بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد - چکیده علی¬رغم توانمندی¬های ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایسته¬ای در این صنعت دست یابد از جمله عواملی که می¬تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی است هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد بوده است و در این راستا شش عامل، تخصص کارکنان آژ
چکیده:
علیرغم توانمندیهای ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایستهای در این صنعت دست یابد. از جمله عواملی که میتواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی است. هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد بوده است و در این راستا شش عامل، تخصص کارکنان آژانسهای مسافرتی، فعالیتهای تبلیغاتی مناسب، ایجاد سایتهای اینترنتی، اضافه کردن جاذبههای جدید و ابتکاری، بهبود کیفیت تسهیلات اقامتی و ایجاد دفاتر بازاریابی و اطلاعرسانی در خارج از کشور به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و از ابزار اندازهگیری پرسشنامه در مقیاس لیکرت برای سنجش رابطه دادهها استفاده شده است. جامعه آماری مورد بررسی را کارشناسان و خبرگان فعال درآژانسهای گردشگری شهر مشهد تشکیل دادهاند. با استفاده از نرمافزار SPSS 20 و آزمون فرض آماری میانگین یک جامعه (آزمون T)، تأثیر هر یک از شش عامل مطرح شده در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد مورد سنجش قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بجز عامل فعالیتهای تبلیغاتی تمام عوامل تأثیر مثبت و معنیداری بر توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد دارند.
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : مهدی حیدری
شماره تماس : 09033719795 - 07734251434
ایمیل :info@sellu.ir
سایت :sellu.ir