بررسی تأثیر و نقش عوامل جمعیت شناختی بر توسعه فرهنگ خرید بیمه های عمر - چکیده مطالعه اندازه جمعیت، ساختار سنی، دانش، و سن فعالیت اقتصادی این گروه از بیمه شدگان و تعیین مهمترین خصوصیت و عامل (عوامل) موثر بر خرید بیمه در تعیین و تخصیص منابع و میزان رشد آنها نقش اساسی دارد لذا، هدف این تحقیق بررسی تاثیر و نقش عوامل جمعیت شناختی بر توسعه فرهنگ خرید بیمه های عمر در شهرستان چابهار می باشد روش پژوهش از نوع هدف، کارب
چکیده:
مطالعه اندازه جمعیت، ساختار سنی، دانش، و سن فعالیت اقتصادی این گروه از بیمه شدگان و تعیین مهمترین خصوصیت و عامل (عوامل) موثر بر خرید بیمه در تعیین و تخصیص منابع و میزان رشد آنها نقش اساسی دارد. لذا، هدف این تحقیق بررسی تاثیر و نقش عوامل جمعیت شناختی بر توسعه فرهنگ خرید بیمه های عمر در شهرستان چابهار می باشد. روش پژوهش از نوع هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از شاخه میدانی میباشد. جامعه پژوهش حاضر، شرکت های بیمه ایران و آسیا در چابهار میباشد و از روش نمونهگیری تصادفی ساده، برای نمونه گیری استفاده شده است. بدین ترتیب ، حجم نمونه 384 نفر گردید. همچنین، در این تحقیق از پرسشنامه برای ابزار جمعآوری دادهها، استفاده شده است و پایایی آن، با استفاده از آزمون کرونباخ محاسبه گردید. برای آزمون فرضیه ها نیز، از آزمون تی- استیودنت و جهت رتبهبندی متغیرها، آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل فرضیهها حاکی از آن است که، هر شش عامل جمعیت شناختی تعیین شده، که شامل قومیت و نژاد، جنسیت، تحصیلات، تراکم جمعیت، سن و درآمد میباشند، بر توسعه فرهنگ خرید بیمه عمر موثر اند و از نظر اهمیت، به ترتیب به اهمیت آنها افزوده میشود.
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : مهدی حیدری
شماره تماس : 09033719795 - 07734251434
ایمیل :info@sellu.ir
سایت :sellu.ir