فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله هوش و علل کم هوشی

مقاله هوش و علل کم هوشی
مقاله هوش و علل کم هوشی - مقاله هوش و علل کم هوشی



هوش و عوامل موثر در کم هوشی
قسمتهایی از متن مقاله:
مقدمه
هوش
پدیده هوش بارزترین فعالیت قوای ذهنی در بشر است که قدرت سازگاری او را در محیط میسر می سازد. مطالعه هوش از دیرباز مورد نظر روان شناسان وبوده و سال های اخیر تحقیقات فراوان در این باب انجام گرفته است. به طور مثال افلاطون (400 ق. م) به کلیات عقلی و پدیده هوش و علل های کم هوشی اشاره نمود و توضیحات فراوان در این مورد نیز کرده است. از نظر فیزیولوژی هوش پدیده ای است که در اثر فعالیت یافته های قشر خارجی مغز آشکار گردد و از نظر روانی نقش سازگاری با شرایط محیط زیستی خود را بر عهده داردو عوامل تبیتی در شکوفا شدن آن نقش مهمی دارند. که در این میان افرادی ممکن است باشند که کم هوش باشند به اصطلاح عقب مانده ذهنی هستند. علل عقب مانده ذهنی چیست؟ بعضی علل عقب ماندگی های ذهنی را در بست به ارث یا مشیت الهی نسبت می دهند و برای خود عقب مانده هیچ کاری از غیر از نشستن و دامن صبر در پیشگی گرفتن نمیکنند. دسته ی دیگر خوش بینانه تر یه مسئله توجه می کنندو کسانی است که در زمینه هایی در جهت بهبود این افراد صورت گرفته باشد که آنهاهم در این جهت گام بردارند. اگر یک بررسی دقیق به عمل بیاید مشخص می وشد که اکثر کودکان به ظاهر عقب مانده مبتلا به هیچ نقص و آسیب ارث نیستند و عارفه آنها عدم رشد مغزی نیست بلکه نوعی محرومیت محیطی است که بعضی از این ها از خیلی چیزهای ابتدایی محروم هستند و اکثر آن ها از طبقات خیلی محروم جامعه هستند. ...
...
عوامل عقب ماندگی ذهنی هنگام تولد:
بسیاری از اختلالات حسی و حرکتی و هوشی کودکان حاصل شرایط نامطلوب زایمان و یا بد اثر اشتباهات پزشکی به هنگام تولد می باشد. ضایعات مغزی از متداول ترین ضایعات زمان زایمان است و مهم ترین علل عقب ماندگی ذهنی محسوب می شود.
1- تولد زودرس: تولد زودرس در بعضی از موارد متاسفانه باعث بروز ضایعات مغزی و عقب ماندگی ذهنی می شود.
2- نوزادان نارس: در بچه نارس احتمال کم هوشی 5 تا ده برابر بیش تر از بچه ای است که به موقع و کامل به دنیا می آید. طبق شواهد ادامه زندگی بچه نارس و احتمال کریز او از عقب ماندگی عقلانی به شرط آن که مادر از طبقات مرفه جامعه باشد به مراتب بیش تر است آثار مضر نارسی در 50% این بچه ها از آسیب های عصبی کوچک تا اختلالات شدید ذهنی وکوری فرق می کند .
3- زایمان های طولانی: گاهی از اوقات در هنگام زایمان به واسطه طول مدت زایمان و ایجاد شرابط نامساعد برای جنین فشارهای غیرطبیعی بر نوزاد وارد آمده و سبب اختلالات ذهنی می گردد بر اثر زایمان های طولانی نوزاد گاهی دچار بی حالی و خنگی می شود و از فعالیت باز می ماند وهوای کافی و لازم به سلول های او نمی رسد و همین وقفه باعث نقصان رشد عمومی و عقب ماندگی ذهنی کودک می گردد.
4- ضربه ها و لطمه های وارده بر مغز کودک در هنگام تولد ضربه ها و لطمه های وارد بر مغز کودک از جمله عوارض متداول عقب ماندگی ذهنی و اختلالات حسی و حرکتی می باشد. گاهی اوقات این ضربه ها ناگهانی وارد بر مغز باعث فلج یا لمس شدن جزئی و یا کلی نوزاد نیز می گردد.
هوش و رابطه آن با فیزیولوژی
عوامل فیزیولوژی در کم هوشی برای تقریباً 20% از افراد کم هوش (نیم درصد کل یک اجتماع) علت مشخص فیزیولوژی سبب نقیصه عقلی می گردد. انواع آن ها زیاد است اما چند نمونه کوتاه را بیان می کنیم.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 24

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 33 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن
مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن - مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن



مقدمه:
مخاطبان تهاجم فرهنگی
اهداف تهاجم فرهنگی
مجدیان تهاجم فرهنگی
تدوین دایره المعاعرف ایرانیکا
تهاجم فرهنگی
برداشت های متفاوت از مقوله ملّی گرایی
ادبیات داستانی و تهاجم فرهنگی
نتیجه گیری:
منابع و مأخذ:
====================
مقدمه:
فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و اندیشندان، دست یابی به یک فصلمشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع بشری معنا و مفهوم می بخشند.
فرهنگ را میتوان روح بالنده ی بشر توصیف کرد. روح بی تابی که در تقابل مستمر جوامع انسانی، تاثیر می پذیرد و با خلق هویت واقعی انسان جوهره ی او را عینیت می بخشند. فرهنگ، دژ حیات یک ملت است که برفراز قله ی هستی یک ملت بنا می شود. فرهنگ صحیح، شخصیت فردی و اجتماعی بشر را شکل می دهد در سایه ی روشن هجوم اندیشه ها، رازهای سربه مهرزندگی را برای اوفاش می سازد و در تاریکی اوهام شمع پرفروغ چگونه بودن رابر می افزود. فرهنگ مبنایی است برای توجیه رفتار انسان، انسان ها برای توجیه کردن اعمالش در کارها باید به فرهنگ رجوع کنند. فرهنگ افعال انسان را تک به تک شکل می دهد. فرهنگ هر جامعه را ثقل معنوی ان اجتماع در مجموعه هستی نیز تعریف کرده است انقلاب اسلامی در متن و جوهره ی اصلی خویش انقلابی فرهنگی است. با توجه به واقعیات موجود، تشکیل در وجود تهاجم فرهنگی نشان دهندهی نوعی ضعف خصلتی و یا بینشی است.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 23

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 21 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان
مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان - مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان



مقدمه................................... 1
شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان .. 2
خانواده و تربیت فرزند................... 3
پدر و مادر باید به استعداد و توانایی فرزند در فراگیری دروس توجه کنند.......................... 4
پدر و مادر باید برای تعلیم فرزندان خود طرح و برنامه داشته باشند............................. 5
توجه پدر و مادر به نیازهای روانی فرزندان خود 6
روابط افراد خانواده با یکدیگر........... 7
ارتباط والدین با مدرسه.................. 8
ارتباط نزدیک والدین با فرزند............ 10
تشویق و تنبیه فرزندان .................. 11
استفاده از روش اغماض در تربیت فرزند..... 12
آموزش فرهنگ کار کردن به فرزندان......... 13
سهیم کردن فرزندان در امور خانه.......... 14
آموزش فرهنگ مطالعه به فرزندان........... 15
منابع و مآخذ 17
=============
قسمتهایی از متن:
چکیـده
فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می کنند . خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفکر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا کند که به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شک بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند. ...
...
ارتباط والدین با مدرسه
خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند . خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه خانه دوم او است و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگی نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید .
مهمترین وظایف پدران و مادران در جهت ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه عبارتند از :
1 ـ به معلم فرزند خود با دید احترام نگاه کنند و اگر از کار او انتقاد دارند دور از حضور فرزند با معلم و مدرسه آن را مطرح کنند .
2 ـ بطور دائم در جریان اهداف و برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه قرار گیرند . حداقل هر ماه یکبار وضعیت رفتاری و اخلاقی فرزند خود را از معلم و مدرسه جویا شوند .
3 ـ برای شرکت در جلسات انجمن اولیاء و مربیان و یا کلاس های آموزش خانواده بطور جدی اوقاتی را در زندگی خود در نظر بگیرند.
4 ـ درباره برنامه های آموزشی و تربیتی فرزند خود با توجه به مقطع تحصیلی او معلومات لازم را کسب کنند .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 26

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 17 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله انواع شایعه

مقاله انواع شایعه
مقاله انواع شایعه - مقاله انواع شایعه



شایعه :
تعریف شایعه :
شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟
قانون اصلی شایعه :
عللی که مانع رواج شایعه می شود :
انگیزه ها در پخش و انتشار شایعه :
فرآیند شکل گیری شایعه :
( روش آزمایشگاهی )
کاهش یا سطیح :
برجسته سازی ( برجستگی ) یا تشدید sharpening
همانند سازی
همانند سازی با زمینه اصلی :
همانند سازی به وسیله تلخیص :
همانند سازی با توقعات :
همانند سازی با عادات زبان شناسی :
همانند سازی ناشی از انگیزه های قویتر :
همانند سازی با علاقه به لباس ( در زنان ) :
همانند سازی با علاقه شغلی :
همانند سازی با تبعیض و تعصب :
مشتریان شایعه
انواع شایعه
طبقه بندی شایعه ها بر اساس معیار انگیزشی
چگونه می توان با شایعه مقابله کرد :
منابع :
===============
تعریف شایعه :
شایعه پیامی است که در میان مردم رواج می یابد ؛ اما واقعیتها آن را تایید نمی کند . وقتی افراد بسیاری مشتاق خبرگیری از چیزی باشند ؛ ولی قادر به کسب اطلاعات درستی نباشند ، پذیرای شایعات می شوند . شایعات اگر تعصبات افراد را تائید کند و یا نفرتهایشان را توجیه نماید . بهتر و بیشتر می تواند گسترش یابد .
در واقع ، شایعه پیامی است که به طرز غیر رسمی ( معمولاً دهان به دهان ) منتقل می شود و به موضوعی مربوط می شود که در تحقیق درباره درست بودن یا نادرست بودن آن مشکل است . شایعه معمولاً شامل اطلاعاتی می شود که برای مردم اهمیت دارد . البته ممکن است بخشی از شایعه حقیقت داشته باشد . هر چند می توان گفت که این حکم همواره صادق نیست .
شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟
شایعه در موقعیتهایی رواج می یابد که مردم مشتاق خبر باشند ولی نتوانند آن را از منابع موثق دریافت کنند . هر گاه انسانها علاقمند خبرگیری درباره موضوعی باشند ، به هر نوع اطلاعاتی در این باره متوسل می شوند و سپس آن اطلاعات را در میان خود پراکنده می سازند .
هنگامی که واقعیتهای اجتماعی به نوعی برای مردم در ابهام و پوشیدگی باقی بماند و رسانه های گروهی نیز سعی در روشن کردن این واقعیتها نداشته باشند ، زمینه مناسبی برای رواج شایعه به وجود می آید .
در رواج شایعه دو عامل دخالت دارد :
1 – اهمیت 2 – ابهام
1 – اهمیت : علاقه مردم به موضوع و اهمیت داشتن شایعه هم برای گوینده و هم برای شنونده .
2 – ابهام : میزان ابهام موضوع ، یعنی وجود دو یا چند تعبیر از یک موضوع . این ابهام می تواند با نبود اخبار دقیق یا به وسیله برخی تشنجات عاطفی ، که فرد را مجبور می کند که نتواند یا نخواهد واقعیتهایی را که در اخبار مطرح شده بپذیرد القاء شود .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 24

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 27 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR)

مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR)
مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR) - مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR)



سایه روشنهایی از مسئولیت پذیری
مسئولیت اجتماعی شرکتها
قسمتهایی از متن:
اشاره
در نظرسنجی هزاره درباره مسئولیت اجتماعی شرکتها که در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مایلند شرکتها از نقش تاریخی شان که کسب سود، پرداخت مالیات، استخدام کارکنان و تبعیت از تمام قوانین است فراتر روند. یعنی میل دارند شرکتها در تحقق هدفهای اجتماعی گسترده تر نقش بسزایی داشته باشند».
هر وجهـی از کسب و کار دارای یک بعـــد اجتماعی است. مسئولیت اجتماعی شرکتها (CORPORATE SOCIALL RESPONSIBILITY)(CSR ) یعنـی رویــــــه هـای باز و شفاف کسب و کار، یعنی روشهایی که مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و احترام به کارکنان، جامعه و محیط زیست می باشد. مسئولیت اجتماعی شرکتها به این منظور برنامه ریزی می شود که برای جامعه به طورکلی و برای سهامداران حامل ارزش پایدار باشد. حوزه مربوط به روش یا رویه کسب و کار دربرگیرنده یکی از پویاترین و چالش پذیرترین موضوعهایی است که امروز رهبران شرکتها با آن روبرو هستند. برای مدیران امروز دیگر کافی نیست که وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل را انجام دهند و خود را اثربخش بنامند بلکه پاسخگویی به نیازهای جامعه و خواست شهروندان و مشتریان داخلی و خارجی سازمانهایشان از زمره وظایف بااهمیت تـــــر آنان محسوب می شود. می توان گفت همانگونه که مدیران نحوه انجام وظایف سنتی را می آموزند، باید از چگونگی انجام چنین وظایف جدید نیز آگاه شوند زیرا شرایط امروز جهان و فضاهای جدید کسب و کار ایجاب می کند تا رهبران و مدیران سازمانها و شرکتهای بزرگ که در بازارهای جهانـــــی یا بازارهای درحال جهانی شدن نقش فعال و موثر دارند، تمام تلاش خود را متوجه ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان خود کنند و نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعــــی، اقتصادی و زیست محیطی کسب و کارشان ایجاد نمایند.
به طورکلی می توان گفت مسئولیت اجتماعی شــــرکتها (CSR) به ارائه روشهایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد. چرا که سازمانها مسئولیتهای بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و تمامی ذینفعان خود برعهده دارند. ...
...
مسئولیتهای زیست محیطی
حفظ محیط زیست و حفاظت از محیط طبیعی با گسترش فناوریهای جدید، سازمانها و مراکز صنعتی را با چالشهایی مواجه کرده است. امروز آلودگی گوناگون زیست محیطی رشد فزاینده ای یافته و مسئولیتهای اجتماعی واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را بسیار پیچیده ساخته است. از این رو مبحث مسئولیتهای زیست محیطی صنایع و آنچه را که به فضا و محیط اطراف واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ مربوط می شود، با آقای دکتر حجت درمیان گذاشتیم.
وی مسئولیت را جزو وظایف مدیریت تمامی واحدها دانست و افزود، تعریف مسئولیت پذیری نسبت به یک قرن پیش تغییر بزرگی کرده است. در گذشته سازمانهای تولیدکننده تنها مسئول درآمدسازی بودند و تولید، محور اصلی کارشان بود. اما از چند دهه قبل به این سمت نگاه به مسئولیتهای سازمانی تغییر کرد و تولیدکنندگان توجه بیشتری به مشتریان معطوف داشتند، پس به مرور عرضه نسبت بـــــه تقاضا افزایش یافت. امروز مصرف کنندگان چه به صورت مستقیم (داخلی) و چه غیرمستقیم (افراد جامعه) تعریف می شوند و آنچه اهمیت ویژه دارد رضایت مشتریان و سایر مصرف کنندگان است. گذشته از مسئولیتهایی که موجب رضایت مصرف کننده ازنظر کیفیت و ارائه خدمات می شود، مسئولیت بزرگتری متوجه واحدهای صنعتی و تولیدی است و آن توجه به مسایل ایمنی و مسایل زیست محیطی است که به نظر می رسد این دو بسیار مهمترند. اگرچه مساله زیباشناختی در تولید از اصول بااهمیت است، اما پرداختن به مسایلی چون حفظ محیط طبیعی که همگان از آن بهره می برند یا پرداختن به امنیت محصول در تولید، به حیات انسانها ربط پیدا می کند. در هر حال یک تولیدکننده مسئول، این گونه می اندیشد که هر محصولی که تولیــــد می شود، درنهایت روانه جامعه می شــــود و در چرخه زندگی انسانها قرار می گیرد (LIFE CYCLE) . بنابراین تولیدکنندگان نمی توانند فکر کنند که فقط مسئولیت تولید محصولات را برعهده دارند بلکه آنها تا زمانی که محصول تولیدیشان در جامعه و چرخه زندگی حضور دارد، نسبت به آن مسئول هستند. به عبارتی این مسئولیت از طراحی تا بازیافت ادامه دارد. چرا که یک محصول ممکن است نوعی آلودگی ایجاد کند یا انرژیها را بیش از حد مصرف نماید. یا حین کار موجب احتراق شود و یا آبها را آلوده سازد، بدرستی معلوم نیست که آیا تمام محصولات درنهایت به طبیعت بازمی گردند یا خیر. به همین خاطر است که تولیدکنندگان باید با مسئولیتهای اجتماعی خود درقبال مشتریان ازنظر کیفیت و تبعات حضور محصول در چرخه زندگی انسانها آشنا بوده و نسبت به رعایت مسئولیتهای خود پایبند باشند.

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 47

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 27 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل