فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

بررسی عوامل موثر بر گرایش زندانیان به وندالیسم

بررسی عوامل موثر بر گرایش زندانیان به وندالیسم
بررسی عوامل موثر بر گرایش زندانیان به وندالیسم - در این تحقیق برای بررسی برخی از فاکتورهای مهم و عوامل مؤثر بر گرایش به تخریب و رفتار تخریبی زندانیان از دیدگاههای مختلف و نظریات جدید اسیب شناسی اجتماعی که در تحقیقات پیشین مورد غفلت واقع شده ، استفاده شده است



مسائل اجـتماعی به زعم جامعـه­شناسان و آسیب­شناسان معاصــر، مسائلی تعریفـی هستند که از سوی مردم یک جامعه و یا حافظان نظام به عنوان مسائلی مغایر با هنجارها و ارزشهای فرهنگی و به عنوان شرایط نامطلوب و زیر استاندارد فرهنگی و حتی به عنوان موانعی در راه توسعه اجتماعی، اقتصـادی، فـرهنگی تعریف شده­اند(perrucci,&pilisuk, ، به نقل از محسنی تبریزی،1383: 36). به عبارت دیگر، جامعه­شناسان، معمولاً مسألة اجتماعی را وضعیت اظهار شده‌ای می‌دانند که با ارزش‌های شمار مهمی از مردم مغایرت دارد و معتقدند که برای تغییر آن وضعیت باید اقدام شود(رابینگتن و واینبرگ،‌1383: 12).
تغییرات سنی و ارگانیگی در دوره نوجوانی فرد و به دنبال آن نوخواهی و نوگرایی، که هیجان خاصی بر رفتار او غالب می‌شود، ممکن است ظرفیت ناهمنوایی فرد را بالا ببرد. بر همین اساس، رفتارهای انحرافی و بزهکارانه (ضداجتماعی) فرد، بیشتر در دوران بلوغ، نوجوانی و جوانی، سر می‌زند و ممکن است تشدید شود؛ چرا که این دوره چند ساله، از دوره‌های بسیار حساس و نوعاً مشکل‌ساز در طول زندگی افراد است و برهه‌ای که افراد بویژه زندانیان در آن زندگی می­کنند، بحرانی­ترین مرحلة زندگی آنهاست که سعادت و شقاوت زندگی آنان را در آینده دامن می‌زند. در جامعه ما نیز همچون سایر جوامع، در میان این قشر، افرادی پیدا می­شوند که به دلایل مختلفی، پا را فراتر از قوانین و هنجارهای جامعه گذاشته و به نحوی از انحاء، امنیت جامعه را برهم زده و ضررهای اقتصادی و اجتماعی را به سوی جامعه معطوف می‌دارند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : جعفر علایی

شماره تماس : 09147457274 - 04532722652

ایمیل :ja.softeng@gmail.com

سایت :sidonline.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 20

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 31 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.