فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

هدف از این مقاله پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی می باشد

پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی
پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی - هدف از این مقاله پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی می باشد



دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت
پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی

چکیده:
امروزه با جدی شدن محیط رقابتی و عملی شدن خصوصی سازی در کشور و اهمیت کاهش هزینه ها جهت رقابت در این محیط ،بکارگیری ابزار ها و روشهایی که بتوان محصولات را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمت پایین ترعرضه کرد ضروری بیشتری یافته. ولی باوجود اهمیت و وسعت کاربرد این ابزارها و روش ها در جهان،متاسفانه به درستی و به صورت گسترده درجامعه ما شناخته نشده است.دراین نوشتار سعی شده است ضمن معرفی شرکت های مو فق در استفاده از سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت،روشی ارائه شود که شرکت ها بتوانند به سادگی سیستم هزینه یابی خود را از سنتی به سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت تغییر دهند.این روش بر اساس مدل دو مرحله ای سیستم بهای تمام شده "کوپلر"طراحی شده است.اما به کارگیری این سیستم بدون در نظر گرفتن ملاحضات فرهنگی و حمایت آن توسط جامعه ،سازمان و مدیران منجربه شکست خواهد شد.


واژه های کلیدی:
محرک هزینه
سیستم هزینه یابی سنتی
سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت


مقدمه
موسسه های تولیدی در بازار های جهانی امروز از هرنظر با رقابت فزاینده ای روبرو هستند.شرکت ها باید سریع واکنش نشان دهند و محصولات خودرا با کیفیتی بالا وهزینه ای پایین تولید کنندتادراین محیط موفق باشند.مدیران ارشد برای تصمیم گیری صحیح نیاز به اطلاعات بروز و صحیح از بهای تمام شده دارند.سیستم های سنتی هزینه یابی و تخصیص سربار ، بر مبنای حجم پایه گذاری شده ه اند و درمحیط های تولیدی که با افزایش سریع در هزینه های سربار و در مقابل کاهش زیاد در هزینه دستمزد مستقیم همراه هستند،اطلاعات آن از اعتبار کمی برخوردار است.سیستم های هزینه یابی سنتی منجر به بهای تمام شده نادرست در نتیجه به گزینش یک استرتژی ضعیف منتهی خواهد شد.

یکی از روش های هزینه یابی جدید که برا ی مقابله با ناکارایی و نقاط ضعف سیستم هزینه یابی سنتی ایجاد شده است ،هزینه یابی بر مبنای فعالیت ((ABCنام دارد.این روش که به وسیله توماس کپلن و کوپر ابداع شده است روشی از هزینه یابی است که برای ردیابی مستقیم هزینه های سربار به موضوع های هزینه مانند،محصولات،فرآیندها،خدمات یا مشتریان به کار می رود و همچنین به مدیران در تصمیم گیری درست با توجه به ترکیب محصولات واستراتژی های پیچیده کمک می کند.آنگونه که تورنی می گوید ،هزینه یابی بر مبنای فعالیت می تواند چگونگی تعیین ترکیب خط محصول ،قیمت گذاری محصولات ،ترکیب منابع و دسترسی به تکنولوژی جدید را توسط مدیران تغییر اساسی دهد.بنابراین شناسایی روشی که شرکت ها را قادر سازد تا اطلاعات بهای تمام شده محصول را درست و صحیح به دست آورند و از حداقل منابع مالی استفاده کندمورد نیازاست.دراین مقاله،یک روش موثر و باصرفه برای به کارگیری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشنهاد شده است .این روش به صورتی نظام مند،اطلاعات دقیق بهای تمام شده را در اختیار تصمیم گیرنده قرار می دهد تا برای تعیین استراتژی های موسسه ،تعیین بهای تمام شده محصولات و ارتقای ساختار بهای تمام شده، از آن بهره گیرد.





فهرست مطالب
چکیده: 2
واژه های کلیدی : 2
مقدمه 2
مدیریت بر مبنای فعالیت 3
هدف مدیریت بر مبنای فعالیت: 4
مقایسه دو روش ABM و سنتی : 4
روش شناسی 7
شناسایی فعالیت ها یا مخازن هزینه 8
رویه پیشنهادی برای ردیابی و تخصیص هزینه سربار به موضوع هزینه 11
ﻛﺎرﺑﺮد در واﺣﺪﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ‬ 13
فﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ‬ 14
ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺪﻳﺮان‬ 15
نتیجه گیری 16
منابع و مآخذ 17




قیمت فقط15,000 تومانپرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 18

قیمت : 15,000 تومان

حجم فایل : 55 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.