فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پروژه حقوق و دستمزد

پروژه حقوق و دستمزد
پروژه حقوق و دستمزد - هزینه حقوق و دستمزد به عنوان یکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اکثر مؤسسات ، بیانگر سهم نیروی کار در تولید محصولات یا ارائه خدمات است و به عنوان یکی از عوامل بهاء تمام شده مستلزم اندازه گیری ، کنترل و



پروژه حقوق و دستمزد
تعاریف :
حقوق و دستمزد از مفهوم واحدی برخوردار می باشند ولی از لحاظ امور استخدامی این دو با هم تفاوت دارند.
منظور از دستمزد ، پرداخت مبلغ خالصی است که کارگران بر مبنای ساعت بصورت وجوه نقدی , غیر نقدی و یا مجموع آنها در مقابل انجام کار از کارفرما دریافت می کنند و منظور از حقوق پرداخت مبلغ خالصی است که کارمندان در مقابل کار فکری , جسمی و یا ترکیبی از فعالیتهای مذکور بصورت ماهانه یا سالانه از کارفرما دریافت می کنند .
دستمزد یا حقوق ، جبران خدمت منافع پولی و مبلغ ریالی و جنبه های مادی است که در قبال خدمت ارائه شده توسط کارکنان به آنها پرداخت می‌شود اما جنبه های انگیزشی نیز وجود دارند که از اهمیت خاص خود برخوردار بوده و خارج از مفهوم حقوق و دستمزد قرار دارند .
حقوق و دستمزد از نظر اقتصادی تابع قوانین و مقررات و عوامل بسیاری از قبیل عوامل اقتصادی - سیاسی - فرهنگی - اجتماعی - اخلاقی و ارزشی است .
دست‌مزد با ریشه فارسی)، اجرت، حق‌الزحمه(با ریشه عربی) و یا مزد و حق‌السعی (بر اساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران) به مبلغی گفته می‌شود که در ازای کار یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص به او پرداخت می‌شود ) .
بر اساس قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، به کارکنان به جبران کاری که در سازمان انجام می‌دهند حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود . دستمزد افراد بر اساس ۴۴ ساعت کار هفتگی تعیین شده و مازاد بر این ساعات مشمول ۴۰٪ افزایش با عنوان اضافه کاری خواهد بود .
دستمزدها شامل پاداش‌ها، حق کمیسیون، دستمزد دوره تعطیلات، دستمزد قانونی دوره بیماری، دستمزد قانونی دوره زایمان، و پرداختی دوره بیکارسازی ، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله‌مندی، هزینه خواربار و ایاب و ذهاب، مزایای غیر نقدی، پاداش افزایش تولید، سود سالانه و همچنین هرگونه پرداخت دیگری که توسط کارفرما به کارکنانش پرداخت می‌شود .

فهرست مطالب :
تعاریف و اصطلاحات
سیستم حقوق و دستمزد
تجزیه و تحلیل سیستم حقوق و دستمزد
نظریه ها و عوامل موثر در محاسبه و تعیین حقوق و دستمزد
ویژگیها و سیاست ها و اجزای سیستم حقوق و دستمزد
تعریف و اهداف و عوامل تعیین کننده نظام جبران خدمات
طبقه بندی مشاغل
ارزش یابی مشاغل
تورم و دستمزد در کشور
دیدگاه اسلام درباره دستمزد در شرایط تورمی


قیمت فقط12,546 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : شادمان روستا ناوی

شماره تماس : 09195145166

ایمیل :mohandesbartar@gmail.com

سایت :fileyar.ir

مشخصات فایل

فرمت : docx

تعداد صفحات : 49

قیمت : 12,546 تومان

حجم فایل : 80 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.