فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد

طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد
طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد - طرح حاضر با هدف طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام یافته است جهت طراحی دوره، نظریات سوء مصرف، پیشگیری و منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موارد مشترک و متفاوت نظریات و دوره های پیشین و اعمال نظر متخصصین، دورۀ مذکور طراحی



چکیده

طرح حاضر با هدف طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام یافته است. جهت طراحی دوره، نظریات سوء مصرف، پیشگیری و منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موارد مشترک و متفاوت نظریات و دوره های پیشین و اعمال نظر متخصصین، دورۀ مذکور طراحی و تدوین شد و مورد تأیید 5 نفر از روان شناسان قرار گرفت. نگرش سنج دانش آموزان به مواد مخدر، پس از بررسی مبانی نظری مرتبط و ابزارهای پیشین به صورت مقدماتی طراحی گردید. روایی محتوایی آزمون با استفاده ازضریب توافق داوران (28 نفر از اساتید روان شناسی و مشاوره و عموماً با تجربۀ کار بالینی با معتادان) مورد تأیید قرار گرفت. پایایی آزمون مذکور، با اجرای مقدماتی (Pilot) بر روی 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در سال سوم دبیرستان، با استفاده ازآلفای کرنباخ محاسبه شده و ضریب بدست آمده 733/0 می باشد. جهت اجرای دوره، 2 گروه از دانش آموزان مقطع دبیرستان در پایۀ سوم انتخاب شدند. با استفاده از طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه پس از اجرای پیش آزمون بر روی گروه ها (نگرش سنج محقق ساخته)، دورۀ آموزشی طی 4 جلسه برای گروه آزمایشی برگزار گردید. در نهایت، داده ها با استفاده از نرم افزار آماری Spss . 12 و با استفاده از آزمون های t مستقل وتحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت. تفاوت معنی دار در نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در گروه آزمایشی گواه از اثر بخشی دوره در ایجاد نگرش منفی به سوء مصرف مواد مخدر داشته است و از این رو دورۀ مذکور می تواند در سطح وسیع تر برای پیشگیری اولیه کاربرد داشته باشد.

فهرست مطالب چکیده ............................................. 1 مقدمه.............................................. 2 فصل اول: طرح کلی تحقیق بیان مسئله....................................... 5 ضرورت ............................................ 11 اهداف تحقیق ................................... 12 سؤالات و فرضیات .............................. 12 تعاریف نظری اصطلاحات....................... 13 تعاریف عملیاتی اصطلاحات................... 18 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینۀ پژوهش ها پیشگیری از مصرف مواد مخدر ............... 20 رویکرد ها و نظریه های پیشگیری ........... 24 نگرش مثبت به مواد مخدر ..................... 36 نظریات سوء مصرف مواد مخدر ................ 50 رویکرد مهارت های زندگی ...................... 53 رویکرد مهارت های زندگی ...................... 66 برنامه های آموزش پیشگری در مدارس جهان 79 انگلستان ............................................. 80 آمریکا ................................................... 85 کویت .................................................... 93 ایران ................................................... 95 دورۀ پیشنهادی آموزش فرد- مدار پیشگری از سوء مصرف مواد مخدر 125 فصل سوم: روش شناسی روش تحقیق.......................................... 134 جامعۀ آماری ......................................... 135 شیوۀ انجام طرح..................................... 135 ابزار اندازه گیری ..................................... 136 شیوۀ تجزیه و تحلیل اطلاعات .................... 138 فصل جهارم: نتایج نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل اطلاعات 141 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری بحث و نتیجه گیری .................................. 146 محدودیت ها .......................................... 159 پیشنهاد ها ............................................ 160 منابع 167
قیمت فقط13,500 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : مجتبی خادم پیر

شماره تماس : 09151803449 - 05137530742

ایمیل :info@payfile.org

سایت :payfile.org

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 177

قیمت : 13,500 تومان

حجم فایل : 287 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.