فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

پایان نامه پروژه پایانی برنامه ریزی تولید اجرای سیستم تولیدی بهنگام JIT

پایان نامه پروژه پایانی برنامه ریزی تولید اجرای سیستم تولیدی بهنگام JIT
پایان نامه پروژه پایانی برنامه ریزی تولید اجرای سیستم تولیدی بهنگام JIT - پایان نامه پروژه پایانی برنامه ریزی تولید اجرای سیستم تولیدی بهنگام JIT



پایان نامه پروژه پایانی برنامه ریزی تولید اجرای سیستم تولیدی بهنگام JIT
چکیده :
تولید بهنگام( JUST-IN-TIME : JIT ) امروزه بعنوان یک تکنیک جدید برنامه ریزی تولید و نیز نگرش فلسفی مدیریت بطور گسترده ای با استقبال شرکت ها مواجه شده است.
بطور کلی JIT نوعی فلسفه تولیدی است یا یک هدف بسیار ساده یعنی:" اقلام مورد نیاز را با کیفیت مورد نیاز، به مقدار مورد نیاز و دقیقا در زمان مورد نیاز" تولید کنید.
تقسیم بندی های انجام شده در ادبیات موضوع JIT دامنه گسترده‌ای در برمی‌گیرد
از جمله :JIT بعنوان یک استراتژی ،JIT بعنوان مدیریت کنترل موجودی ، مجموعه‌های خرید JIT و مدیریت تولید JIT استقرار JIT و ارتباط JIT و منابع انسانی و … که همگی بعنوان مجموعه‌ای از فنون مرتبط با JIT بررسی می‌شود. انچه که در این مقاله بدان پرداخته شده رویکرد JIT به سیستم های تولیدی و مقوله برنامه ریزی توید است .
در این تحقیق ضمن بررسی سیستم تولیدی JIT و نظامهای مرتبط با ان به بررسی اهداف تولید بموقع JITوتکنیک های طراحی سیستم تولیدی JIT به صورت عملی پرداخته شده است.
رویکردها و نگرش ها به JIT:
JIT را می توان از سه نظر متفاوت مشاهده کرد:
* دیدگاه نخست سیستم کنترل کف کارگاه در JIT بوده و به واسطه استفاده از کارت های کابنان نمایان ترین جلوه از رویکرد JIT را دارا می باشد.
تکنیک کابنان، شروع به تولید و جریان مواد را با هدف تولید مقدار صحیحی از اقلام(و قطعات، زیر مونتاژها یا قطعات خریدنی دقیقا در محل صحیح و دقیقا در زمان صحیح کنترل می نماید.
* دیدگاه دوم ایجاد زمینه مناسب برای بکارگیری کابنان بوده که مجموعه ای از تکنیک در زمینه محصول و فرآیندهای تولیدی است. ایجاد این زمینه، امکان پیاده سازی سیستم کابنان را تضمین می نماید.
این مجموعه تکنیک ها شامل طراحی سیستم تولیدی، تمرکز بر روی موارد مرتبط با بازاریابی، فروش، طراحی محصول، مهندسی فرآیند، مهندسی کیفیت، چیدمان کارخانه، و مدیریت تولید بوده، تا اجرای JIT را تسهیل نماید.
سومین و مهمترین دیدگاه یا سطح، فلسفه تولیدی JIT می باشد که پایه و مبنای طراحی، آماده سازی و اجرای سیستم تولیدی JIT مجموعه ای از استراتژهایی اساسی تولیدی می باشد که هنگامی که بکار بسته می شوند پایه سیستم JIT را شکل داده و بکارگیری سیستم کابنان را تسهیل می نمایند.
اهداف رویکرد JIT :
رویکرد JIT در بردارنده تعهد مداوم در دستیابی به کمال در کلیه مراحل طراحی و عملیاتی سیستم های تولیدی است.
JIT می کوشد تا سیستم تولیدی بگونه ای فعالیت کند که محصولا 100% سالم و کاملا اثر بخش تولید کند.
همانطور که قبلا هم آمد بهترین تعریف برای سیستم JIT همان تولید اقلام مورد نیاز، با کیفیت مورد نیاز و دقیقا در زمان مورد نیاز است
فهرست :
بخش اول اهداف و رویکرد های سیستم تولید بموقع JIT 1
1-1 مقدمه 2
2-1 رویکردها و نگرش ها به JIT 3
3-1 اهداف رویکرد JIT 5
1-3-1 ضایعات صفر 5
2-3-1 موجودی صفر 7
3-3-1 زمان Set up یا آماده سازی صفر 7
4-3-1 زمان پیشبرد صفر 10
5-3-1 جابجایی صفر 12
4-1 عناصر کلیدی رویکرد JIT 13
1-4-1 تطابق طرح محصول با تقاضای بازار 14
2-4-1 تعریف خانواده های محصول و تولید جریان مبنا 15
3-4-1 رابطه با تامین کنندگان در محیط JIT 20
بخش دوم اشنایی باسیستم مورد مطالعه ( شرکت ریخته گر و اهنگر فن اور(رافکو) ( وضع موجود ) 23
1-2 مقدمه 24
2-2 معرفی شرکت 24
3-2 واحد های اصلی شرکت(چارت سازمانی) 24
4-2 برنامه اصلی تولید MPS (موجود شرکت) 26
5-2 خط تولید فعلی شرکت 29
6-2 سیستم برنامه ریزی تولید فعلی شرکت 43
بخش سوم تکنیک های طراحی سیستم تولیدی JIT 52
1-3 مقدمه 53
2-3 تکنیک های طراحی سیستم تولیدی JIT 53
1-2-3 تکنیک های برنامه ریزی تولید 55
الف -1-2-3 تطابق ماهانه 56
ب -1-2-3 تطابق روزانه 61
2-2-3 تکنیک های ساده سازی فرآیند ساخت و کاهش زمان های پیشبرد 63
الف-2-2-3 کاهش زمان صف 67
ب-2-2-3 بچ یا دسته های کوچک تولیدی و انتقالی 68
3-2-3 تعادل خط 71
4-2-3 کنترل خودکار سطح تولید 73
5-2-3 استانداردهای عملیاتی 74
6-2-3 همکاری دو جانبه 78
7-2-3 کاهش زمان حمل و نقل 78
8-2-3 کاهش زمان آماده سازی(Set up)
9-2-3 رویکرد JIT به زمان انجام فرآیند 79
10-2-3 استفاده از منابع تولیدی 84
الف-10-2-3 نیروی کار انعطاف پذیر 85
ب -10-2-3 تجهیزات انعطاف پذیر 85
11-2-3 طراحی محصول برای سادگی در ساخت و مونتاژ 86
بخش چهارم طراحی سیستم کانبان شرکت مورد(شرکت رافکو) 88
1-4 مقدمه 89
2-4 سیستم کانبان 89
3-4 سیستم های کششی وفشاری مدیریت تولید 90
5-4 انواع کارت های کانبان 95
1-5-4 کانبان برداشت 96
2-5-4 کانبان تولید 96
6-4 جریان کارت های کانبان 101
7-4 جریان کارت های کانبان در خط تولید(شرکت مورد مطالعه) 106
8-4 جریان کارت ها ی کانبان در یک ایستگاه کاری 112
9-4 عملکرد کانبان 119
10-4 ارتباط با فروشندگان توسط سیستم کانبان 122
11-4 کانبان به عنوان یک تکنیک بهبود کیفیت 123
بخش پنجم خرید وتحویل بهنگام 124
1-5 خرید به هنگام 125
2-5 تفاوت بین خرید سنتی و به هنگام 125
3-5 انتخاب عرضه کننده 131
1-3-5 منافع مشتری 131
2-3-5 منافع عرضه کننده 132
4-5 معیار و انتخاب عرضه کنندگان 134
5-5 تحویل به هنگام 142
1-5-5 بهبود تحویل به مشتری از طریق تعریف و حل مشکل 143
2-5-5 بهبود تحویل به مشتری با پیش بینی و برنامه ریزی نیازمندی های توزیع 148
6 منابع

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 155

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 1017 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری

پایان نامه پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری
پایان نامه پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری - پایان نامه پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری



پایان نامه پروژه شناسائی و کاهش آب بحساب نیامده در شبکه های آبرسانی شهری
هدف :
شناسایــــی پرت آب در شبکه های آب رسانی شهری بصورت های فیزیکی و غیر فیزیکی که از مخازن ذخیره و لوله های اصلی شبکه توزیع آب شهری و نیز شبکه های فــرعی و انشعابات مشترکین که ممکن است بصورت نشت آب و یا ترکیدگی لوله های اصلی و فرعی شبکه و انشعابات و شیرهای شبکه به خارج از ســــیستم توزیع آب منتقل شود و حجم عظیمی از آب سالم و بهداشتی هدر میرود که با مشکلات فراوانی تولیـــــــد و در بعضی از شهرها تصفیه می شود و هزینه های هنگفتی را شرکتــهای آب و فاضلاب بابت آن خرج می نمایند و در کشور ما علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی هزینه های کلانی متوجه دولت در این زمینه می شود کشور ما دارای منابع محدود آب می باشــــــد و در بیشتر موارد 60-40 درصد آب تولید شده برای شرب شهری بصورت تلفات هدر میرود که رقم بسیار بالایی است .
تعریف آب به حساب نیامده : (پرت شبکه یا تلفات شبکه)
تلفات آب در شبکه آبرسانی شهری به دو صورت مشهود است .
الف :تلفات فیزیکی آب.
ب : تلفات غیر فیزیکی .
تلفات فیزیکی:
آب بصورت نشت از مخازن ذخیره آب ،نشت ازلوله ها و شیر فلکه ها و تلفات آب ناسی از اتفاقات و شکستگی لوله های اصلی و فرعی و نیز انشعابات .
تلفات غیر فیزیکی آب :
عدم کارکرد صحیح کنتور های حجمی موجود دروروی و خروجی مخازن ذخیره آب که ممکن است مقدار حجمی را کمتر یا بیشتر از میزان واقعی نشان دهد
عدم کارکرد صحیح کنتور های مشترکین
کنتور های خراب ،کنتور های معکوس ،کنتور های دست کاری شده توسط مشترک یا افراد غیر مجاز دیگر
انشعابات غیر فنی و غیر اصولی
عدم وجود کد بندی و پلاک کوبی اماکن
خطای انسانی
بنابراین اتلاف آب در شبکه ها ممکن است به یکی از صورت های فیزیکی و غیر فیزیکی صورت گرفته باشد . برای کاهش میزان تلفات آب باید عوامل ایجاد تلفات در شبکه شناسایی شود و بعد از شناسایی راههای جلوگیری از ایجاد تلفات بررسی شود . [1]
شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب (آب به حساب نیامده)
الف‌: شناسایی عوامل ایجاد تلفات غیر فیزیکی:
برای شناسایی عوامل ایجاد تلفات غیر فیزیکی به یکی از روشهای زیر استفاده میشود.
1)جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور .
2)انجام عملیات کنترل و ممیزی اماکن .
جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنترل : (روش اول )
با تغییر در فرم کامپیوتری قرائت کنتور می توان در هر دوره تمام یا بخشی ازاطلاعات مورد نیازاز وضعیت انشعابات در شبکه را به دست اورد و لیستی از انشعابات نامناسب را تهیه کرد .[10]
پس از تهیه لیست انشعابات نامناسب ، این لیست در اختیار اکیپ اجرائی قرار داده شده و به روشهایی که قبلا توضیح داده شده است اصلاح خواهد شد.
در مورد روش دوم ،نحوه کار بدین ترتیب بوده که با انجام فعالیت کنترل اماکن کلیه اماکن مورذد بازدید قرار گرفته و وضعیت انشعاب آنها قابل شناسایی می باشد. با استفاده از نتایج به دست آمده از عملیات کنترل اماکن لیست کلیه انشعابهای نامناسب به تفکیک در یک فرم تهیه شده، لیست مزبور در اختیار اکیپ اجرایی مربوطه قرار داده می شود .[1]
فهرست مطالب
هدف
مقدمه 1
بخش اول
شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب در شبکه های آبرسانی
جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور 3
دستورالعمل کنترل اماکن 4
دلایل نیاز به انجام کنترل و ممیزی اماکن 6
اهداف ،کاربردها وقابلیتهای کنترل اماکن 7
کلیات اجرای طرح 9
فعالیتهای کنترل اماکن 10
تهیه روش کنترل اماکن 15
کدگذاری 17
تهیه فرمهای جمع آوری اطلاعات 21
بخش دوم روشهای کاهش تلفات غیر فیزیکی
دستورالعمل نصب صحیح انشعابات 24
ارزیابی روشهای برخورد با متخلفین 34
بخش سوم
روشهای کاهش پرت فیزیکی
بررسی وضعیت بهره برداری از مخازن 40
تهیه کاربرگ بهره برداری از مخازن 41
حوضچه های شیرآلات 44
شیرآلات و اتصالات و نحوه نگهداری و تعمیرآنها 45
بخش چهارم
مدلسازی شبکه توزیع آب
تعیین نقاط نصب فشارسنج و انجام عملیات فشارسنجی 52
بررسی و مطالعه نقشه های سیستم توزیع آب 54
تهیه نقشه نقاط نصب فشارسنج 60
تعاریف و اصطلاحات رایج در مدلسازی 62
شبیه سازی سیستم توزیع 65
هدف از مدلسازی و کاربردهای آن 67
محدودیت های مدلسازی 70
تهیه و تکمیل اطلاعات سیستم توزیع آب 72
تهیه مدل هیدرولیکی سیستم توزیع آب 76
جمع آوری و سازماندهی اطلاعات 79
تهیه مدل اولیه 87
کد گذاری عوارض 89
چکیده مطالب و ارائه راهکار 96
منابع ومئاخذ 98

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 110

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 54 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه به دست آوردن شیب بهینه دایکهای ساحلی در مواجه با امواج توسط Plaxis Ansys

پایان نامه به دست آوردن شیب بهینه دایکهای ساحلی در مواجه با امواج توسط Plaxis & Ansys
پایان نامه به دست آوردن شیب بهینه دایکهای ساحلی در مواجه با امواج توسط Plaxis & Ansys - پایان نامه به دست آوردن شیب بهینه دایکهای ساحلی در مواجه با امواج توسط Plaxis Ansys




مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 103

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 37576 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پروژه پایانی جهانگردی و مسافرت

پروژه پایانی جهانگردی و مسافرت
پروژه پایانی جهانگردی و مسافرت - پروژه پایانی جهانگردی و مسافرت



پروژه پایانی جهانگردی و مسافرت
بخشهایی از متن:

علم مدیریت جاذبه های توریستی ، غنای فرهنگی و تاریخی و تنوع اقلیمی یک کشور را منابع ملی آن کشور دانسته و بهره برداری از این منابع را در گرو یک تلاش سیستماتیک ، علمی و باثبات می داند تلاشی که نتیجه سیاست گذاری صحیح مسئولین و متصدیان اداره آن کشور است .
جهانگردی در دهه های اخیر توسعه فزاینده ای یافته است و بخش عمده ای از درآمد پاره ای از کشورها را به خود اختصاص داده است . برای بهبود ارائه خدمات در این بخش فنون و دانش های گوناگونی گردآوری شده اند تا جائیکه لقب « صنعت » را به خود تخصیص داده است . در این وادی علم مدیریت مهمترین دانشی است که جهانگردان را ارتقاء می بخشد .
دانشمندان معتقدند که با نگرش سیستمی یه علوم مختلف ، تخصصهای جدیدی حاصل می شود که آنها را علوم بین رشته ای نامیده اند در این راستا مدیریت ،‌ علمی است که امکان ادغام با اغلب علوم و فنون را داراست و پروژه حاضر نمونه ای کوچک از این پدیده مهم به شمار می آید .
...
بیان مسئله :
نبود کار و نقش صنعت جهانگردی در ایجاد اشتغال در یک کار مولد چه می تواند باشد .
در صورتی سازمان جهانگری آگاهیهای مناسب و گسترده ای را در اختیار جهانگردان و گردش گران در زمینه مکانهای زیارتی ، تفریحی ، هنری و تاریخی و استراحتگاهها و … قرار دهد . هتلها می توانند پذیرای مسافران و جهانگردان بیشتری باشند که در این صورت هتلها باعث ایجاد اشتغال می شوند و میزان رفت و آمد و مسافرتها در کشور افزایش پیدا می کند . همین طور دیدن از مراکز هنری و تاریخی و موزه ها فزاینده می شود و خرید از کالاها و محصولات سنتی و هنری کشور افزایش می یابد که افزایش متقاضیان باعث سیر صعودی تولید می شود که در اشتغال نقش مؤثری دارد و در تمام این مراحل « ارز » وارد کشور می شود که می تواند تأثیر به سزایی در میزان سرمایه گذاری در بخش اشتغال زایی داشته باشد . که این رویدادها موجب رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت کشور می شود .
...
شاخصهای اساسی گردشگری :
ورود گردشگران طی سالهای 99 ـ 95 ، حجم کلی ورود گردشگران در سطح جهان به طور میانگین سالانه 3 درصد افزایش یافت . میزان ورود به مقاصد عمده گردشگری جهان در این دوره سالانه 2.7 درصد ، در مقایسه با 4.8 درصد برای سایر مقاصد افزایش یافت این امر نشانگر توسعه نسبتاً سریع و فزاینده گردشگری در سایر مقاصد ، در مقایسه با مقاصد عمده گردشگری است . اگر چه سهم نسبی سایر مقاصد گردشگری از 12.5 تا 13.6 درصد متغیر بود .
مقاصد عمده ورود گردشگران در کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی عبارت است از مراکش و تونس در شمال آفریقا ، مالزی و اندونزی در آسیای شرقی ، ترکیه در اروپا ، عربستان سعودی ، مصر ، امارات متحده عربی و بحرین در خاور میانه ، و ایران و پاکستان در آسیای جنوبی . این گروه بین 75 تا 80 درصد کل ورود گردشگران مسافران کنفرانس اسلامی را به خود اختصاص می دهد اما سهم آن از حجم کلی ورود گردشگران جایگاه خود را تا حد زیادی از دست داده باشد در این خصوص ، سهم نسبی کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی از 6.3 در سال 1995 به 5.6 درصد در سال 1999 سقوط کرد . طی سالهای 99 ـ 95 حجم ورود به مقاصد عمده گردشگری در کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی ، در مقایسه با سایر مقاصد که 4.8 درصد افزایش داشت ، تنها 0.6 درصد افزایش یافت . این امر همچنین گسترش نسبتاً سریع تری در سایر مقاصد را در مقایسه با مقاصد عمده نشان می دهد . اگر چه مقاصد عمده ، همچنان 0.8 درصد کل را به طور میانگین در سازمان کنفرانس اسلامی به خود اختصاص می داد همچنان که سهم سایر مقاصد در طول سالهای گفته شده افزایش چشمگیری یافت . در سال 1999 سقوط قابل توجهی داشت .
با این حال ، توزیع سهم منطقه ای هر یک از مقاصد عمده در سازمان کنفرانس اسلامی با برتری خاورمیانه که به طور میانگین 70 درصد را به خود اختصاص می دهد و قاره آمریکا که هیچ سهمی ندارد بسیار متغیر است .
منطقه آسیای شرقی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و به دنبال آن بخش اروپایی ، خاورمیانه ، آفریقا و سپس آسیای جنوب شرقی به ترتیب بیشترین تا کمترین مسافران را داشته اند و این رقم برای قاره آمریکا صفر بوده است . در افریقا نیز به نظر می رسد که سهم بازار سازمان کنفرانس اسلامی قابل توجه و در حال افزایش است.
تراز خالص گردشگری (BOTP) جدول کشورهای عضو سازمان را به ترتیب نزولی به هفت گروه درجه بندی می کند که بالاترین آنها رکورد 50 درصد و پایین ترین آنها رکوردهای صفر و زیر صفر را در بر می گیرد .
دومین گروه شامل کشورهایی با سهم بالا و ثابتی از گردشگری در اقتصاد است . تراز خالص گردشگری کشورهای این گروه ، به طور نسبی بیش از 4 درصد تولید ناخالص ملی و یا بیش از 10 درصد صادرات کالا و خدمات است . کشورهای این گروه عبارتند از تونس ، لبنان ، کومور ، گویان ، بحرین ، اردن ، مراکش ، سوریه یا ترکیه .
در سومین گروه گردشگری نقش دارد اما این نقش در مقایسه با ابعاد اقتصاد به ثابت و نه خیلی چشمگیر است .
تراز خالص گردشگری در چهارمین گروه یا صفر و یا منفی است و نیز چنین است نسبت آن به تولید ناخالص ملی و صادرات کالا و خدمات . در این گروه ، گردشگری در خوشبینانه ترین وضعیت بی تأثیر است اما بیشتر تأثیری منفی در ترازهای اقتصادی دارد . این گروه بیش از یک سوم کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی را در بر می گیرد .

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 86

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 35 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل

پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان
پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان - پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان



[2]

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : علیرضا خشاوه پور

شماره تماس : 09357717947 - 05137573265

ایمیل :info@cero.ir

سایت :cero.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 103

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 60 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل