فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله پدیدار شناسی

مقاله پدیدار شناسی
مقاله پدیدار شناسی - مقاله پدیدار شناسی



بخشهایی از متن:
مقدمه:
پدیدار شناسی به عنوان یکی از مکتب های روشی در مطالعه علوم انسانی و بخصوص علوم اجتماعی، اگر چه نزدیک به بیش از نیم قرن است که خود را با کتاب پژوهشهای منطقی (1902-1901) ادموند هوسرل به نمود گذاشته است اما هنوز تازگی و جدل انگیزی خود را حفظ نموده است.
از این نظر که مکاتب و روشهای جدیدی از درون آن متولد شده اند مانند هرمنوتیک مارتین هایدگر و مرلوپونتی و گادامر، همچنین وجودگرایی ژان پل سارتر و ... .
همچنین این روش در نقدهای هنری و ادبی و در شکل گیری نظریات نقدی علوم انسانی مانند نظریات هابرماس در زمینه روش و موضوع در علوم اجتماعی همچنین، نظریات هرمنوتیک، ساختارگرایی و فرمالیسم ادبی تأثیر بسزایی داشته است.
تأکید پدیدارشناسی بر شهود که موضعی آشکار بر عقل گرایی دکارت و همچنین علم گرایی پوزیتویستی است و تأکید بر درنظر گرفتن ساختارهای ذهن و آگاهی و همت گماشتن به کشف این ساختارها و ربط منطقی دادن آن با تشخیص بیرونی عین ها، نمونه هایی از تلاش درخور توجه پدیدارشناسی است. تلاشهایی که هر انسان کنجکاو و اهل فکری را به تأمل و بازاندیشی در آن وا می دارد.
به نظر می رسد رجوع به پدیدارشناسی و پی گیری تحولات آن بطور مستمر یکی از نیازهای اساسی محققان و اندیشمندان علوم انسانی و اجتماعی است. این نکته وقتی جدی تر می شود که بدانیم روشهای پدیداری بوسیله آلفرد شوتس بطور علنی و سرراست وارد علوم اجتماعی و جامعه شناسی بطور اخص شده و افرادی چون برگرولاکمن و ساتاس و وکسلر توانسته اند از آن بهره های خوبی در زمینه ی شناخت کنشهای انسانی و اجتماعی بردارند.
معرفی کتاب:
نام کتاب: درآمدی بر پدیدارشناسی
مؤلف: رابرت ساکالوفسکی
مترجم:محمدرضا قربانی
انتشارات: گام نو- تهران 1384
کتاب 391 صفحه را شامل می شود که شامل 14 بخش، یک مقدمه مترجم، پیشگفتار مؤلف و همچنین کتابنامه و واژه نامه است.
معرفی نویسنده:
رابرت ساکالوفسکی، استاد دانشگاه کاتولیک، یکی از برجسته ترین پدیدارشناسان ساحل شرقی آمریکاست. از نظر پدیدارشناسان ساحل غربی، مخصوصاً درایفوس، هوسرل یک درونگرا است. با این تفسیر، هوسرل معنا را به عنوان یک چیز کاملاً ذهنی و جدای از جهان درنظر می گیرد. بنابراین، او نمی تواند توضیح دهد که چگونه یک عین داده می شود. بلکه تنها می تواند روشن کند که ما چگونه به آن عین روی می آوریم.
فولسدال،درایفوس،میلر،اسمیت، ومک اینتایر (که معمولاً آنها را اعضای مدرسه ی کالیفرنیا، یا مفسرین ساحل غربی می شناسند) نظریه ی روی آورندگی هوسرل را به صورت فرگه ایی تفسیر می کنند.
رهیافت فرگه ای به این موضوع باعث می شود تا به این نتیجه برسیم که روی آورندگی آگاهی در قیاس با دلالت بیان های زبانشناختی قابل درک است. در برابر این تفسیر، تفسیر ساحل شرقی، که پدیدارشناسانی نظیر ساکالوفسکی، دراموند، هارت و کاب- استیونز را تشکیل می دهد.
از نظر ساکالوفسکی برای آنکه (عین- آنگونه - که به آن- روی آورده شده است) را بررسی کنیم، باید خود عین، و نه ساختار آگاهی را مورد بررسی قرار دهیم، از این نظر، نوئما معنای آرمانی یا یک مفهوم یا یک گزاره، یعنی میانجی بین سوژه و ابژه نیست که به آگاهی ، روی آورندگی را ارزانی کند، بلکه خود عین است. منتهی عینی که در تأمل پدیدارشناسانه درنظر گرفته شده است.این تفاوت، تنها تفاوت ساختاری در نوئما، و نه تفاوت در باشنده ی هستی شناسانه است. ...
...
روی آورندگی چیست و چرا در پدیدارشناسی مهم می باشد؟
فصل اول به روی آورندگی ( قصد مند) چیست و چرا در پدیدار شناسی مهم میباشد پرداخته است. معضل خودمحوری و همگانی بودن ذهن دو زیر تیتر این بخش هستند.
نویسنده معتقد است که بایستی بین روی آورندگی و قصد به معنای مقصود و ومنظور وی که در هنگام انجام کاری در ذهن داریم تفاوت وجود دارد ، چراکه روی آورندگی پیش از آگاهی مطرح است. (در پدیدارشناسی روی آوردن عبارتست از پیوند آگاهانه ای که با یک عین برقرار می کنیم). معضل خودمحوری که یک نگرش طبیعی است که باید در پرانتز قرار گیرد تفاوت دیدگاه ساکالوفسکی با پدیدار شناسی برگرولاکمن را مشخص می کند.
به نظر او دستیابی به اشیاء بیرونی تنها از طریق استنتاج از تأثرات ذهنی و نه توسط اهداشدن آنها به ما ممکن می شود، یک معضل است. این معضل باعث میشود که ما تنها به ساختارهای آگاهی دست یابیم . نه ارتباط آن با اشیاء بیرونی.
ساکالوفسکی معتقد است بزرگترین خدمت پدیدارشناسی رها ساختن فیلسوفان از معضل خودمحوری و انهدام آموزه دکارتی است. پدیدارشناسی اثبات می کند که ذهن چیزی همگانی است. ذهن در گشودگی بیرونی و نه در محدوده درونی اش عمل می کند و خودش را آشکار می سازد. همه چیز در بیرون است. ص53
تمام چیزهای جهان مانند شیشه یا یخ همگانی هستند. اشتباه نیز پدیده ای همگانی است. «از نظر پدیدار شناسی هیچ پدیدارصرفی وجود ندارد و هیچ چیزی فقط پدیدار نیست.»ص58
بدین ترتیب می توانیم اعلام کنیم که تصاویر، نهادها، واژه ها، عین های ادراکی وضعیت امور، اذهان دیگران، قوانین، قراردادهای اجتماعی، به صورت چیزهایی که در هستی مشترک اند و به شیوه فراخور خودپدیدار می شوند، حقیقتاً موجودند.ص59
فصل دوم : ادراک یک مکعب همچون الگویی از تجربه آگاهی.در این فصل با زیر تیترهای وجه و حین و نما، واینهمانی خود عین مشخص میشود مؤلف با مثالی ساده کوشیده تحلیلی توصیفی از آگاهی را ارایه دهد. ما در اینجا روی آورندگی های پر و خالی بر اساس منطق حضور غیاب توصیف میشود. وقتی من یک جنبه از مکعب را می بینم (روی آورندگی پر) جنبه های دیگر آن غایب هستند اما میتوانم در ذهن به آنها تجسم بخشم (روی آورندگی خالی). ادراک مستلزم چنین آمیزه ای است. همچنین است ساختار یک جمله در میان سکوت پس (ادراک من پویاست نه ایستا)ص63 (از جنبه ذهنی روی آورندگی های خالی ، پر و روی آورندگی های پر خالی می شوند)ص63
...

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 47

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 32 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

نرم افزار ارسال تلگرام با سریال دائمی و بدون محدودیت تعداد شماره به بینهایت شماره همزمان ارسال مینماید

نرم افزار ارسال تلگرام با سریال دائمی و بدون محدودیت
نرم افزار ارسال تلگرام با سریال دائمی و بدون محدودیت - نرم افزار ارسال تلگرام با سریال دائمی و بدون محدودیت تعداد شماره به بینهایت شماره همزمان ارسال مینماید



نرم افزار ارسال تلگرام با سریال دائمی و بدون محدودیت تعداد شماره به بینهایت شماره همزمان ارسال مینماید
با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید تبلیغات کسب و کار خود و یا هر متن تبلیغاتی دیگر را به همراه متن وعکس و فایل به کاربران تلگرام در سراسر جهان به صورت کاملا رایگان ارسال کنید ! افزایش اعضای کانال در تلگرام با ارسال پیام مستقیم ویژگی ها: بدون محدودیت ارسال و باقابلیت تفکیک مناطق در سراسر کشور قابل اجرا در تمام ویندوز های ۸٫۱ , ۸ , XP , Vista , 7 کاربری بسیار راحت و آسان، گرافیک و ظاهر زیبا سازگار با تمام ورژن های تلگرام دسک تاپ قدیم و جدید (سازگاری خودکار و اتوماتیک) نصب آسان و سریع وارد کردن شماره های گیرندگان به صورت دستی تولید شماره های گیرندگان بر اساس بازه ارائه گزارش پس از ارسال پیام ارائه گزارش ارسال به صورت فایل اکسل وارد کردن شماره های گیرندگان از فایل اکسل وارد کردن چندین متن همزمان و ارسال تصادفی هر یک از متن ها به گیرندگان ارسال پیام ها با دریافت ۱۰۰% حتی بدون ۱ پیام دریافت نشده قابلیت تشخیص شماره هایی که عضو تلگرام نیستند ارسال پیام های متنی بدون محدودیت در تعداد کاراکتر به همراه عکس و فایل ارسال پیام تبلیغاتی در تلگرام با تعداد نامحدود به صورت رایگان و ارسال لینک وب سایت محصول امتیازات ارسال انبوه تلگرام : ۱- در ارسال تلگرام ، محدودیت از لحاظ تعداد کاراکتر وجود ندارد یعنی مانند ارسال اس ام اس نیست و تا ۱۰ برابر آن (۷۰۰ کاراکتر یا ۱۰۰ کیلو بایت عکس) در هر پیام قابل ارسال است . ۲- ارسال پیام با فرمت های مختلف مانند text (متن) ، تصویر ، .ویدئو و لینک تا حجم ۱۰۰۰ مگابایت ۳- ارسال به صورت هدفمند و منطقه ایی، پیش شماره ای و مشاغل ۴- صد درصد رایگان و بدون هزینه (برخلاف مسنجرهایی همچون واتس آپ که پس از مدتی باید هزینه ای پرداخت شود) ۵- در صورت خاموشی گوشی و یا عدم دسترسی به اینترنت، در زمان روشن شدن گوشی یا وصل شدن به اینترنت ، ارسال انجام می گردد. ۶- 98% توسط مخاطب دیده خواهد شد. دیگه قرار نیست بابت ارسال هر پیام بمانند استفاده از پنل اس ام اس و پنل های ارسال تلگرامی ، مبلغ (10 تومان) از حساب شما کسر شود . هرچقدر که می خواهید پیام و تبلیغ انبوه و رایگان ارسال کنید . این نرم افزار طوری طراحی شده که افراد با کمترین دانش از کامپیوتر هم می توانند تبلیغات خود را ارسال کنند و از مزایای بسیار زیاد این نرم افزار استفاده نمایند.در ضمن در فیلم آموزشی به تمام نکات اشاره شده است . دقت بفرمایید که این نرم افزار ، یک نرم افزار کرک شده است که نمونه لایسنس دار تک کاربره آن در بسیاری از سایت ها با قیمت های 250 -400 هزار تومان بفروش میرسد همچنین قابل استفاده بر روی چند سیستم نیز میباشند در ۳ مرحله آسان و سریع با نرم افزار تبلیغات خود را ارسال نمائید ! مرحله اول : محتوای تبلیغات خود را وارد نمائید در ابتدا متن پیام تبلیغاتی خود را وارد کنید . متن تبلیغاتی میتواند شامل آدرس URL وب سایت شما و همچنین لینک تصویر کاتالوگ شما باشد . در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید عکس و یا فایل مرتبط با محصول خود را نیز ارسال نمائید . مرحله دوم : گیرندگان خود را مشخص نمائید در این مرحله شما باید شماره های گیرندگان خود را وارد کنید . میتوانید شماره ها را از فایل اکسل وارد کنید . همچنین میتوانید شماره ها به صورت دستی یا از فایل متنی وارد کنید . و یا میتوانید شماره ها را بر اساس بازه های مشخص تولید کنید ! مرحله سوم : روی دکمه ارسال کلیک کنید ! در مرحله آخر با کلیک روی دکمه شروع عملیات ارسال پیام، پیام های شما شروع به ارسال میشوند ، پس از ارسال گزارشی به شما نمایش داده خواهد شد که نمایان گر وضعیت ارسال پیامها میباشد . در این گزارش لیست پیامهای دلیوری شده و لیست شماره هایی که در تلگرام موجود نیستند مشخص می باشد . شما میتوانید این گزارش را به صورت فایل اکسل ذخیره کنید تا در ارسال های بعدی از آن استفاده نمائید . دریافت لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : zip

تعداد صفحات : 1

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 40093 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

رابطه انبوه سازی و رشد جمعیت (( منابع دارد ))

تحقیق رابطه انبوه سازی و رشد جمعیت
تحقیق رابطه انبوه سازی و رشد جمعیت - رابطه انبوه سازی و رشد جمعیت (( منابع دارد ))



رابطه انبوه سازی و رشد جمعیت
مقدمه:
همراه با رشد شتابان شهر نشینی مسئله تأمین مسکن همواره به عنوان اولین مسئله مهم اقتصادی و اجتماعی در جوامع شهری تبدیل شده است . رشد سریع شهرنشینی در کشورها توسعه منابع وامکانات برای پاسخگویی به نیاز افراد به سرپناه را تحت فشار قرار داده است در کشورها به دنبال رفع مشکل تأمین مسکن از طرف وزارت مسکن سیاستهای مختلفی اعمال شده است یکی از این سیاستها سیاست انبوه سازی مسکن می باشد
در این پروژه سعی شده است که این سیاست را که به عنوان راه حلی برای مشکل کمبود مسکن در شهرها اعمال شده است بطور موردی در شهر یزد مورد ارزیابی قرار گیرد .
اهمیت موضوع تا آن حد است که مسکن امروزه به عنوان یکی کالای اساسی بیشترین انگیزه خانوارها به منظور پس انداز ایجاد می کند . همچنین بیشترین میزان اشتغالزایی را در بین فعالیتهای اقتصادی مربوط به بخش مسکن می باشد
به همین منظور هر سیاستی که به مرحله اجرا می رسد در صورت عدم کارایی تأثیرات کلانی برروی اقتصاد کشور سرمایه ملی و هزاران فاکتور دیگر خواهد گذاشت.
در این مقاله سعی بر آن شده است که کارایی این سیاست که به عنوان راه حلی برای مشکل کمبود مسکن در شهرها اعمال شده است بطور موردی در شهر یزد مورد ارزیابی قرار گیرد .
هدفی که زمینه ساز حرکت در این تحقیق می باشد
بررسی کارایی سیاست انبوه سازی در مقابل تک سازی با استفاده از نظرات افراد ساکن دراین مجتمع ها می باشد به دنبال رسیدن سئوالاتی که مطرح شد بااستفاده از روش تحلیل تجربی حرکت کردیم و در طی کار از روش تکمیل پرسشنامه جهت اثبات فرضیه های پیش بینی شده استفاده شد و نتایج ارزیابی نیز در طول پروژه ارائه شده است .
تاریخچه انبوه سازی :
1-جهان ، 2- ایران 3 – یزد
1)جهان :
روش انبوه سازی و کوچک سازی ریشه در تاریخ و شرایط خاص دارند شاید بتوان سابقه این امر را در دوران مصر باستان بازیافت . در آن دوران برای هزاران نفر کارگری که ساختن اهرام ثلاثه را بر عهده داشته اند مجموعه مسکونی متراکم وانبوهی با حداقل امکانات بنا شده بود . که تنها حکم سرپناهی را داشتند که آنان را تا حدی تنها از گزند سرماو گرما محفوظ می داشت در طول تاریخ نیز جابه جایی جهان خانه محقر و کوچک برای زندگی مردم فقیر و کم درآمد ایجاد شد؛ که برخی مناطق بصورت مجموعه های مسکونی کوچک ظاهر شده اند .
کوچک سازی و انبوه سازی به تعبیر امروزی ریشه در برنامه های مسکن شهرهای صنعتی اروپایی پس از انقلاب صنعتی دارد که در جهت تأمین مسکن مهاجرین روستایی که برای کارگری به شهرها آمده بودند و در محیطهای بسیار آلوده و کثیف وغیر انسانی زندگی می کردند ارائه و به اجرا در آمد . وجود این اماکن نامناسب زیست عاملی در ارائه آرا و اجرای طرحهای و برنامه های متنوعی برای تهیه مسکن مناسب کارگران وشهروندان و اصلاح کالبد و سیما و بافت شهرهایی بود که طی دوره انقلاب صنعتی شکل گرفته بودند [ نقی زاده ، محمد ، انبوه سازی و پیامدهای آن ، مجله مسکن انقلاب شماله 15،‌صفحه 4.2]
2)ایران
ابتدا به دلیل تقلید از کشورهای غربی احداث ساختمانهای بلند مرتبه درایران آغاز شد و پس از آن با تصویب و تدوین قانون تملک آپارتمانها در سال 1343 و سپس تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد متوسط رشد سریعتری به خود گرفت از سوی دیگر افزایش درآمد نفت و رونق اقتصادی سبب توسه سریع شهرها و تبع آن بلند مرتبه سازی در سالهای نیمه نخست دهه 50 شد . پس از آن نیز در دهه 70 فروشی تراکم از سوی شهرداری جهت تأمین بودجه مورد نیاز شهرداری از یکسو و افزایش شدید قیمت زمینی در شهرهای بزرگ از سوی دیگر سبب رونق برج سازی درنقاط مختلف تهران شد از دیگر علل گرایش به انبوه سازی می توان به سودآوری بالا در زمینه کوچک سازی و انبوه سازی اشاره نمود ‍] کیهان زاده ؛ آرش ، بررسی مجتمعهای مسکونی بلند مرتبه از دیدگاه اجتماعی ، مجله انبوه سازی مسکن ، شماره 6 ، صفه 16]
از نیمه دوم دهه 70 حمایت از الگوی تبدیل مسکن در مقیاس وسیع با عنوان توسعه وتشویق انبوه سازی به مشابه راهبرد اصلی توسعه بخش مسکن در دستور کار سیاستگذاران این بخش به خصوصی وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفت .مکمل این راهبرد کاهش مداخلات دولت دربازار زمینی و یا به عبارت بهتر آزادسازی بازار زمینی بوده است تبلور این سیاست را می توان در شعار تغییر سیاست زمین حمایت به مسکن حمایتی مشاهده کرد به این ترتیب کاهش مداخله در بازار زمینی و تشویق توسعه انبوه سازی مسکن به عنوان دو ستون اصلی در برنامه های توسعه مسکن عمل کرده است .[ یزدانی ، فردین ، تثبیت بازار زمینی و تولید انبوه مسکن ، انبوه سازان مسکن ، صفحة 2]
....
اهداف تحقیق
شناخت وضع موجود مسکن در یزد
شناخت ضعفها و مشکلات مسکن در یزد
ارائه راهکارها جهت بهبود وضعیت مسکن آپارتمانی در یزد
دلیل خالی ماندن تعداد زیادی از آپاراتمانها در یزد و عدم استفاده از آن

اهمیت تحقیق
شهر یزد در حال حاضر به عنوان یک کانون جمعیتی مهم در استان یزد مطرح است این شهر نیمی از جمیعت شهری استان و 90 درصد شهرنشینان یزد را در خود جای داده است علاوه بر تمرکز جمعیت دراین شهر ، امکانات و تأسیسات بسیاری نیز چه در خود شهر و چه در پیرامون آن متمرکز و مجتمع شده است
یکی از مشکلات عمده شهر یزد در حال حاضر رشد وتوسعه پراکنده‌ ، ناموزون و غیر اصولی و گسترش سرسام آور ساخت و سازهای در سطح شهر است . این شکل از توسعه باعث شکل گیری سیمای شهر به صورت خانه های بزرگ و پراکنده ، سطوح ارتباطی زیاد و زمینهای بایر بسیار در درون پیکره کالبدی شهر است .
برخی از ویژگیهای این شکل از گسترش را میتوان به شرح زیر برشمرد : ناموزونی در کاربری اراضی ونحوه استفاده از زمین ، نابودی تدریجی اراضی کشاورزی و باغات و بهم خوردن تعادل زیست محیطی ؛ شهرک سازیهای بدون برنامه و بدون قرار گیری در خدمت یک کلیت انسجام یافته ، ایجاد بافتی متخلخل ونیمه متروکه ، به طوری که درحال حاضر مساحت شهر یزد حداقل دو برابر ظرفیت لازم برای جمعیت فعلی آن است . جلوگیر یاز صرفه جوئیهای ناشی از تجمع و عالم بازدارنده در توسعه متعادل شهری ، ایجاد یک جریان واپس گرایی به نفع یک فعالیت و تضعیف یا عقب روی سایر فعالیتها ، ایجاد سیمای نامطلوب شهری ، ایجاد ساختار شهری از هم گسسته و غیر متشکل و.. وجود چنین مشکلاتی از یک سو و از سوی دیگر تجمع در الگوی مصرف و سکونت تقاضاهای روز افزون برای مسکن به ویژه از سوی اقشار کم درآمد یاجوان ، ضرورت گسترش آپارتمانسازی و آپارتمان نشینی رادر شهر یزد مطرح ساخته است
در شهر یزد اپارتمان نشینی و اپارتمان سازی در حال کسب تجارت اولیه است ، به همین دلیل اقدام به گسترش آن نیازمند بررسیهای فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی و جغرافیایی اقلیمی است . [مشهدیزاده ، ناصر ، بررسی زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و کالبدی آپارتمان نشینی و آپارتمان سازی در شهر یزد ، سیمنارهای توسعه مسکن ، ص 343.342.]

ارزیابی انبوه سازی و کوچک سازی (معایب انبوه سازی)
برای ساختمانهای همسان و کوچکی به عنوان طرحهای انبوه سازی و کوچک سازی و باهدف تأمین مسکن ارزان برای اقشار کم در آمد ساخته می شوند تبعاتی را می توان برشمرد که مستقیماً بر انسان ( فرد و خانواده ) بر فرهنگ او و بر کالبد شهر اثر می گذارند . این تبعات در سه گروه «آثار انسانی »،«‌آثار فرهنگی و اجتماعی » و «‌آثار محیطی و کالبدی » قابل طبقه هستند :
آثار انسانی :
احساس غربت یکی از مهمترین تبعات منفی زیستن درشهرهای بسیار بزرگ و طبیعتاً به طور شدیدتر در طرحهای انبوهی است که به یکباره ودر مدتی کوتاه جمعیت زیادی از مبادی مختلف و با تمایزات فرهنگی متفاوتی را در خویش جای می دهد یکی از بارزه های شهرهای بزرگ که به نحوی متأثر از رشد تفکرات فردگرایانه نیز می باشد تنهایی و به عبارت دیگر گمنامی انسانها است . این گمنامی ، معطوف به غربت و تنهایی انسانها ، جداییشان از یکدیگر می باشد .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 44

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 25 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

تحقیق پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید

تحقیق پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید
تحقیق پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید - تحقیق پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید



پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید
بخشهایی از متن:
تعاریف و مفاهیم
شهرهای جدید در نظامهای اجتماعی – اقتصادی جهان و با توجه به تحولات نظریه ای بسیار دگرگون شده اند هنوز تعریف جامعی برای شهرهای جدید ارائه نشده است اما می توان تعاریف زیر را برای آنها پذیرفت :
1)شهرهای جدید ، اجتماعهای برنامه ریزی شده ای است که در پاسخ به اهداف از پیش تعیین شده ایجاد می شود
2) ایجاد شهر جدید عملی ارادی است که فرض را بر وجود یک منبع قدرت یا سازمانی می گذارد که تأمین کننده مکان ومنابع برای توسعه شهر و اعمال کنترل مداوم بر آن است تا شهر به اندازه با دوامی برسد .
3)شهر جدید‌، اجتماعی خود اتکاست باجمعیت و مساحت مشخص ، فاصله ای معین از مادرشهر ، برنامه ریزی از پیش تعین شده ، اهداف معین و همچنین برخوردار از تمام تسهیلات لازم برای یک محیط مستقل
معمولاًشهرهای جدید برای تمرکز زدایی کالبدی ، اقتصادی و اجتماعی در ناحیه شهری شهرهای بزرگ طراحی می شوند تا با وجود جاذبة نزدیکی به شهرهای بزرگ ، جمعیت تشویق به خروج از مادرشهر شوند تا اسکان به همراه اجرای برنامه های توسعه اقتصادی – اجتماعی فراهم آید ، بدین ترتیب جذب سرریزهای جمعیتی ، ساماندهی فضایی مادر شهر و ناحیه شهری ، بهبود وضعیت محیط کار ، زندگی سالم و اجتماعی کامل میسر می شود . در واقع مفهوم شهر جدید مفهوم اجزای یک شهر در یک ارتباط ارگانیک با یکدیگر است .
بنابر تعاریف قبلی شهرهای جدید دارای تاریخ تولد مشخصی هستند و در زمان کوتاه و معینی ساخته می شوند اینگونه شهرها در تضاد کامل با پیدایش و تحول شهرهای متراکم هستند . و براساس یک هسته ، پیش از آنکه به وجود آیند تشکیل می شوند و به کندی رشد می کنند معمولاًبرنامه ریزی شهر جدید مبتنی بر پیش بینی جمعیت است تا این جمعیت پایه ای برای پیش بینی نیازهای کالبدی ، اقتصادی و اجتماعی آینده باشد .
طراحی و ساخت شهرهای جدید بیشتر در زمینهای بکر وغیر قابل کشت و بدون هسته اولیه صورت می گیرد شهرهای جدید درالگوهای متعددی طبقه بندی می شوند و در مباحث آینده به طور مفصل درباره آن بحث خواهد شد .
شهر جدید با حومه اختلاف اساسی دارد حومه یک ناحیه مجزای مسکونی است که ساکنان آن برای کار به شهر دورتر رفت و آمد می کنند اما شهر جدید باید همه عملکردهای شهری را به اندازة‌معین داشته باشد .
سابقه شهرهای جدید
اگر منظور از طراحی شهرهای جدید را ایجاد نظامی از پیش فکر شده برای نحوه استقرار کاربریهای شهری و نحوه ارتباط بین آنها در کل مجموعه و نیز نحوه ارتباط این نظام در چهارچوبهای وسیعتر ناحیه ای وملی فرض کنیم ، این امر سابقه ای طولانی دارد . به طور کلی شهرهای جدید در بیشتر دوره های تاریخی ، بویژه از زمانی که شهر نشینی شروع شد ، در اقصی نقاط دنیا طراحی و احداث شده اند احداث این شهرها در مورادی به مثابه برنامه ای برای تحقق بخشی از سیاست حکومتها بودهاست ، که در این زمینه می توان از شهرهای جدید بابلی و آشوری در بین النهرین ، موهنجودارو در ایندوس ، کاهن در مصر ، میلیتوس ، اولین توس و پرینس در یونان وتعدادی مراکز شهرهای جدید در افریقا نام برد . در قرون وسطی گروههای مذهبی و پادشاهان، شهرهای جدید در آفریقا نام برد . در قرون وسطی گروه های مذهبی و پادشاهان ، شهرهای جدید بسیاری را ساخته‌اند . در عصر رنسانس نیز معماران و برنامه ریزان چنین شهرهایی را ایجاد کرده اند که از آن میان میتوان از اسکارموزی نام برد . همچنین پس از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب، در سال 1492 در سال جنوبی جزایر اسپانیولی شهر جدیدی ساخته شد . در ایران نیز پادشاهان در گذشته های دور شهرهای جدید معتددی را احداث کرده اند که از آن میان می توان از تخت جمشید و نیشابور نام برد .
در دولت شهرهای یونان نیز ، هدف اصلی از طراحی شهر، ایجاد سکونتگاهی با اندازه جمعیتی مشخص و ایجاد نظامی که در برگیرندة کلیه فعالیتهای مذهبی – سیاسی و اقتصادی شهروندان باشد بوده است .
شهرهای دفاعی دوره رنسانس گویای تفکر طراحان جهت ایجاد نظامی برای شکل گیری شهر است طراحی شهرهای آرمانی در قرن نوزدهم از سوی تخیل گرایان ، به بحث ایجاد سکونتگاههای مطلوب و تخیلی بشر دامن زد .
در حقیقت ، نیاز به ایجاد شهر جدید در دوره های انتقالی برای تحول جامعه است و هر موج شهر جدید ، بیانگر کوششی جهت توسعه ساختاری جدید برای جامعه است که می تواند با مبنای اقتصادی نیز تغییر یافته تطابق داشته باشد بنابراین شهرهای جدید پیش نمونه هایی برای تجدید ساختار و نوسازی شهرهای بزرگ هستند .
بدین ترتیب تا اواسط قرن حاضر معیار اصلی طراحی شهرهای جدید ، اندازه معین تمام عناصرشهری آن بوده است . کلیة شهرهای آرمانی قرن نوزدهم و باغشهرهای اوایل قرن معاصر نیز از اندازة معینی برای تمامی عناصر شهری پیروی می کردند .
...
برنامه ریزی شهر های جدید
طراحی و ایجاد شهر های جدید در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه بیشتر برای سیاست اسکان . جذب سرریزهای جمعیتی که مشکلات شهرنشینی را سبب می شود ، اجرا می گردد . مشکلات شهر نشینی کشورهای جهان سوم با کشورهای جهان سوم با کشورهای پیشرفته متفاوت است . مهمترین مشکلات شهرنشینی جهان سوم با کشورهای پیشرفته متفاوت است. مهمترین مشکلات شهرنشینی جهان سوم عبارتند از:
1) رشد بالای جمعیت
2) رشد بالای شهرنشینی
3) هجوم جمعیت به شهر اول و مادر شهر های ناحیه ای
4) عدم تعادل و توازن میان رشد جمعیت با رشد اشتغال ، وجود بیکاری بالا و حاشیه نشینی
5) کمبود مسکن و سایر خدمات رفاهی و زیر ساختهای اصلی
6) تمرکز شدید جمعیت و اسکان در شهرهای بزرگ
شهر های جدید در کشورهای در حال توسعه بیشتر به دلیل ناتوانی آنها در حل مشکلات موجود در شهر های بزرگ و مادر شهر ها احداث می شوند و نیز معمولاً شهر های جدید را به دلیل استفاده از امکانات شهر های بزرگ در نزدیکی آنها احداث می کنند . در کشورهای سوسیالیستی سابق این شهره ها برای بهر برداری از منابع طبیعی ، استقرار صنایع در مناطق عقب مانده و کنترل مهارجرت احداث می شوند و نیز این شهره ها به مثابه قطبهای رشد و مراکز صنعتی در ناحیه خود عمل می کنند .
به طور کلی اتخاذ سیاست ایجاد شهر های برای تعیین اهداف ، راهبرد ها و ارائه نظان صحیح کاربردی زمین است که طرح کالبدی حاصل از این سیاست می باشد . تعیین اهداف و راهبرد های ایجاد شهر های جدید از بالاترین سطح ، یعنی تعیین سیاستهای آمایش سرزمین و نواحی ، تا پایین ترین سطح یعنی جزئیات کاربردی زمین وجود نیروهای اقتصادی – اجتماعی توسعه در این شهرها را در بر می گیرد .
کلیات مراحل برنامه ریزی
سیر مراحل برنامه ریزی شهر های جدید بیشتر با مطالعات آمایش سرزمین در سطح ملی سیر ارتباط دارد ؛ زیرا طرح آمایش سرزمین در سطح ملی ابتدا بررسی و تحلیل امکانات توانها و نیاز های بالفعل و بالقوه شهر های بزرگ و تواحی خاص کشور می پردازد ، سپس راهبرد توسعه آینده را تعیین می کند ؛ بدین ترتیب طرحهای ناحیه ای (استانی ) و ناحیه شهری تهیه می شود . طرحهای ناحیه ای شهری امکانات ، نیاز ها ، تنگناها و توان های بالقوه و بالفعل توسعه را مطالعه و چگونگی راهبرد توسعه آینده شهری را در ارتباط با مادرشهر تعیین می کند . در این بررسی چگونگی توسعه آینده مادر شهره های ناحیه ای به صورت منفصل یا متصل ارائه می شود. بدین ترتیب چهار چوب توسعه مادر شهر و نیز نیاز یا عدم نیاز به توسعه آن بررسی و مشخص می گردد و اگر لازم باشد، پس از مطالعات مکانیابی ، مکان شهر جدید در محدوده های ناحیه شهری مشخص می شود .
پس از مرحله مطالعه ناحیه شهری ، مطالعات راهبردی شهر جدید شروع و پس از مرحله مطالعه ناحیه شهری ، مطالعات راهبردی شهر جدید شروع و پس از این مطالعات ، طرح توسعه عمران آن و مطالعات راهبردی آماده سازی زمین و طرح تفصیلی که جزئیات اجرایی را توصیه می کند . انجام می شود . چگونگی سیر مراحل مطالعات و برنامه ریزی شهر های جدید در نمودار 1-5 ارائه شده است .
مطالعات آمایش سرزمین
مطالعات آمایش سرزمین در یک دوره بلند مدا ، ناظر بر مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و نظامی کشور است . این طرح ، سیمای مرحله آینده توسعه یافتگی را به تصور می کشد و نیز ابزاری را برای تجهیزات و سازماندهی آگاهانه فضا در جهت رسیدن به اهداف توسعه به دست می دهد . در واقع می توان گفت ، ...
...

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 140

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 2320 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقام انسانی زن از نظر قرآن کریم

مقام انسانی زن از نظر قرآن کریم
مقام انسانی زن از نظر قرآن کریم - مقام انسانی زن از نظر قرآن کریم




مقام انسانی زن از نظر قرآن
فهرست مطالب
فلسفة خاص اسلام دربارة حقوق خانوادگی
تساوی یا تشابه؟
مقام زن در جهان بینی اسلامی
تشابه نه و تساوی آری
اعلامیة حقوق بشر فلسفه است نه قانون

فسلفه را با کوپن نمیتوان اثبات کرد
نگاهی به تاریخ حقوق زن در اروپا
نکات مهم مقدمة اعلامیة حقوق بشر
تنزل و سقوط انسان در فلسفه های غربی
مقام انسانی زن از نظر قرآن
اسلام زن را چگونه موجودی می داند؟ آیا از نظر شرافت و حیثیت انسانی او را برابر با مرد می داند و یا او را از جنس پست تر می شمارد؟ این پرسشی است که اکنون می خواهیم به پاسخ آن بپردازیم.
فلسفة خاص اسلام دربارة حقوق خانوادگی
اسلام در مورد حقوق خانوادگی زن و مرد فلسفة خاصی دارد که با آنچه در چهارده قرن پیش می گذشته و با آنچه در جهان امروز می گذرد مغایرت دارد. اسلام برای زن و مرد در همة موارد یک نوع حقوق و یک نوع وظیفه و یک نوع مجازات قائل نشده است، پاره ای از حقوق و تکالیف و مجازاتها را برای مرد مناسبتر دانسته و پاره ای از آنها را برای زن، و در نتیجه در مواردی برای زن و مرد وضع مشابه و در موارد دیگر وضع نامشابهی در نظر گرفت است.
چرا؟ روی چه حسابی؟ آیا بدان جهت است که اسلام نیز مانند بسیاری از مکتبهای دیگر نظریات تحقیر آمیزی نسبت به زن داشته و زن را جنس پست تر می شمرده است و یا علت و فلسفة دیگری دارد؟
مکرر در نطقها و سخنرانیها و نوشته های پیروان سیستمهای غربی شنیده و خوانده اید که مقررات اسلامی را در مورد مهر و نفقه و طلاق و تعدد زوجات و امثال اینها به عنوان تحقیر و توهینی نسبت به جنس زن یاد کرده اند؛ چنین وانمود می کنند که این امور هیچ دلیلی ندارد جز اینکه فقط جانب مرد رعایت شده است. میگویند تمام مقررات و قوانین جهان قبل از قرن بیستم بر این پایه است که مرد جنساً شریفتر از زن است و زن برای استفاده و استمتاع مرد آفریده شده است، حقوق اسلامی نیز بر محور مصالح و منافع مرد دور می زند.
می گویند اسلام دین مردان است و زن را انسان تمام عیار نشناخته و برای او حقوقی که برای یک انسان لازم است وضع نکرده است. اگر اسلام زن را انسان تمام عیار میدانست تعدد زوجات را تجویز نمی کرد، ریاست خانواده را به شوهر نمی داد، ارث زن را مساوی با نصف ارث مرد نمیکرد، برای زن قیمت به نام مهر قائل نمی شد، به زن استقلال اقتصادی و اجتماعی می داد و او را جیره خوار و واجب النفقة مرد قرار نمی داد. اینها می رساند که اسلام نسبت به زن نظریات تحقیر آمیزی داشته است و او را وسیله و مقدمه برای مرد می دانسته است. می گویند اسلام با اینکه دین مساوات است و اصل مساوات را در جاهای دیگر رعایت کرده است، در مورد زن و مرد رعایت نکرده است.
می گویند اسلام برای مردان امتیاز حقوقی و ترجیح حقوقی قائل شده است و اگر امتیاز و ترجیح حقوقی برای مردان قائل نبود مقررات بالا را وضع نمی کرد.
اگر بخواهیم به استدلال این آقایان شکل منطقی ارسطویی بدهیم به این صورت برای او وضع می کرد، لکن حقوق مشابه و مساوی برای او قائل نیست، پس زن را یک انسان واقعی نمی شمارد.
تساوی یا تشابه؟
اصلی که در این استدلال به کار رفته این است که لازمة اشتراک زن و مرد در حیثیت و شرافت انسانی، یکسانی و تشابه آنها در حقوق است. مطلبی هم که از نظر فلسفی باید انگشت روی آن گذاشت این است که لازمة اشتراک زن و مرد در حیثیت انسانی چیست؟ آیا لازمه اش این است که حقوقی مساوی یکدیگر داشته باشند به طوری که ترجیح و امتیاز حقوقی در کار نباشند؟یا لازمه اش این است که حقوق زن و مرد علاوه بر تساوی و برابری، متشابه و یکنواخت هم بوده باشند و هیچ گونه تقسیم کار و تقسیم وظیفه در کار نباشد؟ شک نیست که لازمة اشتراک زن و مرد در حیثیت انسانی و برابری آنها از لحاظ انسانیت، برابری آنها در حقوق انسانی است اما تشابه آنها در حقوق چطور؟
اگر بنا بشود تقلید و تبعیت کورکورانه از فلسفة غرب ر اکنار بگذاریم و در افکار و آراء فلسفی که از ناحیة آنها می رسد به خود اجازة فکر و اندیشه بدهیم، اول باید ببینیم آیا لازمة تساوی حقوق تشابه حقوق هم هست یا نه؟ تساوی غیر از تشابه است؛ تساوی برابری است و تشابه یکنواختی. ممکن است پدری ثروت خود را به طور متساوی میان فرزندان خود تقسیم کند اما به طور متشابه تقسیم نکند، مثلاً ممکن است این پدر چند قلم ثروت داشته باشد: هم تجارتخانه داشته باشد و هم ملک مزروعی و هم مستغلات اجاری. ولی نظر به اینکه قبلاً فرزندان خود را استعدادیابی کرده است، در یکی ذوق و سلیقة تجارت دیده است و در دیگری علاقه به کشاورزی و در سومی مستغل داری، هنگامی که می خواهد ثروت خود را در حیات خود میان فرزندان تقسیم کند، با در نظر گرفتن اینکه آنچه به همة فرزندان کار نباشد، به هر کدام از فرزندان خود همان سرمایه را می دهد که قبلاً در آزمایش استعدادیابی آن را مناسب یافته است.
کمیت غیر از کیفیت است، برابری غیر از یکنواختی است. آنچه مسلم است این است که اسلام حقوق یکجور و یکنواختی برای زن و مرد قائل نشده است، ولی اسلام هرگز امتیاز و ترجیح حقوقی برای مردان نسبت به زنان قائل نیست. اسلام اصل مساوات انسانها را دربارة زن و مرد نیز رعایت کرده است. اسلام با تساوی حقوق زن و مرد مخالف نیست، با تشابه حقوق آنها مخالف است.
کلمة «تساوی» و «مساوات» چون مفهوم برابری و عدم امتیاز در آنها گنجانیده شده است جنبة «تقدس» پیدا کرده اند، جاذبه دارند، احترام شنونده را جلب می کنند، خصوصاً اگر با کلمة « حقوق» توأم گردند.
تساوی حقوق! چه ترکیب قشنگ و مقدسی! چه کسی است که وجدانی و فطرت پاکی داشته باشد و در مقابل این دو کلمه خاضع نشود؟!
اما نمی دانم چرا کار ما- که روزی پرچمدار علم و فلسفه و منطق در جهان بوده ایم- باید به آنجا بکشد که دیگران بخواهند نظریات خود را در باب « تشابه حقوق زن و مرد» با نام مقدس « تساوی حقوق» به ما تحمیل کنند؟! این درست مثل این است ک یک نفر لبو فروش بخواهد لبو بفروشد اما به نام گلابی تبلیغ کند.
آنچه مسلم است این است که اسلام در همه جا برای زن و مرد حقوق مشابهی وضع نکرده است،‌ همچنانکه در همة موارد برای آنها تکالیف و مجازاتهای مشابهی نیز وضع نکرده است. اما آیا مجموع حقوقی که برای زن قرار داده ارزش کمتری دارد از آنچه برای مردان قرار داده؟ البته خیر، چنانکه ثابت خواهیم کرد .
در اینجا سؤال دومی پیدا می شود و آن اینکه علت اینکه اسلام حقوق زن و مرد را در بعضی موارد، نامشابه قرار داد چیست؟ چرا آنها را مشابه یکدیگر یا اینکه فقط مساوی باشد و مشابه نباشد. برای بررسی کامل این مطلب لازم است که در سه قسمت بحث کنیم:
1- نظر اسلام دربارة مقام انسانی از نظر خلقت و آفرینش
.......

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 35

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 22 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل