پاورپوینت عوامل فرهنگی - عوامل فرهنگی شامل فرهنگ خرده فرهنگ طبقه اجتماعی عوامل فرهنگی بیشترین و عمیق ترین تأثیرات را بر رفتار مصرف کننده دارد 1 فرهنگ رفتار بشر عمدتاً یادگرفتنی است یک بچه همگام با رشد خود ارزشها، خواسته ها، رفتارها و را از افراد دیگر می آموزد مثلاً یک بچه آمریکایی ارزشهایی نظیر موفقیت و پیشرفت، راحتی مادی، استقلال فردی و یک بچه ایرانی ارزشهایی نظیر قانع
ماهیت خرده فرهنگها
بسیاری از جوامع از تعداد زیادی خرده فرهنگ تشکیل شده .
میزان انطباق فرد با یک خرده فرهنگ منجر به شکل گیری رفتارهای منحصر به فرد در تصمیم گیری وی می شود.
تقسیم بندی خرده فرهنگ ها معمولا بر اساس گروه های قومی و یا مذهبی و اعتقادی و همین طور موقعیت جغرافیایی محل سکونت افراد می باشد.همه ما هم زمان ، اعضای چندین خرده فرهنگ هستیم.ذائقه ،موسیقی مورد علاقه ،میزان مصر ف شیرو ...هرکدام تحت تاثیر یکی از خرده فرهنگ هاست.
گروههای مرجع
عوامل اجتماعی فامیل
وظیفه و نقش اجتماعی
1.گروههای مرجع
- رفتار فرد تحت تأثیر گروههای زیادی قرار می گیرد که عضو آن هستند . مانند : دانش آموز همسالان ، دانشجو همکاران، اساتید
- گروههای مرجع : گروههایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر رفتار و عقاید فرد تأثیر می گذارند .
افراد غالباً تحت تأثیر گروههایی هستند که به آن تعلق ندارند .
- بسیار مهم است که بازار یابان گروههای مرجع بازار هدف را شناسایی کنند .
315
مشخصات فروشنده
نام و نام خانوادگی : هادی بنائیان
شماره تماس : 09154309506 - 05836220376
ایمیل :filebooker@yahoo.com
سایت :filebooker.com