فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

تحقیق سونوگرافی

تحقیق سونوگرافی
تحقیق سونوگرافی - تحقیق سونوگرافی



فهرست مطالب:
صفحهعنوان 1- مقدمه و بیان مسئله 2- بازنگری منابع و اطلاعات موجود 3- روش تحقیق 4- نتایج 5- بحث و نتیجه گیری 6- منابع و مأخذ


مقدمه و بیان مسئله:
بیماریهای عروق مغزی بعد از بیماریهای قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ و میر می باشند. پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری بموقع و صحیح بیماریهای عروق مغزی اهمیت خاصی در کاهش مرگ و میر و ناتوانی بیماران دارد. (15) تشخیص زود هنگام خیلی از بیماریها تا بررسی عروق مغزی و پایش جریان خون امکان پذیر می گردد. (16) بررسی فیزیولوژیک جریان خون مغزی توسط فن آوریهائی نظیر استنشاق گزنون 133 و یا تجویز داخل ریوی آن، توپوگرافی کامپیوتری گزنون، SPECT و PET و بررسی آناتومیک عروق مغزی توسط روشهای متعدد آنژیوگرافی مقدور می باشد. معهذا هر کدام از این روشها دارای محدودیت ها و معایبی بوده که از جمله مهمترین آنها تهاجمی بودن آنهاست. (1)
برای اولین بار در سال 1982 سونوگرافی داپار ترانس کرانیال (TCD) توسط Aaslid جهت امور بالینی مورد استفاده قرار گرفت و به این ترتیب پایش جریان خون مغز و تشخیص محل ضایعه عروقی بطور غیر تهاجمی میسر گردید. (1، 16)
کاربردهای بالینی TCD شامل موارد زیر می باشد: بررسی عروق مغزی در انفارکت های آمبولیک و ترومبولیک، مالفورماسیونهای شریانی و وریدی، تشخیص وازواسپاسم در میگرن و خونریزی ساب کارراکنوئید، دمانس مولتی انفارکت، پایش اثرات داروها، دیسکسیون شریانی، پیگیری جریان خون مغزی در حیت اندآرترکتومی و بعد از آن، بررسی ادم مغزی، بررسی آنمی سلول داس شکل، تشخیص مرگ مغزی و چندین کاربرد دیگر. (1، 5، 8، 11)
آنژیوگرافی های DSA و Converntional برای بررسی عروق داخل کرانیال استاندارد طلائی می باشد و سونوگرافی داپلرترانس کرانیال در مقایسه با آنژیوگرافی از حساسیت و ویژگی در مورد 5/87% برخوردار می باشد. (3) البته این حساسیت و ویژگی در بررسی شریان مغزی میانی (MCA) و سیفون کاروتید بیشتر از عروق دیگر است. (4، 14)
جهت ارزیابی حجم و جریان خون مغزی (CBF) بوسیله سونوگرافی داپله ترانس کرانیال از چندین شاخص استفاده می شود که مهمترین این شاخص ها سرعت حداکثر سیستولی (PSV)، سرعت پایان دیاستولی (EDV) و سرعت متوسط جریان (MFV) می باشند. شاخص های دیگر عبارتند از Polstatility index (PI) و Resistance index (RI) که تابعی از سه شاخص بالا می باشند (1، 16) و چندین اندکس کم اهمیت دیگر نیز وجود دارد که در این مطالعه مد نظر نبوده اند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 19

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 15 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.