فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پلاگاریم فازی

پلاگاریم فازی
پلاگاریم فازی - پلاگاریم فازی



فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

پلاگاریسم در لغت به معنی به سرقت بردن یا گرفتن (ایده در کلمات دیگری) به عنوان یک اثر شخصی است.
امروزه بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان ، .. برای فرار از نوشتن، بخش هایی از نوشته های دیگران را کپی می کنند و نه تنها در بخش مقدمه که در بخش های دیگر بدون ذکر منبع استفاده می کنند. به عبارتی، جمله هایی از مقاله های مرتبط می گیرند و اطلاعات مقاله خود را در آن وارد می کنند، غافل از اینکه اگر این مسئله از حد معینی بگذرد، متهم به دزدی ادبی متهم خواهند شد.
تاکنون شیوه های مختلفی برای تشخیص پلاگاریسم ارائه شده که به مواردی از آنها اشاره می شود:
تشخیص پلاگاریسم با استفاده از شبکه عصبی کوهنن و تجزیه ارزش تک مقداری
· تعیین درجه ارتباط از مجلات انتقادی با استفاده از ارائه متن های مبتنی بر گراف
· شباهت مفهومی و شیوه بر پایه گراف برای تشخیص پلاگاریسم
در این پروپوزال به ارائه پارامترهای تاثیر گذار در تشخیص پلاگاریسم پرداخته بر اساس این پرامترها میزان تاثیر آنهادر تشخیص پلاگاریسم تشخیص داده می شود. ابتدا با ارائه پارامترهای تاثیر گذاری که از مقالات خوانده شده اخذ شده و به تصویر نمودن آنها در نمودار و میزان تاثیر (کم، متوسط، زیاد) می پردازیم.
سپس براساس پارامترها قوانین فازی که در تشخیص حدودی پلاگاریسم تاثیر گذار هستند پرداخته ، با استفاده از رسم نمودار و تشخیص بیشترین تاثیر ، می توان گفت : چند درصد این متن به متن اصلی نزدیکتر است.
ابتدا نکاتی چند در رابطه با منطق فازی را مرور کرده سپس بر طبق آن موضوع پژوهش را دنبال می کنیم.:
Top of Form
منطق فازی (Fuzzy Logic)
منطق فازی چیست؟ منطقی است که بودن و نبودن و هر چیز بین آن دو را برای یک مفهوم می پذیرد. در منطق صفر و یک (Binary Logic) یک مفهوم درست (1 یا True) و یا نادرست (0 یا False) است و حالت دیگری قابل تعریف نیست. در حالی که در منطق فازی همان مفهوم علاوه بر 0 و 1 می تواند مقادیر بازه ی 0 تا 1 را به خود اختصاص دهد. به عبارتی دیگر حالتی بین درستی و نادرستی در منطق فازی قابل تعریف است. به عنوان مثال می خواهیم دمای هوا را از دیدگاه منطق باینری و فازی بررسی کنیم:
باینری: هوا یا سرد (0) است و یا گرم (1). فازی: دمای هوا می تواند از حالت سرد (0) تا حالت گرم (1) تغییر کند به طوری هوای فرضا" معتدل (0.5) هم در این دیدگاه پذیرفتنی است.
واضح است که منطق تفکر ما به عنوان یک موجود هوشمند نیز فازی است. پروفسور لطفی زاده با معرفی نظریه ی مجموعه های فازی گام های ارزشمند آغازین را جهت به کارگیری این منطق برداشتند. هم اکنون منطق فازی در علوم مختلفی چون هوش مصنوعی و کنترل کاربرد دارد. قبل از آن که کمی عمیق تر وارد منطق فازی شویم، بهتر است با دو مفهوم آشنا شویم:
متغیر های قطعی (Crisp Variables): متغیر هایی هستند که ارزش آن ها با یک مقدار معین بیان می شود. مثلا" دمای هوا 20 درجه ی سانتی گراد است یا A زیرمجموعه ی B است. روشن است که مقدار ارزش ها دقیق و قطعی است. متغیر های فازی یا زبانی (Linguist Variables): متغیر هایی هستند که ارزش آن ها با یک مقدار معین بیان نمی شود بلکه برای توصیف آن ها از یک دسته از عبارات استفاده می گردد. مثلا" هوا خیلی سرد است یا تعداد زیادی از عضو های A در B نیز وجود دارد. برخلاف حالت قبل توصیف ها مبهم هستند و هیچ قطعیتی ندارند.
2,
تابع عضویت (Membership Function)
تابع عضویت تابعی است که میزان درستی یک کمیت (Degree of Truth) را به ازای زیر مجموعه های فازی مختلف بیان می کند. وقتی می گوییم هوا گرم است این سوال پیش می آید که هوا چقدر گرم است؟ تابع عضویت به ما خواهد گفت که به ازای یک دمای معین، میزان عضویت (درستی) در وضعیت هوای گرم چقدر خواهد بود؟ میزان عضویت از صفر تا یک متغیر است. تابع عضویت زیر را در نظر بگیرید:
محور افقی بیان گر دما بر حسب درجه ی فارنهایت است. مقادیر دما روی این محور قطعی (Crisp) است. خطوط رنگی بیان گر مجموعه های فازی (Fuzzy Set) اند: {یخبندان,خنک,گرم,داغ} . حال بیاییم بررسی کنیم که تابع عضویت چگونه میزان درستی را بر اساس متغیر های فازی بیان می کند. محور عمودی نیز میزان عضویت را بیان می کند. دمای 36 درجه ی فارنهایت را در نظر می گیریم. خطی عمودی از دمای برابر 36 درجه رسم می کنیم. این خط افقی زیر مجموعه ی یخبندان را در 0.7 و زیر مجموعه ی خنک را در 0.3 قطع می کند ولی زیر مجموعه های گرم و داغ را قطع نمی کند. با این اوصاف دمای 36 درجه:
70% یخبندان است. 30% خنک است. 0% گرم است. 0% داغ است.
در صد های فوق همان میزان درستی یا عضویت هستند. توابع عضویت چگونه تعریف می شوند؟

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 22

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 46 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.