفیت باربری
4-2- انواع خرابی
4-2-1- خرابی لغزشی
4-2-2- خرابی مقاومت انتهایی
4-2-3- خرابی ظرفیت باربری معکوس
4-3- پیش بینی ظرفیت
4-5- ظرفیت باربری
4-5-1- Clukey & Morrison (1993)
4-5-2- Deng & Carter (2000)
4-5-3- Rahman et al(2001)
4-5-4- Maeno et al(2001)
4-5-5- Iskander et. Al.(2002)
4-5-6- W.Deng , P.carter.(2000)
4-5-7- Charles Aubney , J Donald Murff(2004)
فصل پنجم
5-1- روابط بدست آمده برای نصب
5-2-نصب در ماسه
5-2-1-آنالیز
5-2-2-محاسبات نصب برای ماسه
5-2-3-نفوذ براثر وزن صندوقه مکشی در ماسه
5-2-4-نفوذ با کمک مکش
5-2-5-محدودیتهای نفوذ بر اساس مکش
5-2-6- تاثیر سخت کننده های داخلی
5-2-7-فاکتور فشار a و محاسبات جریان
5-3-نصب در رس
5 -3-1-نفوذ تحت وزن صندوقه
5-3-2-نفوذ با کمک مکش
5 -3-3-محدودیتهای نفوذ بر اثر مکش
5-3-4-تاثیر سخت کننده های د اخلی
5-3-5-نصب در سایر مصالح
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
1-1-مقدمه
از آنجا که هیچ ابزاری تا نیازمند بشر نباشد گسترش پیدا نمی کند واز آنجا که تامین انرژی امروزه حرف اول را می زند اکتشاف سوخت وتهیه آن باعث توجه به آبهای عمیق شده است که بعضی از ابزارهای مورد نیاز برای این اکتشافات سازه های دریایی ومهارهای کششی در عمق بیشتر از 1000 متر است،که نیازمند استفاده از متد های بسیار جدید نسبت به متدهای قدیمی و سنتی است.
سازههای دریایی به طور سنتی برای کاربریهای متنوع استخراج نفت به کار رفته است.این سازها باید دارای کارای موثر با ایمنی بالا واز نظراقتصادی بهینه باشند.
از دیگر سازه ها برای تامین انرژی استفاده از توربین های بادی است امروزه استفاده از توربین بادی مستقر در دریا OFFSHOR WIND TURBIN به منظور تامین انرژی خصوصا برای کشورهایی که باد خیز هستند گسترش یافته است. علت این امر هم از نظر صرفه جویی در مصرف و هم از نظر آلودگی هوا کاملا قابل توجیه است.اولین نوع این توربین ها در سال 1991 در دانمارک نصب شد.
جدا از نظر طراحی سازه ای این سازه ها طراحی پی این گونه سازها بسیر حائز اهمیت است.
استفاده از سازه های دریای در اعماق 3000 تا 6000 متر نگرش وابتکار بالایی را برای طراحی سازه های دریای نسبت به استفاده از شمع های سنتی وسازه های گیردار را می طلبد، که درنتیجه توجه به سازه های معلق مد نظر قرار گرفته است.
این سازه ها معلق مشابه سازه های دیگر نیاز به مهار هایی برای مقاومت در برابر نیروهای بلند کننده هستند همچنین این مهارها باید در برابر بارهای سیکلیک ناشی از نیروی باد و نیروی موج وهمچنین طوفان های احتمالی مقاومت کنند.
در ضمن در آبهای که از شمع های سنتی استفاده می شود نیازمند شمع کوب ها و تجهیزات سنگین در دریا است که اجرای آنها بسیار پر هزینه و وقت گیر هستند.همچنین رفتار این گونه شمع ها وعدم دقت آنها در برابر بارهای افقی بسیا رحائز اهمیت است .
ازدلایل دیگر استفاده از سازه های منعطف آن است که در آبهای عمیق پریود طبیعی مورد قبول برای سازه های گیردار در حدود تغییرات فرکانس موج است که باعث پدیده تشدید خواهد شد و بر اساس نتایج بدست آمده سازه های منعطف دارای پریودی بیشتر از پریود طبیعی موج هستند.در شکل1-1 نمونه ای از سازهای دریایی و توربین های بادی آورده شده است.
...
فصل دوم :
2-1-تعریف شمعهای مکشی:
یکی از متد بسبار جدید که برای پی های سطحی بکار می رود استفاده از ایده یک سطل برعکس به عنوان پی است ، این نوع پی ها با عمل مکش وبه صورت درجا مانند شمعها به کار می رود. این نوع پی ها سبب کاهش در هزینه به علت کاهش مواد مصرفی و همچنین کاهش زمان اجرا خواهند شد.بنا براین برای پی بردن به عملکرد این گونه پی ها شرایط بار گذاری این گونه سازه ها و نوع بارهای آنها برای طراحی حائز اهمیت است .
شمعهای مکشی که با نامهای صندوقۀ مکشی[1]، شالودۀ سطلی[2]، مهار مکشی[3]، شالودۀ دامنی[4] نیز شناخته می شوند. یک نمونه از پی های سطحی هستند که با اینکه پیدایش اولیۀمفهوم آنها به اواخر دهۀ 1960 میلادی(Etter&Turpin ، 1967 ) بر می گردد برای اولین بار در حدود 20 سال پیش معرفی شدند اما تنها پس از تحقیقات زیاد بود که در دهۀ گذشته بطور گسترده ای در لنگرگاه ها و واحدهای شناور بکار رفتند. اکنون تنها پس از کمتر از 10 سال تحقیق، جایگاه خود را در صنعت نفت پیدا کرده اند. ارجحیت آنها در داشتن ظرفیت بالا برای لنگرگاههای محکم و زنجیری ، در اکثر سایتهای سراسر جهان مانند برزیل، آفریقای غربی، دریای شمال، دریای نروژ و خلیج مکزیک بخوبی شناخته شده اند. (شکل 2-1)
شکل2-1: مناطق آبهای عمیق جهان
استفاده از این نوع پی ها به دلیل مزایایی که نسبت به سایر انواع پی ها دارند به سرعت در حال گسترش است وبه وفور جای شمع های معمولی را می گیرند.
2-2-مزایای شمعهای مکشی:
از جمله مزایای مهم اینگونه شمعها بطور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
روشهای طراحی قابل اعتماد هم برای اجرا و هم برای بهره برداری. رفتار قابل پیش بینی در حین اجرا. آزادی عمل؛ یعنی عملیات نصب می تواند معکوس شود و دوباره اجرا شود. هزینۀ پایین در مقایسه با روشهای دیگر از لحاظ مصالح . این سیستم پی سازه های دریایی را می توان در زمانهای بسیار کوتاه در بعضی موارد کمتر از یک روز نصب کرد. استفاده از ابعاد مختلف با هر ترکیبی (تعداد و چینش دلخواه ) قابل اجرا هستند که در نتیجه می توان از سختی و ظرفیت پیچشی مورد نظر را تولید کرد.
شمعهای مکشی چگونه نصب می شوند و چگونه کار می کنند :
شمعهای مکشی برای دامنۀ وسیعی از انواع سازه های دریایی ثابت و شناور کاربرد دارند، و اثبات شده است که قابلیت تطبیق خوبی با شرایط مختلف خاک، نیازهای سازه ها و نوع و بزرگی نیرو دارند.
صندوقه مکشی استوانۀ فلزی ( بعضا بتنی) تو خالی با قطر زیاد که از انتها باز واز بالا بسته می باشد. صندوقه که معمولاً از شناور مخصوص نصب به آب انداخته می شود، باید به آرامی بر روی بستر دریا قرار گیرد. طریقۀ پایین بردن صندوقه در آب به این صورت است که شیرهای مخصوص موجود در بالای آن باز می شود و هوای محصور در آن به سرعت تخلیه می شود و بدین ترتیب در آب پایین می رود. برای نصب صندوقه آنرا از نوک که باز است، بر روی بستر دریا قرار می دهند. در این حالت در حالیکه شیر تخلیه آب باز است، شمع تحت وزن خود در داخل بستر فرو می رود با اتمام نفوذ صندوقه بر اثر وزن شیرهای مذکور بسته می شوند که باعث آب بندی صندوقه در برابر خلا که ایجاد خواهد شد نیزمی گردد. سپس آب موجود در قسمت محصور بین بستر و کلاهک فوقان شمع توسط پمپ خارج می شود، این امر باعث کاهش فشار درون صندوقه می شود. اختلاف فشار موجود بین داخل و خارج آن باعث رانده شدن صندوقه به داخل خاک می شود. بعد بسته به نوع طراحی کلاهک روی آن برداشته می شود؛ یا در محل باقی می ماند و کاملاً آب بندی می شود. بدین ترتیب وقتی شمع بخاطر نیروهای آنی و ضربه ای مانند نیروی موج یا ضربه های کشتی ها تحت کشش قرار گیرد در آن مکش ایجاد می شود و از خروجش جلوگیری می شود. در این حالت وزن قطعه ای از خاک که درون شمع است نیز جزء نیروهای مقاوم محسوب می شود که این نیروها باید با نیروی اصطکاک جداره جمع شوند. در صورتیکه نیروها بلند مدت باشند حالت زهکشی شده داریم و نوع خرابی متفاوت است که بعد به تفصیل در مورد انوع خرابی بحث خواهد شد.(شکل 2-2 و2-3و2-4 )

[1] Suction Caissom
[2] Bucket Foundation
[3] Suction Anchor
[4] Skirted Foundation

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 130

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 10128 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله میدان های الکترومغناطیسی

مقاله میدان های الکترومغناطیسی
مقاله میدان های الکترومغناطیسی - مقاله میدان های الکترومغناطیسی



مقاله میدان های الکترومغناطیسی
موضوع 1:

طیف وابسته به نیروی مغناطیسی

اندازه گیری فضای دارای نیروی مغناطیسی

شما واقعاً بیشتر از آنچه که فکر می کنید می دانید- فضای نیروی مغناطیسی دار فقط یک اسم است که دانشمندان به یک دسته ای از انواع تشعشعات می دهند و همچنین وقتی که آنها می خواهند درباره آن تشعشعات به صورت گروهی صحبت کنند- تشعشع انرژی است که به سمت جایی مشخص مسیری را می پیماید و گسترش می یابد- تشعشعات قابل رویتی که از یک لامپ در خانه شما تشعشع می کنند یا امواج رادیویی که از سمت یک ایستگاه رادیویی می آیند در حقیقت I نوع از انواع تشعشعات نیروی مغناطیسی هستند- مثالهای دیگر تشعشعات الکترومغناطیسی امواج خیلی کوچک مغناطیسی، اشعه مادون قرمز و روشنایی ایجاد شده بوسیله اشعه ماورابنفش و همچنین اشعه x و اشعه گاما هستند- بیشتر اجسام دارای انرژی گرم هستند و حتی تشعشع دارای انرژی بالاتری نسبت به اجسام سرد ایجاد می کنند- فقط گرمای خیلی زیاد اجسام یا حرکت ذرات در یک سرعت بالا می تواند تشعشع انرژی بالا مانند اشعه x و اشعه گاما ایجاد کند- در اینجا تشعشعات متفاوت فضای الکترومغناطیسی وجود دارد و در عمل از کمترین به بیشترین انرژی هستند.

موج رادیویی: بله این شبیه امواج انرژی رادیویی است که ایستگاههای رادیویی منتشر می کنند که این انتشار به سوی هوا و برای تسخیر و توسعه و پخش از رادیو می باشد که شما می توانید صدای برگزیدگان خود مانند موزارت، مدونا و یا موسیقیهای کولیو را گوش کنید و لذت ببرید- امواج رادیویی همچنین توسط چیزهای دیگر از قبیل ستارگان و گازها در فضا فرستاده می شوند- شما قادر نیستید بفهمید که چه چیزی به این اجسام فرستاده می شود اما شما می توانی بفهمی که به چه میزان آنها ساخته می شوند.

امواج کوچک: آنها ذرت بو داده را در مدت زمان کمی می پزند- در فضا امواج کوچک توسط ستاره شناسان برای یادگیری درباره قواعد کهکشان راه شیری که راه شیری را در بر می گیرند به کار برده می شوند.

اشعه مادون قرمز: ما اغلب فکر می کنیم که این با چیزی شبیه گرما شروع می‌شود زیرا پوستمان را سرخ می کند - در فضا موقعیت امواج مادون قرمز بین ستاره ها می‌باشد.

قابل رویت: بله این مربوط به قسمتی است که چشمهای شما می بیند- امواج مرئی توسط هر چیز از آتش در حال تشعشع که به روشنایی ستاره ها و لامپها منجر می‌شود، تولید می شود- همچنین توسط حرکت سریع ذرات، ذرات دیگر گرم می شوند.

اشعه ماورابنفش: ما می دانیم که خورشید یک منبع ماورابنفش است- زیرا آن دارای اشعه های ماورابنفش است که پوستمان را می سوزاند- ستاره ها و دیگر اجسام داغ در فضا اشعه ماورابنفش می فرستند.

اشعه x: دکتر عمومی این اشعه را برای نگاه کردن در استخوانهای شما به کار می‌برد و دندانپزشک برای نگاه کردن در دندانهایتان از اشعه x استفاده می کند- گازهای داغ موجود در دنیا نیز اشعه x می فرستند.
اشعه گاما: اجسام رادیویی فعال (بعضی از اجسام طبیعی ودیگر چیزهایی که توسط چیزهایی شبیه هسته کارخانجات قدرت ساخته می شوند) می توانند اشعه گاما بفرستند- ذره بزرگ شتاب دهنده را دانشمندان برای فهمیدن اینکه چه جسم ساخته شده ای می تواند اشعه گاما تولید کند، به کار می برند- اما بزرگترین مولدهای اشعه گاما همگی در دنیا وجود دارد- آن اشعه گاما را به طرق مختلف می سازد.
...
موضوع 5:

طیف الکترومغناطیسی یک محدوده وسیعی از امواج و فوتونهای انرژی دار را در بر می گیرد. نور برای دیدن جسمی که طول موجی به همان اندازه یا طول موجی کوچکتر از طول موج جسم دارد به کار برده می شود. نورهای تولیدی ALS که دورتر از اشعه ماورابنفش و نزدیک به اشعهx هستند محدوده طول موج آنها مستلزم مطالعه مولکولها و اتمها می باشد. در عکس به طیف الکترومغناطیسی نگاه کنید، اگر می توانید جوابی برای این سوالها پیدا کنید؟

1- کدامیک از امواج طیف الکترومغناطیسی دارای کمترین طول موج و کدامیک دارای بیشترین طول موج هستند؟

2- کدامیک از امواج طیف الکترومغناطیسی می تواند برای دیدن مولکولها به کار رود و کدامیک برای دیدن ویروس سرماخوردگی؟

3- چرا نمی توانید امواج مرئی را برای دیدن مولکولها به کار ببرید؟

بعضی حشرات مانند زنبورها می توانند امواج کوتاه نور را که انسان نمی تواند ببیند، ببینند. فکر می کنید چه امواج دیگری وجود دارد که زنبورهای عسل می توانند آن را ببینند؟


موضوع 6:

برگشت به بحث اولیه و کاوش در اختراعات این ذرات فیزیکی الزامی می باشد.

اشعه x: در اینجا ما یاد می گیریم که چطور یک ماشین اشعه x کار می کند، که شامل چگونگی تولید اشعه x و اینکه چرا آنها راهی را که انجام می دهند بسیار مورد استفاده می باشد.

نمونه گیرها: ما درباره نمونه گیرهای تصویری 3 بعدی یاد می گیریم که اشعه x را برای بدست آوردن عکس از استخوانهای شخص به کار می برند.

دستگاه امواج کوچک: این دستگاه مطمئن ترین و پر کاربردترین دستگاههای امروزی در منازل هستند که می توان فهمید که چگونه کار می کنند و برخی توهمات درباره خطراتشان را برطرف کرد.

موضوع 7:

ماوس خود را برای بالا یا پایین کردن بار منفی بکشید و سپس اجازه بدهید که نوسان کند. لغزنده را برای تنظیم چشمه کشش به کار ببرید. حرکت 1 بار باعث می‌شود که خطوط میدان برای تکان خوردن جذب آن شوند و بعد از زمانی بارهای دیگر شروع به حرکت می کنند. آن شبیه طنابی است که 2 سر آن متصل به صخره است- بله امواج شامل یک خطوط حرکت نیروی الکتریکی هستند و شما می توانی فکر کنی که با جذب بار لرزش بار شروع می شود.
توجه کنید که یک زمان معین برای حرکت امواج از یک ذره به ذره دیگر وجود دارد. وقتی که شما فرکانس آن را با تندی یا کندی حرکت آن افزایش می دهید ببینید چه اتفاقی می افتد. در نرخ حرکت بارها وقتیکه شما کشش را در فنر تنظیم می کنید، مسافت بین پیکها افزایش پیدا می کند یا برعکس؟ بله همه این چیزها قابل درک است، اما کمی سخت است که معتقد شویم که ذرات به کوچکی الکترونها می جهند، چطور یک الکترون متحرک ساخته می شود؟ یا به عبارتی چطور سرعت یا جهت حرکت تغییر می کند؟ این یک سوال خوب است درست می گویی کشش وجود ندارد پس چطور الکترونها حرکت می کنند. آیا آنها همیشه در حال حرکت اشعه تولید می‌کنند؟
...

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 41

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 22 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

توسعه کامل سازی باد از طریق پیش بینی انرژی باد

مقاله توسعه کامل سازی باد از طریق پیش بینی انرژی باد
مقاله توسعه کامل سازی باد از طریق پیش بینی انرژی باد - توسعه کامل سازی باد از طریق پیش بینی انرژی باد



توسعه کامل سازی باد از طریق پیش بینی انرژی باد
مقدمه

همانطور که سطوح نفوذ باد از لحاظ جهانی افزایش می یابد، نیاز به پیش بینی صحیح تغییرات در تولید انرژی باد- در انواع متفاوت پیش بینی افق های زمان- برای پایداری شبکة نیرو و همچنین کارآیی تولید روز به روز مهم می شود. پیش بینی های صحیح انرژی باد، از جمله اجزاء مهم و حیاتی برای بسیاری از چالش های عملیاتی و برنامه ریزی هستند که متغیر از پیگیری بار تا برنامه ریزی انتقال و اختصاص دادن سرمایه، تا بازاریابی سطح استراژی و برنامه ریزی عملیات است. وقتی برای تصمیم گیری بکار می رود، پیش بینی های صحیح انرژی باد، هزینه های فرعی خدمات را کاهش می دهند، قابلیت اعتبار شبکه از طریق برنامه ریزی مؤثرتر افزایش می یابد و اپراتورهای پروژه و شرکت های برق می توانند تصمیمات استراژی مهمی بگیرند که باعث افزایش کارآیی می گردد. پیش بینی هایی که تا سالها بعد امتداد می یابد ، به شناسایی صحیح تر مشخصات نسل بلند مدت کمک می کند و باعث فرمولاسیون های صحیح تر فاکتور ظرفیت و انتخاب پروژه های مؤثرتر می گردد. این مقاله طرح می کند که چگونه و چرا پیش بینی انرژی باد می پردازد. دومین بخش استراژی هایی را برای پیش بینی در افق های زمانی متفاوت طرح می کند. بخش3 نتایج حاصل از پیش بینی در موقعیت های متفاوت را در عرض ایالات متحده بررسی می کند. بخش آخر، خلاصه ای را فراهم کرده و مروری دارد بر آیندة پیش بینی.

سابقه

پایه های هواشناسی

همانطور که همه ما می دانیم، باد، سوختی برای انرژی باد است. مادامیکه دشواری بسیار زیاد ساده کردن باد، اساساً نتیجة اختلاف های در فشارها در فواصل افقی است، با این اختلاف، گرادیان فشار مطرح می شود. در ساده ترین سطح، حاصل عدم تعادل های گرمایی هستند و در اساسی ترین سطح، حرارت غیر یکنواخت زمین، باد را به حرکت در می آور. در مقیاس های دقیقه، ساعت و روزانه، تغییرات در شرایطهای جوی در توپوسفر- پائین ترین سطح جو – آب و هوا نامیده می شوند . از سوی دیگر، شرایط آب وهوایی یا آب و هوا بر اساس یک مقیاس زمانی فرق می کند: شرایط آب و هوا، الزاماً توده و تراکم آب و هوا روی یک قسمت طولانی زمانی است و بنابراین ایده ای دربارة مشخصات متوسط آب و هوا فراهم می کند ( در مورد خاص ما، باد است) آب و هوا در تعدادی از مقیاس های هوایی فرق می کند از مقیاس های روزمره گرفته تا سال به سال و دامنة این تغییرات از لحاظ جغرافیایی وابسته است.

پیش بینی افق های زمان
یک استراژی کامل و جامع پیش بینی باید به این نکته توجه داشته باشد که تاکتیک های متفاوت باید برای فلق پیش بینی هایی به کار روند که از ساعت ها گرفته تا ماهها در آینده امتداد می یابند.
...
چرا از یک مدل استفاده می شود؟

نمونه برداری، مکانیسمی ساختار بندی شده و قطعی از سنجش ارائه می دهد. تنها راه حل ، قضاوت فردی است. یک قضاوت آگاهانه ممکن است پیش بینی هایی را فراهم نماید که درست به معتبری پیشگویی های تولید شده با یک مدل است، بنابراین استفاده از مدل، برتری های فراوانی دارد، از جمله:

· فراهم کردن یک میانگین ساختار بندی شده که با آن مشخص می شود چه اتفاقی ممکن است بیفتد و یا فرضیه های شناخته شده دربارة آنچه که ممکن است رخ دهد، مطرح می شوند.

· همه ورودی ها صریح هستند و بنابراین می توانند به راحتی در معرض انتقاد قرار بگیرند، تا از لحاظ درستی تست بررسی شود و می توانند رونوشت شوند، و

· ماهیت صریح همة پارامترها و ارزش های ورودی به راحتی پیشرفت های بالایی را امکانپذیر می سازد و تصفیه نمونه برداری را مهیا می سازد و داده ها جمع شده و یا اطلاعات جدید میسر می شوند.

در چنین موردی، که گونه های منقرض شده، جمعیت کمی دارند و هیچ دادة تجربی دربارة استفاده از سایت آن به دست نیامده، نمونه برداری صحنه های آگاهانه، تنها وسایلی را برای به دست آوردن سنجش های قابل شناسایی خطر بالقوه فراهم می سازد.

نمونه برداری صحنه
در موقعیتی که پرندگان با مزارع باد واکنش می دهند، برخی از پارامترها ثابت خواهند بود، درحالیکه برخی دیگر بطور اتفاقی رخ می دهند و یا بصورت متغیرهای نامطمئن هستند. نمونه برداری اتفاقی از یک روش قطعی متفاوت است و فرق آن در این است که آن، امکان بهم پیوستن متغیرها را میسر می سازد. بعنوان مثال، سایز یک جمعیت پرنده ممکن است سال به سال متفاوت باشد و تناسب جمعیتی که ممکن است از داخل مزرعة باد پرواز کنند نیز متفاوت است. نتیجة نمونه برداری اتفاقی آن است که نتایج بعنوان رنجی از خطرات پیش بینی شده ای ارائه می شوند که نمایش واقعی از تغییر عمر واقعی را عرضه می دارند.
...

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 50

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 20 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

طراحی و عملکرد سیستم ترمز

طراحی و عملکرد سیستم ترمز
طراحی و عملکرد سیستم ترمز - طراحی و عملکرد سیستم ترمز



مقدمه. 4
انواع ترمزها 5
ترمز دیسکی. 6
کالیپر چهار پیستونی. 7
ترمز کاسه ای.. 8
استقرار ترمز کاسه ای.. 9
انواع ترمز کاسه ای.. 10
ترمز کاسه ای خود تنظیم. 11
فواصل ایمنی ترمز. 12
انتقال وزن. 13
ضعیف شدن ترمز. 14
کاهش سرعت و توقف اتومبیل. 15
هیدرولیک در ترمز. 15
لنت ترمز. 17
اثر فاکتورهای مختلف بر خواص سایشی لنت ترمز : 18
1- اثر سرعت : 18
2- اثر بار : 19
3- اثر دما : 20
4- اثر اندازه ذرات سایشی : 21
تأثیر اندازه ذرات سایشی بر نرخ فرسایش ویژه. 21
طراحی ترمز. 22
ترمزهای دیسکی. 25
ترمزهای کاسه ای.. 28
ترمزهای کاسه ای ( استوانه ای ) با کفشک کوتاه خارجی. 29
عملکرد ترمز خود قفل کن. 30
ترمز کاسه ای با کفشک بلند خارجی. 31
ترمز های کاسه ای با کفشک بلند داخلی. 35
ترمز های لقمه ای ( نواری) 36
عملکرد سیستم ترمز. 41
شتاب کند شونده: 41
انرژی / توان. 42
نیروهای ترمز کننده: 43
مقاومت غلتشی. 43
نیروی مقاوم آیرودینامیک... 45
نیروی مقاومت انتقال قدرت.. 46
شیب.. 46
ترمزها 47
ضریب ترمز. 47
اصطکاک چرخ – جاده. 51
ارتباط با عملکرد خودرو. 55
سرعت.. 55
فشار باد. 56
بار عمودی.. 56
انتظارات ملی برای عملکرد ترمز. 57
تناسب ترمز. 59
سیستمهای ترمز ضد قفلABS 66
راندمان ترمز. 68
محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروی پژو آردی.. 70
نتیجه گیری : 72
پیشنهادات.. 72
ضمائم. 74
مراجع 77
چکیده :
این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ترمزها شامل ترمزهای دیسکی و کاسه ای و چگونگی کارکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد ، در ادامه به توضیح مباحثی همچون فواصل ایمنی ترمز ، انتقال وزن ، ضعیف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبیل وهیدرولیک ترمز می پردازیم . بعد از آن یکی از مهمترین پارامترهای ترمز یعنی لنت ترمز مورد بررسی قرار می گیرد . عوامل مژثر در آن بطور مفصل بحث شده است . در آخر این بخش مراحل طراحی ترمز های دیسکی و کاسه ای ( کفشک بلند خارجی ، کفشک کوتاه خارجی ، کفشک بلند داخلی و ترمزهای نواری ) گفته می شود .
مقدمه
اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کرده‌اند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن می‌باشد. اتومبیلی که روشن نمی‌شود ممکن است باعث عصبانیت راننده‌اش گردد ولی هیچ‌گونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند می‌تواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل می‌شود .
امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود :
1- دیسک : که به همراه چرخها می‌چرخد، اولین قسمت کوپل سایشی می‌باشد . نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه می‌گذارد . دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحه‌ای آن می‌باشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود .
2- لنت ترمز : دومین قسمت کوپل سایشی می‌باشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد می‌کند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل می‌کند .
3- سیستم هیدرولیکی : نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال می‌دهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار می‌آورد .
ترمز دیسکی
ترمز دیسکی شامل یک دیسک چدنی صلب است که به همراه چرخ اتومبیل می چرخد . سیلندرهای ترمز و پیستونها ، رابطه های مرتبط به سیستم هیدرولیک و نیز یک جفت لنت ترمز لقمه ای که برای کند کردن و یا متوقف کردن اتومبیل به دو طرف دیسک گردان می چسبد ، تماماً در دستگاهی بنام « کالیپر » قرار دارند .
لنت های لقمه ای مثل گاز انبر و با حالت چنگ زدن از دو طرف به دیسک که به چرخ وصل است می چسبند و باعث کند شدن سرعت چرخ و یا توقف آن می گردند .
کالیپر چهار پیستونی
معمول ترین شکل ترمزهای دیسکی استفاده از دو سیلندر تک پیستونی است . فشار هیدرولیکی که آنها را به کار می اندازد مستقیماً به یک سیلندر وارد شده و توسط یک لوله رابط به سیلندر دوم مرتبط می شود . در طرحهای دیگر ، مانع هیدرولیک ( روغن ترمز ) از طریق مجرایی که در بدنه کالیپر تعبیه شده به هر دو سیلندر تغذیه می گردد.
ترمز کاسه ای
ترمز نوع کاسه ای تشکیل شده از یک کاسة چدنی و یک جفت کفشک ترمز به شکل نیم دایره .
کاسه ترمز به چرخ اتومبیل متصل و به همراه آن می چرخد . هرگاه سرعت کاسه چرخ کند شود و از حرکت به ایستد ، چرخ اتومبیل نیز آهسته کرده و می ایستد . به همین علت گاهی اوقات کاسه ترمز را کاسه چرخ نیز می گویند .
اصطحکاکی که باعث کند شدن سرعت کاسه ترمز می گردد ، ، توسط کفشک ها و در قسمت داخل اعمال می شود ، این کفشک ها ثابت بوده و به صفحه فلزی به نام طبق نصب شده اند . هر یک از کفشک ها از یک نیم دایره از جنس فولاد و یا آلیاژ سبک ریخته گری تشکیل شده که یک لننت سخت و بادوام بر روی آن پرچ شده است .
در اغلب ترمزهای کاسه ای ، با فشار پدال ترمز ، کفشک ها به کمک مجموعه ای با آرایش لولا محوری به کاسه ترمز می چسبند و به تدریج آن را از گزدش باز می دارند . یک سر هر کفشک در یک نقطه لولا شده و سر دیگر آن می تواند توسط یک بادامک و یا به کمک فشار هیدرولیکی که سیلندر اصلی به سیلندر چرخ وارد می سازد ، حرکت نماید و با کاسه ترمز تماس حاصل کند .
در یک نمونه از سیستم ترمز هیدرولیکی ، یک سیلندر چرخ ، محکم به هم منطبق شده و دارای دو پیستون می باشد که هر دو کفشک را به کار می اندازد .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 80

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 7654 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید

شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید
شرح عملکرد کلی اتومبیل پراید - عملکرد



روغن موتور.............................................................................................................. 2
بازدید سیستم خنک کننده.......................................................................................... 4
بازدید سیستم جرقه زنی........................................................................................... 4
بازرسی و تنظیم لقی سوپاپ ها................................................................................. 5
تعمیرات موتور........................................................................................................... 6
سیستم روغن کاری .................................................................................................. 8
واترپمپ...................................................................................................................... 10
عیوب کلاچ ونحوه تشخیص آن.................................................................................. 11
شرح عملکرد سیستم ترمز......................................................................................... 13
بازکردن و نصب و بستن لنتهای ترمز چرخ جلو....................................................... 14
بازکردن و تعمیر و نصب مجدد پمپ اصلی ترمز..................................................... 15
تشریح کلی گیربکس پراید.......................................................................................... 17
سیستم جرقه زنی....................................................................................................... 19
سیستم جرقه زنی پلاتین دار...................................................................................... 20
نمای کلی سیستم فرمان............................................................................................. 24
بازدید ،تعمیر و نگهداری فرمان روی اتومبیل .......................................................... 26
پیاده و سوار کردن سیبک رابط میل فرمان.............................................................. 27
موتور پراید دارای سیلندر چدنی و سر سیلندر آلومینیومی است. برای گردش میل لنگ، پنج محور ثابت در نظر گرفته شده است برای هر سیلندر یک سوپاپ ورود وی یک سوپاپ خروج در نظر گرفته شده است و حرکت آن هم توسط یک میل سوپاپ که در سیلندر قرار دارد و حرکت چرخش خود را از میل لنگ توسط تسمه میگیرد و استفاده از تسمه هم باعث کم شدن سرو صدا می شود و حرکت نوسانی بادامک ها میل سوپاپ مستقیماً به اسبکها وارد می شود و سوپاپها را باز و بسته می کند.
سیستم روغن کاری از نوع تحت فشار است و جریان روغن پس از عبور از یک فیلتر که به صورت سری در مدار جریان روغن تعبیه شده است به دیگر مسیر یا هدایت می شود. پمپ روغن از نوع دور موتوری غیر هم مرکز است و چرخش خود را از انتهای جلوی میل لنگ کسب می کند. به دلیل برابری دور میل لنگ و روتورهای پمپ و همچنین بزرگی نسبی روتورها، توان بالایی در تأمین روغن مورد نیاز موتور دارد.
موتور و ؟؟ به صورت متصل به همه کثیر و در جهت محور عرضی اتومبیل به روی شاخص نصب می شود و نیروی خود را توسط دو عدد پلوس با اتصلات ویژه به چرخهای جلوی اتومبیل انتقال می دهند.
بازرسی های لازم و دوره ای موتور:
بازرسی های دوره ای موتور باید در زمان بندی خاص باشد تا بتوان عیوب موتور را گرفت.
روغن موتور:
هر هفته کلی مسافت 400 الی 500 کیلومتر باید سطح روغن مورد بررسی قرار گیرد وقتی که موتور خاموش است کیج روغن را از محل خود در می آوریم. مقدار آن بایستی تا F باشد و در صورتی که به L رسیده باشد باید 5/0 تا 1 لیتر روغن به آن اضافه شود.
کیفیت روغن را نیز می توان آزمایش کرد اگر روغن کاملاً سیاه یا نزدیک به سیاهی باشد و یا لزمیت آن کمتر از روغن نو باشد باید حتماً آن روغن تعویض شود.
دلایل کاهش روغن:
1- نشت روغن از تمامی درزها و اتصلاتی که روغن در آنجا با فشار یا بدون فشار حضور دارد
2- بدلیل فرسودگی بیش از حد سیلندر و پیستون و رینگ روغن و گشاد شدن کایدهای سوپاپ و خشک شدگی کاسه نمدها و اورینگ های کنترل روغن- فرسایش بیش از اندازه و افزایش لقی یا تاقانهای متحرک موتور
3- بدلیل پایین بودن ویسکوزیته و از دست دادن خاصیت روانکاری بعضی از روغن ها در موتورهای سالم هم می سوزند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 30

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 3394 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل