فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پاورپوینت مدیریت محصولات

پاورپوینت مدیریت محصولات
پاورپوینت مدیریت محصولات - پاورپوینت مدیریت محصولات



پاورپوینت مدیریت محصولات
qموضع یابی vموضع و جایگاه محصول عبارت است از نحوه ادراک مصرف کنندگان از آن محصول در مقایسه با ادراک آنها از محصولات رقیب. موضع یابی محصول با توجه به نیازها و خواسته ها مصرف کنندگان در بازار هدف شکل می گیرد.
qتوسعه استراتژی های موضع یابی محصول vاگر بخواهید موقعیت محصول جدیدی را تثبیت کنید، یا برای محصول موجود جایگاه جدیدی به وجودآورید، می توانید به شیوه های گوناگون موضع سازی کنید. این شیوه ها عبارتند از: —1) توجه به نیازهای مصرف کنندگان وسود مورد نظر آنان —2) توجه به ویژگیهای ظاهری محصول —3) توجه به کاربرد —4) شناسایی استفاده کنندگان —5) رقابت
qآمیخته محصول vآمیخته محصول ترکیبی است از محصولات و خطوط محصول که به نحوی موازنه شده اند تا شرکت در عین حال که نیازهای بازار هدف را تأمین می کند به اهداف سوددهی خود نیز نایل شود. Øدر این جا لازم است به تعریف برخی از اصطلاحات بپردازیم. Øآمیخته محصول: عبارت است از مجموعه محصولات تولیدی شرکت که برای فروش عرضه می شود. Øخط محصول: عبارت است ازگروهی از محصولات مربوط به هم که یا دارای ویژگی های فیزیکی و موارد استفاده مشابه بوده، یا مجموعاً از آنها استفاده میشود.
Øعرض و عمق محصول: ساختار آمیخته محصول شرکت دارای عرض و عمق است. عرض آمیخته محصول نشان دهنده تعدادخطوط محصولات عرضه شده در بازار است. سنجش عرض آمیخته محصول به تعیین محدودیت های خطوط محصول بستگی دارد. عمق آمیخته محصول نشان دهنده ی تعداد محصولاتی است که در رنگ ها، اندازه ها و قیمت ها و با کیفیت های مختلف در خطوط محصول وجود دارد. Øپیوستگی آمیخته محصول: نشان دهنده میزان ارتباط خطوط محصول با یکدیگر در استفاده نهایی، استفاده از تکنولوژی و ویژگی های دیگر است.
vتوسعه استراتژی بازاریابی: استراتژی بازاریابی از سه قسمت تشکیل میشود: § قسمت اول در مورد اندازه، ساختار و رفتار بازار است. یعنی موضع یابی برای محصول طراحی شده، بررسی فروش، سهم بازار و تعیین اهداف سود در چند سال اول. §قسمت دوم استراتژی بازاریابی، تعیین قیمت، میزان تولید، استراتژی توزیع و بودجه بازاریابی برای سال اول است. § قسمت سوم استراتژی بازاریابی، پیش بینی فروش بلند مدت و تعیین اهداف سود و استراتژی آمیخته بازاریابی در طول زمان است.
vآزمایش بازار: آزمایش بازار به بازاریاب اجازه می دهد که در بازاریابی محصول مورد نظر تجربه به دست آورد و مشکلات و نواقص احتمالی آن را بر طرف سازد واطلاعاتی را که پیش از ورود به مرحله معرفی محصول به بازار مورد نیاز است کسب کند. شرکت در مرحله آزمایش بازار واکنش های متقابل مشتریان و واسطه ها را در برابر خرید و استفاده از محصول مورد نظر مورد توجه قرار می دهد. آزمایش بازار باید برای هر محصول جدید تکرار شود.
q1) نامگذاری و مارک محصول v مارک تجاری محصول عبارت است ازهرگونه کلمه، طرح، صدا، شکل، رنگ یا ترکیبی ازاینها که برای ایجاد تمایز بین محصولات وخدمات یک تولیدکننده ی افروشنده و محصولات وخدمات رقبا مورداستفاده قرارمی گیرد. نام تجاری عبارت است ازنام بازرگانی وقانونی ای که شرکت تحت آن نام فعالیت می کند. علامت بازرگانی مشخص می کندکه شرکت به صورت قانونی مارک یا نام تجاری خودرا به ثبت رسانیده است وحق دارد به طورانحصاری ازآن استفاده کند. سیاست مارک گذاری محصولات نه تنها برای تولیدکنندگان بلکه برای خرده فروشان و مصرف کنندگان نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. ارزش نام تجاری محصول در بازاریابی تا حد بساری به کسب پروانه یا مجوز بستگی دارد. پروانه یا مجوزعبارت است ازقراردادی که طی آن شرکت به شخص دیگری اجازه می دهد تا ازنام تجاری ا واستفاده کند مشروط برآنکه محصولات طبق خصوصیات تعیین شده ساخته شوند. —

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : ppt

تعداد صفحات : 35

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 404 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.