فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

ثبت املاک در ایران

ثبت املاک در ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:40

اصل اول اصولی که باید هنگام قبول ثبت رعایت شوند:

  1. در موقع پذیرفتن درخواست ثبت ملک از اشخاص که قطعاً با معاینه محلی صورت خواهد گرفت و همچنین در موقع تحدید حدود ملک اشخاص که در مجاورت املاک مورد ثبت یا مورد تصرف ارتش قرار گرفته ، باید حدود قانون و مقررات لازم از قبیل تصرفات مالکانه متقاضی و تبعیت از حدود قانونی املاک مزبور را مرعی داشته و توجه و دقت نمایند حقی از ارتش ضایع نشود . بند 269 مجموعه بخشنامه های ثبتی در خصوص موضوع به شرح مرقوم تعیین تکلیف و تاکید نموده است .
  2. در موقع تقاضای ثبت اراضی مجاور اراضی ساحلی باید نماینده وزارت کشاورزی دعوت شود و با اطلاع و تأیید مأمور و نماینده وزارت مزبور اقدام لازم معمول گردد . ( بند 271 مجموعه بخشنامه های ثبتی )
  3. با عنایت به بند 270 مجموعه بخشنامه ها که قبلاً هم در درخواست ثبت توضیح داده شده ، برای جلوگیری از تجاوز به رودخانه های متروکه لازم است قبل از تقاضای ثبت اراضی ، نقشه هوائی از ذی نفع مطالبه و پس از تطبیق با وضع محل و اطمینان به این که مورد تقاضا مسیل و یا رودخانه متروکه نیست ، نسبت به قبول تقاضای ثبت با رعایت مقررات و دستورات صادره و حزم و احتیاط اقدام شود .
  4. حفظ حقوق دولت و عدم تجاوز بر اموال عمومی در حین پذیرفتن ثبت اشخاص از اهم امور است و دقت زیادی را لازم می دارد .
  5. نسبت به املاکی که در دفتر توزیع اظهارنامه به نام دولت ، شهرداری یا وقف معرفی شده ، اشخاص به عنوان ملک خریداری شده تقاضای ثبت دارند قبل از جلب موافقت مرجع ذی ربط باید از قبول تقاضای ثبت خودداری و تشریک مساعی با ادارات مربوط یک ضرورت حتمی است .

اصل دوم شناخت املاکی که نیاز به تقاضای ثبت ندارند .

قانونگذار در قواعد عمومی ثبت املاک جنبه های استثنائی نیز قائل شده و مالکیت را در املاکی نیاز به درخواست ثبت ندانسته است؛ مستثنیات مذکور به قرار زیر است :

  1. برابر فراز 2 ماده 19 قانون زمین شهری ، در مواردی که زمین سابقه ثبتی به نام اشخاص نداشته باشد و بر اساس نظریه وزارت مسکن و شهرسازی ، زمین موات تشخیص داده شود .
  2. املاک مجهول المالک و املاکی که نسبت به آنها تقاضای ثبت نشده باشد و مشمول قانون اصلاحات ارضی شده و به زارعین منتقل شده اند ( ماده 142 قانون ثبت ) .

طبق ماده 15 آئین نامه قانون ثبت ، اعیانیهای موجود در املاکی که قبلاً درخواست شده و تعیین حدود به عمل آمده و مالکین حق رعایا را نسبت به اعیانی با اسامی معین قید و گواهی نموده و آگهی نیز شده باشد .



مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : یعقوب ذاکری

شماره تماس : 09017568099 - 07642351068

ایمیل :shopfile95.ir@gmail.com

سایت :shopfile95.sellfile.ir

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.