فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله چاپ افست خشک

مقاله چاپ افست خشک
مقاله چاپ افست خشک - مقاله چاپ افست خشک



مقاله چاپ افست خشک

قسمتی از متن:
مقدمه

افست در چاپخانه‌ها به عنوان سیستمی همراه آب شناخته می‌شود. ظرف آب، محلول آب، نوردهای آب و رفتار آب و مرکب، بخش اساسی افست معمولی است.اما سال هاست که افست خشک-یعنی بدون آب-در صنایع مختلف کاربرد دارد. چند سالی است که سازندگان ماشین‌های چاپ افست معمولی، دستگاه‌های چاپ افست خشک نیز عرضه می‌کنند و در چاپخانه‌های ایران نیز چند نمونه از آن می‌توان یافت که علاوه برکاغذ و مقوا روی جنس‌های پلاستیکی و پی وی سی هم چاپ می‌کنند. این مقاله ضمن معرفی سیستم افست خشک، مروری کوتاه دارد بر تاریخچه این روش چاپی.

چاپ ‌افست ‌خشک ‌همانگونه ‌که ‌از ‌نامش ‌پیداست، ‌سیستمی ‌از ‌چاپ ‌است ‌که ‌در ‌آن ‌خبری ‌از ‌آب ‌نیست. ‌برخلاف ‌سیستم ‌چاپ ‌افست ‌معمولی‌ (Wet‌ offset)‌که ‌در ‌پروسه ‌انتقال ‌مرکب، ‌آب ‌نقش ‌مهمی ‌ایفا ‌می‌کند، ‌در ‌سیستم ‌افست ‌خشک ‌آب ‌وجود ‌ندارد.

در ‌سیستم ‌افست ‌معمولی، ‌مرکب ‌در ‌مناطقی ‌از ‌پلیت ‌که ‌آغشته ‌به ‌آب ‌است ‌نمی ‌نشیند ‌اما ‌در ‌سایر ‌مناطق ‌که ‌تصویر ‌وجود ‌دارد، ‌مرکب ‌جذب ‌سطح ‌پلیت ‌می‌شود. ‌در ‌این ‌سیستم ‌به ‌خاطر ‌وجود ‌آب ‌و ‌خاصیت ‌ویژه ‌آن ‌در ‌کنار ‌مرکب، ‌تصویر ‌از ‌شفافیت ‌و ‌درخشندگی ‌افست ‌خشک ‌برخوردار ‌نیست ‌.

در ‌سیستم ‌افست ‌خشک ‌جنس ‌پلیت ‌و ‌مرکب ‌با ‌افست ‌معمولی ‌متفاوت ‌است ‌. ‌به ‌این ‌معنی ‌که ‌در ‌پلیت‌های ‌افست ‌معمولی ‌لایه ‌ژلاتینی ‌بر ‌روی ‌صفحه ‌آلومینیومی ‌پلیت ‌وجود ‌دارد ‌که ‌بعد ‌از ‌انجام ‌عمل ‌ترام ‌گذاری ‌بر ‌روی ‌پلیت ‌ثابت ‌می‌شود ‌و ‌مناطقی ‌که ‌ترام‌گذاری ‌نشده‌‌اند ‌در ‌تماس ‌با ‌داروهای ‌شیمیایی ‌ظهور ‌پلیت، ‌شسته ‌می‌شوند. ‌این ‌لایه ‌باقیمانده ‌بر ‌روی ‌سطح ‌پلیت ‌جاذب ‌مرکب ‌می‌باشد ‌که ‌انتقال ‌مرکب ‌به ‌سطح ‌لاستیک ‌چاپ ‌را ‌سبب ‌می‌شود.

در ‌سیستم ‌افست ‌خشک ‌پلیت ‌شامل ‌لایه‌های ‌زیر ‌است:

1) ‌لایه ‌آلومینیومی ‌زیرین ‌که ‌بدنه ‌و ‌قسمت ‌اصلی ‌پلیت ‌را ‌تشکیل ‌می‌دهد.

2) ‌لایه ‌پلیمری ‌جاذب ‌مرکب ‌(مرکب ‌دوست)

3) ‌لایه ‌پلیمری ‌حساس ‌به ‌گرما

4) ‌لایه ‌سیلیکونی ‌دافع ‌مرکب ‌(مرکب ‌گریز)

نحوه ‌عملکرد ‌پلیت‌های ‌افست ‌خشک ‌بدین ‌ترتیب ‌است ‌که ‌پس ‌از ‌اینکه ‌پلیت ‌در ‌معرض ‌تابش ‌لیزر ‌قرار ‌گرفت، ‌لایه ‌پلیمری ‌حساس ‌به ‌گرما ‌بخار ‌شده ‌و ‌از ‌سطح ‌پلیت ‌حذف ‌می‌گردد. پس ‌از ‌این، ‌پلیت‌های ‌مزبور ‌بنا ‌به ‌نوع ‌آن ‌مسیرهای ‌متفاوتی ‌را ‌طی ‌می‌کنند. در ‌پلیت‌های ‌بی ‌نیاز ‌از ‌ظهور ‌مانند ‌پلیت‌های ‌افست ‌DI، ‌پس ‌از ‌تابش ‌لیزر ‌(‌که ‌در ‌داخل ‌ماشین ‌چاپ ‌انجام ‌می‌شود‌) ‌جسمی ‌دوّار ‌شبیه ‌به ‌پاک ‌کن ‌بنام‌ (Friction‌ roller)‌ برروی ‌سطح ‌زینک ‌حرکت ‌کرده ‌وسیلیکون ‌را ‌در ‌قسمت‌هایی ‌که ‌لایه ‌3 ‌ ‌برداشته ‌شده ‌است ‌و ‌هیچ ‌اتصالی ‌به ‌سایر ‌نواحی ‌ندارد، ‌از ‌سطح ‌زینک ‌بر ‌می‌دارد. ‌همین عمل ‌در ‌پلیت‌های ‌نیازمند ‌به ‌دارو ‌به ‌وسیله ‌داروهای ‌شیمیایی ‌انجام ‌می‌پذیرد. در ‌جریان ‌پروسه ‌چاپ، ‌به ‌خاطر ‌مرکب ‌گریز ‌بودن ‌لایه ‌سیلیکون، ‌مرکب ‌فقط ‌جذب ‌مناطقی ‌از ‌سطح ‌پلیت ‌می‌شود ‌که ‌فاقد ‌سیلیکون ‌است. ‌پس ‌از ‌آن ‌مرکب ‌به ‌وسیله ‌لاستیک ‌چاپ ‌به ‌سطح ‌کاغذ ‌منتقل ‌می‌گردد. بدین ‌ترتیب ‌می‌توان ‌گفت ‌که ‌چاپ ‌افست ‌خشک، ‌چاپ ‌غیر ‌مستقیمی ‌است ‌که ‌بر ‌اساس ‌عملکرد ‌مرکب ‌روی ‌سطحی ‌که ‌شامل ‌مناطق ‌مرکب ‌دوست ‌و ‌مرکب ‌گریز ‌است، ‌بوجود ‌می‌آید. ‌ ‌بدین ‌گونه، ‌به ‌طور ‌غیر ‌مستقیم ‌و ‌از ‌طریق ‌لاستیک ‌چاپ، ‌مرکب ‌به ‌کاغذ ‌منتقل ‌شده ‌وتصویر ‌را ‌می‌سازد. ‌ این ‌مناطق ‌مرکب ‌دوست ‌همان ‌مناطق ‌چاپ ‌پذیر ‌هستند ‌و ‌حدود ‌2 ‌میکرون ‌پایین‌تر ‌از ‌مناطق ‌ایمیج ‌نشده ‌(پوشیده ‌از ‌یک ‌لایه ‌سیلیکون) ‌قرار ‌دارند. ‌البته ‌این ‌سیستم ‌نباید ‌با ‌سیستم ‌چاپ ‌گود ‌یا ‌گراور (gravure)‌اشتباه ‌شود ‌زیرا ‌در ‌این ‌سیستم ‌بر ‌خلاف ‌سیستم ‌گراور، ‌مرکب‌ها ‌غلظت ‌بیشتری ‌دارند ‌و ‌نوع ‌انتقال ‌مرکب ‌و ‌نوع ‌ترام‌ها ‌در ‌این دو گونه متفاوت است.در چاپ گود مرکب پذیری فرم چاپ بر اساس گودی مناطق چاپ پذیر نسبت به سطح سیلندر صورت می‌گیرد، در حالی که در سیستم افست خشک، خاصیت شیمیایی مواد سطح پلیت باعث مرکب گیری یا دفع مرکب می‌شود.

چاپ افست خشک، از آغاز تا کنون‌

سیستم چاپ افست خشک برای اولین بار حدود 150 سال پیش با نوعی چاپ بنامcollotype به کار گرفته شد که بسیار ابتدایی و برپایه کاربرد ژلاتین و پلیت‌های شیشه‌ای بود وکاربرد عملی نداشت .

در اواخر دهه 1970 میلادی و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله ناموفق،چاپ افست خشک به صورت کاربردی به کار گرفته شد.

لایه های پلیت افست خشک

اولین پروسه افست خشک پس از جنگ جهانی دوم در سال1966 معرفی شد.در این پروسه که بوسیله دو مهندس آمریکایی عرضه شد، آنها به جای آب از یک حلال هیدروکربن فرّار که بر سطح سیلیکونی زینک پخش می‌شد ومانع نشست مرکب می‌شد، استفاده کردند.این سیستم اشکالاتی داشت از جمله این که بسیار مستعد زمینه آوردن بر سطح کار (Scumming) بود.

در سال 1967 کمپانیM3 پلیت افست خشک جدیدی ارایه کرد که پس از گذشت چند سال و صرف میلیونها دلار جهت تحقیقات و گسترش آن، به خاطر مشکلاتی نظیر عدم ثبات سطح سیلیکونی پلیت‌ها و سایش پذیری فراوان آنها، به کلی کنار گذاشته شد. مشکل دیگر این پلیت‌ها گرانی آنها بود که چاپخانه‌داران تمایلی به خرید آن نداشتند. کارخانجات مرکب سازی نیز این بازار را دست کم گرفته و کار در این زمینه را رها کرده بودند.

تعدادی از کمپانی‌های مرکب سازی راه متفاوتی را پیش گرفتند. هدف آنها چاپ کردن بوسیله سیستم افست خشک بازینک‌های معمولی و با مرکب‌هایی بود که در فرمولاسیون آنها تغییراتی ایجاد کرده بودند‌.اگر چه کوشش‌های اولیه آنها راه به جایی نبرد ولی ایده آنها بعدها توسط کمپانی مرکب سازی Flint پرورش یافت و پیشرفت کرد.

در ‌سال ‌1975 ‌کمپانی ‌ژاپنی ‌Toray که ‌به ‌صورت ‌تخصصی ‌بر ‌روی ‌گسترش ‌و ‌تولید ‌پلیمرها ‌فعالیت ‌می‌کرد،پلیت ‌افست ‌خشک ‌Torayرا ‌به ‌نام ‌خودش ‌ثبت ‌کرد ‌و ‌در ‌نمایشگاه ‌دروپای ‌1977 ‌آن ‌را ‌به ‌نمایش ‌گذاشت. ‌این ‌پلیت‌های ‌آلومینیومی ‌با ‌یک ‌لایه ‌سیلیکونی ‌پوشیده ‌شده ‌بود. ‌یک ‌سال ‌بعد ‌فروش ‌پلیت‌های ‌افست ‌خشک ‌پوزتیو (TAP) ‌شروع ‌شد ‌و ‌چند ‌سال ‌بعد ‌کمپانی ‌ Toray‌اولین ‌پلیت‌های ‌افست ‌خشک ‌نگاتیو ‌ (TAN)‌را ‌عرضه ‌کرد.

ولی ‌هنوز ‌مشکلاتی ‌در ‌این ‌پلیت‌ها ‌وجود ‌داشت ‌برای ‌مثال :

‌1- ‌لایه ‌سیلیکونی ‌به ‌قدر ‌کافی ‌در ‌برابر ‌سایش ‌مقام ‌نبود.
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 11

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 56 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه¬های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان

پایان نامه بررسی تأثیر رسانه¬های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان
پایان نامه بررسی تأثیر رسانه¬های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان - پایان نامه بررسی تأثیر رسانه¬های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان



پایان نامه بررسی تأثیر رسانه¬های دیداری بر بزهکاری و بزه دیدگی کودکان

چکیده
امروزه رسانه¬های دیداری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش¬های فرهنگی و اجتماعی، در رفتار کودکان و تغییر روابط اجتماعی آنان دارای نقش مهمی هستند. رسانه¬ها به تأسیسات و سیستم¬های فنی¬ای اطلاق می¬شوند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط و دریافت اطلاعات را میسر می-سازند و مهم¬ترین ویژگی آنها عظمت نفوذ، گستردگی حوزه ی عمل و ماندگاری طولانی مدت اثرات آنها می¬باشد. رسانه¬ها می توانند با توجه به کارکردها و اوصاف شایان به ذکر خود در تبیین قانون و مقررات، اجتماعی کردن افراد، اطلاع¬رسانی به آنها و پرکردن اوقات فراغتشان نقش بسیار مهمی را ایفاء کنند. عصری که در آن قرار داریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان¬هاست. بی¬گمان رسانه¬ها موفق گشته¬اند افکار و عقاید انسان¬های بی¬شماری را دستخوش تغییر سازند. تمدن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم اقدام به تأسیس هزاران شبکه رادیویی و تلویزیونی کرده است که به صورت شبانه روزی برنامه¬های گوناگونی را با این هدف پخش می¬کنند. متأسفانه دست¬یابی به این شبکه¬ها در کشور ما به سادگی امکان¬پذیر است؛ زیرا امکان تهیه و دریافت وسایل ماهواره¬ای با سهولت و قیمت نازل فراهم آمده است. البته باید توجه داشت که وقتی سخن از ماهواره به میان می¬آید، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می¬کند، سپس مسائل سیاسی، علمی و ورزشی ایفای نقش می¬کنند. در این تحقیق نقش انواع رسانه¬های دیداری در ایجاد زمینه¬های بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: رسانه، رسانه دیداری، کودکان، بزهکاری، بزهدیدگی.
مقدمه
بسیاری از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعی، عصر حاضر را با نام¬های متفاوتی چون عصرتکنیک، عصر ارتباطات، دهکده جهانی و رهبری از راه دور نامیده¬اند. البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره¬ها و فضاپیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های دیداری در مورد انسان نیزصدق می¬کند. تا قرن بیستم رهبری و ارشاد انسان رویارو و براساس ارتباط بود، درصورتی که در حال حاضر ارتباطات یکطرفه و از راه دور صورت می¬گیرد به طوری که بین شنونده و گوینده یا بهتر بگوییم بین مؤثر و متأثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد. برخی معتقدند رسانه-های دیداری دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه را در تاریخ بشر به وجود آورند، نسلی که با نسل¬های پیشین متفاوت است. تحقیقات انجام شده در شهر تهران حاکی از آن است که بیشتر تماشاگران این رسانه¬ها کودکان زیر 15سال و بعد از آن بانوان خانه دار و سپس جوانان بالای 15 سال هستند.
تعاریف واژه‏ها
الف- رسانه
رسانه در لغت مشتق شده از فعل رسیدن به معنی وسیله رساندن آمده است. رسانه بیشتر با قید گروهی می¬آید و رایج میان مردم همان رسانه¬های جمعی یا گروهی است (دهخدا 1377، 1643:2).
انواع آن به صورت رسانه¬های صوتی، تصویری، گروهی و همگانی بیان شده است که همگی منسوب به رسانه است (دهخدا 1377، 1643: 2).
اما در اصطلاح رسانه اساساً وسیله¬ای فنی و فیزیکی برای تبدیل پیام به علایم قابل انتقال در مجرا است. خصوصیات فنی و فیزیکی یک رسانه بواسطه ماهیت مجرا و یا مجاری موجود برای استفاده تعیین می¬گردد (فیکس 1384، 32).
به عبارتی رساتر، رسانه¬ها تأسیسات و سیستم¬های فنی¬ای هستتند که ارسال، نقل و انتقال، ارتباط، دریافت یا کنترل علائم الکترومغناطیسی یا تصویری یا نوشتاری را که اطلاعات نامیده می¬شوند، میسر می¬سازند (اسپیس و وید 1397، 4).
ب- رسانه دیداری
رسانه ای است که هم به حس بینایی و هم شنوایی وابسته است و استفاده از آنها به ابزارهای دیگری وابسته است مثلاً برای استفاده از آن باید از تلویزیون، ویدیو، سینما یا رایانه استفاده کرد. مهم ترین منابع دیداری عبارت¬اند از فیلم¬های سینمایی، فیلم¬های ویدیویی، فیلم¬های بر روی دیسک های نوری و منابع چند رسانه¬ای. همچنین این رسانه¬ها زبان طبیعی را که شامل کلمات اصطلاحات محاوره ای و کلمات دست و صورت و غیره است به کار می¬برند¬. رسانه های دیداری محدود به زمان حال، مکان حاضر و مولد اعمال ارتباطات هستند (فیکس 1384، 32).
ج- کودکان
از نظر عرف دوره کودکی پس از نوزادی شروع و تا رسیدن به سن بلوغ ادامه دارد. حد فاصل میان نوزادی تا بلوغ را عرف، دوره کودکی می¬نامد. همچنین بلوغ با پیدایش یکی از 5 وضعیت برای طفل حاصل می¬شود که عبارت است از روئیدن موی در بعضی قسمت¬های بدن، (درصورت، زیر بغل و اطراف آلت) احتلام در پسران و حیض در دختران، رسیدن به سن 9 سال تمام قمری در دختران و 15 سال تمام قمری در پسران و استعداد با رور شدن دختران خواهد بود. اگر این ویژگی¬ها در کسی مشاهده نشود کودک است والا نوجوان یا جوان خواهد بود.
البته کنوانسیون حقوق کودک نیز کلیه افراد کمتر از 18سال را کودک نامیده است و همچنین لایحه قانون تشکیل دادگاه اطفال و نوجوانان کودک را شامل افراد زیر 18سال می¬داند (امیری 1388، 1).
د- بزهکاری
بزهکاری در لغت به معنای عصیان و گناهکاری آمده است (دهخدا 1377، 94: 2)
البته در فرهنگ سخن بار معنایی این لغت افزایش یافته و به آن کس که، عملی خلاف قانون انجام داده است را بزهکار می-گویند. بزهکاری به معنای ارتکاب عملی غیرقانونی که از نظر دادگاه ثابت و گناهش مسلم است به کار می¬رود. اما بزهکاری از نظر اصطلاحی را نباید مترادف با مجرمیت بدانیم، چرا که جامعه با همه قانون شکنی¬ها، برخورد یکسانی ندارد و برخی از آنها را کمتر از دیگر رفتارها خطرناک می¬پندارد. به همین شکل قوانین جزایی، سوء نیتی را که در رفتارهای مجرمانه بزرگسالان می¬بینند، در کودکان و نوجوانان مشاهده نمی کنند و این رفتارها را ذیل عنوان خاص بزهکاری از نوع جرم های ناشی از غفلت یا قصور در انجام وظیفه بر می شمرند (نجفی ابرندآبادی 1374، 83)
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تأثیررسانه های دیداری بر بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مسأله 5
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7
1-4- اهداف تحقیق 8
1-5- تعاریف واژه‏ها 9
1-6- کاربردتحقیق 11
1-7- سؤالات تحقیق 11
1-8- فرضیات تحقیق 11
1-9- قلمرو تحقیق 12
1-9-1 قلمرو زمانی 12
1-9-2 قلمرو موضوعی 12
1-10- روش انجام تحقیق 12
1-11- سازماندهی تحقیق 12
فصل دوم: ادبیات و تاریخچه رسانه ها و تاریخچه بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
2-1- ادبیات تحقیق 14
2-2- مبانی نظری و تاریخچه تحقیق 17
2-2-1 وسایل ارتباط جمعی 17
2-2-1-1 تعریف لغوی ارتباط 17
2-2-1-2 تعریف اصطلاحی ارتباط 18
2-2-1-3 اصطلاح وسایل ارتباط جمعی چه امور و پدیده­هایی را در بر میگیرد 19
2-2-1-4 ایجاد ارتباط جدید در مرحله صنعتی 19
2-2-1-5 خصلت رسانه­های ارتباط جمعی 20
2-2-2 کارکردهای رسانه‌ها 21
2-2-2-1 اجتماعی شدن 21
2-2-2-2 اطلاع رسانی به افکار عمومی 22
2-2-2-3 پرکردن اوقات فراغت افراد 23
2-2-2-4 سایر کارکردهای رسانه 24
2-2-3 تأثیرات رسانه ها 24
2-2-3-1 به لحاظ ابزار انتقال پیام 24
2-2-3-2 به لحاظ حوزه تأثیر جغرافیایی 24
2-2-3-3 به لحاظ تأثیر بر مخاطبین 25
2-2-3-4 به لحاظ نوع مالکیت و نحوه اداره آنها 26
2-2-4 مصادیق رسانه ها 26
2-2-4-1 رسانه های نوشتاری 26
2-2-4-1-1 مطبوعات و مجلات 26
2-2-4-1-2 کتب و مقالات 27
2-2-4-2 رسانه های مبتنی بر داده های دیجیتالی 27
2-2-4-3 رسانه های صوتی 27
2-2-4-4 رسانه های دیداری 28
2-2-4-4-1 تلویزیون 28
2-2-4-4-2 سینما 28
2-2-4-4-3 بازیهای رایانهای 29
2-2-4-4-4 ماهواره 29
2-2-5 تاریخچه مسؤلیت کیفری اطفال (بزهکاری اطفال) در ادوار مختلف 30
2-2-5-1 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در ایام باستان 30
2-2-5-2 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مذاهب گوناگون 32
2-2-5-3 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب کلاسیک 33
2-2-5-4 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار در مکتب نئوکلاسیک 35
2-2-5-5 شرایط مسؤلیت کیفری کودکان بزهکار درمکتب تحققی 36
2-2-6 تاریخچه بزهدیدگی به همراه انواع آن 38
2-2-6-1 انواع بزه دیدگان 38
2-2-6-1-1 زنان و دختران بزه دیده 39
2-2-6-1-2 کودکان بزه دیده 39
2-2-6-1-3 ناتوانان بزه دیده 39
2-2-6-1-4 اشخاص حقوقی بزه دیده 40
2-2-6-1-5 بزه دیدگان جرائم رایانهای 40
فصل سوم: رسانه های دیداری و تحریک و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
3-1- رسانه های دیداری و تحریک بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 42
3-1-1 تفسیر لغوی و اصطلاحی تحریک 42
3-1-2 مصادیق تحریکات رسانه­ای متضمن تحریک بر بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 44
3-1-2-1 اشاعه الگوهای تبلیغاتی انحراف آمیز 44
3-1-2-1-1 تبلیغات تجاری و تأثیر آن برکودکان 45
3-1-2-1-2 تبلیغات مذهبی و تأثیرآن برکودکان 46
3-1-2-2 عدم امکان تطبیق مضامین رسانه­ای با وضعیت کودکان 46
3-1-2-2-1 ایجاد ترس و اضطراب و تأثیرآن برکودکان 48
3-1-2-2-2 عارضه بلوغ زودرس درکودکان 49
3-1-2-2-3 اختلالات پنداری 51
3-1-2-2-4 انحراف در فرهنگ پذیری کودکان 53
3-1-2-2-5 ایجاد حس بزرگ­بینی درکودکان و ملاک ارزیابی آن 55
3-1-2-3 قهرمان طلبی و ایجاد حس شهرت طلبی درکودکان 57
3-1-2-4 ایجاد زمینه خشونت رسانه­ای و تأثیرآن برکودکان 58
3-2- رسانه­های دیداری و تسهیل بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 59
3-2-1- عادی نشان دادن بزهکاری و بزهدیدگی کودکان 60
3-2-1-1 نظریه مشارکت هدایت شده و تأثیر آن برکودکان 60
3-2-1-2 همسان سازی انحراف آمیز رسانه­ای و تأثیر آن برکودکان 60
فصل چهارم: نقش انواع رسانه­های دیداری در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی در کودکان
4-1- نقش انواع رسانه های دیداری در ایجاد زمینه های بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 63
4-1-1 رابطه تلویزیون با کودکان 63
4-1-1-1 کارکردهای تلویزیون و تأثیر آن برکودکان 64
4-1-1-1-1 ایدئولوژی حاکم بر تلویزیون و تأثیرآن برکودکان 64
4-1-1-1-2 قابلیت­های تلویزیون برکودکان 64
4-1-1-1-3 آگهی­های تلویزیونی و تأثیرآن برکودکان 65
4-1-1-2 تلویزیون وتأثیرآن برروابط بین کودکان با خانواده و همسالان 66
4-1-1-3 خشونت در تلویزیون و تأثیرآن بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 66
4-1-1-4 راه­های مقابله با کارکردهای منفی تلویزیون 69
4-1-2 نقش سینما و تأثیرآن برکودکان 70
4-1-2-1 مقایسه بین سینما و تئاتر 70
4-1-2-2 مقایسه بین سینما و تلویزیون 71
4-1-2-3 تأثیر فیلم سینمایی برکودکان 73
4-1-2-4 نقش سینما و فیلم­های سینمایی بر ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 74
4-1-3 نقش بازی­های رایانه­ای برکودکان 76
4-1-3-1 چالش طلبی موجود در بازی­های رایانه­ای و تأثیرآن برکودکان 76
4-1-3-2 مشکلات اجتماعی عمدهی بازی­های رایانه­ای برکودکان 78
4-1-3-3 تأثیرات خوب و بد بازی­های رایانه­ای برکودکان 79
4-1-3-4 نقش بازی­های رایانه­ای در ایجاد زمینه بزهکاری و بزهدیدگی درکودکان 80
4-1-4 تأثیر ماهواره بر خانواده وکودکان 82
4-1-4-1 آسیب شناسی استفاده از ماهواره 83
4-1-4-1-1 به عنوان چشم اندازهای شیطانی 83
4-1-4-1-2 بحران گذار در خانواده ایرانی و تأثیرآن برکودکان 84
4-1-4-2 تأثیر ماهواره بر بزهکاری و بزهدیدگی خانواده وکودکان 86
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتیجه گیری 90
5-2- پیشنهادات 93
منابع و مأخذ 95
فهرست منابع فارسی 95
فهرست منابع انگلیسی 99
چکیده انگلیسی 100
قیمت فقط10,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 122

قیمت : 10,000 تومان

حجم فایل : 393 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله آینده دیجیتال چاپ

مقاله آینده دیجیتال چاپ
مقاله آینده دیجیتال چاپ - مقاله آینده دیجیتال چاپ



مقاله آینده دیجیتال چاپ

قسمتی از متن:
مقدمه

تغییرات تکنولوژیک اصلی‌ترین عامل تغییر در ساختار صنعت چاپ است. این تغییرات بر نیروهای بازار در ابعادی جهانی هم وارد می‌‌شود. باید گفت تغییرات ساختاری صنعت چاپ شتاب گرفته و از دیگر سو تاثیراتی عمیق هم بر نحوه درآمد و سودآوری گذاشته است.

تکنولوژی از اصلی‌ترین محرکه‌هاست و از دیگر سو دیجیتال‌سازی داده‌ها هم در حال شکل‌دهی مجدد به صنایع ارتباطی است. در این محرکه می‌‌توان به این موارد اشاره کرد:

تجربه سریع همگرا شدن کامپیوترها، ارتباطات دوربرد و تلویزیون به علاوه کاربردهای مولتی‌مدیاها (چند رسانه‌ها) و سرعت تغییر در ابربزرگ‌راه‌های اطلاعاتی.

دومین نیروی محرک، تغییر محیط مکان است، به‌خصوص تغییر و بازسازی اقتصاد و رقابت‌های جهانی. پیامد این دو محرکه چیزی جز بروز حرکت و جنبش در بازارهای جهانی چاپ نیست. کشورهای جدیدی که در عرصه‌های چاپ و ارتباطات سرمایه‌گذاری می‌‌کنند و از تازه‌ترین تجهیزات در این زمینه‌ها استفاده می‌‌کنند جزو آن دسته از بازیگران اصلی هستند که قیمت‌ها را در سطح اقتصاد خرد پایین می‌‌آورند.

کمپانی‌های چاپی در حال تعریف دوباره فعالیت‌های خود هستند (و یا در واقع باید گفت مجبور به این کار شده‌اند). آن‌ها این کار را برای شناسایی مشتریان و نیازهای تازه آنان صورت می‌‌دهند و در واقع به دنبال ذخیره و بازیافت اطلاعات دیجیتال و توزیع آن‌ها از طریق موثرترین کانال‌های توزیع هستند.

از آنجایی که کمپانی‌های چاپی قبلاً وارد حوزه پردازش تصویر شده‌اند، اکنون برای حضور در این کانال‌های رو به افزایش توزیع، از آمادگی برخوردارند. اگر آن‌ها وارد فرایند جدید دیجیتالی نشوند، شانس بقای خود را از دست می‌‌دهند.





تغییرات در عرصه‌های ساختاری و سودآوری‌

تغییرات تکنولوژیک اصلی‌ترین عامل تغییر در ساختار صنعت چاپ است. این تغییرات بر نیروهای بازار در ابعادی جهانی هم وارد می‌‌شود. باید گفت تغییرات ساختاری صنعت چاپ شتاب گرفته و از دیگر سو تاثیراتی عمیق هم بر نحوه درآمد و سودآوری گذاشته است.

سودآوری صنعت چاپ طی چهل سال گذشته در دوایر سرمایه‌گذاری دچار تغییر شده است. نیاز به سرمایه‌گذاری در عرصه تکنولوژی‌های نوین دیجیتالی همزمان با کند شدن رشد بازار جهانی باعث شده تا سودآوری صنعت چاپ تحت فشار قرار گیرد.
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 15

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 24 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله آشنایی با رایج ترین انواع چاپ

مقاله آشنایی با رایج ترین انواع چاپ
مقاله آشنایی با رایج ترین انواع چاپ - مقاله آشنایی با رایج ترین انواع چاپ



مقاله آشنایی با رایج ترین انواع چاپ

قسمتی از متن:

چاپ افست


چاپ افست یکی از پر رونق ترین و فراوانترین چاپ هاست. شاید‌ یکی از د‌لایل آن چاپ روی کاغذ با کیفیت بسیارعالی و د‌ر تیراژهای نسبتا پایین است. البته د‌ر چاپ اسکرین تیراژهای پایین تر از چاپ افست، معمول و متد‌اولتر است و حتی از نظر صرفه اقتصاد‌ی مناسبتر، اما اگر جنبه کیفیت چاپ را نیز د‌ر نظر د‌اشته باشیم. چاپ افست مناسبترین است. گاهی چاپ افست را به د‌لیل عد‌م برجستگی یا فرورفتگی د‌ر رابط (زینک) چاپ مسطح نیز نامید‌ه می شود‌.


چاپ هلیوگراور


هلیوگرام یا همان روتوگراور، سیستم چاپ گود‌ است با کیفیتی بسیار نزد‌یک به چاپ افست. هرچند‌ مراحل آماد‌ه سازی این نوع چاپ بسیار گرانتر از انواع د‌یگر، چاپ چون افست و فلکسو می باشد. اما برای چاپ اید‌ه آل به شکل رول بر روی BOPP و مواد‌ی از این قبیل، بهترین انتخاب محسوب می شود‌. بخصوص اینکه مصرف لفاف هایی از این نوع برای کارخانجات تولید‌ی همیشگی و با تیراژ بالا باشد‌. د‌لیل آن هم این است که با سیلند‌ر تهیه شد‌ه، می توان د‌ر تیراژ میلیونی چاپ کرد‌ د‌ر حالی که د‌ر روش افست برای تیراژهای بالا بایستس زینک های مجد‌د‌ تهیه کرد‌.
قیمت فقط4,000 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 8

قیمت : 4,000 تومان

حجم فایل : 28 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه اصل تغییرناپذیری دعوا در حقوق ایران

پایان نامه اصل تغییرناپذیری دعوا در حقوق ایران
پایان نامه اصل تغییرناپذیری دعوا در حقوق ایران - پایان نامه اصل تغییرناپذیری دعوا در حقوق ایران



پایان نامه اصل تغییرناپذیری دعوا در حقوق ایران

چکیده:
دادرسی با تقدیم دادخواست آغاز می شود و تا زمان اجرای رای ادامه خواهد داشت، این پروسه مجموعه ای از اصول و تشریفات را به همراه خواهد داشت؛ اصول دادرسی آن چه که بنیان و پایه رسیدگی را تشکیل می دهند و تشریفات دادرسی مجموعه مقرراتی که برای رسیدگی بهتر به یک دعوا به کار می روند، در تمامی نظام های حقوقی مدرن این عقیده پذیرفته شده است که اصول حاکم بر دادرسی عادلانه باید مورد توجه و عمل دادرسان و سایر کسانی که به هر نحو در این امر خطیر مداخله دارند قرار گیرد؛ یکی از مهم ترین این اصول، اصل تغییر ناپذیری دعوا می باشد، بر پایه رعایت حقوق دفاعی طرفین، جلوگیری از اختلاط دعاوی و سردرگمی قاضی و اصحاب دعوا، ضرورت حل وفصل سریع دعاوی، برقراری نظم در دادرسی، و در نهایت حاکمیت اصحاب دعوا بر دادرسی مدنی، دعوایی که از ابتدا اقامه می شود باید تا انتهای دارسی ثبات داشته باشد، بر همین اساس نباید هر لحظه بر قلمروء و محتوای دعوا اضافه گردد؛ اصحاب دعوا نمی توانند به هر بهانه بر حوزه دعوا افزوده و از این طریق طرف مقابل را در مضیقه دفاع قرار دهند؛ یکتایی و وحدت دادرسی، عدالت قضایی را به همراه خواهد داشت. البته در این میان یک سری استثنائات نیز وجود دارد که خود نیز تأمین کننده عدالت و پویایی در دادرسی می باشند؛ بر همین اساس دعاوی ناشی از مداخله ثالث، دعاوی اضافی، دعوی تقابل و دعاوی مرتبط را می توان به عنوان مهم ترین این استثنائات بر شمرد و احکام آن را بیان کرد.
واژگان کلیدی: اصل تغییر ناپذیری دعوا، ثبات دادرسی، سرعت در دادرسی، عدالت قضایی.
مقدمه:
الف) بیان مسأله
اصول حقوقی توجیه کننده قواعد حقوقی موجود و تفسیر کننده آن ها و حتی الهام بخش مرجع وضع قانون در ایجاد مقررات موضوعه می باشند. (جوادی، 1388، ص19). در هر دادرسی اصولی وجود دارد که باید از مواردی مثل تشریفات دادرسی و هر آن چه که مربوط به پایه و اساس دادرسی نیست متمایز شود. اصول جمع واژه اصل است و اصل در لغت به معنای «بیخ، بن، بن هرچیز، پی، ریشه، نهاد و نژاد آمده است». (عمید، 1374، ص110).در ماده یک قانون آیین دادرسی مدنی به اصول دادرسی اشاره شده است. «اصول آیین دادرسی را می توان بنیان ها و نهادهای اساسی دانست که در هر نظام حقوقی بر مقررات حاکمیت داشته و مواد قانونی از آن منبعث هستند.». (مهاجری، 1388، ص38).
ب) سوالات تحقیق
1ـ سوال اصلی
آیا روش و شرایط پیش بینی شده در مقررات دادرسی مدنی ایران برای تغییر در دعوا با اصل رعایت حقوق متداعیین تناسب و انطباق دارد؟
2ـ سوالات فرعی
الف) در چه مواردی در قانون آیین دادرسی مدنی ایران از این اصل عدول شده و تغییراتی در دعوای ابتدایی اعمال شده است؟
ب) قانون آیین دادرسی فعلی، از حیث جایگاه و رعایت این اصل چه نقایص و ضعف هایی دارد؟
ج) چه راهکارها و تدابیری را می توان برای هر چه بهتر رعایت شدن این اصل بکار بست؟
د) با توجه به مواد مقرر در قانون آیین دادرسی مدنی ایران در مورد تغییر در دعوا، چه زمان و شرایطی برای تغییر در دعوا در نظر گرفته شده است؟
ج) اهداف تحقیق
1ـ هدف اصلی
تبیین جایگاه و محدوده اصل تغییر ناپذیری دعوا در حقوق ایران
2ـ اهداف فرعی
الف) تبیین و تشریح دلایل و مصلحت هایی که موجب شده است در بعضی موارد قانونگذار از این اصل عدول کرده و احکام جداگانه ای مقرر نماید.
ب) تببین نقایص و ضعف های قانون آیین دادرسی فعلی در خصوص اصل تغییر ناپذیر ی دعوا
ج) تبیین راهکارها و تدابیر جدید برای برطرف کردن نقایص و اجرای هر چه بهتر اصل تغییر ناپذیری دعوا در حقوق ایران
د) فرضیه های تحقیق
1ـ به نظر می رسد قانون آیین دادرسی مدنی 1379 از حیث توجه و احترام اصل تغییر ناپذیری دعوا دارای نقایص و ضعف های عمده ای می باشد.
2ـ به نظر می رسد ماده 98 قانون آیین دادرسی مدنی ایران مبین اصل تغییر ناپذیری دعوا می باشد.
3ـ به نظر می رسد اصل تغییر ناپذیری دعوا در قانون آیین دادرسی مدنی ایران را باید در قالب اصول دادرسی جستجو کرد نه تشریفات دادرسی
فهرست مطالب
چکیده .........1
مقدمه
الف) بیان مسأله
ب) سوالات تحقیق
ج) اهداف تحقیق
د) فرضیه های تحقیق
د) پیشینه تحقیق
ه) روش تحقیق
فصل اول) کلیات
مبحث اول) اصول مربوط به ویژگی های دادرسی مدنی
گفتار اول) اصل تشریفاتی بودن دادرسی
گفتار دوم) شفاهی و کتبی بودن دادرسی مدنی
گفتار سوم) بی طرف بودن قواعد دادرسی
مبحث دوم) اصول تضمین کننده عملکرد دموکراتیک
گفتار اول) اصول مربوط به دادرسی عادلانه
بند اول) حق محکمه مستقل
بند دوم) علنی بودن دادرسی
گفتار دوم) اصول ضامن حق دفاع
بند اول) اصل آزادی دفاع در دادرسی مدنی
بند دوم) اصل تغییر ناپذیری دعوا
گفتار سوم) بی طرف بودن قواعد دادرسی
مبحث دوم) اصول تضمین کننده عملکرد دموکراتیک
گفتار اول) اصول مربوط به دادرسی عادلانه
بند اول) حق محکمه مستقل
بند دوم) علنی بودن دادرسی
گفتار دوم) اصول ضامن حق دفاع
بند اول) اصل آزادی دفاع در دادرسی مدنی
بند دوم) اصل تغییر ناپذیری دعوا
فصل دوم) مبانی اصل تغییر ناپذیری دعوا
مبحث اول) نظم و سرعت و صرفه جویی در هزینه های دادرسی
گفتار اول) نظم دادرسی
گفتار دوم) سرعت جریان دادرسی
گفتار سوم) صرفه جویی در هزینه های دادرسی
مبحث دوم) تضمین ثبات دادرسی
گفتاراول) جلوگیری از اختلاط دعاوی
بند اول) دعاوی مرتبط
بند دوم) دعاوی طاری
الف) دعوای اضافی
ب) دعوای تقابل
گفتار سوم) جلوگیری از سردرگمی قاضی و اصحاب دعوا
مبحث سوم) محدودیت دادرس به چارچوب خواسته
گفتار اول) اصل حاکمیت اصحاب دعوای مدنی
گفتار دوم) صدور حکم در چارچوب خواسته دعوا
بند سوم) تغییر توصیف دعوا از سوی دادرس
فصل سوم) استثنائات اصل تغییر ناپذیری دعوا
مبحث اول) ورود ثالث
گفتار اول) ورود ثالث در مرحله بدوی
گفتار دوم) ورود ثالث در مرحله تجدیدنظر
مبحث دوم) جلب ثالث
گفتار اول) جلب ثالث در مرحله بدوی
گفتار دوم) جلب ثالث در مرحله تجدیدنظر
مبحث سوم) اعتراض ثالث
گفتار اول) اعتراض ثالث در مرحله بدوی
گفتار دوم) اعتراض ثالث در مرحله تجدیدنظر
مبحث چهارم) دعاوی موضوع ماده 362 قانون آیین دادرسی مدنی
مبحث پنجم) سایر دعاوی
نتیجه گیری)
فهرست منابع)
قیمت فقط13,500 تومان پرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 100

قیمت : 13,500 تومان

حجم فایل : 74 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل