تحقیق اندازه گیری کار یا کارسنجی - تحقیق اندازه گیری کار یا کارسنجی
فصل یازدهم
اندازه گیری کار یا کارسنجی
در هر سازمان هزینه های پرسنلی یکی از بزرگترین ارقام هزینه را تشکیل میدهند . پس از یکی مهمترین موضوعات مدیریت استفاده صحیح از پرسنل سازمان ات . با بکاربردن تکنیک اندازه گیری کار می توان میزان کارآیی و راندمان پرسنلی را اندازه گرفت و در نتیجه رابطهای منطقی بین هزینه های پرسنلی (حقوق ، مزایا و ...) و میزان بازده کار آنان برقرار کرد . تیلور معتقد است که حداکثر کارایی زمانی حاصل می شود که به کارگر انجام وظیفه ای مشخص در زمانی مشخص و با روشی مشخص واگذار شود . هدف این است که بر هر یک از کارکنان معلوم باشد که چه وظیفهای بر عهده دارند و چگونه و در چه مدت زمانی باید آن را به انجام برساند این حدود یا «استانداردهای کاری» را می توان از طریق اندازه گیری کار بدست آورد . کارسنجی بیشتر از این نظر ضرورت دارد که معیاری برای کنترل به دست می دهد . به عقیده یکی از صاحبنظران ، مدیریت علمی چیزی جز اندازه گیری و کنترل نیست .
مدیریت علمی = کنترل + اندازه گیری کار
تعریف کارسنجی
کارسنجی یعنی تعیین نسبت بین دو عامل نیروی انسانی مصرف شده و کار انجام شده و یا طبق تعریف دیگر اندازه گیری کار عبارتست از روش برقراری ضوابط و معیارهای علمی برای تعیین حجم کاری که باید در یک مدت مشخص انجام شود
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی
شماره تماس : 09195145166
ایمیل :mohandesbartar@gmail.com
سایت :fileyar.ir