فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

مقاله فن و هنر سفالگری

مقاله فن و هنر سفالگری
مقاله فن و هنر سفالگری - مقاله فن و هنر سفالگری



مقاله فن و هنر سفالگری
بخشهایی از متن مقاله:
فن و هنر سفالگری
سفال قرون 3 و 4 هجری
قرن 3 هجری شروع و تلاشهای فرهنگی و اقتصادی در حیات جامعه است پس از دو قرن ساده زیستی و حذف تجمل گرایی و همگانی شدن امکانات جامعه ،زمینه های رشد وتوسعه اندیشه های انسانی فراهم شده است به طوری که شکوفایی این فعالیت ها را در قرن 4 هجری می توان دید .
دانشمندان معلمان بویژه ایرانیان در این قرن حاصل تفکرات فلسفی یونیان را در قالب تجربیات علمی و عملی در زمینه شناخت علوم و فنون به جهان عرضه کردند وبا ترجمه کتابهای یونانی و سانسکریت و تدوین کتب عربی وفارسی زمینه پیشرفت و تسریع اندیشه های آن دوره را به سوی شکوفایی فراهم نموده ، -0 آثار سفالی بیش از هر اثر باقیمانده ای منعکس کننده این تحولات است زیرا سیر تطور و تکامل اندیشه ها از روی نوع تزئینات نوشته های کوفی روی سفالها و تجربیات انجام شده د رزمینه عقیه لعاب های مختلف و کشف لعابهای جدید ورنگهای مختلف می توان دید در پایان قرن 4 موفقیتهای ارزنده ای در زمینه شناخت اکسید فلزات و فرمول ترکیبات آنها برای رنگ لعاب مورد نظر حاصل شده بود سفالگران باتکیه براین دانش و تجربه و ممارست در پخت سفال و کنترل حرارت و تغییر در شکل کوره ها توانستند تحولی عظیم و چشمگیر در خلق ظروف سفالی با تزئینات بسیار چشم نواز وارزشمند به وجود آورند . 0-0 در طبقه بندی سفالهای دروه اسلامی سفالی قرن 3و 4 را بنام سفالهای سامانی شناسایی کرده وویژگیهای فن و زیرین موسوم به لعاب گلی را به این دوره نسبت داده اند . این گروه ازسفالها بیشتر در شمال شرق ایران در مراکزی مانند نیشابور ، سمرقند و جرجان معمول بوده است فنون تزئین متداول در این دوره چنین است .
الف – لعاب گلی : در این نوع تزئین ظروف ساخته شده از گل را که معمولا دارای خمیر نخودی یا قرمز بوده است پس از خشک شدن در دو غابی از گل نخود رنگ فرو می بردند . طوری که داخل و خارج آن بطور یکنواخت با این دوغاب پوشانده می شد و پس از خشک شدن ظروف را به نقوش مورد نظر می آراستند این نقوش معمولا ساده بود و شامل یک جمله یا کلمه کوفی می‌شد که در کف داخلی یا برحاشیه لبه داخلی ظروف نوشته می شده سپس ظروف را با لعاب شیشه ای پوشاندند و به کوره می بردند . معمولا برای ظروف ساده یک رنگ از ترکیب لعاب گلی که سیلیس هم به آن اضافه می‌شده استفاده می کردند که این کار در یک مرحله انجام می شده در نهایت ظروف به رنگ شیری براق در می آمد . ظروف مزین به لعاب گلی معمولا درچهار گروه مطالعه می شود .
...
تاریخچه سفالگری
قدمت هنر سفالگری به 10000 سال میرسد و به عقیده باستان شناسان بعد از سبد بافی کهنترین صنعت بشری به حساب می آید .
هزاران سال پیش در عصر نوسنگی ، زمانی که انسان توانست از ابزارهای سنگی استفاده کند وبا فن سبد بافی لاشنائی یابد با اندود کردن بدنه خارجی سبدها وقرار گرفتن آنها درکنار آتش بطور اتفاقی به شناخت ظروف گلی و مزایای آن دست یافت . دسترسی به چنین وسیله ای تحولی چشمگیر در امر جمع آوری و نگهداری غذا پدید آورد و انسان در نقاط مختلف جهان با اختلاف زمانی اندک ، به این مرحله از تحول و خلاقیت قدم گذارد . نخستین سفالهای دوران جمع آوری غذا یا عصر نوسنگی قدیمترین ظروف گلی است که تا کنون در افریقای شرقی بدست آمده است این ظروف اسکلت سبدی دارند ودرواقع سبدهای گل اندودی است که در کنار آتش خشک شده است . فکراستفاده از پوسته ای دارای حجم احتمالا پس از دیدن پوست میوه های خشک شده و حفره های سنگی و قطعات سنگی با سطح مقعر که آب باران را در خود نگهداری می نمود پدید آمده است .
قدر مسلم انسان با قرار دادن دستها کنار هم و استفاده از آنها برای نوشیدن
آب عملا به ایده ظرف و مظروف پی برده است .
فرضیه محققان تاریخ هنر مبنی بر وجود حفره های ایجاد شده ( جای پای انسان و حیوانات ) در حاشیه رودخانه هائی مانند نیل که براثرطغیان آب رسوباتی از خود به جا می گذارند . و پس از خشک شدن این حفره ها به شکل ظرف از ماسه های اطراف جدا می شوند نیز قابل توجه وشاید قابل قبولتر به نظر برسد تحقیقات علمی باستان شناسی در ایران قدیمترین ظروف گلی حرارت دیده را به 8000 سال قبل میلاد نسبت می دهد . این سفال را که نمونه آن در غاری بنام کمربند واقع در نزدیکی بهشتر بدست آمده است می‌توان قدیمترین نمونه سفال دست ساز ابتدائی در ایران دانست . این سفال ضخیم ، کم پخت ،شکننده و خشن و قهوه ای رنگ است و در آن مقدار زیادی علف خرد شده بعنوان ماده چسبنده ( شاموت ) برای جلوگیری از ترک برداشتن به هنگام خشک شدن در آفتاب یا حرارت دیدن در کنار آتش بکار رفته است .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 46

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 26 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله بررسی فضا در معماری

مقاله بررسی فضا در معماری
مقاله بررسی فضا در معماری - مقاله بررسی فضا در معماری



مقاله بررسی فضا در معماری
بخشهایی از متن:
مقدمه :
وابستگی انسان به فضا ، ریشه های عمیقی دارد . این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان ، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . بشر بین خود و اشیاء رابطه ایجاد می کند . بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیاء وفق داده و ایجاد سازگاری می کند . چون حرکات بشر در فضا انجام می شود ، لذا فضا بیان کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن . بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است .
در عهد باستان دو نوع تعریف ، مبتنی بر دو گرایش فکری برای فضا یافت می شود : تعریف افلاطون که فضا را همانند یک هستی ثابت و از بین نرفتنی می بیند که هر چه به وجود آید در داخل این فضا جای دارد .
تعریف ارسطویی که فضا را به عنوان Topos یا مکان بیان می کند و آن را جزئی از فضای کلی تر می داند که محدودة آن با محدودة حجمی که آن را در خود جای داده است ، تطابق دارد .
...
فضای معماری چه نوع فضایی باید باشد ؟
تاکنون نظریه های متعددی دربارة فضا ارائه شده است . مسلم است که فضای معماری زیر مجموعة مبحث بزرگتری تحت عنوان فضا است . کریستین نوربرگ شولتز در کتاب هستی ، فضا ، معماری به غیر از فضای معماری از 5 نوع فضای دیگر سخن می گوید :
1-فضای عملی یا فضای پدیده های طبیعی و بیولوژیکی ؛
2-فضای ادراک و جهت یابی آنی انسان در محیط ؛
3-فضای هستی مربوط به تصویر و سیمای تثبیت شدة جهان در ذهن انسان ؛
4-فضای شناخت جهان فیزیکی که مربوط به ادراک علمی می شود ؛
5-فضای تجریدی روابط منطقی .
فضای معماری نوع خاصی از فضا است که با پنج فضای فوق به گونه ای مرتبط است . در این تقسیم بندی مشاهده می شود که از 1 به 5 ، مسایل از عینی به ذهنی میل می کنند، به گونه ای که فضای پنجم کاملاً ذهنی است . معماری به لحاظ خصلتی که دارد ، بر عکس از جهان تجرید آغاز می کند و یه عینیت می انجامد . اولین ایده های معماری می توانند از مسائلی کاملاً تجریدی ماند مبانی پروژه ، الگوهای هندسی یا دیاگرام های تحلیلی کاربریها متولد شوند . در نهایت ، فضای ساخته شدة محیطی مصنوع و فیزیکی است که در آن ، علاوه بر پرورش ذهن ، فعالیت های طبیعی و بیولوژیکی انسان نیز صورت می گیرند . بنابراین ، در مراحل مختلف تحقیق یک اثر ، فضای معماری به گونه ای با تمامی موارد ذکر شده در بالا سر و کار دارد . انسان در فضای معماری زندگی می کند ، به فضا فکر می کند و فضا را خلق می کند . رابطه انسان با فضای معماری پیچیده تر از فضای هنری نقاشی و مجسمه سازی است ، زیرا انسان این فضا را از درون نیز تجربه می کند . این رابطه‌ای است روزمره که بخش مهمی از زندگی انسان را مشروط می سازند . بنابراین فضا در معماری ، هدفی نهایی به شمار می آید . برونو روی ، منتقد ایتالیایی ، می گوید : «معماری هنر ساختن فضا است .» ویگدنون در کتاب مشهور خود ، فضا ، زمان ، معماری ، از فضا به عنوان بحث اصلی و مرکزی معماری سخن می گوید . در هر حال ، فضای محیط طبیعی یا فضای فیزیکی جهان ، اگرچه در دوره های مختلف همیشه به گونه ای سمبلیک یا ساختاری ، بر فضای معماری تاثیر گذاشته است تا به امروز ، همواره با فضای معماری تضادی آشکار داشته است .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 25

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 39 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پروژه نیمکت پارک

پروژه نیمکت پارک
پروژه نیمکت پارک - پروژه نیمکت پارک



پروژه نیمکت پارک
بخشهایی از متن :
مقدمه :
اکیپ طراحی صنعتی با رشد روز افزون و بالا رفتن تکنیک و علم این رشته درمملکتمان شروع به کار نموده و دست به روی صنایع ایرانی گذاشته با کوشش و تلاش راهی نو در صنعت باز کرده و مصنوعات را مطابق با شرایط اقلیمی و فرهنگیان و رعایت کفایت علمی و مهندسی طراحی و به مرحله ساخت برساند از این رو یکی از محصولات که رابطه مستقیمی با اقشار مختلف دارد و مورد استفاده بسیار یعنی مبلمان پارک را به عنوان پروژه 1انتخاب کردم و امیدوارم پارک هایمان را با طرحهای نو مزین کرده و راحتی بیشتری را برای مردم و اقشار مختلف فراهم گردانیم .

تفسیر مشکل :
در سطح شهر تهران بیش از 100پارک و فضای سبز وجود داردو با تلاش شهرداری سعی در افزایش روز افزون فضای سبز می باشد .
طبق آمار بدست آمده مساحتی بالغ بر (حدودا ً) 763.8 هکتار فضای سبز و حداقل 10000 نیمکت وجود دارد که از تاسیس اولین پارک (پارک شهر ساخته و در پارکها توزیع گردیده و نیاز به آوردن آمار و اعداد و ارقام نیست ).
وجود پارکها و فضای سبز موجود که همه شاهدند و ناظر و استفاده کننده و تعداد بیشمار نیمکتها ، چراغها ، سطل زباله ها و آبخوریها ... .
...
آنالیز اجتماعی:
بدلیل استفاده قشر مسن از محصولات با یستی طرح به صورتی طراحی گردد که استفاده این قشرازمحصول راحت باشد مانند نیروی کم برای نشستن و برخاستن از روی نیمکتها .
وجود کودکان ایجاب میکند تا طرح فاقد زوایای تیز بوده و مسائل ایمنی جهت این قشر در طرح رعایت گردد .بدلیل مسائل کاری نظافتچیان و سرویسکاران طرح بایستی جهت امور نظافتی و سرویس راحت باشد وجود مزاحمین ایجاب می کند تا طرح از لحاظ مواد و ساخت به صورتی باشد که کمتر مورد آسیب و تخریب واقع گردد بدلیل استفاده اقشار مختلف باید طرح جهانشمول بوده و از بابت فرمیک طرح نباید مختص قشر خاصی باشد

آنالیز محیطی ( تولید – محیط)
در بررسی رابطه محیطی نیمکت پارک عوامل محیطی زیادی تاثیر دارند که به تجزیه و تحلیل آنها می پردازیم .
شرایط جوی شرایطی از جمله برف و باران و فرسایش باد و گرد و غبار و رطوبت عواملی هستند که هر یک به نحوی به فرسایش و خسارت بر مبلمان دخیل می باشند. باران با ریزشش ایجاد فرسایش و ایجاد پیچیدگی و باد کردن چوبها میشود. و باعث بالا رفتن میزان رطوبت هوا و زنگ زدگی و پوسیدگی چوب و فلزات را منجر می گردد . بارش برف هم همانند بارش باران می باشد .
تا بش آفتاب مخصوصا ً در مناطق گرمسیری در نیمکتها که از فلز باشد تابش باعث گرمای بیش از حد مبلمان گردیده و بر روی رنگ تاثیر و آنرا از بین میبرد و از بین رفتن رنگ باعث پوسیدگی و عدم عایق بندی می گردد.
گرما و سرما کلا ً چون باعث انقباض و انبساط می باشد بتدریج باعث دفرمه شدن محصولات و ایجاد خرابی خواهد گردید و گرد و غبار به روی محصولات هم باعث کثیفی و هم از بین بردن رنگ محصولات می گردد از این جمله است ....
/////////////////////////////////////////////////////
فهرست :
- مقدمه
- تفسیر مشکل
- گرد آوری اطلاعات گوناگون پیرامون موضوع
- ثبت درخواستها و نظرات متخصصین و استفاده کنندگان موضوعات پروژه
- دسته بندی اطلاعات براساس نوع و اهمیت آنان
- تدوین اطلاعات براساس اولویت ها ، با توجه به اهداف پروژه و جمع بندی
تعریف و شرح کلی مشکلات طرح های موجود
- جدول مشکل حالت اولیه – ثانویه
- آنالیز مقدار ونیاز
- رابطه اجتماعی
- گروه جنسی استفاده کنندگان
- گروه سنی استفاده کنندگان
- آنالیز اجتماعی
- آنالیز محیطی (تولید – تولید )
- اهم مطالب بخش آنالیز محیطی
- آنالیز تاریخی
- اهم مطالب بخش آنالیز توسعه تاریخی
- آنالیز بازار
- آنالیز کارکرد های عملی
- استانداردها
- آنالیز ساختارو آنالیز جنس و روشهای ساخت و مونتاژ
- اهم آنالیز ساختار و آنالیز جنس و روشهای ساخت و مونتاژ
- آنالیز استتیک
- اهم مطالب آنالیز کارکرد استتیکی
- آنالیز توزیع و فروش و خدمات و نگهداری
- آنالیز سیستماتیک (تولید – تولید )
- منابع

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 47

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 293 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

مقاله شهرسازی

مقاله شهرسازی
مقاله شهرسازی - مقاله شهرسازی



مقاله شهرسازی
بخشهایی از متن :
توسعه: توسعه، گسترش هدفمند و از پیش تعیین شده می‌باشد و نباید آنرا با گسترش اشتباه کرد.
تقسیمات کشوری:
1-کشور به چند استان تقسیم می‌شود که ادارة هر استان به عهدة استاندار می‌باشد که توسط وزیر کشور معرفی و توسط هیئت دولت انتخاب می‌شود.
2-استان به چند شهرستان تقسیم می‌شود که ادارة هر شهرستان به عهدة فرماندار است که توسط استاندار معرفی و توسط وزیر کشور انتخاب می‌شود.
3-شهرستان به چند بخش تقسیم می‌شود. ادارة هر بخش به عهدة بخشدار است که فرماندار او را معرفی و استاندار انتخاب می‌کند.
4-بخش به چند دهستان تقسیم می‌شود که ادارة هر دهستان به عهدة دهدار است.
در سطح هر استان از هر وزارتخانه حداقل یک ادارة کل وجود دارد و بعضی وقتها ممکن است یک وزارتخانه در یک استان دو اداره کل وجود داشته باشد مثل ادارة کل شیلات زابل و چابهار در استان سیستان و بلوچستان.
نکته: هر جایی که حداقل 5000 نفر جمعیت ثابت داشته باشد می‌تواند توسط ارگانهای دولتی و بعد از ثبت شهر محسوب شود.
در سطح هر استان، از هر وزارت‌خانه حداقل یک اداره کل وجود دارد و بعضی وقتها ممکن است یک وزارت‌خانه دریک استان دو ادارة کل داشته باشد.مثل اداره کل شیلات زابل و چابهار در استان سیستان و بلوچستان .
نکته: هر جایی که حداقل 5000 نفر جمیعت ثایت داشته باشد می‌تواند توسط ارگانهای دولتی و بعد از ثبت شهر محسوب شود.
شهرداری: اداره‌ای است عمومی تحت نظارت دولت و تمامی دستگاههای اداری، عمومی و دولتی تحت غالب قوانین مصوب اداره می‌گردند.
...
نظریه اوژن هنارد ( 1923-1849):
نظر او با دگرگونی شهرهای بزرگ همراه بود. او با نگرشی به مسئله ترافیک و فضای سبز نظریة خود را بیان نمود درنظریه او اهداف زیر وجود داشت:
1-احداث فلکه یا میدان:
اولین کسی بود که به فکر احداث میدان و فلکه برای حل مسائل ترافیکی افتاد.
2-ایحاد تقاطع غیر هم سطح:
برای مثال عابرهای پیاده در یک مسیر و اتومبیل‌ها در یک مسیر دیگر حرکت کنند.
3-ایجاد زیرگذر برای عابین پیاده:
4- ایجا پارک‌ها:او با نگرشی به مسئله فضای سبز به ایجاد پارک‌ها تأکید داشته است.
5- نظریه لوکور بوزیه( 1966-1886):
نظریه شهرسازی لوکوربوزیه به» شهر درخشان یا شعاعی« معروف است او در نظریه خود اهداف زیر را دنبال می‌کرد:
1-توسعة ارگانیک و با قائده شهر( توسعه موزون و هماهنگ).
2- مخالفت با توسعة فضای سبز به صورت افقی
3- تعریف فواصل خدمات.( یعنی هر چه بزگتر باشد مراکز خدماتی بیشتری نیاز است.)
4-مخالفت با ایجاد محیط‌های مسکونی در حاشیة شهرها.
5- ایجاد بناهای مرتفع.
بنابر این لوکوربوزیه مخالف توسعة فضای مسکونی شهرها به صورت افقی بود و معتقد بود که اگر هم قرار است این فضاها توسعه پیدا کند باید توسعه در ارتفاع باشد و یا در فواصل مشخصی قرار داشته باشند. در حقیقت اولین نظریه رسمی درباره آپارتمان‌سازی و برج‌سازی از جانب لوکوبوزیه مطرح شد.
.............................................................
فهرست مطالب:
1-تقسمات کشوری
2-قوانین و ضوابط شهرها و زمینه‌های توسعه شهرها و روستاها
3-تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از اراضی
4-طرح‌های شهرسازی بزرگ نقاط ضعف آنها
5-قوانین و استانداردهای شهرسازی
6-تعریف طرح‌های جامع، تفضیلی، هادی،و …
7-تجزیه و تحلیل طرح‌های اجرایی و تأثیر مسائل اقتصادی اجتماعی در طرح‌های شهرسازی
8-کارفرما، پیمانکار، مشاور، و نحوة همکاری آنها
9-فرآیندهای اجرایی یک پروژه از برنامه‌ریزی تا نظارت

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 29

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 24 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه درباره توبه

پایان نامه درباره توبه
پایان نامه درباره توبه - پایان نامه درباره توبه



2

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 146

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 70 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل