فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله کنترل موتور های DC

مقاله کنترل موتور های DC
مقاله کنترل موتور های DC - مقاله کنترل موتور های DC



مقاله کنترل موتور های DC
فهرست

مقدمه

فصل اول : کنترل موتور های DC

1.موتور DC

2.راه اندازی

3.ترمز الکتریکی

3-1. ترمز ژنراتوری

3-2. ترمز دینامیکی یا رئوستایی

3-3. ترمز با اعمال ولتاژ معکوس

4.کنترل سرعت موتور های DC

4-1. کنترل ولتاژ آرمچیر

4-2. کنترل شار میدان

4-3. کنترل مقاومت آرمچیر

5.کنترل توسط یکسو کننده های قابل کنترل

6.کنترل توسط برشگر






فصل دوم : کنترل موتور های القا یی

1.موتور القایی

2.راه اندازی

3.ترمز الکتریکی

3-1. ترمز ژنراتوری

3-2. ترمز با معکوس کردن تغذیه

3-3. ترمز دینامیکی یا رئوستایی

4.کنترل سرعت موتورهای القایی

4-1. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس ثابت

4-2. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس متغیر

4-3. کنترل مقاومت روتور

4-4. کنترل از روش تزریق ولتاژ در مدار روتور

5.کنترل توسط کنترل کننده های ولتاژ AC

6.کنترل توسط کنترل فرکانس

6-1. اینورتر منبع ولتاژ

6-2. اینورتر منبع جریان

6-3. سیکلو کنورتر

انواع مبدلها

مورتورهایی که عموماً در محرکه های سرعت متغیر بکار می روند موتورهای القایی ، dc و سنکرون هستند . برای کنترل موتورهای القایی ، یک منبع ac با فرکانس ثابت و ولتاژ متغیر یا یک منبع ac با ولتاژ یا جریان متغیر و فرکانس متغیرلازم است. موتورهای سنکرون به یک منبع فرکانس متغیر با ولتاژ یا جریان متغیر نیاز دارند برای کنترل موتورهای dc یک منبع ولتاژ dc متغیرلازم است . منبع ولتاژ dc متغیر برای کنترل موتورهای القایی و سنکرون نیز بکار می رود.

در حالت ایده آل مطلوب آن است که برای یک سرعت تنظیم شده ،سرعت موتور با تغییر گشتاور بار از بی باری تا بار کامل ثابت بماند. در عمل سرعت با افزایشی در گشتاور بار افت می کند. تنظیم سرعت بصورت زیر تعریف می شود.

سرعت بار کامل – سرعت بی باری= تنظیم سرعت سرعت بار کامل




مبدل نیمه هادی قدرت
معمولاً مشخصه طبیعی سرعت – گشتاور یک موتور با تمام نیازهای بار منطبق نیست . بنابراین یک مبدل نیمه هادی قدرت بین منبع و موتور قرار میگیرد تا مشخه های مورد نیاز بار تامین شود . مبدل نیمه هادی قدرت (مبدل) انتقال قدرت از منبع به موتور را به نحوی تنظیم می کند که مشخصه های سرعت – جریان و سرعت – گشتاور با نیازهای بار سازگار باشد. فرمانهای کنترلی مبدل در یک واحد کنترل ساخته می شود که در سطوح ولتاژ و قدرت خیلی پایین کار می کند . واحد کنترلی شامل مدارهای مجتمع خطی و دیجیتالی و ترانزیستورها می باشد . سیگنال فرمان که نقطه کار محرکه را تنظیم می کند یکی از ورودیهای واحد کنترل را تشکیل می دهد به دو دلیل واحد کنترلی از مدار قدرت جداسازی الکتریکی می شود : اولاً در صورت عملکرد ناصحیح مبدل ممکن است منجر به اتصال ولتاژ مدار قدرت به واحد کنترل شود این امر می تواند باعث آسیب واحد کنترل شود و سلامت فردی که با مبدل کار می کند به خطر بیفتد. ثانیاً :مبدلها مقدار زیادی هارمونیک تولید می کنند و درصورت عدم ایزولاسیون هارمونیکها می توانند وارد واحد کنترلی شوند ودر کار آن اختلال ایجاد کنند.


ترمز الکتریکی و لزوم آن
در ترمز الکتریکی موتور بصورت یک ژنراتور کار می کند وگشتاوری با علامت منفی تولید می کند ....

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 22

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 17 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی

ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی
ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی - ساخت و بهره برداری ازیک سیستم سرمایش جذبی



فصل اول- آشنایی
1-1- ماشین جذبی و کاربردهای آن.............................................................................................. 2
2-1-1- مفاهیم و اصول....................................................................................................... 2
3-1-1- فرایندهای ترمودینامیکی در سیکل جذبی............................................................... 6
4-1-1- فشارهای بالا و پایین ماشین.................................................................................... 10
5-1-1- یک قرارداد ............................................................................................................ 10
6-1-1- کاربردها: ماشین جذبی در مقیاس تجارتی.............................................................. 10
2-1- انواع ماشینهای جذبی و تفاوت های آنها............................................................................. 13
1-2-1- جفت مبرد- جاذب................................................................................................. 13
2-2-1- روش های مختلف گرمایش................................................................................... 16
3-2-1- طبقه های ژنراتور................................................................................................... 18
4-2-1- ماشین جذبی برای گرمایش و سرمایش ................................................................. 19
3-1- اهداف این تحقیق................................................................................................................ 21
1-3-1- ماشین جذبی درمقایسه با ماشین تراکمی....................................................................... 21
2-3-1- محلول آب- برومید لیتیم در مقایسه با امونیاک – آب.................................................... 22
3-3-1- سیستم هوا خنک در مقایسه با آب خنک....................................................................... 23
4-3-1- استفاده مستقیم از گاز شهری در مقایسه با منابع دیگر نظیر بخار داغ و انرژی خورشیدی.......... 24
5-3-1- ظرفیت دستگاه............................................................................................................... 25
4-1 -مراجع................................................................................................................................. 26
فصل دوم- ترمودینامیک سیکل
1-2- روش های مختلف خنک کن............................................................................................ 28
1-1-2- خنک کردن با آب.......................................................................................................... 28
2-1-2- خنک کردن با هوا.......................................................................................................... 28
3-1-2- خنک کردن تبخیری...................................................................................................... 29
2-2- طرح مناسب بهمراه مدل فیزیکی و دیاگرام جریان............................................................... 30
3-2- پیش فرض ها و داده های ورودی....................................................................................... 36
4-2- خواص ترمودینامیکی و ترموفیزیکی نقاط........................................................................... 41
5-2- ضریب عملکرد.................................................................................................................... 45
1-5-2- تعریف کلی .................................................................................................................... 45
2-5-2- ضریب عملکرد ماشین جذبی ......................................................................................... 47
3-5-2- ضریب عملکرد اصلاح شده........................................................................................... 50
6-2- مراجع.................................................................................................................................. 54
فصل سوم- بررسی اواپراتور
1-3- مقدمه................................................................................................................................... 56
2-3- اواپراتور پاششی................................................................................................................... 57
3-3- روشی برای تخمین طول لوله در اواپراتور........................................................................... 58
1-3-3- انتقال حرارت................................................................................................................ 58
2-3-3- ضریب انتقال حرارت سمت مایع سرد شده................................................................... 59
3-3-3- ضریب انتقال حرارت سمت مبرد.................................................................................. 60
4-3- تبخیر لایه ای....................................................................................................................... 61
5-3- روش بررسی اواپراتور......................................................................................................... 61
6-3- روش محاسبات................................................................................................................... 62
1-6-3- آب خنک شونده .......................................................................................................... 62
2-6-3- محاسبات داخل لوله....................................................................................................... 63
3-6-3- محاسبات برای دیواره لوله............................................................................................. 65
4-6-3- محاسبات خارج لوله...................................................................................................... 66
5-6-3- انتقال حرارت در اواپراتور............................................................................................. 67
6-6-3- ضریب انتقال حرارت کلی............................................................................................. 68
7-6-3- حل نهایی و محاسبه طول لوله....................................................................................... 69

7-3- مراجع 69
فصل چهارم – بررسی کندانسور
1-4- مقدمه................................................................................................................................... 71
2-4- توضیح................................................................................................................................. 72
3-4- انتقال حرارت...................................................................................................................... 72
4-4- محدوده های تغییرات در شرایط محاسبه ............................................................................ 73
5-4- بیان پارامترها........................................................................................................................ 76
6-4- ناحیه خنک شدن فاز بخار .................................................................................................. 76
7-4- محاسبه ضریب انتقال حرارت سطح لوله با هوا.................................................................... 77
8-4- تعاریف و معادلات برای ضریب انتقال حرارت کلی............................................................ 79
9-4- تقطیر لایه ای داخل لوله...................................................................................................... 80
10-4- افت فشار........................................................................................................................... 82
11-4- چگونگی محاسبات........................................................................................................... 83
12-4- مراجع................................................................................................................................ 84
فصل پنجم- بررسی محفظه جاذب
1-5- مقدمه................................................................................................................................... 86
2-5- کریستالیزاسیون.................................................................................................................... 86
3-5- مقایسه سه نوع جاذب از نظر کارکرد آنها در سیکل هوا- خنک جذبی............................... 88
1-3-5- توضیحات ضروری................................................................................................. 88
2-3-5- محاسبات مشابه برای هر سه سیکل........................................................................ 89
3-3-5- مدل EISA............................................................................................................ 91
4-3-5- محاسبات مدل EISA............................................................................................ 94
5-3-5- مدل KUROSAWA........................................................................................... 95
6-3-5- مدل تلفیقی............................................................................................................. 99
4-5- طراحی جذب...................................................................................................................... 103
5-5- مراجع.................................................................................................................................. 104
فصل ششم- ژنراتور106
1-6- مقدمه................................................................................................................................... 106
2-6- مدل فیزیکی ....................................................................................................................... 107
3-6- ضریب انتقال حرارت سمت آب- برومیلیتیم....................................................................... 108
4-6- آنالیز احتراق سوخت........................................................................................................... 110
5-6- محاسبات احتراق سوخت.................................................................................................... 112
6-6- انتقال حرارت در سمت گاز................................................................................................. 113
1-6-6- انتقال حرارت جابجایی .......................................................................................... 114
2-6-6- انتقال حرارت تابش................................................................................................ 116
3-6-6- محاسبه سطح لوله................................................................................................... 120
7-6- مدلهای عملی.............................................................................................................. 120
8-6- مراجع.................................................................................................................................. 125
نتیجه گیری کلی.......................................................................................................................... 126
ماشین جذبی و کاربردهای آن
در سال 1777 یعنی بیش از 200 سال پیش یک فرانسوی به نام «نایرن» (Nairne)تئوری تبرید جذبی را ارائه کرد. در سال 1860 اولین چیلر جذبی که با آمونیاک و آب کار می کرد ساخته شد. در سال 1945 اولین چیلر جذبی به وسیله کمپانی «کریر» به فروش رسید. چیلر جذبی سرگذشتی طولانی دارد، اما در دنیا چندان نام آور نیست. شاید درک این مطلب که ماشینی بتواند با استفاده از بخار آب یا سوختن سوخت آب سرد تولید کند کمی مشکل باشد! اما هم اکنون در دنیا به دلیل استفاده از منابع جدید انرژی (گاز، نور خورشید و …) استفاده ناچیز انرژی برق و عدم استفاده از مبردهای مخرب لایه ازن به این ماشین توجه خاصی شده است.
1-1-1- مفاهیم و اصول
تئوری ماشین جذبی از مفهوم «افزایش نقطه جوش» (Boiling point increase)گرفته شده است. زمانی که یک مول از محلولی با یک لیتر آب مخلوط شود نقطه جوش در حدود افزایش می یابد. آب خالص در شرایط استاندارد در می جوشد، اما وقتی که چند مول از محلولی به آب افزوده شود نقطه جوش آن چند درجه زیاد خواهد شد. این مطلب که در دبیرستان آموزش داده شده برای چیلر جذبی مورد استفاده قرار گرفته است.
فرایندهای ترمودینامیکی درسیکل تبرید جذبی
معمولی ترین فرایندهای ترمودینامیکی که در تبرید جذبی و سیستم های صنعتی جذبی اتفاق می افتند، در اینجا تشریح می شوند. این فرایندها: مخلوط شدن آدیاباتیک و غیر آدیاباتیک دو جریان گرمایش وسرمایش شامل تقطیر و تبخیر و فرایند خفگی هستند.
کاربردها- ماشین جذبی در مقیاس تجارتی
دستگاه های جذبی که هم اکنون در دنیا ساخته می شوند عموما آب- خنک (Water - cooled) هستند و از آب و برومیدلیتیم که آب نقش مبرد را دارد استفاده می کنند و یا هوا خنک هستند(Air - cooled) و از آب و آمونیاک که آمونیاک نقش مبرد را ایفا می کند کمک می گیرند. این دستگاه ها غالبا برای تهویه مطبوع هستند

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 120

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 5425 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

تحقیق کاربرد فیوزهای الکترونیک

تحقیق کاربرد فیوزهای الکترونیک
تحقیق کاربرد فیوزهای الکترونیک - تحقیق کاربرد فیوزهای الکترونیک



کاربرد فیوزهای الکترونیک

فیوز الکترونیک

هماهنگی و حفاظت را ارتقاء می بخشد.

بسیاری از مصارف برقی مستلزم کاربرهای قدرت صنعتی و تجاری هستند تا حفاظت در نقاط اصلی ورودی سرویس فراهم شود بنابراین سیستم توزیع تاسیسات از خطاهای سیستم توزیع کارخانه جدا می شود.

این حفاظت نه تنها برای به حداقل رسیدن خرابی در سیستم توزیع تاسیسات و تجهیزات در زمان بروز خطاهای شدید در کارخانه بلکه برای تقویت استفاده می شود تا از بروز چنین خرابیهایی از سرویس تاثیرگذار بر کاربرهای نیرو در سیستم تاسیسات جلوگیری کند.

چندین سال، دنده سویچ فلزی چند لا- روکش دار به عنوان استانداردی برای مصارف ورودی سرویس با قطع کننده های جریان مدار فراهم شده تا حفاظت سرویس در ورودی را انجام دهد. در سالهای اخیر فیوزهای سویچ- دنده ای در ورودی سرویس نصب می شود که در لایه فلزی قرار دارند و حفاظت را فراهم می‌کنند. البته به این خاطر این نوع فیوزها ترجیح داده شده اند زیرا حفاظت می تواند با صرفه‌جویی بسیار چشمگیری در هزینه های نصب پدید آید. همین طور صرفه‌جویی هزینه عملیاتها و هزینه های نگهداری وقتی بارها درونی کارخانه زیاد می شود، طراحان سیستم می بایست بین (1) استفاده از فیوزهای برقی ورودی که گاهی اوقات کاملاً هماهنگ با فیوزهای تامین کننده بزرگتر بار مورد نیاز نیستند یا با اتکاء تاسیسات سرویس دهی یا (2) مشخصات قطع کننده های جریان و ملحقات مربوط به آنها، انتخاب کنند.

در اولین گزینه، نشانه مهندسی وجود ندارد ودومین گران قیمت است.

قطع کننده های تامین کننده نیرو در ایستگاه فرعی سیستم توزیع نور و قدرت شهر کانزاس دارای تقویت کننده های جریان بالا با مجموعه خصوصیات معکوس زیاد است تا amp320 ground trip و حداقل 640 فاز trip (قطع شدن خودکار) فراهم شود. تقویت کننده های جریان زیاد زمینی پس از اولین قطع خودکار همزمان، بلوکه (مسدود) می شوند و تقویت کننده های جریان زیاد فاز عملیات قطع کننده اضافی در صورت نیاز فراهم می آورند. در گذشته به منظور رسیدن به هماهنگی، مشتریان KCP&L به استفاده از فیوزهای E amp200 محدود بودند. برای نصب کردن به فیوزبندی بالای amp200 نیاز داشتند مشتریان مجبور به استفاده از قطع کننده های مدار بودند.
مدار ویژگیهای زمان- جریان (TCC) برای قطع کننده های تامین کننده ایستگاه فرعی توزیع و نمودارهای TCC برای مشتریان و فیوزهای تامین کننده بار در شکل 1 نشان داده شده است. هماهنگی بین قطع کننده جریان KCP&L و ورودی سرویس (مشتری Customer) بدست آمده است. با این وجود، بخش داخلی فیوز ورودی- سرویس با حداقل TCC فلزدار و فیوز بدون بار amp125 در مدار TCC فقدان هماهنگی را در جریانهای اشتباه (خراب) بالای amp3600 نشان می دهد.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 28

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 23 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

میکروکنترلر Atmega 16

مقاله میکروکنترلر Atmega 16
مقاله میکروکنترلر Atmega 16 - میکروکنترلر Atmega 16



میکروکنترلر Atmega 16
خصوصیات Atmega 16:
* ازمعماری AVR RISC استفاده می کند.
 کارایی بالا وتوان مصرفی کم
 دارای 131 دستورالعمل با کارایی بالا که اکثراً تنها دریک کلاک سیکل اجرا می شوند.
 رجیستر کاربردی.
 سرعتی تا 16 MISP در فرکانس 16MHZ.
* حافظ برنامه وداده غیر فرار
 32 کیلوبایت حافظ FLASH قابل برنامه ریزی داخلی.
 پایداری حافظه FLASH قابلیت 1000 بارنوشتن وپاک کردن
 2کیلو بایت حافظه داخلی SRAM
 1 کیلو بایت حافظه EEPROM داخلی قابل برنامه ریزی.
 پایداری حافظه EEPROM: قابلیت 10000 بارنوشتن وپاک کردن.
قفل برنامه FLASH وحفاظت داده EEPROM
* قابلیت ارتباط JTAG(IEEE std.)
 برنامه ریزی FLASH، EEPROM، FUSE BITSو Lock BITSاز طریق ارتباط JTAG
* خصوصیات جانبی دوتایمر- کانتر هشت بیتی با PRESCALER مجزا ودارای مد COMPARE
 یک تایمر کانتر شانزده بیتی با PRESCALER مجزا ودارای مدهای COMPARE و CAPTURE
 4 کانال PWM
 8 کانال مبدل آنالوگ به دیجیتال 10بیتی
 یک مقایسه کننده آنالوگ داخلی
 دارای RTC(REAL-TIME CLOCK) با ایسلاتورمجزا.
 WATCH DOG قابل برنامه ریزی با ایسلاتورداخلی
 ارتباط سریال SPI برای برنامه ریزی داخلی مدار
 قابلیت ارتباط سریال SPI به صورتMASTER یا SLAVE
 قابلیت ارتباط با پروتکل سریال دوسیمه(TOW-WIRE)
* خصوصیات ویژه میکروکنترلر
 مدار POWER-ON RESET CIRCUIT
 BROWN- OUT DETECTION قابل برنامه ریزی
 منابع وقفه (INTERRUPT) داخلی وخارجی
 دارای ایسلاتور RC داخلی کالیبره شده.
 عملکرد کاملاً ثابت.
توان مصرفی پایین وسرعت بالا توسط تکنولوژی CMOS
* خطوط وانواع بسته بندی
 32 خط ورودی/ خروجی () قابل برنامه ریزی.
 40 پایه (PIN) نوع PDIP، 44 پایه نوع TQFP، 44 پایه MLF
* ترکیب پایه ها
فیوزهای بیت ATMEGA 16
OCDEN: درصورتی که بیت های قفل برنامه ریزی شده باشند برنامه ریزی این بیت به همراه بیت JTAGEN باعث می شود که سیستم ON CHIP DEBUG فعال شود. برنامه ریزی شدن این بیت به قسمت هایی ازمیکرو امکان می دهد که درمدهای SLEEP کارکنند که این خود باعث افزایش مصرف سیستم می گردد. این بیت به صورت پیش فرض برنامه ریزی نشده(1) است.
JTAGEN: بیتی برای فعال سازی برنامه ریزی میکرو از طریق استاندارد ارتباطی IEEE که درحالت پیش فرض فعال است ومیکرو می تواند از این ارتباط برای برنامه ریزی خود استفاده کند.
پایه های PC 5002 در این ارتباط استفاده می شود.
SPIEN: درحالت پیش فرض برنامه ریزی شده ومیکرواز طریق سریال SPI برنامه ریزی می شود.
CKOPT: انتخاب کلاک که به صورت پیش فرض برنامه ریزی نشده است عملکرد این بیت بستگی به بیت های CKSEL دارد.
EESAVE: درحالت پیش فرض برنامه ریزی نشده ودرزمان پاک شدن میکرو حافظه EEPROM پاک می شود ولی درصورتی که برنامه ریزی شود محتویات EEPROM درزمان پاک شدن میکرو، محفوظ می ماند.
BOOTZ 0, BOOTSZ 1: برای انتخاب مقدار حافظه BOOT طبق جدول زیر برنامه ریزی می شود ودرصورت برنامه ریزی فیوز بیت BOOTRS اجرای برنامه از آدرس حافظه BOOT آغاز خواهد شد.
پیکره بندی پورت ها
...

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 22

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 71 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

تحقیق سیستم های رادیویی موبایل

تحقیق سیستم های رادیویی موبایل
تحقیق سیستم های رادیویی موبایل - تحقیق سیستم های رادیویی موبایل



سیستم های رادیویی موبایل

در اوایل دهه 70، اندیشه سیستمهای رادیویی موبایل مبتنی بر سلول (Cell) در “آزمایشگاههای بل” آمریکا شکل گرفت. اما چنین سیستمهایی تا یک دهه بعد برای استفاده تجاری عرضه نشدند. در خلال اولین سالهای دهه 80، سیستمهای تلفن سلولی آنالوگ با رشد سریعی در اروپا بویژه در کشورهای اسکاندیناوی و انگلستان مواجه شدند. این سیستمها از باندهای فرکانسی 800 مگاهرتز (806 تا 902 مگاهرتز) و 9/1 گیگاهرتز (1850 تا 1990 مگاهرتز) استفاده می کنند. فرکانسهای 9/1 گیگاهرتز به PCS (سرویسهای ارتباط شخصی) اختصاص دارند اما بسیاری از سیستمهای سلولی، چنین فرکانسی را بعنوان مجموعه قابلیتهای PCS در سرویس Voice-Centric بکار می‌برند.

سیستمهای سلولی قدیمی و نسل اول از نوع آنالوگ بودند که با فرکانسهای 800 مگاهرتز کار می کردند. بعداً و با توسعه سیستمها فرکانسهای 8/1 گیگاهرتز و در قسمتهایی از شمال آمریکا، فرکانسهای 9/1 گیگاهرتز مورد استفاده قرار گرفتند.

حدود ده سال بعد با اولین موبایل دیجیتالی در شبکه های سوئیچینگ- مدار، نسل دوم پدیدار شد. این سیستمها از کیفیت بهتر صدا، ظرفیت بیشتر، نیاز به نیروی برق کمتر و قابلیتهای برقراری ارتباط جهانی برخوردار بودند. این سیستمها هم با فرکانسهای 800 مگاهرتز و هم با باندهای PCS کار می کردند. سیستمهای موبایل سلولی از سه روش متفاوت برای به اشتراک گذاردن طیف RF (امواج رادیویی) استفاده می کنند:

- دسترسی چندگانه تقسیم فرکانس (FDAM)

- دسترسی چندگانه تقسیم زمان (TDMA)

- دسترسی چندگانه تقسیم کد (CDMA)

از سه روش فوق، TDMA و CDMA روشهای غالب و رایج می باشند.

با پیشرفت سریع، کار به جایی رسید که به دلیل عدم و جود قوانین استاندارد شده، هر شرکت سیستم خاص خود را بوجود آورد. عواقب نامطلوب این اتفاق، بوجود آمدنه بازاری چند پاره بود که هر قطعه فرضی از تجهیزات آن، تنها در محدوده مرزی کشور سازنده کار می کرد. به منظور غلبه بر این مشکل، در سال 1982، کنفرانس پست و مخابرات راه دور اروپا (CEPT) گروه ویژه موبایل (GSM) را تشکیل داد تا یک سیستم رادیویی موبایل سلولی یکسان را در سطح کل اروپا ایجاد نماید. سیستم استاندارد می بایست معیارهای مشخصی را دارا باشد که عبارت بودند از:

- کارآیی طیف فرکانس

- برقراری ارتباط و تغییر آن بصورت بین‌المللی ...
...
GSM

شبکه GSM را می توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد:

- ایستگاه موبایل که بوسیله مشترک حمل می شود.

- سیستم فرعی، ایستگاه اصلی رادیوئی را با “ایستگاه موبایل” کنترل می کند.

- سیستم فرعی شبکه و سوئیچینگ، یعنی بخش اصلی مرکز سوئیچینگ سرویسهای موبایل و سیستمی که تماسها را بین موبایل و سایر شبکه های موبایل یا ثابت کاربران سوئیچ می کند. زیر- سیستم فوق، کار مدیریت سرویسهای موبایل از قبیل تایید مجوزها را نیز برعهده دارد.

- سیستم فرعی عملیات و پشتیبانی که بر روند درست عملیات و کار شبکه نظارت دارد.

اتحادیه مخابرات بین‌المللی (ITU) که (علاوه بر کارهای دیگر) بر تخصیص طیف فرکانسهای رادیویی که به باندهای 915-850 مگاهرتز برای ارسال (از ایستگاه اصلی) اختصاص دارد، مدیریت می کند. این فرکانس برای دریافت در شبکه های موبایل اروپا، مقدار 960-935 مگاهرتز (از ایستگاه اصلی به ایستگاه موبایل) می باشد. بدلیل اینکه از اوایل دهه 1980 این محدوده فرکانسی، از قبل توسط سیستمهای آنالوگ روز مورد استفاده قرار گرفته بود، CEPT برای حفظ 10 مگاهرتز بالایی هر باند برای شبکه GSM تحت توسعه، پیش‌بینی های لازمه را انجام داد و نهایتاً کل پهنای باند 25*2 مگاهرتز به GSM اختصاص یافت.

به دلیل اینکه طیف فرکانس رادیویی یک منبع محدود اشتراکی میان تمامی کاربران است، برای تقسیم پهنای باند در میان حداکثر کاربران، ابداع یک روش خاص ضروری بود. روش انتخاب شده بوسیله GSM، ترکیبی از FDMA و TDMA می باشد. قسمت FDMA، تقسیم فرکانس پهنای باند 25 مگاهرتزی به 124 فرکانس حامل است که پهنای باند هر کدام 200 کیلوهرتز می باشد. سپس به هر ایستگاه اصلی، یک یا چند فرکانس حامل اختصاص پیدا می کند.
سپس با استفاده از یک طرح TDMA، هر کدام از این فرکانسهای عامل از نظر زمانی به هشت شکاف تقسیم می شوند. یک شکاف زمانی برای ارسال و یکی برای دریافت در موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این جداسازی آن است که واحد موبایل عمل دریافت و ارسال را بصورت همزمان انجام ندهد، واقعیتی که صنعت الکترونیک را ساده می کند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 66

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 33 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل