فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد

تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد
تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد - تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد



فهرست:
مقدمه

بیان مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف متغیرها
تعریف نظری سلامت روان
تعریف عملیاتی سلامت روان:
تعریف نظری ارتباطات اثربخش
تعریف عملیاتی ارتباطات اثربخش
تعریف نظری بهره وری فردی
تعریف عملیاتی بهره وری فردی
قلمروی تحقیق

تاریخچه سلامت روان
سلامت روان و ابعاد آن
مفهوم سلامت روان
الف: سلامت روانی به معنای رفتار بهنجار (عادی)
ب) سلامت روانی به معنای الگوهای ایده کامل
ج)سلامت روانی به معنای یک فرآیند
د) سلامت روانی به معنای فقدان بیماری
اهمیت و تعاریف سلامت روان
نظریه های در زمینه‌ی شخصیت سالم
نظریه‌ی انسان بالغ یا الگوی پیشنهادی آلپورت
نظریة انسان با کنش کامل یا الگوی پیشنهادی راجرز
نظریه انسان بارور یا مولد یا الگوی پیشنهادی فروم
نظریه انسان خواستار تحقق خویشتن یا الگوی پیشنهادی مزلو
نظریه انسان فردیت یافته یا الگوی پیشنهادی یونگ
نظریه انسان از خود فرا رونده یا الگوی پیشنهادی فرانکل
نظریه انسان این مکانی و این زمانی، الگوی پیشنهادی پرلز
نظریه انسان غیر محدود، الگوی پیشنهادی دایر
نظریه مربوط به سلامت روانی
نظریه فروید:
نظریه موری
نظریه‌ی آبراهام مازلو
نظریه جورج کِلی
نظریه فرانکل
نظریه اسکینر
نظریه اریکسون

مروری بر تحقیقات در زمینه تاثیر سلامت روان بر بهره‌وری فردی (کارکنان)

مختصری در خصوص ارتباطات اثربخش بر سازمانها
تعاریف ارتباطات از دیدگاههای مختلف
مفهوم ارتباطات
ارتباطات اثر بخش سازمانی
مدیران و ارتباطات اثر بخش سازمانی
ماهیت ارتباطات
ارتباطات یک فراگرد یا جریان مداوم است .

فراگرد ارتباطی میان کنشی است.
ارتباطات می‌تواند ارادی باشد یا غیر ارادی :
فراگرد ارتباطی می‌تواند تعاملی یا مراوده‌ای باشد.
فراگرد ارتباطی، عملکردی یا مبتنی بر وظیفه است.
کارکردهای ارتباطات عبارتند از :
شبکه‌های ارتباطی در سازمان
ارتباطات رو به پایین ( از بالا به پایین )
ارتباطات روبه بالا (از پایین به بالا)
ارتباطات افقی:
ارتباط متقاطع
شبکه های رسمی و غیر رسمی
شبکه ارتباطات غیر رسمی
الگوهای ارتباطات غیر رسمی
شبکه های ارتباطی گروههای کوچک
تمرکز قدرت:
سرعت ارتباطات
صحت اطلاعات
احساس اعضای شبکه
سرعت تصمیم‌گیری
تعهد گروه‌ها در برابر تصمیمات

مروری بر تحقیقات در زمینه‌ی ارتباطات اثربخش

منابع و مأخذ
منابع انگلیسی
=====================
قسمتهایی از متن:
مقدمه
بیمارهای روانی از آغاز پیدایش بشر وجود داشته است و هیچ انسانی در مقابل این بیماریها مصونیت ندارد این خطر همیشه بشر را تهدید می‌کند. (احمدوند، 1382، ص 2)
عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است. در هر طبقه و صنفی در هرگروه و جمعی، اشخاص نامتعادلی زندگی می‌کنند بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر، دانش‌پژوه، پزشک و مهندس، زارع، استاد دانشگاه و غیره، خطر ابتلاء به ناراحتی‌های روانی وجود دارد به عبارت دیگر، هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد (شاملو 1381،ص10)
سلامت جسم و روان، انبساط خاطر و در نهایت شادکامی و تن آرامی پدیده‌هایی هستند که در ارتباط محیط زیست انسانها تحقق می‌پذیرند کارکرد نامناسب نهادها، نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهداشتی، درمانی در یک جامعه در ارتباط مستقیم با بهداشت روانی و جسمی مردم آن جامعه است و سلامت افراد را دچار مخاطره می‌کند، در اجتماعاتی که انسانها تحت تأثیر عوامل نامساعد محیطی باشد حوادث طبیعی (سیل و زلزله و ...) بیماری‌های اپیدمیک، نارساناییهای ناشی از گسترش شهرهای بزرگ (آلودگی هوا، ترافیک، محیط پرهیاهو) بی‌عدالتی‌های اقتصادی، جنگ، بحرانهای اجتماعی، از هم گسیختگی خانوادگی، تضادهای درون گروهی و برون گروهی فرهنگی و مسائلی از این قبیل نمی‌توان از این قبیل قرار‌ دارند نمی‌توان انتظار سلامت جسمی و روانی را داشت هریک از پدیده‌های اجتماعی و طبیعی بالا می‌تواند زندگی عادی یک شخصیت سالم را تحت تأثیر قرار داده و آن را از حالت طبیعی خارج کند. ...
...
ارتباطات اثر بخش سازمانی
در سازمانهای امروزی اطلاعات باید سریع‌تر از هر زمان دیگر جریان پیدا کند، حتی توقف کوتاهی، در تولید به زیانهای غیرقابل جبرانی منجر می.شود. لذا برای رفع مسائل تواید لازم است که ارتباطات سریع برقرار شود و اقدام اصلاحی به عمل آید.
عامل دیگر، حجم اطلاعات است که پیوسته افزایش می‌یابد به اطلاعات زیاد غالباً مورد نیاز نیست بلکه اطلاعاتی نقش اساسی دارد که مربوط به موضوع باشد بنابراین نوع اطلاعاتی که مدیران برای تصمیم‌گیری به آن نیاز دارند باید تعیین شود.
برای دست یافتن به این اطلاعات ضروری است که مدیران رده‌های پایین‌تر و همچنین کارکنان واحدها مختلف سازمان، اطلاعات لازم از مجاری مربوطه در اختیار مدیران قرار دهند. (ایران‌نژاد،1370،ص348)

وظیفه و کارکرد ارتباطات در سازمان، وحدت بخشی، تلاش‌های سازمانی است، ارتباط وسیله ای برای خوراندن و وارد کردن درون دادهای اجتماعی به نظام اجتماعی به شمار می‌آید.
برای ایجاد هماهنگی بین عناصر مادی و انسانی سازمان به صورت یک شبکه کارآمد و موثر، برقراری ارتباطات مطلوب ضروری است. زیرا وقتی، ارتباطات برقرار نشود، فعالیتهای سازمان متوقف می‌شود و در واقع می‌توان گفت مدیریت کارساز به برقراری ارتباطات مؤثر بستگی دارد.
موضوع ارتباطات در سازمان از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌توان گفت اولین وظیفه مدیر این است که سیستم ارتباطات را در سازمان توسعه دهد.
لذا چنانچه هدف سازمان دست یافتن به حداکثر بهره‌وری باشد، سیستم ارتباطات باید به گونه‌ای طرح‌ریزی شود که در همه حال، اطلاعات از مجاری مربوطه در اختیار اعضای سازمانی قرار گیرد. (ساعتچی،1369، ص442)
زیرا یکی از مهم‌ترین خصوصیات سازمان‌ها آن است که «ساخت» آنها جز با کمک فرایند ارتباطات نمی‌تواند شکل بگیرد یا دوام داشته باشد.
به اعتقاد «چستر باردنارد»[1]: چون بزرگی و ساختار سازمانها با کمک و بوسیله‌ی فنون ارتباطی تعیین می‌شود بنابراین اگر بخواهیم نظریه‌ی جامعی درباره سازمان داشته باشیم باید در این نظریه به مشکلات ارتباطی بیش از هر مسئله دیگری توجه کنیم.
در سالهای بعد نیز«کاتر» و «کان» بیان داشته‌اند که « ..... ارتباط نوعی فرآیند اجتماعی است که در فعالیتهای هرگروه، هرسازمان یا هر جامعه بیش از عوامل دیگر اثر و اهمیت دارد. »
و « ......... ارتباط جوهر اصلی یک نظام اجتماعی یا یک سازمان است». ارتباط همانند جریان خون یک سازمان است و اگر جریان ارتباط یک سازمان قطع شود، در آن صورت، به حیات سازمان خاتمه داده خواهد شد(ایران‌نژاد،1370)


[1] . Barnard

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 72

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 62 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان

مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان
مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان - مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان



قسمتهایی از متن:
مقدمه :
صحبت کردن در باره جنسیت برای اغلب والدین کاری دشوار است.والدین یا نگران زیاد گفتن هستند و یا کم گفتن ویا نگران گیج کردن بچه های خود. بسیاری از والدین هم فکر میکنند که اگر در باره مسائل جنسی با کودکان خود صحبت کنند افکار جنسی را در ذهن های کوچک آنها پرورش میدهند و با این کار بچه ها را به تجربه های جنسی تشویق میکنند. بعضی از والدین دیگر نیز فکر میکنند که اگر کودکشان سوال نمی کند یا علاقه خاصی نسبت به موضوع نشان نمیدهد به این علت است که هنوز خیلی کوچک است یا اصلا به موضوع علاقه ندارد. والدین فکر میکنند که اگر کودکشان در ظاهر بیعلاقه است ،لابد هنوز آمادگی لازم را ندارد و یا بدتر از آن شاید نیازی به دانستن ندارد.ولی بچه ها حتما سوال دارند . شاید نمی دانند که چگونه بپرسند و یا شاید بی میلی والدین خود را نسبت به پاسخ گفتن به چنین سوالاتی احساس میکنند. کودکان در چنین موقعیت هایی هنگام برخورد با موضوعات مربوط به جنسیت، از والدین خود رو میگردانند. بنابراین مسئولیت شما این است که حرف بزنید و اجازه ندهید که ناراحتی خودتان یا سکوت فرزندتان مانع باز کردن باب گفت و گو بشود. نزد فرزندتان اعتراف کنید که سخن گفتن در باره جنسیت گاهی با شرم و حیا همراه است چون موضوع خیلی حساس و خصوصی است و همین میتواند زمینه مشترکی باشد تا گفت و گویتان را آغاز کنید. ...
...
پیدا کردن لحظه های مناسب آموزش
شما میتوانید هر یک از موقعیت های زیر را به یک موقعیت مناسب برای آموزش تبدیل کنید:
- معلم فرزندتان یا یکی از بستگان یا همسایه های شما باردار است.
- تلویزیون برنامه ای نشان میدهد که در آن ارزش های خانوادگی یا اختلاف اخلاقیات خانوادگی مطرح میشود.
- دیداری از باغ وحش دارید که شامل مشاهده رفتارهای جنسی حیوانات یا توضیح در باره چرخه حیاتی آنهاست.
- زائیدن یک حیوان خانگی
- هنگام رفتن به مطب پزشک برای معاینه
- وقتی کودک شما به بدنهای برهنه یا نیمه برهنه دیگران در خانه یا استخر زل میزند.
- وقتی دختر یا پسرتان سعی میکند کسی را که برهنه است را ببیند.
- نگاههای کنجکاو فرزندتان هنگامی که پوشک بچه ای را عوض میکنید.
- دیدن نوار بهداشتی در یک فروشگاه.
- هنگامیکه با فرزندتان ماشین سواری میکنید و با او تنها هستید و در عین حال ناگزیر هم نیستید که به روی هم نگاه کنید زمان خوبی برای آغاز گفتگو در باره جنسیت است.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 20

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 16 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن

مقاله روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن
مقاله روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن - مقاله روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن



برخی از مطالب اصلی:
نگاه اجمالی
شخصیت از دیدگاه مردم
شخصیت از دیدگاه روانشناسی
ماهیت شخصیت و انسان
نقش وراثت زیستی در رشد شخصیت
اهمیت محیط طبیعی در رشد شخصیت
رابطه فرهنگ و شخصیت
نقش تجربه گروهی در رشد شخصیت افراد
اهمیت تجارب شخصی در رشد شخصیت
تربیت دینی نوجوانان
الف) مراحل تربیت دینی
ب) نیازهای نوجوانان
روانشناسى بازى
خنده و اثرات روانشناختی آن
مدیتیشن خندیدن
اصول پیشگیری از رفتارهای پرخطر
پیامدهای استرس
منابع
======================
قسمتهایی از متن:
نگاه اجمالی
«شخصیت» یک «مفهوم انتزاعی» است، یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست، بلکه آن از طریق ترکیب رفتار (Behavior) ، افکار (Thoughts) ، انگیزش (Motivation) ، هیجان (Emotion) و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت (Difference) کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگیهای شخصیتی به همدیگر شباهت دارند بنابراین شخصیت را می‌توان از این جهت که «چگونه مردم با هم متفاوت هستند؟» و از جهت این که «در چه چیزی به همدیگر شباهت دارند؟» مورد مطالعه قرار داد. از طرف دیگر «شخصیت» یک موضوع پیچیده است ولی از زمانهای قدیم برای شناخت آن کوششهای فراوانی شده است که برخی از آنها «غیرعملی» ، بعضی دیگر «خرافاتی» و تعداد کمی «علمی و معتبر» هستند. این تنوع در دیدگاهها به تفاوت در«تعریف و نگرش از انسان و ماهیت او» مربوط می‌شود. هر جامعه برای آنکه بتواند در قالب فرهنگ معینی زندگی کرده ، ارتباط متقابل و موفقیت آمیزی داشته باشد، گونه‌های شخصیتی خاصی را که با فرهنگش هماهنگی داشته باشد، پرورش می‌دهد. در حالی که برخی تجربه‌ها بین همه فرهنگها مشترک است، بعید نیست که تجربیات خاص یک فرهنگ در دسترس فرهنگ دیگر نباشد.
شخصیت از دیدگاه مردم
واژه «شخصیت» در زبان روزمره مردم معانی گوناگونی دارد. یکی از معانی آن مربوط به هر نوع «صفت اخلاقی یا برجسته» است که سبب تمایز و برتری فردی نسبت به افراد دیگر می‌شود مثلا وقتی گفته نمی‌شود «او با شخصیت است» یعنی «او» فردی با ویژگیهایی است که می‌تواند افراد دیگر را با «کارآیی و جاذبه اجتماعی خود» تحت تأثیر قرار دهد. ...
...
روانشناسى بازى
روانشناسى عبارت است از علم مطالعه رفتار. روانشناسى به عنوان یک علم و روانشناس به عنوان یک عالم جایگاهى همچون یک عالم زیست شناسى و... دارد. اما از آنجایى که موضوع مطالعه روانشناسى انسان است تا حدودى منجر به عامیانه زدگى مى شود. به نحوى که همه افراد جامعه به خود اجازه مى دهند خود را روانشناس بدانند ولى همین افراد به خود اجازه نمى دهند خود را زیست شناس و... بنامند. چنانچه فعل نابجا و نادرست «روانشناسى کردن» هم در سطح جامعه رواج فراوانى یافته است، که البته کلاس خود را هم دارد. وجود چنین برداشت اشتباهى از روانشناسى از یک سو و تبلیغ این روانشناسى در میان مردم از سوى دیگر خود معضل بزرگى است که نیاز به اصلاح دارد. برداشت هاى غلطى چون «تفاوت قائل نشدن بین روانشناسى و روانکاوى»، «به کار بردن نادرست روانکاوى به جاى روان درمانى»، «عدم تمایز بین روان درمانى و مشاوره»، «روانکاو خواندن روانشناسان»، «عدم آگاهى از تخصص هاى متفاوت در روانشناسى با کارکردهاى متفاوت» و مواردى از این دست همگى برداشت هاى غلط رایجى است و جالب تر اینکه همین ها نیز مایه مباهات و مفاخرت افراد شده است. معضلى به نام «برداشت غلط از روانشناسى و وظایف روانشناسى» نیاز به اصلاح دارد. در این میان قسمت عمده اى از این اصلاح به عهده رسانه ملى است و جالب است بدانیم رسانه ملى خود در حال مزمن کردن این برداشت اشتباه است. در بسیارى از سریال هایى که از تلویزیون پخش مى شود گاهى در سطح دیالوگ، گاهى در سطح داستان هاى فرعى نمایش اصلى و گاهى به عنوان موضوع اصلى صحبت از روانشناسى و نقش روانشناس به میان مى آید. در سطح دیالوگ بارها مشاهده شده است از واژه هاى روانکاو، روانکاوى، دیوانه و... براى معرفى جایگاه روانشناس، روان درمانى، بیمار روانى و... بهره برده شده است. عمده تماشاگران چنین سریال هایى نیز این واژه ها را وام گرفته و استفاده مى کنند غافل از اینکه کار از ریشه ایراد دارد.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 47

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 56 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل

پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل
پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل - پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل



پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل
فهرست مطالب
عنوان صفحه
زمینه پژوهش ......................... 2
بیان مسئله پژوهش .................... 10
اهداف پژوهش ......................... 10
الف ) اهداف کلی ..................... 10
ب ) اهداف ویژه ...................... 10
فرضیه های پژوهش ..................... 11
تعریف واژه ها ....................... 11
پیش فرضهای پژوهش .................... 13
محدودیت های پژوهش .................... 14
الف ) محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر 14
ب ) محدودیت های در اختیار پژوهشگر .... 14
اهمیت پژوهش .......................... 15
منابع فارسی ......................... 17
منابع خارجی ......................... 19

چارچوب پنداشتی........................ 21
مروری بر مطالعات..................... 49
منابع فارسی.......................... 58
منابع خارجی.......................... 60

روش پژوهش ........................... 63
نوع پژوهش............................ 63
جامعه پژوهش.......................... 64
نمونه پژوهش........................... 64
روش نمونه گیری ........................ 65
مشخصات واحدهای مورد پژوهش............ 66
محیط پژوهش............................ 66
روش گردآوری داده ها.................. 67
ابزار گردآوری داده ها ............... 67
اعتبار علمی ابزار ................... 68
اعتماد علمی ابزار.................... 68
نحوه استفاده از ابزار................. 69
نوع و مشخصات داده ها ................ 70
نحوه تجزیه و تحلیل داده ها ............. 70
ملاحظات اخلاقی......................... 72
منابع فارسی........................... 73
منابع خارجی.......................... 74

نتایج پژوهش.......................... 159
بحث و بررسی یافته ها.................. 159
نتیجه گیری نهایی....................... 183
کاربرد یافته های پژوهش............... 186
پیشنهادات برای پژوهش های بعدی........ 188
منابع فارسی.......................... 190
منابع خارجی.......................... 191
........................................................................................................................
بخشی از متن:
زمینه پژوهش
اختلالات انعقادی [1] ارثی پلاسما بعلت نقص در یک پروتئین انعقادی پدید می آید. دو اختلال وابسته به کروموزوم X یعنی فقدان عوامل VIII و IX مسئول اکثر موارد این اختلالات مادرزادی می باشند. این بیماران در معرض خونریزی شدید و ناتوانی مزمن بوده، نیازمند درمانهای طبی اختصاصی هستند (هاریسون، 2001، ص 239).
هموفیلی [2] اختلال ارثی بصورت کاهش یا فقدان فاکتور VII (یکی از پروتئینهای مسئول تشکیل لخته در پلاسما) می باشد که منجر به هموفیلی A می شود نوع دیگر آن، هموفیلی نوع B است که در اثر کاهش فاکتور IX بوجود می آید (گیلبرت [3]، 2001، ص 672).
سطح فاکتور انعقادی VIII و IX در حالت نرمال بین 120-50% می باشد. هموفیلی بر اساس سطح پلاسمایی فاکتور انعقادی به سه نوع، هموفیلی شدید [4] (سطح فاکتور کمتر از 1% حد نرمال)، متوسط [5] (5-1%) و خفیف [6] (25-5%) تقسیم می شود (چودهری [7]، 2000، ص 45).
اگر چه درمان موثر بیماری هموفیلی به دهه اخیر مربوط می شود ولی هموفیلی در جهان کهن نیز شناخته شده بود. قدیمی ترین دست نوشته ها در مورد چگونگی ظهور بیماری هموفیلی مربوط به متن های یهودی در قرن دوم میلادی است. هموفیلی به عنوان بیماری سلطنتی[8] نامیده می شود زیرا اعضای خانواده های اصیل در اروپا به آن مبتلا بودند. در اجداد ملکه ویکتوریا [9] هیچ سابقه ای از هموفیلی نبوده است اما پس از تولد پسرش لئوپلد[10] در سال 1853 که مبتلا به هموفیلی بود معلوم شد که ملکه ویکتوریا ناقل هموفیلی بوده و ایجاد بیماری در او در اثر جهش[11] ژنتیکی بوده است. ژن بیماری توسط دختران ملکه در خاندان سلطنتی روسیه، آلمان و اسپانیا نیر انتقال یافت (اسدی، 1380، ص 27).
طبق برآوردهای کلی از هر ده هزار نوزاد پسر یک نفر مبتلا به هموفیلی است.
حدود سه هزار بیمار هموفیل نوع A و حدود 750 هموفیل نوع B در کشور ما وجود دارد (شریفیان، 1378، ص 29).
انجمن هموفیلی ایران (1377) گزارش می دهد: در حال حاضر تعداد 3215 نفر بیمار هموفیل A و تعداد 668 نفر بیمار هموفیل B وجود دارد. رشد هموفیلی و سایر اختلالات انعقادی حدوداً در حد تشخیص یک فرد در یک روز است یعنی سالیانه 360 نفر که رقم قابل توجهی به نظر می رسد (ص 34).
گیلبرت می نویسد: تخمین زده می شود در حدود 000/10 نفر در ایالات متحده مبتلا به هموفیلی می باشند. گزارش ها در مورد میزان شیوع [12] هموفیلی متفاوت است اما میزان یک در 000/20 اغلب ذکر می شود. در 30% از موارد ابتلاء به بیماری به دلیل جهش ژنتیکی می باشد که در این موارد سابقه بیماری در خانواده بیمار وجود ندارد (2001، ص 673).
شاوساسمن[13] شیوع هموفیلی A را در انگلستان یک در 000/10 جمعیت مردان و هموفیلی B را یک در 000/60 از جمعیت مردان گزارش می کند (1999، ص 41).
چودهری می نویسد: شیوع هموفیلی در هندوستان نزدیک به 1 در 5000 مرد می باشد تخمین زده می شود که سالانه 1300 کودک مبتلا به هموفیلی در هندوستان متولد می شود و تقریباً 000/50 بیمار با هموفیلی A شدید در حال حاضر وجود دارد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تنها 5% از جمعیت مبتلا به منابع کافی درمانی و مراقبتی دسترسی دارند (2000، ص 45).
تزریق فاکتورهای

[1] Coagulation disorder
[2] Hemophilia
[3] Gilbert
[4] Severe
[5] Moderate
[6] Mild
[7] Choudhary
[8] Roual disease
[9] Princess Victoria
[10] Leopold
[11] Mutation
[12] Incidence
[13] Show susman

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 192

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 367 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن

مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن
مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن - مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن



مقدمه:
روش های یاددهی و یادگیری
کار و بحث گروهی
روش بارش مغزی
پرسش و پاسخ
یادگیری فعال - یادگیری انفعالی
نمونه هایی از نظریه های یادگیری مؤثر در تعلیم و تربیت
یادگیری از طریق الگوسازی
عوامل موثر در الگوسازی
منابع و مآخذ :
====================
مقدمه:
علم داشتن،به عبارتی به معنای داشتن اطلاعات است . یعنی کسی را که اطلاعات زیادی را درمغزخود جا داده است ، عالم می شماریم . اما اگر دقیق ترشویم و بخواهیم بدانیم که آن دانستنی ها چگونه حاصل آمده اند، ناچاریم به روش علم هم توجه کنیم . محصول علم چیزی است که دانشمندان درپی آن هستند واین محصول را باید نتیجه ی تلاش ایشان درراه رسیدن به آنها محسوب داشت . واقعیت های علمی تغییر پذیرند ، پس دانشی که ما امروز به دانش آموزان خود می دهیم ، شاید در آینده به کارشان نیاید و بهتر است به جای ارائه ی اطلاعات علمی به صورت خام به دانش آموزان ، به آنها راه رسیدن به این علم را آموزش دهیم.
هرفرد ، درراه رسیدن به اطلاعات جدید به یک سلسله از مهارت ها نیاز دارد تا با اتکا به این مهارت ها خود به کشف علم بپردازد. ایجاد و تقویت این مهارت ها در دانش آموزان با توانایی آنها تلفیق می شود و همین امر باعث عمیق تر شدن یادگیری آنها خواهد شد .
روش های یاددهی و یادگیری
کار و بحث گروهی
امروزه در دنیا، هیچ کاری در زمینه های علم ، فناوری ، اقتصاد و حتی فکرواندیشه ، به صورت فردی انجام نمی شود. کارگروهی یکی از روش های اصلی تدریس در کلاس علوم است وضرورت دارد که دانش آموزان را به کارگروهی واداریم .
کاروبحث گروهی ، در عین اینکه یک روش آموزشی است ، برای ما هدف نگرشی بسیارمهمی تلقی می شود کارگروهی فرصت ایجاد نگرش های مثبت نسبت به مدرسه و علم را در اذهان دانش آموزان به وجود می آورد و تعامل عاطفی را بین آنها تقویت می کند . ...
...
نمونه هایی از نظریه های یادگیری مؤثر در تعلیم و تربیت
1. تقویت رفتارهای مرتبط با تکلیف :
موضوع تقویت رفتارهای مطالعه ، مثالی از قضیه ی فراگیرترشکل دهی رفتارهای مرتبط با تعلیم و تربیت است که به منظورتعلیم دانش آموزان برای ایجاد عادت های مطالعه ی شخصی و همچنیبن ایجاد رفتار شایسته درکلاس به کارمی رود . درکلاس های ابتدایی ، ایجاد رفتاربیشتربه معنای آنست که دانش آموزباید سروقت به کلاس آمده ، آرام سرجای خود بنشیند ، به معلم توجه کند و موضوع درسی را هرچه باشد تعقیب نماید . این رفتارهای مقدماتی برای ایجاد محیطی به دورازآشفتگی و آشوب لازم بوده و چنین محیطی برای تعلیم دادن و یادگیری ضروری است .
روان شناسان ، طریقه ی برخورد با مشکلات تحصیلی همچون کم توجهی ، ضعف درتمرکز وعادت کم به مطالعه را می دانند. چنانچه دانش آموزی قادر به تمرکزبرمتنی که می خواند نباشد ، باید محیطی فراهم آوریم که بتواند حواس خود را جمع ترکند ، همچنین می توان مطلب های متن را به صورتی تغییر داد که باعث تمرکز بیشتر شود . یکی از پیشنهاد های مطرح شده در این زمینه را گاتری داده است ، وی معتقد است باید شرایطی فراهم کرد که دانش آموزدرمحیطی آرام مطالعه کند و به محض اینکه احساس کرد حواس او برفعالیت مورد نظر متمرکز نیست ، از سر میز بلند شود .در این صورت میز و کتاب هم کاملاً در خدمت و در راستای مطالعه کردن قرار می گیرد و نه محلی برای افکار پریشان و اوهام . روش موثر تر دیگر اینست که پس از هریک یا دو جمله ای که از درس داده می شود ، سوالی از دانش آموزپرسیده شود و پاسخ صحیح وی را فوراً به شکلی مناسب پاداش داد .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 25

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 20 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل