فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

هدف از این پایان نامه شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT می باشد

شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT
شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT - هدف از این پایان نامه شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT می باشد



دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق کنترل
شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT


چکیده
تحلیل‌های انجام شده بر روی شبکه سیستان‌- بلوچستان و 24 شین IEEE توسط نرم‌افزار PSAT در محیط MATLAB انجام شده است. این نرم افزار جهت آنالیز پخش‌بار سیستم های قدرت استفاده می‌شود که در هنگام استفاده از آن باید موارد زیر رعایت گردد :
 همیشه باید از کتابخانه PSAT برای تمامی آیتمها استفاده شود.
 در تحلیل نیوتن رافسون همیشه یک شین P-V را به عنوان شین Slack انتخاب می‌کنیم.
 برای امپدانس خطوط از مدل خط استفاده‌کرده و هنگام وارد کردن پارامترها به‌صورت پریونیت، طول خطوط صفر وارد می‌شود.
 زمانیکه مدل UPFC را وارد شبکه می‌کنیم همواره ترانسفورمر سری به مدل خط وصل شده و ترانسفورمر موازی به یک شین P-V اتصال داده شود.

شبکه انتقال سیستان بلوچستان
این شبکه به دلیل دارا بودن تنها یک خط تبادلی با شبکه برق کشور(شین بم) انتخاب گردیده است که این ارتباط به‌صورت بار بر روی شبکه مدل شده است. با این روش یک شبکه مستقل و بسته‌ای خواهیم داشت.
شبکه سیستان دارای 9 شین و 13 خط می‌باشد که واحدهای نیروگاهی بر روی 6 شین از این شبکه قرار گرفته است و تولید توان را در این شبکه عهده‌دار می‌باشند تمامی خطوط به جز خط خاش- سراوان از نوع دو مداره تک باندوله نوع CANARY می‌باشد. حداقل ولتاژ مجاز در شرایط عادی PU975/0و در شرایط اضطراری PU 95/0 فرض می‌شود. همچنین در شرایط عادی ولتاژ همه شینها حداکثر می‌تواند 05/1 پریونیت باشد. شایان ذکر است که اطلاعات شبکه سیستان از مدارک فنی پخش بار شبکه سراسری ایران مربوط به سال 1383 از شرکت مشانیر بدست آمده است .




کلمات کلیدی:
شبیه سازی پخش بار
کنترل کننده یکپارچه توان
پخش بار سیستمهای قدرت
شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان


مقدمه
جهان در قرن بیست ویکم با چالش‌های جدیدی برای محافظت از ساکنان‌اش ،منابع‌اش ومحیط زیست‌اش روبه‌رو است. الکتریسته که عامل اصلی تغییرات در قرن پیش بوده است در سال‌هایی که پیش‌رو است نیز بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. اما در ابتدا زیرساخت صنعت برق خود باید دگرگون شود. درحال حاضر صنعت برق آمادگی لازم را برای برآوردن خواسته‌های اقتصاد دیجیتال آینده، دنیایی ‌با رقابت ‌افزاینده ‌و محیط زیست در معرض خطر را ندارد. قوانین اخیر زیست محیطی ، مسائل مربوط به حق مسیر ، افزایش هزینه‌های ساخت و تنظیم مجدد و رشد سریع مصرف نیاز به استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن سیستم های تولید و انتقال موجود را ایجاد می کند.

صنایع الکترونیکی به دنبال تجهیزاتی با عملکرد با انعطاف پذیری بیشتر در سیستم‌های انتقال هستند که تا به کمک آنها محدودیت موجود در سیستم انتقال را کاهش داد. ادوات FACTS قادر هستند که انعطاف‌پذیری مورد نیاز سیستم انتقال را در حین عملکرد فراهم کنند . مدل UPFC انحصاری و مرکب از جبران‌سازهای سری و موازی سریع است و کنترل انعطاف‌پذیری از شبکه برق را فراهم می‌کند. ویژگی UPFC به‌عنوان یکی از ادوات FACTS پیشرفته، توانایی تنظیم دامنه ولتاژ شین و زاویه فاز و امپدانس خط می‌باشد. این ویژگی قدرتمند UPFC سبب می‌شود که از این وسیله در کاربردهای زیادی از جمله پایدارسازی ولتاژ و فاز و همچنین افزایش ظرفیت خطوط انتقال موجود درشبکه استفاده کرد.






فهرست مطالب

چکیده1
مقدمه.2

فصل اول:کنترل‌کننده یکپارچه توان.3
1-1. مشخصه‌ها و اصول عملکرد پایه.3
1-1-1. قابلیت‌های مرسوم کنترل خط انتقال.5

فصل دوم: مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش بار10
2-1. مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش الموش.11
2-1-1. مبدل بدون تلفات خطوط تجهیز‌شده با UPFC11
2-1-2. روابط پخش‌بار بهینه شامل UPFC18
2-2. مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش نوروزیان 20
2-2-1. مدل UPFC جهت مطالعات پخش‌بار20
2-2-1-1. مدل منبع ولتاژ سری (مبدل).20
2-2-1-2. مدل UPFC22
2-2-1-3. مدل تزریقیUPFC برای معادلات پخش‌توان.23
2-2-2. ابعاد UPFC.24
2-3. مدلسازی کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار با روش نیوتن.26
2-3-1. مدار معادل UPFC.26
2-3-1-1. مدل بر پایه منبع ولتاژ.26
2-3-1-2. مدل نبوی نیاکی ایروانی.27
2-3-1-3. روابط UPFC جهت انجام معادلات پخش‌بار بهینه28
2-3-1-3-1. معادلات توان UPFC.29
2-3-1-3-2. تابع لاگرانژ UPFC31
2-3-1-3-3. تابع لاگرانژ خط DC.32
2-3-1-3-4. ضرائب توان UPFC.32
2-3-1-3-5. معادلات خطی‌سازی شده.33
2-3-2. حالتهای اولیه UPFC در حل معادلات پخش‌بار بهینه40
2-3-2-1. دامنه‌ها و زوایای ولتاژ گرهی40
2-3-2-2. برنامه زمانی (فهرست توان اکتیو).40
2-3-2-3. ضریب لاگرانژ40
2-3-2-4. منبع سری.41
2-3-2-5. منبع موازی.41
2-3-2-6. بررسی محدودیتهای متغیرهای قابل کنترل UPFC42

فصل سوم: انتخاب مدل کنترل‌کننده یکپارچه توان در مطالعات پخش‌بار43
3-1. مدل نیوتن – رافسون45
3-2. مدل نبوی نیاکی ایروانی45

فصل چهارم: شبیه‌سازی پخش‌بار کنترل‌کننده یکپارچه توان در شبکه انتقال
سیستان و بلوچستان و شبکه نمونه 24 شین IEEE.45
4-1. شبکه انتقال سیستان بلوچستان45
4-1-1. بررسی پخش‌بار اولیه شبکه سیستان و بلوچستان47
4-1-2. بررسی پخش‌بار شبکه سیستان و بلوچستان با UPFC50
4-1-3. بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه سیستان بلوچستان.52
4-1-4. بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه سیستان بلوچستان با UPFC.55
4-2. شبکه انتقال 24 شین IEEE.58
4-2-1. بررسی پخش‌بار اولیه شبکه 24 شین IEEE.60
4-2-2. بررسی پخش‌بار شبکه 24 شین IEEE با UPFC64
4-2-3. بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه 24 شین IEEE.68
4-2-4. بررسی پخش بار بهینه بر روی شبکه 24 شین IEEE با UPFC72

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
نتیجه‌گیری77
پیشنهادات78
فهرست منابع لاتین79
فهرست منابع فارسی.80
چکیده انگلیسی.81




فهرست شکل‌ها
شکل 1-1: نمایش یک UPFC در یک سیستم قدرت با دو ماشین.3
شکل 1-2: یک UPFC با استفاده از دو مبدل منبع ولتاژی پشت به پشت4
شکل 1-3: محدوده توان اکتیو قابل انتقالP و تقاضای توان راکتیو پایانه دریافت کننده Q
بر حسب زاویه یک خط انتقال کنترل‌شده بوسیله UPFC.6
شکل 1-4: محدوده P توان اکتیو قابل انتقال و A تقاضای توان راکتیو انتهای دریافت کننده
بر حسب زاویه انتقال یک خط انتقال که به وسیله UPFC کنترل‌شده است.9
شکل 2-1: خطوط انتقال تجهیزشده با UPFC بدون تلفات11
شکل 2-2: مدل خط دارای UPFC که توسط منبع جریان نشان داده شده است14
شکل 2-3: مدل خط مجهز به UPFC.15
شکل 2-4: توازن پخش بار در شین i و j17
شکل 2-5: منبع ولتاژ سری قابل کنترل.20
شکل 2-6: دیاگرام برداری21
شکل 2-7: جایگزینی منبع ولتاژ سری با منبع جریان21
شکل 2-8: مدل تزریقی برای VCS22
شکل 2-9: مدل UPFC23
شکل 2-10: نمودار جریانی تعیین ابعاد بهینه UPFC25
شکل 2-11: مدار معادل UPFC بر اساس مدل منبع ولتاژی.26
شکل 2-12: نمایش مدل نبوی نیاکی و ایروانی27
شکل 2-13: مدار معادل مدل نبوی نیاکی ایروانی.27
شکل 3-1: نمایش مدل نبوی نیاکی و ایروانی44
شکل 3-2: مدار معادل مدل نبوی نیاکی ایروانی.44
شکل 4-1: شمای کلی شبکه 230KV انتقال سیستان بلوچستان.47
شکل 4-2: شبکه سیستان و بلوچستان همراه با UPFC نصب شده بین مسیر خاش– ایرانشهر50
شکل 4-3: شبکه سیستان و بلوچستان با توابع اقتصادی52
شکل 4-4: شبکه سیستان و بلوچستان با توابع اقتصادی و UPFC .55
شکل 4-5: سیستم نمونه 24 شین IEEE60
شکل 4-6: سیستم نمونه 24 شین IEEE با UPFC64
شکل 4-7 سیستم نمونه 24 شین IEEE با توابع اقتصادی68
شکل 4-8: سیستم نمونه 24 شین IEEE با توابع اقتصادی و UPFC72


فهرست جدول‌ها

جدول 2-1: اطلاعات مربوط به ماتریس ژاکوبین24
جدول 4-1: مشخصات خطوط شبکه انتقال سیستان بلوچستان.46
جدول 4-2: مشخصات ژنراتور‌های شبکه سیستان بلوچستان.46
جدول 4-3: توزیع ژنراتورها و اثرات UPFC در میزان تولید.57
جدول 4-4: مشخصات خطوط سیستم نمونه 24 شین IEEE58
جدول 4-5: ضرائب تابع هزینه سیستم نمونه 24 شین IEEE59
جدول 4-6: مشخصات بار سیستم نمونه 24 شین IEEE.59
جدول 4-7: نحوه توزیع ژنراتورها و اثرات UPFC در میزان تولید.76

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 103

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 858 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه بررسی بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور می باشد

بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور
بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور - هدف از این پایان نامه بررسی بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی عمران بهسازی و مرمت راهها با توجه به مشکلات کنونی روسازی راههای کشور *آپدیت شد: مدیریت نگهداری زمستانی راهها در قالب 235 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد:)- کل صفحات:99 صفحه اولیه + 235 آپدیت چکیده : نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها یکی ازمهمترین وبنیادی ترین اصول زیربنایی کشورهاست .نوع وکاربرد انواع اقدامات پیش گیرانه برای نگه داری روسازیهای آسفالتی وبتنی طی سالهای متمادی تحت بررسی وتحقیق قرارگرفته است. کاهش هزینه ها واقدامات کاهش دهند هزمان ترمیم راهها از جمله نکاتی است که با استفاده از آسفالتهای حفاظتی تحقق می یابد. تحقیقات نشان داده است که صرف مقدار ناچیزی ازکل هزینه ها به اقدامات نگهداری باعث کاهش بسیار زیادی ازهزینه های تعمیرات وترمیم روسازیها خواهد شد .بنابراین اهمیت توجه به زمینه اقدامات نگهداری ومدیریتی به وضوح روشن می گردد. دراین پایان نامه ضمن معرفی وشناسایی اقدامات نگهداری پیش گیرانه بویژه آسفالتهای حفاظتی ، راهکارهای علمی آزمایشگاهی وعلمی درزمینه تهیه واجرای انواع آسفالت‌های حفاظتی ارائه میگردد. آسفالتهای حفاظتی ازجمله موارد نگهداری پیش گیرانه محسوب میشوند . آسفالتهای نازک سطحی ،اندودهای سنگدانهای، دوغاب آببندی واندودآببندی بدون سنگدانه ودرزگیرها ازجمله آسفالتهای حفاظتی بشمار می روند .هدف ازاین تحقیق معرفی انواع مختلف آسقالتهای حفاظتی ونحوه طراحی واجرا وانتخاب نوع وزمان استفاده ازهریک وانتخاب راهکار مناسب جهت شرایط موجود می باشدتا گامی درراستای افزایش ایمنی وکارایی راههای کشور برداشته شود . کلمات کلیدی: نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی مشکلات کنونی روسازی راههای کشور مقدمه: هر جاده‌ای اگر تعمیر نشود حطرساز می‌شود. فرسودگی جاده تدریجی اما مداوم است و مرمت آن به هزینه‌ی هنگفتی نیاز دارد – بریتانیا سالانه در حدود یک و نیم میلیارد پوند برای مرمت فرسودگی روزمره‌ی سطح جاده‌ها هزینه می کند. آب و هواعامل بخشی از این آسیب به شمار می‌آیند اما مقصر اصلی حرکت اتوموبیل‌ها، و به ویژه کامیون‌های سنگین، است. احتمال می‌رود که طی چند سال آینده حداقل در بریتانیا، تعداد کامیون‌های بسیار سنگینِ سی و هشت تنی به دو برابر برسد. اگر تصمیم این باشد که این تغییر، همراه با افزایش خطرات رانندگی، تعمیر جاده‌ها، و راه‌بندان‌ها نباشد باید در مورد مکانیک فرسودگی جاده‌ها و طراحی کامیون‌ها بیش‌تر بدانیم. پول دریافتی دولت انگلستان از مالیات اتوموبیل و سوخت، بیش از مبلغی است که خرج تعمیر جاده‌ها می‌کند. دولت در یک سال در حدود 7ر13 میلیارد پوند بابت مالیات‌های جاده‌ای اخذ نمود که تنها شش میلیارد پوند از آن را (توسط حکومت مرکزی و فرمانداری‌ها) صرف ساختن جاده‌های جدید و حفظ و نگه‌داری جاده‌های قدیمی نمود. اگر فقط یک درصد از مازاد درآمد جاده‌ها به کارِ تحقیق و توسعه اختصاص می‌یافت سالانه درحدود 77 میلیون پوند برای هزینه کردن در این بخش وجود می‌داشت، در حالی که طبق برنامه، سالیانه تنها 26 میلیون پوند (سه دهم درصد مازاد) صرف کار تحقیق و توسعه در امر حمل‌ و نقل گردید. بخش اعظم این مبلغ توسط آزمایشگاه دولتی پژوهش حمل و نقل و جاده در برکشایر هزینه شد. این مبلغ نسبت به مبالغ پرداختی برای مرمت جاده‌ها و میزان راه‌بندان‌های ناشی از این خرابی‌ها بسیار ناچیز است. وضع بدتر از این هم خواهد شد مگر آن که پیش‌رفت چشم‌گیری در امر پژوهش‌های اساسی و کاربردی در مورد کامیون‌ها و جاده‌ها و ارتباط متقابل آن‌ها حاصل شود. فرسودگی فرایندی پیچیده است، اما اتوموبیل‌ها به سه طریق اصلی باعث ایجاد آسیب می‌شوند. اولاً، عملِ اصطکاکِ میلیون‌ها چرخ بر روی جاده‌ها به تدریج سطح آن‌ها را صیقل می‌دهد. این وضعیت، از مقاومت سطح جاده در برابر سُر خوردن خودرو می‌کاهد. ثانیاً، کوبیدنِ مداوم چرخ‌ها، لایه‌ی بالایی آسفالت را به سوی پایین و اطراف می‌فشرد و در قسمتی از جاده که بیش‌تر در معرض عبور چرخ‌هاست فرورفتگی‌هایی ایجاد می‌کند. این وضع، رانندگی را خطرناک می‌سازد، زیرا فرورفتگی‌ها بر هدایت و کنترل ماشین اثر می‌گذارند و در آن‌ها آب جمع می‌شود. ثالثاً، در اثر کم و زیاد شدن فشار بار که در هنگام گذشتن چرخ‌ها بر سطح جاده اعمال می‌شود، کل جاده ترک بر می‌دارد. این فرایند مشابه با فرایند مشهور به خستگی فلزات است، یعنی گرچه جاده می‌تواند در برابر یک نوبت بار سنگین مقاومت کند اما ساختمان آن ممکن است در برابر بارهای مکرر و کوچک‌تر تاب نیاورد. می‌دانیم که فرورفتگی و ترک خوردگی بستگی به وزنی دارد که توسط چرخ به سطح جاده منتقل می‌شود. هرچه وزن بیش‌تر باشد آسیب هم بزرگ‌تر است. اما دقیقاً و به طور کامل نمی‌دانیم که فرورفتگی‌ها و ترک‌ها چگونه پدیدار می‌شوند. در شرایط فقدان اطلاعات بهتر، برنامه‌ریزان از یک اصل تجربی یعنی قانون توان چهارم استفاده می‌کنند تا بتوانند به پیش بینی میزان آسیب ایجاد شده توسط وسایل نقلیه‌ی مختلف بپردازند. این قانون، که مبتنی بر آزمایش‌های مقاومتی است که در اواخر دهه‌ی 1950 میلادی توسط انجمن مسئولان جاده‌های ایالتی امریکا انجام شد فرض می‌کند که بار چرخ عامل اصلی است. پژوهش‌گران دریافتند که دو برابر بار چرخ، شانزده برابر به آسیب جاده‌ها می‌افزاید (توان چهارم دو مساوی با شانزده است). با مقایسه‌ی یک کامیون چهل تنی ده چرخ با یک اتوموبیل یک تنی چهار چرخ، قانون توان چهارم پیش بینی می‌کند که کامیون معادل با 163840 عدد اتوموبیل، آسیب‌هایی به شکل فرورفتگی و ترک در جاده ایجاد می‌کند. فهرست مطالب چکیده : 1 فصل اول :معرفی انواع قیرها وکاربردآنها در 3 آسفالتهای حفاظتی 3 1ـ1ـانواع قیرها : 4 1ـ2 ـ قیرهای امولسیونی 6 1ـ2ـ1ـ تاریخچه کاربرد امولسیونهای قیری 6 1ـ 3ـ طبقه بندی وساختار امولسیون های قیری 8 1ـ 3ـ 1ـ تعریف امولسیون قیری : 9 1ـ 4 ـ انواع امولسیونهای قیری 10 1ـ 4ـ 1ـ 1ـ امولسیونهای قیری تند شکن ( ناپایدار ) 10 1ـ4ـ1ـ2ـ امولسیونهای قیری کند شکن ( نیمه پایدار ) 11 1ـ4ـ1ـ3ـ امولسیونهای قیری دیر شکن (پایدار ): 11 1ـ 4ـ2ـ رده بندی امولسیونهای قیری از نظربار الکتریکی 12 1ـ4ـ2ـ1ـ امولسیونهای قیری کاتیونیک 12 1ـ4ـ2ـ2ـ امولسیونهای قیری آنیونیک 13 1-5 موارد کاربرد امولسیونهای قیری 15 1-6- اجزای تشکیل دهنده امولسیون های قیری 16 1-6-1- قیر 16 1-6-2- آب 17 1-6-3- امولسیون ساز 17 1-6-4- پایدار کننده ها 19 1-7- خواص امولسیون قیری 20 1-7-1-کند روانی 20 1-7-2- نشست 20 1-7-3- لخته شدن 22 1-7-4- انعقاد 23 1-7-5- شکست 23 1-7-6- چسبندگی 28 فصل دوم :معرفی انواع روشهای نگهداری 1-2- مقدمه 31 2-3-1- دوغاب آببندی Slurry Seal ) ) 34 2-3-2- آسفالت نازک سطحی (Micro Surfacing ) 34 2-3-3- اندود آببندی سنگدانه ای (Chip Seal ) 35 2-3-4- اندود آببندی بدون سنگدانه (Fog Seal ) 35 فصل سوم :آسفالت های حفاظتی از نوع دوغاب آببندی (Slurry Seal ) 3-1- مشخصات 37 3-2- مصالح 37 3-2-2- سنگدانه ها 38 3-2-2-1- تست های کیفیت 39 3-2-2-2- دانه بندی 39 3-2-2-3- فیلرهای معدنی 41 3-2-2-5- افزودنیها 41 3-3 ارزیای های آزمایشگاهی 42 3-3-1- طرح مخلوط 42 3-3-2- سرعت کاربرد 44 3-3-3- نوسانات: 45 3-4- تجهیزات 46 3-4-1- تجهیزات اختلاط 46 3-4-2- وسایل تنظیم نسبت 47 3-4-3- تجهیزات پخش 47 3-5- تنظیمات 48 3-6- محدودیتهای آب و هوایی 49 3-7- کنترل ترافیک 49 3-8- آماده سازی سطحی 50 3-8-1- تک کت: 50 3-8-2- ترک ها: 51 3-9- کاربرد: 51 3-9-1- درزها 52 3-9-2- پایداری مخلوط 52 3-9-3- وسایل دستی 52 3-9-4- خطوط 53 3-9-5- غلطک زنی 53 3-10- کنترل کیفیت 53 3-10-2- قیر امولسیونی 54 3-10-3- دانه بندی 54 3-10-4- فیلرهای معدنی 56 فصل چهارم: آسفالت های حفاظتی از نوع آسفالت نازک سطحی (Micro Surfacing) 59 4-1 معرفی 60 4-2 مشخصات کاربردی 61 4-3- مصالح مصرفی 61 4-3-2- سنگدانهها 63 4-3-3- فیلر های معدنی 4-4- ارزیابی های آزمایشگاهی 4-4-2- سرعت کاربرد 70 4-5- تجهیزات: 72 4-5-1- تجهیزات اختلاط 72 4-5-2- دستگاههای نسبت بندی 73 4-5-3- دستگاههای پاشش 73 4-6- کالیبراسیون 75 4-7- محدودیت‌های آب و هوایی: 4-8- آماده ساختن سطوح 4-9- کاربردها 77 4-10- آزمایشات طرح اختلاط 4-10-2- آزمایش شیار خیس فصل پنجم: آسفالت‌های حفاظتی از نوع اندود آببندی سنگدانه‌ای (Chip Seal) 5-1- مقدمه اهداف: 5-2- فاکتورهایی که به طراحی و عملکرد آسفالت سطحی تأثیر می گذارند 5-2-1- حجم ترافیک و سرعت 5-2-2- شرایط و سختی سطح موجود راه 5-2-3- اندازه و سایر مشخصات سنگدانه ها 5-2-4- بافت سطفحی و مقاومت سایشی 5-2-5- نوع قیر 5-2-5-1- دلایل استفاده از قیرهای پلیمری در UK خصوصیات قیر کاتیونیک K1-70 (تندشکن): 5-2-5-2- مقایسه قیرهای محلول و امولسیون فصل ششم: خلاصه و نتیجه گیری مراجع واژه نامه:

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 99

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 5428 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی می باشد

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی
بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی - هدف از این پایان نامه بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی عمران
بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی


چکیده:
فلسفه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، برای سالهای متمادی در آیین‌نامه‌های ساختمانی ملی و جهانی مورد قبول واقع شده است. بدین منظور، سازه‌ها باید عموماً قادر باشند:
الف. برای زمین‌لرزه‌های ضعیف که در طول عمر مفید سازه اتفاق می‌افتد، سازه باید بدون خسارات سازه‌ای و غیرسازه‌ای بتواند از طریق سختی خود، نیروهای زلزله را به فونداسیون انتقال دهد.
ب. در برابر زمین لرزه‌های متوسط بدون آسیب سازه‌ای مقاومت نمایند و لیکن مقدار جزئی خسارت غیرسازه‌ای متحمل شوند.
ج. برای زمین لرزه‌های شدید که بزرگترین زلزله محتمل در طول عمر مفید سازه می‌باشد، سازه باید با کمی خسارات سازه‌ای و غیرسازه‌ای، ولی بدون فروریزش (collapse) بتواند نیروهای زلزله را تحمل نماید، بعبارتی در زلزله‌های شدید اجزای سازه‌ای خسارت عمده می‌بینند ولی سازه پایداری و ایستایی خود را حفظ می‌نماید [3]. چرا طراحی لرزه‌ای خسارات جزئی به سازه را اجازه می‌دهد در حالی که برای بارگذاری‌های دیگر چنین چیزی قابل قبول نیست؟ دلیل اصلی هزینه زیاد تمهیدات طراحی لرزه‌ای برای شدیدترین زمین لرزه طرح و مقاومت سازه بدون آسیب در برابر آن می‌باشد.

برای رسیدن به این اهداف یکی از اصولی که در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها وجود دارد، عبارت است از استفاده از اشکال، سیستم‌ها و موادی که رفتار شکل‌پذیر داشته باشند. زمانی به یک سازه شکل‌پذیر اطلاق می‌شود که بتواند تغییر شکل‌های غیرالاستیک بزرگ را بدون کاهش در مقاومت تحمل نماید. (همچنین نباید ناپایداری و فروریزش در سازه اتفاق افتد). در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، بزرگی نیروی زلزله برای یک سیستم سازه‌ای مشخص، رابطه معکوس با میزان شکل‌پذیری آن سیستم دارد. سازه‌ها با میزان شکل‌پذیری زیاد برای نیروهای لرزه‌ای کوچکتر و سازه‌ها با میزان شکل‌پذیری کم برای نیروهای لرزه‌ای بزرگتر طراحی می‌شوند. در واقعیت سازه‌های شکل‌پذیرتر تحت زلزله‌هایی قرار خواهند گرفت که از حد مقاومت الاستیک آنها بیشتر است [12]. سازه‌های فولادی از بسیار جهات از جمله مصالح ایده‌ال برای مقاومت در برابر زمین لرزه می‌باشند. این مصالح درجه بالایی از جذب انرژی و شکل‌پذیری را از خود نشان می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد که سازه‌های فولادی در زمین لرزه‌ها، معمولاً بخوبی عمل می‌کنند. با این وجود به منظور استفاده بیشتر از شکل‌پذیری فولاد، تدابیر ویژه‌ای در طراحی و جزئیات سیستم‌های قابی و اتصالات نیاز است. فروریختن برج 20 طبقه (pinot suarez) در زمین لرزه 1985 مکزیکوسیتی، که یک سازه فولادی بود، به وضوح نشان داد که فولادی بودن طرح به تنهایی تضمینی برای عملکرد مناسب در برابر زمین لرزه نمی‌باشد.



کلمات کلیدی:
عملکرد اعضا و اتصالات
بارهای رفت و برگشتی
طراحی لرزه ای سازه ها



مقدمه:
در دهه 1960 مهندسین سازه به این باور رسیدند که سیستم قاب مقاوم خمشی فولادی با اتصالات جوشی، در رده یکی از شکل‌پذیرترین سیستم‌های سازه‌ای قرار دارد. بسیاری از مهندسین سازه بر این باور بودند که قاب‌های خمشی اصولاً در مقابل زلزله‌ها حساس نمی‌باشند و فروریزشی در آنها رخ نمی‌دهد و اگر خسارت سازه‌ای رخ دهد، محدود به جاری شدن اعضای قاب بوده و اتصالات آن به صورت الاستیک باقی می‌مانند. به واسطه همین تفکر در آن سالها، سازه‌های صنعتی، آموزشی و تجاری بزرگی که سیستم آنها قاب خمشی فولادی با اتصالات جوشی بود در غرب ایالات متحده بنا گردید. با وقوع زلزله نورتریج در 17 ژانویه سال 1994، این ایده و تفکر کاملاً عوض شد. بعد از وقوع این زلزله، بسیاری از ساختمانها که سیستم سازه‌ای آنها از قاب مقاوم خمشی فولادی بود، دچار شکست ترد در ناحیه اتصال تیر به ستون شدند. ساختمانهای مذکور ارتفاعی بین 1 تا 26 طبقه و عمری حداکثر تا 30 سال داشتند، حتی ساختمانهایی که در زمان زلزله در حال احداث بودند نیز دچار اینگونه خسارات شده بودند. سازه‌هایی که در مناطقی قرار گرفته بودند که حرکت زمین در آنجا شدید بود، بیشترین خسارت سازه‌ای را متحمل شده بودند و حتی در مناطقی که حرکت زمین در حد متوسط بود، خسارات سازه‌ای شدیدی مشاهده می‌شد ]12].

شکست ترد اتصال تیر به ستون در اثر این زلزله، یک زنگ خطر برای مهندسین به حساب می‌آمد. همچنین این کشف باعث نگرانی در مورد خسارات احتمالی وارده به سازه‌هایی که در مناطق دیگر و تحت زلزله‌های قدیمی‌تری واقع شده بودند، گشت. تحقیقات بعدی نشان داد که این نوع خسارات در تعداد کمی از ساختمانها که تحت زلزله لاندرز 1992، بیگ بیر 1992 و لوماپریتا 1989 قرار گرفته بودند، وجود دارد. در زلزله نورتریج، سازه‌ها بگونه‌ای که از قبل در طراحی‌ها پیش‌بینی شده بودند، رفتار نکردند. خسارات وارده به اتصالات، حتی در سازه‌هایی که نیروی لرزه‌ای وارده به آنها کوچکتر از نیروی طراحی بود، مشاهده می‌شد [12].

آزمایشات و تحقیقات باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در فهم تفاوت‌های رفتار سازه در دو حالت بارگذاری ساده و رفت و برگشتی گشته است. کارهای بیشتری نیز روی انواع شکل‌پذیر بادبندی‌ها انجام شده که این کار باعث پیشرفت بزرگی در مفهوم طراحی سازه‌های فولادی در برابر زمین لرزه گردیده است. در این پایان نامه به بررسی مقاومت و شکل‌پذیری اعضا و اتصالات در اثر بارگذاری رفت و برگشتی خواهیم پرداخت. پس از توضیحات مقدماتی در دو بخش اول و دوم بطور جداگانه عملکرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی با ارائه تحقیقات و آزمایشاتی که محققین در این رابطه ارائه نموده‌اند، بررسی گشته و نتایج هر تحقیق با شرح روند آزمایش در هر قسمت بیان شده است.





فهرست مطالب
بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات تحت اثر بارهای رفت و برگشتی
1 فلسفه طراحی
2 منحنی هیسترزیس جهت مدل کردن اتصالات
2-1 مدلهای هیسترزیس
2-2 رفتار هیسترزیس اتصالات
4ـ3 سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب
3-1 رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب
4ـ3ـ2 طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون
4ـ4 معرفی (آزمایش و تحقیق)
4ـ5 سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF
6 بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیکلی
4ـ6ـ1 هدف
4ـ6ـ2 معرفی
4ـ6ـ3 وسایل آزمایش
4ـ6ـ4 روش کار آزمایش
4ـ6ـ5 نتایج آزمایش
4ـ6ـ6 نتیجه‌گیری
4ـ6ـ7ـ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب
4ـ6ـ7ـ1 معرفی
6-7-2 دقت مدل عددی
4ـ6ـ7ـ3 نتیجه
4ـ7 رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال
4ـ7ـ1 هدف
4ـ7ـ2 معرفی
4ـ7ـ3 آزمایشات
4ـ7ـ4 اثر لغزش پیچ
4ـ7ـ5 رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نکات طراحی
4ـ7ـ6 پیش‌بینی عددی توسط یک مدل مکانیکی
4ـ7ـ7 نتیجه
4ـ8 آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج
4ـ9 بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده
4ـ10 عملکرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای
4ـ11 بررسی اتصال زوج نبشی جان
4ـ11ـ 1 هدف
4ـ11ـ2 معرفی و شرح آزمایش
4ـ11ـ3 نتیجه‌گیری

بخش دوم: عملکرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای
12سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مرکز CBF
12-1 مقدمه
12-2 انواع سیستم‌های CBF
12-3 مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مرکز (CBF)
12-4 رفتار هیسترزیس سیستم CBF
4ـ13 کمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی
4ـ13ـ1 چکیده
4ـ13ـ2 معرفی
4ـ13ـ3 طراحی نمونه‌های آزمایش
4ـ13ـ4 نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
4ـ14 کمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
11 خلاصه و نتیجه‌گیری
15 رفتار اعضای بادبندی فولادی و مرکب با مقاطع توخالی و پرشده
15-1 هدف
15-2 معرفی و شرح تحقیقات
15-3 نتیجه گیری
16 رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی
16-1 چکیده
16-2 نتایج و پیشنهادات
منابع

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 125

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 9426 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این پایان نامه بررسی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی می باشد

ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی
ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی - هدف از این پایان نامه بررسی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی می باشد



دانلود پایان نامه مهندسی عمران
ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی


چکیده:
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد که توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود که نیازهای ما را برآورده سازد.
ساختمان ترکیبی است در فضا که از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، کف و پارتیشن که با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشکیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی ترکیبی‏، به بارهای دینامیکی و استاتیکی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندرکنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی که هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یک سیستم سه بعدی فضایی است، که پاسخش به محرکات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.

در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌کنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده کم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌کنند که انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند کرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد. در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود که اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لکن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت که لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و کمیت‌های قابل سنجش برای تفکیک این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری که برای تفکیک و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.



کلمات کلیدی:
ورقهای پوششی
سازه های فولادی
قابهای خمشی جوشی
تقویت اتصالات فولادی صلب
طرح لرزه ای سازه های فولادی



مقدمه:
هر سازه‌ای باید تحت اثر تحریک لرزه‌ای زمین و بارگذاری‌های ثقلی و بارهای دیگر، مورد تحلیل قرار گیرد؛ تا توزیع نیروهای داخلی اعضا و تغییر شکل‌ها مشخص شود. سازه‌های خمشی فولادی را می‌توان با یکی از روشهای بارگذاری استاتیکی معال، تحلیل طیفی، و یا تاریخچه زمانی، آنالیز کرده و نیروهای داخلی اعضا را به دست آورد.طراحی المان‌های سازه‌ای باید طبق آیین‌نامه‌های مربوطه، که درابتدای این فصل بیان شد، صورت گیرد. علاوه بر رعایت ضوابط آیین‌نامه‌ای، مواردی که در ادامه می‌آید نیز باید مدنظر قرار گیرد.
ضوابط لرزه‌ای AISC شامل روابطی است که در آن، ستونها از تیرها قوی‌تر در نظر گرفته شده‌اند (برای قابهای خمشی ویژه و متوسط). روابط FEMA267 کمی با ضوابط AISC متفاوت است؛ ولی نتایج یکسانی را به دنبال دارد. اما روابط AISC باید به عنوان یک حداقل، ارضا شود. توجه به این نکته جالب است که آنالیزهای غیرخطی نشان داده‌اند ضوابط اخیر از ایجاد مفصل در ستون جلوگیری نمی‌کند. اما این امر مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه یکی از شرایط زیر رخ دهد:

1ـ از مقاطع غیرفشرده استفاده شود.
2ـ شیب نمودار لنگر در طول طبقه کم باشد (لنگر خمشی یکنواخت در طول ستون).
3ـ مفصل پلاستیک در بالا و پایین ستون‌های تمام طبقات تشکیل شود؛ به طوری که یک مکانیزم ناپایدار ایجاد گردد.
4ـ نیروی محوری دورن ستون به 50 درصد مقاومت کمانشی ستون برسد.






فهرست مطالب

فصل اول: اتصالات در سازه‌های فولادی
ـ انواع اتصالات سازه‌های فولادی در آئین‌نامه AISC
شکل (-) نمایش طبقه‌بندی اتصالات در آئین‌نامه AISC بوسیله منحنی‌ ممان چرخشی
- انواع اتصالات در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان []
- تقسیم‌بندی اتصال براساس (EURO CODE )
ـ انواع اتصالات
الف) بال جوشی تقویت نشده (WURF)
ب) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌(WCPF)
ج) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS or Dog Bone)
د) ماهیچه جوشی تک
هـ) ماهیچه جوشی دوبل
و) صفحه کناری (SPL) Side Plate
ز) شکاف جان (SW) Slotted Web
-- اتصالات نیمه صلب
الف) اتصال صفحه جان تک و نبشی جان تک
ب) اتصالات نبشی جان تیر دوبل
ج) اتصالات صفحه سر
شکل (-) انواع اتصالات نیمه‌صلب
د) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن
هـ) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن با نبشی جان دوبل
و) اتصالات صفحه انتهایی
ـ رفتار اتصالات

فصل دوم: طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی
ـ عوامل موثر بر عملکرد ضعیف اتصالات گیردار در زلزله نورتریج
ــ اثر مقیاس (Sclae Effect)
ــ اثر جزئیات اتصال
ــ اثر فرایند جوشکاری Welding Procesures
ــ عدم رعایت استانداردهای جوشکاری
ــ اثر شکاف Notch Effect در تردشکنی
ــ تاثیر مقاومت متغیر فولادها
ــ تاثیر تمرکز تنش
ــ اثر تنش سه محوره Trixial Stress
ـ ارتقاء لرزه‌ای سازه‌های موجود با قابهای خمشی جوشی
ــ استانداردها و آیین‌نامه‌ها
ــ اهداف و ضوابط ارتقاء
ــ استراتژی‌های ارتقاء
ــ ارتقاء از قبل تایید شده اتصالات
ـــ بال جوش شده اصلاح شده بدون تقویتی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی و فوقانی
ـ معیارهای طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی جدید
ــ استانداردها و آیین‌نامه‌های مورد استفاده
ـ ـ انتخاب سیستم
ـــ ترکیب و مسیر بار
ـــ نوع اتصال
ـــ انتخاب نوع قاب خمشی
ــ تحلیل و طراحی سازه‌ای
ــ چند نوع اتصال جوشی از قبل تایید شده
) بال جوشی تقویت نشده
) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌
) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS)
) ماهیچه جوشی تک
) ماهیچه جوشی دوبل
) صفحه کناری
) شکاف جان
ـ تقویت اتصالات فولادی گیردار با ورق‌های پوششی
ــ مقدمه
ــ تقویت اتصالات گیردار
ــ اطلاعات آزمایش اتصالات با ورق‌‌های پوششی
ـــ نمونه‌های مورد آزمایش
ـــ جوشکاری و جزئیات ساخت
ـــ نتایج آزمایش
ـــ علل زوال
ــ نتیجه‌گیری و بحث
منابع

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 70

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 6710 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

هدف از این مقاله تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات می باشد

تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات
تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات - هدف از این مقاله تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات می باشد



دانلود مقاله رشته عمران
تقسیم بندی اتصالات سازه های فولادی طبق آیین نامه ها و مقررات


مقدمه:
جهت وصل کردن یک یا چند قطعه در ساختمانهای فولادی نیاز به یک قطعه رابطی می باشد که دو قطعه بتوانند توسط جوش به هم متصل شوند که این قطعه رابط همان انواع اتصالات است .سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد که توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود که نیازهای ما را برآورده سازد.

ساختمان ترکیبی است در فضا که از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، کف و پارتیشن که با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشکیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی ترکیبی‏، به بارهای دینامیکی و استاتیکی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندرکنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی که هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یک سیستم سه بعدی فضایی است، که پاسخش به محرکات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.

در آنالیز سیستم‌های سازه‌ای فرض بر این است که سیستم بصورت یکپارچه عمل نماید، چرا که عملکرد صحیح سیستم در عمل، بستگی به یکپارچگی آن خواهد داشت لذا برای تامین یکپارچگی لازم استفاده از اتصالات مناسب و کارآمد ضروری خواهد بود در واقع اگر در سازه‌ای، تیرها و ستونها محافظه کارانه طراحی شده باشند در صورت عدم استفاده از اتصالات مناسب، سیستم بصورت یکپارچه عمل نکرده و ایمنی لازم در برابر نیروهای قائم و جانبی را نخواهد داشت.

در آئین‌نامه‌های معتبر جهان از جمله AISC برای طراحی و آنالیز سازه‌های فولادی سه نوع سیستم سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود که وجه تمایز آنها در نوع اتصالاتشان می‌باشد این سه نوع سیستم سازه‌ای عبارتند از: سیستم‌های صلب(Fully Restrained:FR) نیمه صلب (Partially Restrained:PR) و ساده (Simple framing: SF)‏.



کلمات کلیدی:
سازه
اتصالات
سازه های فولادی



فهرست مطالب
2ـ2 انواع اتصالات سازه‌های فولادی در آئین‌نامه AISC 4
شکل (2-1) نمایش طبقه‌بندی اتصالات در آئین‌نامه AISC بوسیله منحنی‌ ممان چرخشی 5
2-3 انواع اتصالات در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان [4] 9
2-4 تقسیم‌بندی اتصال براساس (EURO CODE 3) 12
2ـ5 انواع اتصالات 13
الف) بال جوشی تقویت نشده (WURF) 15
ب) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌(WCPF) 16
ج) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS or Dog Bone) 17
د) ماهیچه جوشی تک 18
هـ) ماهیچه جوشی دوبل 19
و) صفحه کناری (SPL) Side Plate 20
ز) شکاف جان (SW) Slotted Web 20
2-5-2 اتصالات نیمه صلب 21
الف) اتصال صفحه جان تک و نبشی جان تک 21
ب) اتصالات نبشی جان تیر دوبل 22
ج) اتصالات صفحه سر 22
شکل (1-12) انواع اتصالات نیمه‌صلب 23
د) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن 23
هـ) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن با نبشی جان دوبل 24
و) اتصالات صفحه انتهایی 24
2ـ6 رفتار اتصالات 25


مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022 - 09216302826

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 26

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 2107 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل