فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله اصول طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری در ریخته گری فولاد

مقاله اصول طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری در ریخته گری فولاد
مقاله اصول طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری در ریخته گری فولاد - مقاله اصول طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری در ریخته گری فولاد



مقاله اصول طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری در ریخته گری فولاد
فهرست مطالب
مقدمه ................................................................................................................................................................3
ویژگی های سیستم راهگاهی.....................................................................................................................................3
انواع سیستم های راهگاهی...............................................................................................................................4
مبانی عملی محاسبات سیستم راهگاهی..........................................................................................................6
تعیین ارتفاع موثر در حالت های مختلف از تعبیه راهگاه...............................................................................7
ضریب ریختگی...................................................................................................................................................8
محاسبه زمان بارریزی........................................................................................................................................9
روش های پر کردن قالب...................................................................................................................................10
ریخته گری فولاد..............................................................................................................................................11
عملیات کیفی در تهیه قطعات فولادی ............................................................................................................14
حوضچه پای راهگاه............................................................................................................................................14
اصول تغذیه گذاری.............................................................................................................................................15
انواع تغذیه ..........................................................................................................................................................16
استفاده ازمبرد.....................................................................................................................................................17
محاسبه حجم تغذیه ...........................................................................................................................................18

ü مقدمه
طراحی سیستم راهگاهی برای آنکه قطعات ریختگی بی عیب ریخته گری شوندباید از یک سیستم راهگاهی مناسب استفاده شود. طراحی و محاسبات سیستم های راهگاهییکی از وظایف مهم مهندسین ریخته گری و متالورژی به حساب می آید، و وظیفه مدل ساز دراینگونه موارد فقط توانایی در ساخت مدل های صفحه ای با سیستم های راهگاهی می باشد. انواع سیستم های راهگاهی به شرح زیر است: سیستم باز: ساده ترین سیستمی که فلزمذاب را به درون قالب هدایت می کند سیستم باز است، در این روش فلز مذاب مستقیما بهداخل قالب ریخته می شود، در ریخته گری روباز ناخالصی های موجود در فلز مذاب روی سطحقطعه ریخته شده جمع می شود برای جدا کردن ناخالصی ها از قطعه ریخته شده جدا می شودو یک قطعه ریختگی سالم به دست می آید.در سیستم باز معایب و مشکلات زیر وجوددارد:
ü مبانی عملی محاسبات سیستم راهگاهی: بر اساس قانون تداوم( ثابت بودن دبی) سرعت خطی مذاب در این تنگه از تمام مقاطع سیستم بیشتر است. بنابراین طبیعی است که اگر این سرعت از حد معینی کمتر شود امکان انجماد زود هنگام در راهگاه ها و محفظه قالب وجود خواهد داشت. و در صورتی که سرعت مذاب از حد معینی بیشتر شود جریانی نا آرام همراه با جذب گاز ایجاد خواهد کرد.از این رو اساس محاسبات سیستم های راهگاهی بر محاسبه سطح مقطع تنگه استوار است
ü ریخته گری فولاد
در فولاد ریزی دو روش عمده ریخته گری داریم : 1- روش شمش ریزی: که ریخته گری جهت تولید آلیاژ انجام می شود. 2- شکل ریزی: که ریخته گری جهت تولید قطعه انجام می شود. خواص مکانیکی فولادها : 1- استحکام مناسب که بین 400تا 2000 مگاپاسکال می باشد 2- قابلیت شکل پذیری بالا 3- مقاومت خستگی مناسب 4- مقاومت در درجه حرارت پایین مقاومت در درجه حرارت بالا 5- قابلیت جوشکاری دسته بندی فولاد ها : معمولا به سه دسته فولاد های ساده کربنی فولاد های پر آلیاژی فولاد های کم آلیاژی

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 19

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 7573 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پاورپوینت پیش بینی فروش

پاورپوینت پیش بینی فروش
پاورپوینت پیش بینی فروش - پاورپوینت پیش بینی فروش



پاورپوینت پیش بینی فروش
qمقدمه vپس از فرایند تقسیم بازار و انتخاب بازار هدف، پیش بینی فروش مناسب باعث برنامه ریزی های استراتژیک و اصولی می شود. پیش بینی فروش وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روش توزیع مطلوب است. اشتباه در تخمین های کم یا زیاد ممکن است بسیار پرهزینه باشد. از طرفی پیش بینی خیلی بالا در مورد تقاضا احتمالاً به افزایش بیش از اندازه سرمایه گذاری های شرکت در تولید و موجودی منجر شده، با هدر دادن منابع مالی، سودآوری را کاهش می دهد.
vاز طرف دیگر پیش بینی خیلی پایین تقاضا نیز زیانبار است. پیش بینی کمتر از حد واقعی باعث می شود شرکت تحرک، سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای آینده را محدود کند؛در نتیجه چنانچه تقاضای واقعی بیش ازمقدار پیش بینی شده باشد، ضمن از دست دادن فرصت ها و مشتریان بالقوه، بعضی از مشتریان خود را نیز ناراضی می سازد؛زیرا نمی تواند پاسخگوی تقاضای آنان باشد و آینده ای زیانبار خواهد داشت. —
q2. روش دلفی v در این روش که مشابه روش قبلی است اغلب از کارشناسان خارج از سازمان استفاده می شود. روش دلفی برای مشخص کردن روندهای آینده و فرصتهای بازار برای محصولات جدید به کار می رود، بخصوص هنگامی که اطلاعات قبلی راجع به بازار موجود نباشد. ویژگی های ابتدائی روش دلفی عبارتند از: § 1) اعضای شناخته نشده گروه. § 2) تکرار با بازخور کنترل شده، §3) پاسخ های گروهی آماری.
q4. بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید v روش مستقیم برای پیش بینی فروش پرسش از مشتریان بالقوه در مورد قصد خرید آنهاست و هنگامی موثر است که شرکت مشتریان بالقوه محدودی داشته باشد. مزیت این روش در این است که هنگامی که مشتریان مورد بررسی قرار می گیرند، پیش بینی فروش صحیحتری امکانپذیر می شود. البته در این روش قصد خرید مشتریان رتبه بندی می شود که ممکن است نشان دهنده رفتارواقعی خرید نباشد و البته ممکن است این کار برای آنها پرهزینه باشد.
qتحلیل سری های زمانی vاستفاده از این روش ها برمبنای این فرض است که الگوهای فروش موجود در آینده نیز وجود خواهد داشت. ازآنجاکه این فرض احتمالاً در کوتاه مدت صحیح تر است از این روش ها برای پیش بینی های کوتاه مدت استفاده می شود. عیب اصلی پیش بینی های آماری این است که نقطه های عطف را(هنگامی که که میزان رشد روند به طور چشمگیری تغییر می یابد.) پیش بینی نمی کنند. پنچ نوع از روش های سری های زمانی عبارتند از: §تحلیل روند §تجزیه اطلاعات §میانگینهای متحرک §هموارسازی نمایی §مدل باکس جنکینز
q3- محول کردن مسئولیت های پیش بینی : بسیاری از شرکت ها فروش را با ترکیب دو یا چند روش پیش بینی می کنند، این روش ها مانعه الجمع نیستند، بلکه همه در جهت بهبود توانایی شرکت برای بررسی وضعیت آینده به وجود آمده اند؛ بنابراین تا آن جا که بودجه و برنامه اجازه دهد، اگر از روشهای بیشتر ی استفاده شود بهتر است. —

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 23

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 384 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پاورپوینت مدیریت محصولات

پاورپوینت مدیریت محصولات
پاورپوینت مدیریت محصولات - پاورپوینت مدیریت محصولات



پاورپوینت مدیریت محصولات
qموضع یابی vموضع و جایگاه محصول عبارت است از نحوه ادراک مصرف کنندگان از آن محصول در مقایسه با ادراک آنها از محصولات رقیب. موضع یابی محصول با توجه به نیازها و خواسته ها مصرف کنندگان در بازار هدف شکل می گیرد.
qتوسعه استراتژی های موضع یابی محصول vاگر بخواهید موقعیت محصول جدیدی را تثبیت کنید، یا برای محصول موجود جایگاه جدیدی به وجودآورید، می توانید به شیوه های گوناگون موضع سازی کنید. این شیوه ها عبارتند از: —1) توجه به نیازهای مصرف کنندگان وسود مورد نظر آنان —2) توجه به ویژگیهای ظاهری محصول —3) توجه به کاربرد —4) شناسایی استفاده کنندگان —5) رقابت
qآمیخته محصول vآمیخته محصول ترکیبی است از محصولات و خطوط محصول که به نحوی موازنه شده اند تا شرکت در عین حال که نیازهای بازار هدف را تأمین می کند به اهداف سوددهی خود نیز نایل شود. Øدر این جا لازم است به تعریف برخی از اصطلاحات بپردازیم. Øآمیخته محصول: عبارت است از مجموعه محصولات تولیدی شرکت که برای فروش عرضه می شود. Øخط محصول: عبارت است ازگروهی از محصولات مربوط به هم که یا دارای ویژگی های فیزیکی و موارد استفاده مشابه بوده، یا مجموعاً از آنها استفاده میشود.
Øعرض و عمق محصول: ساختار آمیخته محصول شرکت دارای عرض و عمق است. عرض آمیخته محصول نشان دهنده تعدادخطوط محصولات عرضه شده در بازار است. سنجش عرض آمیخته محصول به تعیین محدودیت های خطوط محصول بستگی دارد. عمق آمیخته محصول نشان دهنده ی تعداد محصولاتی است که در رنگ ها، اندازه ها و قیمت ها و با کیفیت های مختلف در خطوط محصول وجود دارد. Øپیوستگی آمیخته محصول: نشان دهنده میزان ارتباط خطوط محصول با یکدیگر در استفاده نهایی، استفاده از تکنولوژی و ویژگی های دیگر است.
vتوسعه استراتژی بازاریابی: استراتژی بازاریابی از سه قسمت تشکیل میشود: § قسمت اول در مورد اندازه، ساختار و رفتار بازار است. یعنی موضع یابی برای محصول طراحی شده، بررسی فروش، سهم بازار و تعیین اهداف سود در چند سال اول. §قسمت دوم استراتژی بازاریابی، تعیین قیمت، میزان تولید، استراتژی توزیع و بودجه بازاریابی برای سال اول است. § قسمت سوم استراتژی بازاریابی، پیش بینی فروش بلند مدت و تعیین اهداف سود و استراتژی آمیخته بازاریابی در طول زمان است.
vآزمایش بازار: آزمایش بازار به بازاریاب اجازه می دهد که در بازاریابی محصول مورد نظر تجربه به دست آورد و مشکلات و نواقص احتمالی آن را بر طرف سازد واطلاعاتی را که پیش از ورود به مرحله معرفی محصول به بازار مورد نیاز است کسب کند. شرکت در مرحله آزمایش بازار واکنش های متقابل مشتریان و واسطه ها را در برابر خرید و استفاده از محصول مورد نظر مورد توجه قرار می دهد. آزمایش بازار باید برای هر محصول جدید تکرار شود.
q1) نامگذاری و مارک محصول v مارک تجاری محصول عبارت است ازهرگونه کلمه، طرح، صدا، شکل، رنگ یا ترکیبی ازاینها که برای ایجاد تمایز بین محصولات وخدمات یک تولیدکننده ی افروشنده و محصولات وخدمات رقبا مورداستفاده قرارمی گیرد. نام تجاری عبارت است ازنام بازرگانی وقانونی ای که شرکت تحت آن نام فعالیت می کند. علامت بازرگانی مشخص می کندکه شرکت به صورت قانونی مارک یا نام تجاری خودرا به ثبت رسانیده است وحق دارد به طورانحصاری ازآن استفاده کند. سیاست مارک گذاری محصولات نه تنها برای تولیدکنندگان بلکه برای خرده فروشان و مصرف کنندگان نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. ارزش نام تجاری محصول در بازاریابی تا حد بساری به کسب پروانه یا مجوز بستگی دارد. پروانه یا مجوزعبارت است ازقراردادی که طی آن شرکت به شخص دیگری اجازه می دهد تا ازنام تجاری ا واستفاده کند مشروط برآنکه محصولات طبق خصوصیات تعیین شده ساخته شوند. —

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 35

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 404 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

طرح تولید قطعات الومینیوم خودرو

طرح تولید قطعات الومینیوم خودرو
طرح تولید قطعات الومینیوم خودرو - طرح تولید قطعات الومینیوم خودرو



طرح تولید قطعات الومینیوم خودرو
عنوان طرح:

تولید قطعات آلومینیومی خودرو

1- بخش معرفی:

- معرفی محصول
1-1- نام و کد محصولات (آیسیک )
محصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید قطعات آلومینیومی برای خودرو میباشد.
v آلومینیوم آلومینیوم فلزی است سبک، با رنگ روشن، مقاوم در مقابل بسیاری از عوامـل شـیمیایی ماننـد زنگ زدگی ، خوردگی و غیره و این خـواص بـارز آن سـبب شـده اسـت کـه امـروزه بـسیاری از قطعات خودروها از آن ساخته شود . ترکیب ایـن فلـز بـا فلـز روی تـشکیل آلیـاژی تحـت عنـوان زاماک را می دهد که در آلیاژ فوق بسیاری از نـواقص فنـی آلومینیـوم بـر طـرف شـده و قابلیـت تولید قطعات بسیار متنوع برای شاخه های مختلف صنعت از جمله خودرو فـراهم گردیـده اسـت .
قطعات تولیـد شـده از آلومینیـوم بـه میـزان 3/2 برابـر از فـولاد سـبکتـر اسـت از اینـرو مطـابق برآوردهای صورت گرفته حدود 11 درصد قطعات یک خودرو را قطعات آلومینیـومی آن تـشکیل می دهد این قطعات در قسمت های مختلف موتور، سیستم انتقال قدرت ، بدنـه و .... خـودرو مـورد استفاده قرار می گیرد و همین امر اهمیت این قطعات را در صنایع خودرو سازی نشان می دهد .
قطعات آلومینیومی به روش های مختلف تولید میگردند که ماشینکاری ، ریخته گـری دسـتی ،
ریخته گری تحت فشار و ریـژه از جملـه آنهـا مـی باشـد . در طـرح حاضـر هـدف تولیـد قطعـات آلومینیومی از طرق مختلف می باشد .
2ـ خلاصه مدیریتی
مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طـرحهـای سـرمایه گـذاری اقتصادی انجام میگیـرد. در ایـن مطالعـات از نگـاه بـازار، فنـی و مـالی و اقتـصادی طـرح مـورد بررسـی و آنـالیز قــرار گرفتـه و نتـایج حاصــل از آن بــه عنـوان مبنـایی بــرای تــصمیم گیـری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار میگیرد.
وجه تمایز محصول / خدمت شما با سایر محصولات بازار چیست؟
کیفیت و ابتکار نیروهای زبده و با تجربه
در این بخش مشخص کنید، از وارد شدن در چه زمینه هایی باید پرهیز کرد؟ با مشکلاتب مانند تغییرات در نرخ بهره، تغییرات فن آوری، تغییر سلیقه و عادات مشتریان چگونه برخورد می کنید؟ با مشکلات مربوط به تولید، کیفیت و خسارات احتمالی که تولید را متوقف می سازد وزمان های ناشی از طولانی شدن زمان طراحی و توسعه محصول چگونه برخورد می کنید؟
جدول SWOT را تشکیل داده و نقاط قوت و ضعف سازمان خود را با تهدیدها و فرصت های محیط تطبیق داده و استراتژی های کسب و کار خود را تبیین نماید.
تجزیه و تحلیل بازار

• مشتریان
مشتریان شما چه کسانی هستند؟چرامشتریان به محصولات / خدمات شما نیاز دارد؟ این مشتریان تا چه مدت به این محصولات/ خدمات نیاز دارد؟ رابطة بین مصرف‌کننده و خریدار اصلی به چه صورتی است؟ مشتریان شما چه ویژگی‌هایی (سن، جنس، سبک زندگی مستقل) دارند؟
گـروه اول: ایـن گـروه از خودروهـا بخـش عمـده قطعـات مـصرفی در تولیـد خـودرو را از
سازندگان داخلی تأمین مینمایند و درصد کمی قطعات وارداتی در ساخت این گـروه از خودروهـا
کاربرد دارد. بخش عمده خودروهای تولیدی گروه ایران خودرو و سایپا در این گروه قـرار دارنـد
گروه دوم: در این گروه از خودروها ، آن دسته از خودروهـا قـرار دارنـد کـه تولیـد آنهـا در
کشور با تعداد پایین صورت میگیرد و لذا داخلی کـردن تولیـد قطعـات آنهـا از توجیـه اقتـصادی
لازم برخوردار نمیباشد. از طرف دیگر برخی خودروهـا عـلاوه بـر تیـراژ پـایین تولیـد در گـروه
خودروهای لوکس نیز طبقهبندی میشوند و لذا تولید داخل قطعات آنها صرف اقتصادی ندارد

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 8

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 728 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

ترجمه کتاب مدیریت استراتژِیک برایان تریسی

ترجمه کتاب مدیریت استراتژِیک برایان تریسی
ترجمه کتاب مدیریت استراتژِیک برایان تریسی - ترجمه کتاب مدیریت استراتژِیک برایان تریسی



ترجمه کتاب مدیریت استراتژِیک برایان تریسی ترجمه تمامی فصول کتاب برایان تریسی

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : مهدی حیدری

شماره تماس : 09033719795 - 07734251434

ایمیل :info@sellu.ir

سایت :sellu.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 62

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 93 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل