فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

گزارش کاراموزی تحلیل و تفسیر فضا در معماری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی تحلیل و تفسیر فضا در معماری
گزارش کاراموزی تحلیل و تفسیر فضا در معماری - گزارش کاراموزی تحلیل و تفسیر فضا در معماری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش



گزارش کاراموزی تحلیل و تفسیر فضا در معماری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش
زمان شروع و پایان دوره محل کارآموزی اینجانب در تاریخ 25/1/ در دفتر فنى امین ابهر شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 5/4/ روزانه از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در آن محل به کارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم. لازم به ذکر است که در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با کسب اجازه از مهندس امین در محل کارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای که تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم. لازم به ذکر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت کارآموزی با کسب اجازه از مهندس امین چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر کار حضور داشتم. گزارش فعالیت‌های انجام شده در تاریخی 25/1/ در اولین روز کارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس امین سازه محلی که در آنجا باید فعالیت‌های دوره کارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز کارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط کار مشغول به آشنایی با مسئولان و کارکنان دفتر مهندس شدم. در تاریخ 26/1/ در دومین روز کارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین کارکنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانکاران پرداختم. در آن روز چند پیمانکار و یک صاحب زمین که برای ساخت آپارتمان زمین یک طبقه خود را در اختیار مهندس امین قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه کردم. در تاریخ 27/1/ در سومین روز کار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم کامل و صحیح با مهندس امین و دیگر کارکنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی کردم تا با روابط بین مهندس و کارکنان و مراجعین و صحبت با یکی از همکاران مهندس امین به پیرامون درس معماری در دانشگاه خود در ابهر و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت کردیم. در تاریخ 28/1/ در چهارمین روز کارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز که من مشغول صحبت با همکار مهندس امین در مورد دفتر مهندس که در آن مشغول کارآموزی بودم یکی از پیمانکاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس امین خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای که مهندس امین ترسیم کرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالک زمین عنوان نمود و من نیز با کسب اجازه از مهندس امین با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشکال در آن نقشه توسط مهندس امین چند نکته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم. در تاریخ 29/1/ در پنجمین روز کارآموزی خود پس از حضور در محل و با کسب اجازه از مهندس امین به بررسی چند نقشه معماری که مهندس امین ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در کوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یک از آنها خانه‌ها به نکات جدیدی در مورد طراحی یک خانه دست یافتم که شاید در هیچ کتاب و جزوه‌ای این نکات وجود نداشت و من برای اولین بار بود که یک نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود. در تاریخ 12/2/ پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس امین شروع به مطالعه آئین نامه ضوابط شهرداری ابهر در مورد مواظین و مقررات اجرائی ساخت ساختمان در ابهر و محدودیت‌ها و عوارض و جریمه‌های تعدی از مقررات اجرائی را تا حدودی مطالعه نمودم پس به صحبت‌ها و همفکری‌های مهندس امین با یکی از همکارانش را که پیرامون یک طرح در حال گفتگو بودند توجه کردم تا نکات بیشتری را فرا بگیرم. هر طرح و نقشه برای خود از اهمیت خاصی برخوردار است که طراح باید با توجه به موقعیت‌های آن منطقه که خانه در آنجا ساخته می‌شود طرح نهایی خود را ارائه نماید. در تاریخ 14/2/ پس از حضور در محل به دلیل علاقه‌مند شدن من به قوانین و ضوابط شهرداری ابهر شروع به ادامه مطالعه در مورد قوانین ساخت و ساز پرداختم زیرا چند سال قبل در هنگام کارآموزی دوره متوسطه برای کسب دیپلم در شهرداری منطقه ابهر مقداری درباره آن مطالعه و اطلاع داشتم ولی همان طور که می‌دانیم هر سال ضوابط و قوانین شهرداری ابهر تغییر می‌کند به عنوان مثال در آن سال که من کارآموزی دیپلم خود را می‌گذراندم ساختمانها اجازه ساخت تا چهار طبقه به همراه یک طبقه پیلوت را داشتند اما در آئین نامه جدید ساختمانها حق ساخت سه طبقه همراه با یک طبقه پیلوت را دارا بودند و در صورتی که ساختمانها دارای پارکینگ باشد حق ساخت چهار طبقه را داشتند به خاطر همین مطلب سعی به یادگیری بیشتر در مورد قوانین جدید کردم. مقدمه : وابستگی انسان به فضا ، ریشه های عمیقی دارد . این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان ، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . بشر بین خود و اشیاء رابطه ایجاد می کند . بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیاء وفق داده و ایجاد سازگاری می کند . چون حرکات بشر در فضا انجام می شود ، لذا فضا بیان کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن . بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است . در عهد باستان دو نوع تعریف ، مبتنی بر دو گرایش فکری برای فضا یافت می شود : تعریف افلاطون که فضا را همانند یک هستی ثابت و از بین نرفتنی می بیند که هر چه به وجود آید در داخل این فضا جای دارد . تعریف ارسطویی که فضا را به عنوان Topos یا مکان بیان می کند و آن را جزئی از فضای کلی تر می داند که محدودة آن با محدودة حجمی که آن را در خود جای داده است ، تطابق دارد . تعریف افلاطون موفقیت بیشتری از تعریف ارسطو در طول تاریخ پیدا کرد و در دورة رنسانس با تعریف نیوتن تکمیل شد و به مفهوم فضای سه بعدی و مطلق و متشکل از زمان و کالبدهایی که آن را پر می کنند درآمد . دکارت بر خصوصیات متافیزیکی فضا تاکید دارد ، ولی در عین حال با تاکید بر فیزیک خالص و مکانیکی اصل سیستم مختصات راستگوشه را برای قابل شناسایی کردن وسعت ها به کار برد . بعد از رنسانس به تدریج مفاهیم فضا از موجودیت واقعی آن جدا و بیشتر به جنبه‌های متافیزیکی آن توجه شد ، ولی در زمینه های علمی ، فضا مفهوم مکانی بیشتری را پیدا کرد . در طراحی معماران کوشش معماران همواره برای خلق فضاهای مطلوب و سودمند جهت استفاده انسان بوده ، که برای نیل به این هدف اطلاع از نحوه برخورد و رفتار او در درون این فضاها بسیار اهمیت دارد . مبلمان ، نور ، رنگ ، عملکرد ، حریم ، احساس ، نحوه استفاده و بطور کلی همة ابعاد کمی و کیفی و رفتار انسان در درون هر فضا «سناریو» ی این فضا را تعیین می کند . در این مقاله ، سعی شده است به این پرسش پاسخ داده شود که تعریف فضا چیست؟ فضا در معماری چه مفهومی دارد؟ انواع فضا کدام است ؟ و در نهایت پاسخ به پرسش نهایی : فضای معماری چه نوع فضایی باید باشد و خصوصیات آن چیست ؟ 1-فضا چیست؟ «ذرات فضا چیزی را باز می نمایاند که فضا می خواهد باشد.» لوئی کان نزدیکترین تعریف برای فضا ، به نظر می رسد چنین است که فضا را خلائی در نظر بگیریم که می تواند شی را در خود جای دهد و یا از چیزی آکنده شود . فضا در واقع چیزی نیست که تعریف دقیق داشته باشد ، اما قابل اندازه گیری است . ارسطو اولین متفکر اروپایی باستان ، فضا را قابل قیاس با ظرف می داند که جایی خالی است و برای وجود داشتن باید پیرامون آن محصور باشد ، یعنی ارسطو برای فضا نهایتی در نظر می گیرد . بر عکس این تعبیر را جیوردانو برونو (Giordano Bruno) در قرن شانزدهم ارائه می‌دهد . (با استناد به نظریه کپرنیک) . به عقیده او فضا از طریق جداره ها درک می‌شود و مجموعه ای از روابط میان اشیاء است و نیازی نیست که از همه سمت محصور باشد و یا به تعبیری همواره نهایتی داشته باشد . محیط و خصوصاً معماری در مجموعه ای از سیستم های فضایی کم و بیش پیچیده است که بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند . هر چه ساختار فضایی این ارتباطات ساده تر باشند درک آن به عنوان یک کلیت ساده تر است و به عکس ، پیچیدگی در نظم آن باعث می شود تا نگاه ما بیشتر به دنبال ساختار و ریز نقش آن باشد . بشر از همان ابتدا نیازمند فضایی است که او را در مقابل تاثیرات محیط حفظ کند . بنابراین این فضا چون نقطه شروع انسان برای شناخت محیط است دارای ارزش خاصی می باشد . 2-3-فضای عمومی و فضای خصوصی : در فضای ریاضی ، بین فضای عمومی و خصوصی تفاوت است ، در حالیکه در فضای احساسی این تمایز کاملاً مشهود است . انسان به عنوان موجودیت اجتماعی به برقراری ارتباط با همنوعان نیازمند است ،‌از سوی دیگر برای آرامش و تفکر و رفع خستگی نیز محتاج محوطة فردی است . انسان مدام بین فضای خصوصی و عمومی درگذر است . خانه به عنوان محیط خصوصی ، مرجع اصلی حرکت و نقطه بازگشت او می باشد . سکونت به معنی وقت خود را در یک محل گذراندن نیست ، بلکه به معنی خود را در خانه خویش «احساس کردن» است . به فضای خصوصی ، تنها عده خاصی اجازه ورود دارند . از طرفی برای انسانها نیز مانند حیوانات حد و مرزهای نامرئی وجود دارد که به تنظیم قواعد همزیستی کمک می کند . ادوارد هال(Hall) هاله های فیزیکی پیرامون هر فرد را چهار دسته کرده است : هاله کاملاً خصوصی - هالة شخصی - هاله اجتماعی و هالة عمومی 2-4-فضا مابین : فضا را می توان سیستمی از روابط میان اشیاء در نظر گرفت .فضای مابین تنها یک فضای تهی نیست بلکه برای شناخت اشیاء ضروری است . مثلاً اگر دو ساختمان کاملاً نزدیک هم باشند ممکن است یکی جزء دیگری در نظر گرفته شود و اگر فاصلة بین این دو زیاد باشد‌، دیگر رابطه ای بین آنها وجود ندارد . بنابراین این فضای مابین است که وسیلة ایجاد ارتباط میان ساختمانها است . نوع فضای مابین تابع سه عامل است : اندازه ، تناسب و فرم هر کدام از اجزاء . عوامل اجتماعی ، روانی نیز تاثیر مهمی دارد . مثلاً یک مکان خاص ممکن است برای یکی کنج برای دیگری احساس تنگی و فشار را ایجاد کند .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا دهقان

شماره تماس : 09120592515 - 02634305707

ایمیل :iranshahrsaz@yahoo.com

سایت :urbanshop.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 35

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 57 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها در 80 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها
گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها - گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها در 80 صفحه ورد قابل ویرایش



گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها در 80 صفحه ورد قابل ویرایش
Systemتعاریفی از سیستم 1)سیستم عبارت است از اجزای به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر که در جهت یک یا چند هدف معین گام بر می دارند. 2)سیستم عبارت است از مجموعه ای از وظایف به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر که با انجام هر کدام از این وظایف بخشی از هدف سازمان تامین خواهد شدو با انجام کلیه وظایف در سازمان کل هدف سازمان تامین می گردد. 3)سیستم عبارت است از مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته و مرتبط با روابط متقابل و وابستگی متقابل که در جهت یک یا چند هدف معین گام بر می دارند. 4)سیستم عبارت است از مجموعه ای از سیستم های فرعی که هر کدام از این سیستم های فرعی دارای فعالیت هایی هستبد که هر کدام از این فعالیت ها دارای گردش کاری هستند که هر کدام از این گردش های کار از طریق شیوه ها و متد های متعددی انجام می شود.به عبارتی با جمع تعدادی از شیوه به روش و با جمع روشها به به یک سیستم می رسیم. 5 روش عبارت است از یک سری عملیات و مراحلی که برای اجرای تمام یا قسمتی از یک سیستم انجام می شود. شیوه عبارت است از تشریح جزیات و مراحل انجام دادن یک کار 9فیفنر ولین : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها عبارت است ازبررسی معایب و پیدا کردن راه حل مشکلات سازمان. تشخیص معایب سازمان و ارایه راه حل برای آن. 10 آلن دیویس: تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها عبارت است از یک وظیفه و کار ستادی و تخصصی که هدف آن مطالعه بررسى و بهبود بخشیدن به کلیه سیستم ها و روشهاى موجود در سازمان است. ماهیت وظایف و هدفهای تجزیه و تحلیل را مشخص مى کند. 11 نورمن بریش: تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها عبارت است از مطالعه و بررسی به منظور بهبود بخشیدن به سیستم هاى خدماتى و کنترل کننده و هما هنگ کننده عملیات سازمان. تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها خط مشى آینده سازمان را مشخص مى کند. 12 چارلز هیکس: تجزیه و تحلیل سیستم ها عبارت است ازمطالعه جامع و کامل سیستم ها و روشهاىسازمان به منظور بهبود بخشیدن و ساده کردن امور دفترى. کشف مسایل و مشکلات اداری در جهت بهبود وضع کل سازمان. 13 تعریف کلى تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها: تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها عبارت است از تکنیکى که مدیران را از وجود مسایل و مشکلات موجود در سازمان آگاه می سازد و با بررسى ها ى منظم راه حل هاى مناسب براى رفع هر یک از آنها ارایه مى دهد.این بررسى ها باید مبتنى بر اصول روش تحقیق علمی باشد تا بتوان با حل مشکلات کارایى و سود سازمان را افزایش و بقای سازمان را تضمین نمود. 14 وظایف واحد های تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها 1)طرح ریزى سازمان و تجزیه و تحلیل 2)استقرار و تجزیه و تحلیل سیستم ها 3)ارزیابى مدیریت 4)تهیه دستورالعمل های کتبى و مدون 5)تهیه و کنترل فرم ها 6)سیستم بایگانی اسناد و مدارک و پرونده ها 7)ارزیابى نیروى انسانى و تقسیم کار 8)اندازه گیرى کار 9)انتخاب وسایل اداری و دفترى 10)تجزیه و تحلیل جا و مکان 11)استقرار و پیاده کردن سیستم هاى جدید 12)توسعه و تحقیق 16 فرایند تجزیه و تحلیل سیستم ها کاملا منطبق با روش علمى است: مراحل روش علمی تحقیق فرایند تجزیه وتحلیل سیستم ها 1)طرح مسئله 1 )تشخیص و بیان مشکل و تعیین حدود آن 2)تهییه و تنظیم فرضیه 2)تهییه و تنظیم طرح مقدماتی تجزیه و تحلیل 3)جمع آورى اطلاعات 3)جمع آورى و ثبت اطلاعات و حقایق 4)طبقه بندى اطلاعات 4)تجزیه و تحلیل اطلاعات و حقایق 5)مطالعه اطلاعات بدست آمده و تشخیص رابطه علت و معلولی 5)تهیه و تنظیم آزمایش وارزیابى راه حلهاى جدید 6)تعیین اعتبار و نقد فرضیه 6)تهییه و تنظیم گزارش نهایى و ارایه پیشنهاد ها جهت تصویب مدیریت 7)نتیجه گیرى و تهیه گزارش 7)اجرا و استقرار طرح پیشنهادى 8)نظارت بر اجرای طرح و ارزیابی نتیجه 17 مرحله یک:تشخیص و بیا ن مشکل و تعیین حدود آن 1)تشخیص مشکل 1.ممکن است تجزیه و تحلیل کننده شخصا به وجود یک مشکل در سازمان پى ببرد. 2.گاهى مشکل سازمان بوسیله مدیریت دستگاه عنوان می شود و از تجزیه و تحلیل گر خواسته مى شود به مشکل رسید گى کند 3.گاهى در حین بررسى به منظور ساده کردن کار در سازمان تجزیه و تحلیل کننده متوجه مشکل مهمتر و اساسى تر مى شود. 2)بیان مشکل ...آثار و علایم مشکلات علل مشکلات 1.اضافه کاری بیش از حد 1.کافى نبودن تسهیلات 2.افزایش استعفا و تمارض پرسنل 2.مناسب نبودن محل کار 3.گم شدن پرونده ها 3.نداشتن مدیریت متخصص 4.افزایش مداوم بودجه و هزینه 4.کافی نبودن تعداد پرسنل 5.فقدان صحیح مدیریت 3)تعیین حدود مشکل هر چه دامنه مشکل محدود تر باشد مطالعه در باره آن آسان تر و حل مشکل مطلوب تر است مرحله 2.تهییه و تنظیم طرح مقدماتی تجزیه و تحلیل 1)عنوان طرح یا نام مشکل : بررسى وضع حقوق و Xمزایای کارمندان اداره 2)هدفها ى تجزیه و تحلیل : تجزیه و تحلیل میزان راندمان و کارایى کارگران و کارمندان قسمت تحویل کار در xسازمان 3)روش کار یا راههای بین هدف 4)نتایج حاصل از طرح یا آنچه ازاجراى تجزیه و تحلیل مى توان انتظار داشت : بهبود یک روش ممکن است سبب کاهش ساعات کار یک کارمند یا کارگر شود 20 5)مسولان اجراى طرح یا متصدیان تجزیه و تحلیل 6)برنامه زمانى یا مدت زمان لازم براى اجراى طرح زمان لازم براى جمع آورى و ثبت اطلاعات زمان لازم براى تجزیه و تحلیل اطلاعات زمان لازم براى تهیه گزارش زمان لازم براى رفع مشکلات زمان لازم براى اجرا 21 7)هزینه اجراى طرح هزینه تکثیر اوراق هزینه تهیه کتب هزینه پرسنل هزینه وسایل و تجهیزات 22 8)تصویب طرح طرح مقدماتى باید توسط رییس قسمتی که تجزیه و تحلیل برای آن انجام مى شود،مسئول و تهیه کننده طرح امضا شود و براى تصویب نهایى به مدیریت سازمان ارائه شود. 23 مرحله سوم . جمع آورى و ثبت اطلاعات 1)جمع آورى اطلاعات نمودار و راهنماى سازمان مشاهده و مطالعه طریقه انجام کار مصاحبه با مدیران و کارکنان سازمان پرونده ها،اسناد،مدارک و فرمها 2)ثبت اطلاعات 24 مرحله 4 .تجزیه و تحلیل اطلاعات در تجزیه و تحلیل اطلاعات باید به سوالاتی با موضوعات زیر پاسخ گوید: 1.ضرورى بودن سیستم یا روش 2. نحوه اجرا و انجام سیستم یا روش 3.امکان صرفه جویى در زمان،نیروى انسانى و هزینه اجراى سیستم یا روش 4.مجرى یا مجریان سیستم یا روش 5.ابزار و وسیله انجام کار 25 مرحله 5.تهیه و تنظیم آزمایش و ارزیابى راه حل هاى جدید 1)تهیه راه حل جدید(پیشنهادى) 2)آزمایش عملى بودن راه حلهای پیشنهادى ساده بودن مناسب بودن امکان پذیر بودن قابل قبول بودن انــواع روشهــا : روشهای عمومی : روشهایی هستند که در ارتباط با فعالیتهای اداری و پشتیبانی و ستادی دستــگاه بوده و در عمـوم دستگاه های دولتی مورد عمل و رایج می باشد مثل روش کارگزینی ، حسابداری روشهای اختصاصی : روشهایی هستند که اختصاصاً در یک دستگاه و صرفاً در ارتباط با وظایف اصلی و تخصصی همان دستگاه مورد اجراء می باشد . مانند روش پذیرش مریض در بیمارستــان ، روش صدور شناسنامه در ثبت احوال، روش ثبت نام دانشجو در دانشگاه . روشهای مشترک : روشهایی هستند که برای انجام آن ، وزارتخانه -ها و سازمان های مختلف هر یک عهده دار اجرای مراحلـی از روش مورد نظر می باشنـد . مانند روش صدور موافقت اصولی برای ایجاد صنایع . ویژگی های تحلیل گر عبارتند از : 1- هر یک از مراحل تجزیــه و تحلیل دشواریهای خاص خود را دارد . اگــر تحلیل گر علاقه کافی به کار خو داشته باشد و بر نقش مثبت کاری که انجام می دهد ، معتقد باشد ، با صبر و ابتکار خواهد توانست بر مشکلات فائق آید . 2- تحلیل گر باید دارای ذهنی پرسشگر باشد . درباره وضع موجود و آنچه که هست ، شک کند و در مسیر آنچــه که باید باشد ، پیش برود و بدنبال کشف واقعیتها باشد و در راه حصـول به بهترین ها از خود ، خلاقیت و نوآوری نشان دهد . 3- تحلیل گرموظف است اجــزای سیستم را مرتبط با یکدیگــر ببیند و آنها را بصورت هماهنگ و متحــد درآورد (یعنــی به صورت یک کل متشــکل و هماهنگ ) و نه این که فقط به یک جزء بپردازد و سایر ارتباطها را از نظر دور بدارد . 4- تحلیل گر باید متوجه نقش مهم کارکنان سازمان باشد و با مسائل انسانی و ریزه کاریهای رفتار کارکنان در سازمان آشنا باشد . تغییرات مطلوب زمانـی حاصل می شود که افراد سازمان آنها را بپذیرند و به مرحله اجرا درآورند . 5- تحلیل گر بایستی با بررسی کافی و برخورد سیستمی ، علتها را از معلولها تشخیص دهد و برای رفع مشکل ، نسبت به شناخت علل اصلی بوجود آورنده مشکل ، اقدام کند و به منظور برطرف کردن علل واقعی راه حل های منطقی و عقلائی ، ارائه دهد . 6- تحلیل گر بایستی واقعیات را درنظر گرفته و بی طرفـی خود را حفظ و از دخالت دادن نظرات شخصی در کار تجزیه و تحلیل اجتناب ورزد . 7- تحلیل گر باید به ابعاد اخلاقی و جنبه های ارزشی نیز توجه داشته باشد. 8- تحلیل گر باید صبور باشد ، برای پاسخگویی به پرسشها و حل مشکلات ، صبر و شکیبائی ضرورت دارد . جمـع آوری و ثبت اطـلاعات و حقایـق بررسی یک سیستم به منظـور پیدا کردن معایب و مشکلات موجود ، یا مطالعه یک روش برای ارائه راه حل بهتر ، مستلزم آشنائی کامل با سیستم یا روش مـورد نظر می باشد و این امـر تنها از طریق جمـع آوری اطلاعات و پی بردن به حقایق امکانپذیر خواهد بود . در مرحلـه جمع آوری اطلاعات ، علت باید مورد توجه قرار گیرد ، نه معلول . مناسبترین روشی که می توان اطلاعاتی صحیح در مورد نحوه انجام یک کار یا معایب موجود در آن بدست آورد این است که از کارمندی که آن کار را انجام می دهد ، سوال شود که آیا می تواند وظیفه خـود را به روشی بهتر انجام دهد ، یا اینکه به نظر او چه معایبی در آن کار وجود دارد . نمــودار جریــان کــار تکنیک یا فن دوم از روش های مورد استفاده برای سـاده کردن و بهبود روشها در یک سازمان « بررسی جریان کار » است که با دو هدف عمده و کلی : 1- آشنائی با بررسی و نحوه تجزیه و تحلیل جریان کار 2- آگاهی از کاربرد نمودارهای عمودی و افقی جریان کار بحث را دنبال می کنیم با یک بررسی مداوم و منظم می توان کارهای غیرضروری را حذف یا روش انجام امور را ساده کرد . بدین ترتیب بهره و کارآئی سازمـان افزایش می یابد ، نظــر مساعد مراجعــه کنندگان نسبت به سازمان جلب می شود و کارکنان دلگرمی بیشتری پیدا می کنند . کار در یک سازمـان شباهت زیادی به یک جــاده دارد سازمانی را در نظر بگیرید که در بخشهای گوناگون آن گــره ها و تنگناهایی وجـود دارد که مانع انجــام کار با سرعت مناسب می شود . در برخــی از قسمتهای جاده چون وسعت دید کافــی موجود است و سایر شرایط نیـز مناسب است رفت و آمــد به آسانی صورت می گیــرد در برخــی از بخشهای سازمانــی نیز کار به سرعت انجام می شـود و میزان کارآئی در حد معقول و مناسبی است اما قسمتهایی هم وجــود دارند که مانند یک گره در جاده در کار سازمان اخلال ایجــاد می کنند و در جریــان کار وقفه بوجـود می آورند . متاسفانه با اینگونــه مشکلات هم در سطح کلان و هم خرد مواجه هستیم و جریان کارها در اغلب سازمانهای ما با مراحل زائد ، تکـراری ، بی هدف و بی منطــق در آمیخته است . با بررسی علمــی جریان کارها می توان به این اختلالات و نارسائیها پی بـرد و راه های بهتر انجام کارها را یافت و برای بهسازی روشهای کار اقـدام کرد . یکی از روشهایی که ما را در این راه کمک می کند بررسی گردش یا جریـان کار است که در فرمی بنام « نمودار جریان کار» منعکس می شود .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا دهقان

شماره تماس : 09120592515 - 02634305707

ایمیل :iranshahrsaz@yahoo.com

سایت :urbanshop.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 80

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 49 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم ها(قوطی سازی) در 19 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم ها قوطی سازی
گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم ها قوطی سازی - گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم ها(قوطی سازی) در 19 صفحه ورد قابل ویرایش



گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم ها(قوطی سازی) در 19 صفحه ورد قابل ویرایش

تجزیه و تحلیل سیستمها ( قوطی سازی ) هدف اصلی ما در این قسمت دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله قوی و پویا در شرکت قوطی سازی شفا می باشد به منظور اجرا و دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله کارآمد، باید مواردی را در نظر گرفت و از کارهای بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود و راه کارهایی بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود به این منظور راه کارهایی در این قسمت ارائه می شوند که کمک و بهره گیری از آنها می توان به یک نظام حل مسئله قابل قبولی در شرکت قوطی سازی شفا دسترسی پیدا کرد. در واقع اساسی ترین و نخستین قدم در این راه تشکیل کمیته نظام حل مسئله می باشد که تمامی اهداف ما در جهت دستیابی و اجرای این نظام در همین کمیته خلاصه می شود. این کمیته دارای وظایف متعددی در جهت طراحی و اجرای نظام حل مسئله به عهده دارد. اعضای این تیم کاری باید از افراد کلیدی هر قسمت کار باشند تا مشکلات را بخوبی بشناسند. این کارخانه دارای 2 سالن تولید قوطی سر و کف قوطی می باشد که در سالن اول وظیفه تولید سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی را بر عهده دارد و سالن دوم وظیفه تولید سر و کف قوطی یک کیلوگرمی را بر عهده دارد. 2 سالن تولید قوطی را بر عهده دارند از تولید سیلندر تا بسته بندی قوطی، که در سالن اول تولید قوطی نیم کیلوگرمی و در سالن دوم تولید قوطی یک کیلوگرمی از تولید سیلندر تا بسته بندی را بر عهده دارد. یک سالن نیز انبار مواد خام اولیه می باشد و یک سالن نیز انبار ضایعات می باشد. برای تشکیل تیم کاری می توان از جدول ذیل استفاده نمود. گام اول شناسایی و انتخاب مسئله و تعیین هدف حل مسئله ابتدا باید در نظر بیاوریم که چه کاری انجام می دهیم؛ ابتدا ورق خام وارد کارخانه می شود با قیچی برش داده می شود در سالنهای دیگر قوطی تولید و بسته بندی می شود و به انبار می رود. حال باید ببینیم ترتیب و توالی کارهایی که انجام می دهیم چگونه است و فرآیندهای مختلف مراحل را بررسی کنیم. ابتدا مواد خام اولیه وارد کارخانه می شود که وارد سالن 1 می شود، این مواد خام شامل ورقهای سروکف قوطی ورقهای سیلندر قوطی، مایع لاستیک (مایع آبندی)، لاک(برای روکش ورق داخلی سیلندر و سروکف قوطی) ، پالت(برای بسته بندی)، سلفون برای بسته بندی و مواد آزمایشگاهی می باشد. سپس ورقهای خام قیچی نشده وارد سالن 2و 3 می شود. در آنجا ورقها قیچی شده تا توسط دستگاهها پرس سرو کف قوطی نیم کیلوگرمی تولید شود. پس از تولید سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی و یک کیلوگرمی، سر و کف وارد دستگاه مایع زن می شود تا مایع، لاستیک (آب بندی) به دور سر و کف ریخته شود. سپس این سر و کفها وارد دستگاه خشک کن می شوند تا مایع لاستیک و خشک شود، پس از عبور سر و کف از دستگاه خشک کن، این سر و کفها در داخل سبد جاگذاری می شوند و به سالن شماره 4 و 5 می روند در سالن 4و 5 ابتدا سیلندر قوطی توسط دستگاه can MAN و soudronic تولید می شود و وارد دستگاه پودر زنی می شود و سپس وارد کوره می شود سپس وارد دستگاه فلنچر شده و لبه های سیلندر فلنج می شود و پس از آن وارد دستگاه سیمر ده و کف قوطی پرس می شود و پس از آن وارد دستگاه پلیت هایزر می شود تا قوطی ها بسته بندی شوند. پس از بسته بندی قوطی ها وارد انبار می شوند و از کارخانه به مقصد انتقال داده می شوند. گام دوم تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف مربوط به مسئله مواد اولیه برای سالن تولید سر و کف قوطی ورق برای قیچی است که به اندازه های مورد نیاز برش داده می شود سپس به دستگاه های پرس انتقال داده می شود. این ورقهای برش داده شده برای تولید سر و کف قوطی استفاده می شود که برش این ورقها برای تولید سر و کف قوطی استفاده می شود که برش این ورقها برای تولید سر و کف قوطی سایزهای متفاوت دارند. در دستگاه های پرس این ورقها پرس شده و سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی و یک کیلوگرمی را تولید می نمایند. که بنابراین قیچی ها باید برای سایز مورد نظر برای برش ورق رله شوند که وقت بسیار زیادی در حدود دو روز را می برد علاوه بر آن ورق مورد نیاز برای برش توسط قیچی باید از انبار مواد خام فرستاده شود این ورق ها نیز باید از کارخانه تولید ورق تهیه شود. این ورقها به دلیل تولید نشدن در داخل کشور از خارج کشور وارد می شود، از کشورهای هندوستان، چین و کره و سوئیس، که ورق کره ای و سوئیسی دارای کیفیت بسیار عالی می باشند. ضمنا این ورقها باید سفارش داده شوند. تا به آن سایز مورد نظر تولید و ارسال شوند. سفارش ورق طبق هیچ اصولی نیاز و بازار آن را تعیین می کند، باید به واسطه ها سفارش داده شود و ورق تهیه کرد. در سالن تولید سر و کف قوطی برای آب بندی به سر و کف قوطی مایع لاستیک زده می شود. این مایع لاستیک از انبار ارسال می شود، دستگاههای مایع زن فرسوده می باشند و فشار مایع لازم کم و زیاد می شود و ضایعات زیادی تولید می شود و سر و کف قوطی ها در حین عبور از دستگاه لبه هایشان تغییر حالت می دهند که باعث تولید ضایعات توسط دستگاه سیمر می شود زیرا دستگاه سیمر باید سر و کف قوطی را پرس کند. در سالن تولید قوطی ورقهای ارسالی از انبار برای سایز مورد نظر برای تولید قوطی نیم کیلوگرمی و یک کیلوگرمی برش داده می شود که مشکلات مورد به ارسال ورق از انبار و رله کرده قیچی ها برای برش سایز مورد نظر می باشد ضمنا اگر این قیچی ها کند باشند، ورقهای برش داده شده دارای پلیسه می باشند که در دستگاه های تولید سیلندر قوطی can man وsoudronic باعث قفل دستگاه و تولید ضایعات می شود دستگاه پودر زنی بر روی جوش سیلندر نیز باید دارای فشار یکنواخت باشد که در غیر این صورت تولید ضایعات می کند. کوره که بعد از قسمت پودر زنی قرار دارد باید دارای دمایی یکنواخت باشد تا پودر لعابی شده و پخته شود که نوسان دما باعث پخته نشدن پودر می شود که تولید ضایعات می کند. بعد از کوره قوطی ها بر روی ریل حرکت می کنند تا به دستگاه فلنچر می شوند تا لبه هایشان فلنچ شود. ریلها رگلاژ نیستند و قوطی ها از روی ریل می افتد و از خط تولید خارج می شوند. ضمنا با گیر کردن یک قوطی در ریل کل قوطی ها از حرکت باز می ایستند و حرکت نمی کنند که باعث توقف همه دستگاه می شوند تا ریل بازگشایی شده و تولید آغاز شود در دستگاه فلنچر سیلندر قوطی فلنچ می شود. دستگاه های فلنچر به دلیل فرسودگی و سرویس نشدن و روغن کاری نشدن قوطی در دستگاه گیر می کند و تولید ضایعات می کنند. بعد از دستگاه فلنچر قوطی ها بر روی ریل حرکت می کنند تا به دستگاه سیمر برسند که سر و کف قوطی توسط دستگاه سیمر پرس می شود. باز هم همین مشکل گیر کردن قوطی ها بر روی ریل و یا افتادن قوطی وجود دارد در دستگاه سیمر سر و کفهای قوطی چیده می شود و بطور اتوماتیک کفی قوطی پرس می شود اگرسر و کف لبه هایشان تغییر حالت داده باشند در دستگاه گیر می کنند و باعث تولید ضایعات می شوند بعد از دستگاه سیمر قوطی ها بر روی ریل حرکت می کنند تا به دستگاه پلیت هایزر برسند که باز هم همان مشکل ریلها وجود دارد و قوطی روی ریل گیر می کنند و باعث توقف تولید می شوند و یا می افتند. در دستگاه پلیت هایزر که بسته بندی قوطی را بر عهده دارد کار به کندی صورت می گیرد بعد از بسته بندی، قوطی ها باید به انبار منتقل شوند و از روی دستگاه پلیت هایزر برداشته شوند که به کندی صورت می گیرد و همچنین وقت زیادی را می برد که باعث تراکم قوطی ها در خط تولید می شود که دستگاه ها متوقف می شوند و تولید بطور موقت قطعه می شود. در حین تولید قوطی از شروع تولید سیلندر توسط دستگاه can man و souronic تا بسته بندی تعداد خیلی زیادی قوطی ضایعاتی تولید می شود که بسیار زیاد است و ضرر هنگفتی است ما می توانیم این ضایعات تولید شده توسط دستگاه ها را توسط نمودار میله ای از زیاد به کم با علت هایشان تهیه کنیم که این نمودارها و جدولها کمک زیادی به ما برای حل مسئله می کنند. گام پنجم به اجرا در آوردن بهترین راه حل بهترین راه حل ارزش چندانی ندارد وقتیکه بدرستی به اجرا گذاشته نشود بنابراین باید راه حل انتخاب شده را به اجزایی که براحتی بتوان نظارت کرد تقسیم می کنیم و همه را درگیر اجرای کارها و فعالیت های مربوط به مسئله می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که سیستم تبادل اطلاعات مبانی وجود دارد و همگان در جریان چگونگی قرار می گیرند و اطمینان حاصل کنیم که هرکس می داند که باید چه کاری را انجام دهد و با مدیریت در ارتباط نزدیک باشد. برای کمبود ورق می توان طبق زمان بندی سفارش داد و ورق مورد نیاز را بنا به مصرف تهیه کرد. این زمان بندی باعث می شود که دچار کمبود ورق ناگهانی نشویم. stop دستگاه های پرس بخاطر کمبود ورق برای سایز مورد نظر را می توان با تنظیم هر قیچی برای سایز مورد نظر برطرف کرد. بنابراین هر قیچی برای پرس مورد نظر ورق را قیچی می کند و آن پرس دچار کمبود ورق برای سایز مورد نظر نخواهد شد. stop دستگاه های خشک کن و مایع زن را می توان با سرویس بموقع و آموزش اپراتورها بر طرف کرد سرویس بموقع دستگاه ها باعث برطرف شدن ایرادات مهم بعدی نیز خواهد شد. به اجرا در آوردن بهترین راه حلها در این کارخانه با توجه به مسائل تعریف شده می توان از جدول موجود که پیوست می باشد که بطور خلاصه به مسئله و راه حل موجود اشاره شده است مراجعه کرد.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا دهقان

شماره تماس : 09120592515 - 02634305707

ایمیل :iranshahrsaz@yahoo.com

سایت :urbanshop.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 19

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 17 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم شرکت در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم شرکت
گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم شرکت - گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم شرکت در 65 صفحه ورد قابل ویرایش



گزارش کاراموزی تجزیه و تحلیل سیستم شرکت در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

شناخت وتحلیل ساختار سازمانی وضع موجود همانطور که ملاحظه میشود کل شرکت به دو بخش تولیدی و غیر تولیدی تقسیم شده است که هر دو بخش مستقیماتحت نظر مدیریت عامل می‌باشند بخش تولیدی از قسمتهایی نظیر تاسیسات ، تعمیرات و نگهداری ، کنترل کیفیت و بخش غیر تولیدی از قسمتهای تدارکات، امور مالی، وامور بازرگانی واداری تشکیل شده است . در طراحی مجدد ساختار سازمانی با توجه به الزامات موجود مجموعه بخش تولیدی خود باید به سه قسمت عمده تفکیک شود . که این سه بخش عبارتند از : بخش تولید اکسل پیکان بخش تولید اکسل پژو بخش تولید کرانویل – پینیون چارت جدید به این دلیل بوجود آمده است که هر یک از این محصولات با توجه به خصوصیات فیزیکی و تکنولوژی ساخت از یکدیگر متفاوت بودند و نیاز مندیهای خاص خود را دارد که با توجه به این موضوع مدیریت واحد آنها اشکالاتی را در عمل بوجود می‌آورد که لزوم تغییر در ساختار سازمانی را ایجاب می‌کرد . شناخت وتحلیل منظور ، خط مشی واهداف کیفی وضع موجود شناخت و تحلیل منظور، خط مشی و اهداف کیفی وضع موجود در زمینة شناخت و تحلیل خط مشی و اهداف کیفی و منظور های سازمانی در شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو می توان به برخی نکات اشاره نمود . 1 ـ رسالت و اهداف سازمان با توجه به وضع موجود شرکت کاملاً‌ مناسب به نظر می رسد تنها نکته ای که دراین بند از خط مشی کیفی سازمان مورد توجه واقع نشده گسترش فعالیتهای شرکت در زمینة توسعة محصولات جدید و گسترش فعالیتهای شرکت غیر از زمینة تولید اکسل خودروهای بنزینی می باشد که با توجه به توان بالقوة شرکت برای حصول این امر رسیدن به آن دور از دسترس نیست یعنی شرکت می تواند محصولای غیر از اکسل نیز تولید نماید و روانه بازار کند و سازمان را هر چه بیشتر و بهتر توسعه دهد . 2 ـ در زمینة دیدگاه شرکت که در بند دوم خط مشی و اهداف ذکر شده است طرح سعی کرده است که بر اساس مدل TQM دکتر اوکلند با تاکید بر تعهد مدیران شرکت ، عزم و ارادة مدیران شرکت را در بسط و توسعة فرهنگ کیفیت که در آن جابه نام فرهنگ بهبود مستمر و پیش گیری از عیوب یاد شده بیان کند و آنرا در کلیة سطوح و فرآیندهای سازمان بسط داده است . 3 ـ در زمینة بحث از روش شرکت ناظم خط مشی سازمان با تاکید بر آموزش کارکنان در جهت تقویت روحیة تعهد گرایی و جلب مشارکت آنان در حقیقت بر این جملة معروف دکتر (( ایشی کاوا )) تاکید کرده که : کیفیت با آموزش شروع می شود و با آموزش ختم می شود و این امر را مبنای انجام صحیح امور دانسته در تمام سطوح سازمانی دانسته است که این امر بدون وجود فضای مناسب و روابط کاری صمیمانه در بین سطوح مختلف سازمان امکان پذیر نیست و این امر هم بایستی با آموزش کارکنان تامین شود که این نشانگر یک چرخة مناسب در جهت انجام صحیح امور در تمامی سطوح می باشد . 4 ـ سازمان الگی خود را در نظام مدیریت کیفیت بر اساس الزامات و بایدهای دو استاندارد ISO /TS 16949 , ISO 9001-200 بنا نهاده است و تمامی کارکنان خود را با احترام متعهد به اجرای الزامات مندرج در این استانداردهای سیستم کیفیت که در نظام کیفیت شرکت آمده کرده است . شناخت وتحلیل وضع موجود از مسئولیت مدیریت گزارش شناخت وتحلیل وضع موجود از مسئولیت مدیریت در شرکت محورسازان ایران خودرو "نماینده مدیریت" تمام اختیارات را در غالب سیستم مدیریت کیفیت در اختیاردارد. باوجود این مدیریت در نهایت تنها مسئول در مقابل وجود محصول نامرغوب می باشد . مدیریت در این سازمان باتوجه به وظایفی که برای آن در نظر گرفته شده است می بایست در جهت برقراری سیستم مدیریت کیفیت خط مشی واهداف کیفیت را برای سازمان تعیین نماید .به این منظور مدیریت بر اساس رسیدن به اهداف معین شده بایستی خط مشی را تعیین کند . مدیریت باید میزان رضایتمندی مشتری (در اینجا منظور ایران خودرو ) و مصرف کنندگان را اندازه گیری و بررسی نماید و بر این اساس "بهبود مستمر " را در دستور کار خود قرار دهد . مسئولیت واختیار دیگر مدیران در ردة میانی سازمان وشرح وظایف کلیة پرسنل لازم است که توسط مدیریت مشخص شده باشد. با توجه به آنکه مدیریت نهایتاً تنها مسئول در مقابل وجود محصول نامرغوب دراین شرکت است لذا مدیریت خود را نماینده مشتری در سازمان می داند . از دیگروظایفی که بر عهده مدیریت می باشد تأمین منابع مورد نیاز شرکت است , که باید آنها را در اختیار نمایندگان مختلف خود در بخشهای مختلف سازمان , برای دستیابی به حداکثر رضایتمندی کلیة طرفهای ذینفع در شرکت , قرار دهد. مدیریت همچنین موظف است بازنگری مدیریت را در دستور کار خود قرار دهد, به این منظور نماینده مدیریت باید هر شش ماه تمامی مسائل وموارد مثبت ومنفی در رابطه با استقرار سیستم کیفیت ونگهداری سیستم را به مدیر عامل گزارش دهد این موارد اکثراًشامل: میزان برگشتی , میزان ضایعات , و میزان مغایرت ها با استاندارد و ... هدف از انجام بازنگری های مدیریت شش ماهه حصول اطمینان از رسیدن به اهداف سازمان است . ازدیگر مسئولیتهای مدیریت تعیین طرح تجارت است, هرچند دراین شرکت مدیریت درتعیین طرح تجارت تنها در مقابل شرکت ایران خودرو مسئولیت دارد . دیگر مسئولیت مدیریت ایجاد انگیزش وتفویض اختیار ورضایتمندی در کارکنان است. در پایان لازم به توضیح است که نمایندگی مدیریت در شرکت محور سازان ایران خودرو بر عهده واحد تضمین کیفیت و در واقع مدیر آن واحد می باشد. شناخت وتحلیل وضع موجود ازمدیریت منابع وتحقق محصول گزارش شناخت و تحلیل وضع موجود از مدیریت منابع و تحقق محصول در شرکت محورسازان ایران خودرو مدیریت منابع و تحقق محصول ذکر شده در استاندارد ISO 9001 با توجه به وضع خاص شرکت به آن مفهوم خواسته شده در استاندارد اجرا نمی شوند . در حقیقت این بخشها بر اساس بند APQP که در ISO/ TS 16949-99 آمده است در شرکت عمل می شود که Document های آن در بخش مهندسی قرار دارد و از اختیار واحد تضمین کیفیت خارج می باشد . آنچه که در نظامنامة کیفیت سازمان در مورد مدیریت منابع آمده به شرح زیر است : نیازمندیهای مربوط به منابع در سازمان مشخص گردیده و با توجه به آنها منابع لازم نظیر استفاده از نیروی متخصص و آموزش دیده و در مدیریتهای اجرایی و امور اپراتوری و همچنین ممیزیهای داخلی و مشاغلی که عملکرد آنها منجر به تائید فعالیتهایی می گردد در چارچوب (( سیستم کیفیت پیش بینی شده ))‌ APQPهستند . شناخت وتحلیل وضع موجود از اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و بهبود گزارش شناخت و تحلیل وضع موجود از اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و بهبود : در جهت اجرای این بند ، در سیستم مدیریت کیفیت شرکت محور سازان ایران خودرو فرآیند اندازه گیری ، تجزیه و تحلیلی و بهبود فرآیندهای سازمان در پنج گام به شرح زیر انجام می شود . 1- شناسایی کامل فرآیندها : در این زمینه واحد تضمین کیفیت فرآیندهای جاری در سازمان را شناسایی می کند وبر اساس اهمیت آنها فرآیند ها را در سه دستة : الف )‌ فرآیندهای اصلی با نشان A ب ) فرآیندهای مدیریتی با نشان M ج ) فرآیندهای پشتیبانی با نشان P دسته بندی می نماید و آنها را مشخص می کند . 2 ـ ماتریس ارتباطات : واحد تضمین کیفیت ماتریسی را تحت عنوان ماتریس ارتباطات طراحی می کند که بر اساس واحدهای مندرج در ساختار سازمانی و فرآیندهای دسته بندی شده ساخته می شود .در این ماتریس فرآیندها در ستون اول سمت راست وارد می گردند واحدهای سازمانی در بالاترین سطر ماتریس به نام یا علامت اختصاری نوشته می شوند به این ترتیب نقش هر واحد درانجام هر فرآیند درسطرها و ستونهای دیگر ماتریس باشد نشانة A و M و P مشخص می گردد به بیان دیگر در انجام هر فرآیند درجه اهمیت هر کدام از واحدهای دخیل در انجام آن فرآیند مشخص می شود . نمای کلی این ماتریس به پیوست ارائه گردیده . 3 ـ برای هر فرآیند پارامتری تعیین می شود که نشانگر میزان موفقیت و انجام درست آن فرآیند می باشد و معمولاً‌ مقداری بر حسب درصد واحد آن می باشد . 4 ـ اندازه گیری پارامترها : برای سنجش و تحلیل وضعیت فرآیندها بایستی پارامترهای تعیین شده برای آنها اندازه گیری می شود این اندازه گیری بر اساس جدول برنامة بهبود که تهیة آن در روش اجرایی زیر آمده است تهیه می شود . 1 ـ روش اجرایی سنجش و عملکرد و فرآیند بر اساس نمودار PDCA دمینگ 2ـ روش اجرایی بهبود مستمر نمای کلی این جدول طرز تهیة آنرا به طور واضح نشان می دهد که این نمای کلی به پیوست این بخش آمده است . در فرم برنامه بهبود که نمونه آن در صفحه بالا آورده شده است ابتدا نام واحدی را که مورد سنجش واقع می‌شود وارد می‌گردد . در بند بعدی هدف این سنجش و ملاحظات مربوط به آن که از فرایندهای اندازه‌گیری و تجزیه تحلیل حاصل شده وارد می‌گردد . سپس در بند شرح هدف با پرداختن به جزییات هدف اصلی آنها را به طور کامل شرح می‌دهیم و در ستونهای مقابل مورد ارزیابی قرار می دهیم . در این ستونها ابتدا وضعیت فعلی را براساس شاخص کنترلی ( پارامتر ) که در ستون بعدی آمده وارد می‌کنیم . در ستوا بعدی جهت بهبود را با بهره گیری از پیکانهایی که جهتآنها رو به بالا یا پایین است مشخص می‌شود . در شرکت محورسازان ایران خودرو در وضعیت ثابت یا بدون تغییر جهت بهبود را رو به پایین در نظر می‌گیریم . سپس در بند مربوط به « شرح اقدام » شرح اقدامات اصلاحی که باید انجام شود را وارد می‌کنیم . سپس در ستون بعدی وضعییت آتی را با کمک شاخص کنترلی پیش‌بینی می‌کنیم . در سه ستون باقی مانده بعدی زمانهای شروع برنامه بهبود و دوره ارزیابی آن به همراه افراد مسئول برنامه بهبود مشخص می‌شود . 2ـ4ـ سیستم کیفیت : 1-2-4- کلیات: شرکت محور سازان ایران خودرو سیستم کیفیت خود را بر مبنای الگوی استاندارد 2000ـ9001 ـ I SO و شرایط اجرایی ایجاد نموده تا بدینوسیله نیازمندیهای تعیین شده در استاندارد مذکور و نیازمندیهای مشخص شده را ایجاد ، مدون و نگهداری نماید. در همین راستا نظامنامه کیفیت بعنوان بالاترین سطح 2000ـ 9001 ـ ISO را بصورت کلی و همچنین ساختار مدارک سیستم کیفیت را بیان می نماید . مسئولیت تهیه و بازنگری نظامنامه کیفیت را بعهده مدیر تضمین کیفیت می باشد . نظامنامه‌کیفیت پس از‌تصویب مدیریت عامل‌که با درج امضای ایشان بر روی‌جلد نظامنامه مشخص می‌گردد . توسط مدیر تضمین کیفیت معتبر و نسخ آن توزیع می گردد. مدیر تضمین کیفیت مسئولیت دارد در دوره های یکساله نظامنامه کیفیت را بازنگری و در صورت لزوم اصلاحات لازم را در آن اعمال نماید. دومین سطح مدارک سیستم کیفیت روشهای عمومی است . در روشهای عمومی توضیح داده شده است که چه کاری ؟ توسط چه کسی ؟ چه موقع ؟ و چگونه ؟ انجام می شود. در سیستم کیفیت شرکت محورسازان ایران خودرو در مورد فعالیتهای مرتبط با نیازههای 94ـ9001 ـ I SO استاندارد روش اجرایی مربوطه تهیه گردیده است . لیست روشهای عمومی سیستم کیفیت در لیست 201 – L Q A آورده شده است . سومین سطح مدارک سیستم کیفیت شامل دستور العمل کاری می باشد که در این مدارک چگونگی نحوه انجام فعالیتها شرح داده شده است . لیست دستور العمل کاری سیستم کیفیت آورده شده است . چهارمین سطح مدارک سیستم کیفیت شامل سوابق اجرایی نظام کیفیت ، فرمها ، استاندارد مرجع ، شناسنامه های محصول ، کالا و … می باشد ، این سطح نشان دهنده چگونگی عملکرد نظام کیفیت می باشد. 2-2-4- روشهای اجرایی سیستم کیفیت : الف – روشهای عمومی فعالیتهای مرتبط با نیازهای استاندارد94ـ9001 ـ I SO تهیه شده است . روشهای عمومی به گونه ای تهیه شده اند که با خط مشی کیفی شرکت سازگار باشند . ب – امور اجرایی سیستم کیفیت براساس روشهای عمومی و دستور العمل های مدون شده اجرا می شوند ، در مدارک مذکور با توجه به پیچیدگی کار وشیوه های بکار رفته ، محدوده و جزئیات امور درج شده است . ج ـ در روشهای سیستم کیفیت با توجه به گستردگی امور ،‌در صورت نیاز به دستور العمل های اجرائی اشاره شده است. 3-2-4- طرح ریزی کیفیت :‌ الف – در سیستم کیفیت شرکت محور سازان ایران خودرو برای کالاها ، محصولات میانی و محصولات نهایی مشخصات برنامه های بازرسی مربوطه مطابق سیستم منتقل شده از موجود می باشد و نیازهای کیفیتی از طریق آنها برآورده می گردد. در هنگام تغییر در پارامترهای تعریف شده ، واحد مهندسی مسئول بررسی ،تهیه و تائید مدارک می باشد و کنترل کیفیت مسئولیت بررسی و تهیه برنامه های بازرسی مورد نیاز را بر عهده دارد. ب ـ کلیه مشخصات مورد نیاز جهت حصول اطمینان از کیفیت کالاها و محصولات در شناسنامه های مربوطه و مدارک تالبوت ثبت گردیده است . ج ـ جهت حصول اطمینان از سازگاری هماهنگی امور مختلف در شناسنامه های کالا و مدارک تالبوت و برنامه های بازرسی مراتب کار از طریق اخذ تائید از واحدهای ذیربط انجام می گیرد. د ـ در تهیه برنامه های بازرسی ، بازرسی ها و کنترل های مورد نیاز تعیین و ثبت می گردد. ه ـ واحد کنترل کیفیت مسئولیت دارد هر گونه نیاز جهت افزایش سطح کنترل ها را تحت بررسی داشته و نیازهای خود را به مدیریت شرکت منتقل نماید تا جهت تامین آنها برنامه ریزی لازم صورت پذیرد. وـ در روشهای اجرائی سیستم کیفیت بازرسی های مواد اولیه ،‌ محصول میانی و محصول نهایی و همچنین برنامه های بازرسی پیش بینی و مدون شده است تا روش تصدیق مناسب در کلیه مراحل تولید ونیز ورود مواد اولیه مشخص گردد. ز ـ در سیستم کیفیت شرکت محور سازان خودرو در کلیه مراحل بازرسی مواد اولیه ،‌محصول میانی و محصول نهایی معیارهای پذیرش کالاهای مورد بازرسی در برنامه های بازرسی آورده شده است. ح ـ‌در کلیه روشهای اجرایی و دستور العملهای سیستم کیفیت نحوه ثبت سوابق در صورت نیاز فرمهای مربوطه معرفی شده اند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا دهقان

شماره تماس : 09120592515 - 02634305707

ایمیل :iranshahrsaz@yahoo.com

سایت :urbanshop.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 65

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 44 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

گزارش کاراموزی تاسیسات موتورخانه و پمپ های ابرسانی در 119 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی تاسیسات موتورخانه و پمپ های ابرسانی
گزارش کاراموزی تاسیسات موتورخانه و پمپ های ابرسانی - گزارش کاراموزی تاسیسات موتورخانه و پمپ های ابرسانی در 119 صفحه ورد قابل ویرایش



گزارش کاراموزی تاسیسات موتورخانه و پمپ های ابرسانی در 119 صفحه ورد قابل ویرایش

تاسیسات چیست ؟ تاسیسات، در سیستم حرارت مرکزی که با عنوان شوفاژ مطرح می شود .در محلی به نام موتورخانه دستگاههایی از قبیل دیگ - مشعل- پمپ-و... نصب شده و حرارت به سیال واسطه که میتواند اب باشد منتقل گردیده سپس پمپ موجود در موتورخانه ابگرم را توسط لوله کشی به داخل اتاقها هدایت نموده و وارد رادیاتورهای مستقر در اتاق می کند.این رادیاتورها گرما را به اتاق منتقل کرده و در نتیجه دمای اب کاهش می یابد .و آب توسط لوله برگشت به طرف موتورخانه رفته و برای جذب مجدد گرما به داخل دیگ هدایت می شود و بار دیگر این سیکل و چرخه تکرار می شود . اصولا در سیستم حرارت مرکزی که از آبگرم استفاده می شود .دمای خروجی اب از دیگ 180 درجه فارنهایت و دمای ورودی اب به داخل دیگ که گرمای لازم را به اتاق منتقل کرده است . برابر 160 درجه فارنهایت در نظر گرفته می شود .به عبارت دیگر اختلاف دمای ابگرم خروجی از دیگ و آب برگست داده شده از ساختمان برابر 20 درجه فارنهایت است . نحوه گرم شدن اتاق توسط رادیاتور به صورت جابجایی آزاد یا طبیعی میباشد .هوای بالای رادیاتور معمولا به دلیل گرم شدن سبک شده و به طرف بالا حرکت میکند .و هوای سرد طرف مقابل اتاق جایگزین آن می شود .به همین ترتیب یک چرخش طبیعی در جریان هوای اتاق بوجود آمده و دمای تمامی نقاط اتاق بالا رفته و اتاق گرم می شود . رادیاتور شوفاژ فاقد هرگونه موتور یا وسیله برقی است .پس نمیتوان توسط رایاتور شوفاژ دمای اتاق را کنترل کرد .میزان رطوبت نسبی اتاق نیز قابل کنترل نمی باشد .اصولا وقتی هوای اتاق گرم می شود .میزان درصد رطوبت نسبی کاهش می یابد .به عبارت دیگر رادیاتور شوفاژ میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می دهد .و بایستی توسط افزودن بخار به هوای اتاق میزان رطوبت مورد نیاز انسان را تامین نمود . به طور کلی در زمستان فضاهایی که کنترل دما و در صد رطوبت نسبی در آنها اهمیت زیادی ندارد می توان از رادیاتور شوفاژ استفاده نمود .( هرچند دمای اتاق در سیستم رادیاتوری به راحتی و به کمک کنترل کننده های الکتریکی و مکانیکی قابل کنترل است ). بهترین محل نصب رادیاتور در زیر پنجره یا کنار دیوارهای خارجی است .علت این است که توسط رادیاتور شوفاژ در فصل زمستان دائما گرما به اتاق افزوده می شود .ولی دمای اتاق بالا نمی رود و این دما ثابت می ماند .چون بخش بیشتری از گرمای تولید شده تلف می شود . تلفات حرارتی از دو طریق انجام میگیرد . یکی تلفات حرارتی ناشی از جداره ها از قبیل سقف- کف و دیوار و پنجره و... دیگری تلفات حرارتی ناشی از نفوذ هوای سرد از درزهای پنجره می باشد . به عبارت دیگر چه بخواهیم و نخواهیم این تلفات حرارتی صورت می گیرد . ما فقط میتوانیم میزان آن را کاهش دهیم ولی نمیتوانیم آن را به طور کامل حذف نماییم . پس بهتر است رادیاتور را در زیر پنجره نصب کنیم تا مقداری از حرارت رادیاتور صرف تلفات پنجره وجدارها شود .و بخشی که باقی می ماند اتاق را گرم کرده و دمای ان را در حدی مناسب نگه دارد .و بتوانیم در نزدیکی پنجره از اتاق استفاده نماییم . اگر رایاتور در خلاف ضلع پنجره نصب شود . به دلیل سردی محیط اطراف پنجره استفاده از آن محیط خالی از اشکال نمی باشد . پیشنهاد دیگری که در اینجا مطرح است این می باشد . که در حد امکان پنجره ها دارای شیشه دوبل یا دولایه باشند . استفاده از شیشه دوجداره علاوه بر اینکه سبب عایق صدا خواهد بود . همچنین میزان ضریب انتقال حرارت شیشه را به حد نصف می رساند .در نتیجه تلفات حرارتی کاهش می یابد . و سبب صرفه جویی در مقدار پره های رادیاتور می شود .و در فصل زمستان از خیس شدن شیشه در سطح داخل اتاق جلوگیری میکند . چون سطح شیشه در فصل زمستان یک لایه سرد است . در اثر تماس بخلر آب در داخل اتاق با آن در روی شیشه آب جاری می شود . ولی وقتیکه شیشه دوجدار باشد . سطح داخلی آن گرم شده و میعان در سطح شیشه اتاق نخواهد افتاد . رادیاتورهای شوفاژ از نظر جنس به سه دسته تقسیم می شوند . چدنی -فولادی و الومینیومی خط تولید رادیاتورهای چدنی به دلیل پایین بودن راندمان حرارتی و بالا بودن وزن آنها برچیده شده و تقریبا منسوخ شده می باشد . رادیاتور آلومینیومی سبک تر زیباتر و ضریب هدایت حرارتی بالاتری نسبت به فولادی دارد .ولی از لحاظ قیمت گرانتر می باشد .معمولا در فضاهایی که رطوبت زیاد دارد . مانند حمامها بایستی حتما از رادیاتور آلومینیومی استفاده کرد . پره رادیاتورهای فولادی به صورت یک بلوک غیر قابل تفکیک تولید می شوند . یعنی در خارج از کارخانه نمیتوان به آنها پره اضافه کرد و یا کم نمود .ولی در مورد رادیاتورهای آلومینیومی این قابلیت وجود دارد . مبنای فروش رادیاتورهای آلومینیومی در بازار پره می باشد . یعنی قیمت به ازای هر پره سنجیده می شود . شرح کلی دیگ بخار: نوعی از دیگ های بخارPackaged boiler و لوله آتشین Fire Tube هستند. دیگ بخار شامل سه مرحله عبور گاز (گاز گرم حاصل از اشتعال سوخت) است. مرحله نخست از قسمت جلو کوره تا انتهای آن است (شماره 1) و طوری ساخته شده که در مقابل گرمای حاصله از احتراق و سوخت و جذب حرارت از بدنه کوره و انقباض حاصله از آن مقاومت می کند و حالت ارتجائی دارد. مرحله دوم و سوم عبور گاز شامل عبور گاز حاصل از اشتعال سوخت در دو سری لوله (شماره 2 و 3) می باشد. اطاقک احتراق نصب شده در انتهای کوره (شماره 4) حرارت حاصله از احتراق سوخت را بصورت تشعشعی به سطح آب داخل دیگ منتقل می سازد. لانه سیمانی نسوزی در دریچه عقبی دیگ به کار رفته است. این دریچه به اندازه کافی بزرگ و مخصوص دخول افراد به منظور بازرسی مجرای خروجی گاز یا دود (دودکش اصلی دیگ) را بر حسب شرایط محل نصب می توان در بالا و یا در پشت دیگ نصب نمود (شماره 5). بدنه دیگ بخار با یک لایه عایق پشم شیشه مرغوب به ضخامت 50 میلی متر پوشیده شده و روی آن بوسیله ورق نرم و نازک فولادی روکش کاری شده است. اتصالات بدنه و کوره دیگ بوسیله جوشکاری انجام شده و تمامی جوش ها بوسیله اشعه x تست شده و تنش های داخلی آن آزاد گردیده است. سوخت مایع و گاز سوخت مناسب این دیگ ها هستند و می توان از مشعل های گازسوز یا مایع سوز و یا از مشعل های مخلط دو سوخته گاز و مایع استفاده نمود. هوارسانی دیگ: هوارسانی دیگ بوسیله یک فن الکتریکی تأمین می شود. هوای ورودی دیگ بوسیله دمپر کنترل می گردد. هوای اولیه بوسیله فن تهیه و از طریق محفظه هوا فن اولیه سوار شده روی شافت برسد. و این فن حدود 7% هوای لازم جهت احتراق سوخت را تأمین می نماید. هوای ثانویه مستقیماً از طریق محفظه باد تغذیه می شود. تنظیم دمپر و هوای اولیه و مقدار سوخت لازم بوسیله دمپر موتور و بادامک های مربوطه با اهرمهای موجود انجام می شود. ساختمان بدنه دیگ: 1- بدنه خارجی (شماره 1): بدنه خارجی دیگ ورقی است شکل استوانه که ضخامت نگهدارنده لوله های عقب و جلو در دو سر آن نصب شده است. 2- کوره و اطاقک احتراق (شماره 1 و 4): کوره شکل استوانه با اتصالات جوشی طولی و عرضی ساخته شده است که حاوی انحنای مقعری شکل ارتجاعی جهت انبساط کوره می باشد. اطاقک احتراق میانی شامل ورق استوانه ای شکلی است که ازدو طرف بوسیله دو صفحه محصور شده است. کوره مابین دو صفحه نگهدارنده لوله های عقب و جلو قرار گرفته و اولین گذرگاه شعله و گاز را تشکیل می دهد. صفحه عقبی اطاقک احتراق و صفحه نگهدارنده لوله ها با میلگردهای مقاوم بوسیله جوشکاری به هم متصل شده است. اختلاف سطح مخزن تغذیه (که در ارتفاع بالاتری قرار دارد) جلوگیری نمود. تله بخار: هدف از تله بخار در سیستم های بخار، بیرون کردن آبی است که در داخل وسایل مصرف کننده حرارت یا خطوط لوله تقطیر می شود. تله بخار اجازه نمی دهد از آن بخار عبور کند، اما آب عبور می کند. محل نصب تله بخارها بعد از هر مرحله تبادل حرارت، مانند بعد از مبدل، کنوکتور و نیز در پائین اغلب رایزرها و انتهای لوله اصلی بخار می باشد. در مورد کار با تله های بخار، یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که اولین گام برای اجتناب از مشکلات ایجاد شده توسط این تجهیزات، انتخاب مناسب و نصب صحیح آنها می باشد. اگر با این تجهیزات به ظاهر ساده ولی در عین حال بسیار مهم مشکلی دارید، می توانید از ین راهنمای جمع آوری شده و ارائه شده توسط بخارپویان برای تشخیص و رفع عیب آن ها استفاده نمایید: وظیفه تله بخار، زدایش کندانسه، هوا و دی اکسید کربن از سیستم لوله کشی به محض تجمع این گازها و با حداقل اتلاف بخار است. زمانی که بخار، گرمای نهان ارزشمند خود را آزاد می کند و چگالیده می شود، این کندانسه داغ باید بلافاصله از سیستم جدا شود، تا از بروز پدیده ضربه قوچ جلوگیری گردد. وجود هوا در سیستم بخار، بخشی از حجم سیستم را که قاعدتاً باید توسط بخار اشغال شود، به خود اختصاص می دهد. دمای مخلوط هوا و بخار، به دمایی کمتر از دمای بخار خالص افت می کند. هوا یک عایق است، که به سطح لوله و تجهیزات چسبیده و باعث کند و غیر یکنواخت شدن فرآیند انتقال حرارت می گردد. در صورتی که دی اکسید کربن حضور داشته باشد، بخار موجود در سیستم، دی اکسید کربن را به دیواره های سطح انتقال حرارت رانده و بدین ترتیب، انتقال حرارت کاهش می یابد. دی اکسید کربن همچنین می تواند در کندانسه به صورت محلول در آمده و تولید اسید کربنیک نماید. که باعث خوردگی در لوله ها و تجهیزات می گردد. در این مقاله، انواع اصلی تله های بخار، روش کار آن ها، مزایا و محدودیت ها و همچنین الزامات نصب این تجهیزات را مورد بازنگری قرار داده و توصیه هایی برای رفع مشکلات احتمالی که ممکن است هنگام عملکرد تله های بخار به وجود بیایند، ارائه می دهد. ضربه قوچ: کندانسه که در بخش تحتانی خط بخار قرار دارد می تواند باعث بروز پدیده ضربه قوچ شود. زمانی که بخار با سرعت بسیار بالا حرکت می کند هنگام حرکت از روی لایه ی کندانسه باعث ایجاد موج بر روی آن می گردد. اگر این حالت افزایش یابد بخار پرسرعت می تواند کندانسه را به حرکت درآورده و هنگام تغییر راستا، یک ضربه خطرناک ایجاد کند. این پدیده را ضربه قوچ می نامند. زمانی که کندانسه پر سرعت به مانعی برخورد می کند انرژی جنبشی آن به انرژی فشاری تبدیل شده و این افزایش فشار ناگهانی می تواند باعث تخریب مکانیسم عملکردی در تله های شناور و تله های ترموستاتیک فشار متعادل گردد. برای اجتناب از این پدیده باید از تله های قدرتمند مانند تله های ترمودینامیکی یا تله های سطل وارونه استفاده نموده و یا راستای لوله کشی را عوض نمود. انجماد: اگر سیستم بخار در حالی که مقدار قابل توجهی کندانسه در تله باقی مانده است متوقف شود و دمای محیط به کمتر از دمای انجماد آب برسد، انجماد در داخل تله رخ خواهد داد. تله های شناور و تله های ترموستاتیک فشارمتعادل، در اثر انجماد به شدت صدمه می بیند. اگر احتمال بروز انجماد وجود دارد باید از تله های ترمودینامیکی یا تله های بی متال که انجماد بر روی آنها بی تأثیر است استفاده نمود. یک راه دیگر برای اجتناب از این پدیده باز کردن شیرهای تخلیه بعد از متوقف کردن سیستم می باشد.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا دهقان

شماره تماس : 09120592515 - 02634305707

ایمیل :iranshahrsaz@yahoo.com

سایت :urbanshop.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 119

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 641 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل