فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

دارای چکیده فارسی و انگلیسی فهرست مطالب دارد پرسشنامه دارد خروجی نرم افزار دارد

بررسی رابطه بین توانمند سازی کارکنان واستقرار مدیریت کیفیت جامع
بررسی رابطه بین توانمند سازی کارکنان واستقرار مدیریت کیفیت جامع - دارای چکیده فارسی و انگلیسی فهرست مطالب دارد پرسشنامه دارد خروجی نرم افزار دارد



چکیده: تقاضاهای جدید برای بهره وری و مزیت رقابتی، ازطریق کاراترکردن عملیات و بهره گیری ازفن آوری جدید تعهدوالتزام به ارائة محصولات و خدمات کیفی و جلب رضایت مشتری وارباب رجوع از چالش هایی است که مدیران امروز سازمان ها را به خود مشغول ساخته است. از طرف دیگر امروزه شرط بقای هر سیستم سازمانی بذل توجه عمیق و کافی به نیروهای انسانی موجود خود و تلاش در جهت خلق ارزشی تحت عنوان «کارمندان ما ارزشمندترین دارائیهای ما هستند» می باشد. نیروی انسانی توانا و کارآمد می تواند سازمان را کارا، سودآور و مفید به حال جامعه بسازد و در کل، کشور را شکوفا کند و از وابستگی برهاند، در این میان مدیریت کیفیت جامع از مفید ترین ومؤثرترین روش های مورد استفاده در سیستم های مدیریتی به شمار می رود که به نحو شایسته مباحث کیفیت را در بر دارد. بنابر این در این تحقیق سعی شده است تا رابطه بین توانمند سازی کارکنان واستقرار مدیریت کیفیت جامع مورد بررسی قرار گیرد.جامعه آماری کلیه کارکنان سازمان بیمه مرکزی ایران که در سال 1388مشغول به فعالیت هستند ،می باشد،که به روش نمونه گیری ءبقه ای تصادفی یک نمونه 117 نفر انتخاب شده است.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن از طریق تحلیل محتوی تأیید شده است وپایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفته است که مقدار آلفای توانمند سازی (938/0) و مقدار آلفای مدیریت کیفیت جامع (755/0) می باشد. معناداری رابطه بین متغیر های مستقل ومتغیر وابسته از روش همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفت ومعناداری تمامی رابطه ها موردتأیید قرار گرفت.همچنین برای بررسی مناسب بودن وضعیت ابعاد توانمند سازی کارکنان از آزمون میانگین یک جامعه استفاده گردید که مناسب بودن وضعیت آنها تأیید شد.در پایان نیز جهت مشخص کردن سهم هر یک از ابعاد توانمند سازی در استقرار مدیریت کیفیت از مدل رگرسیون استفاده شد ونشان داد که متغیر های شایستگی شغلی وخود مختاری شغلی با سطح معنی داری کمتر از 05/0 نقش مؤثری در استقرار مدیریت کیفیت جامع در سازمان بیمه مرکزی ایران دارند. واژه های کلیدی: توانمند سازی، کارکنان ، مدیریت کیفیت جامع ، بیمه مرکزی ایران

عنوان شماره صفحه فصل اول: کلیات تحقیق 1 مقدمه 2 1-1-بیان مسأله 2 1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق 7 1-3- اهداف تحقیق 8 1-3-1- هدف اصلی 8 1-3-2- اهداف فرعی 8 1 -4- فرضیه های تحقیق 9 1-4-1- فرضیه اصلی 9 1-4-2- فرضیه های فرعی 9 1-5- تعریف عملیاتی واژه های کلیدی تحقیق 10 1-5-1- توانمند سازی کارکنان 10 1 -5-2- مدیریت کیفیت جامع 10 1-6- جامعه آماری 10 1-7- نمونه آماری 11 1-8- روش تحقیق 11 1-9- ابزار گردآوری داده­ها 11 1-10- روش تجزیه و تحلیل داده­ها 11 1-11- قلمرو تحقیق 12 1-11-1- قلمرو موضوعی 12 1-11-2- قلمرو مکانی 12 1-11-3- قلمرو زمانی 12 فصل دوم : مبانی نظری 13 مقدمه 14 بخش اول 15 2-1- توانمند سازی 15 2-1-2- رویکردهای توانمندسازی 17 2-1-2-1 - رویکرد رابطه ای یا چند بعدی 17 2-1-2-2- رویکرد روان شناختی 18 2-1-3- توانمندسازی روان شناختی 19 2-13-1- احساس معنی دار بودن 21 2-1-3-2- احساس خود کارآمدی 21 2-1-3-3- احساس خودتعیینی 24 2-1-3-4- احساس تأثیر 24 2-1-3-5- احساس داشتن اعتماد به دیگران 25 2-1-4- پیش زمینه های توانمندی روان شناختی 26 2-1-4-1- ویژگیهای شخصیتی 26 2-1-4-1-1- احترام به خود 26 2-1-4-1-2- کانون کنترل 27 2-1-4-2- محتوای کار 28 2-1-4-2-1-اطلاعات 28 2-1-4-2-2پاداش 28 2-1-5- ویژگیهای ساختار اجتماعی واحدهای کاری در فرایند توانمند سازی 30 2- 1- 6 - سابقه تحقیقات انجام شده 31 2-1-7- تاریخچه توانمندسازی 36 2-1-7-1- عصر ماشین 36 2-1-7-2- اواخر دهه 1700 واوایل دهه 1800 : صنایع بومی وسیستم کارخانه 37 2-1-7-3- اواسط دهه 1800 و اوایل دهه1900 عرصه مدیریت علمی 38 2-1-7-4- اواسط دهه 1900 عصر سیستم 38 2-1-7-5- دهه 1970 و 1980: نیاز به تغییرات بنیادین 39 2-1-7-6- دهه 1990: سازمانهای امروزی وتوانمند کننده 40 2-1-8- سیر توسعه مقیاس های اندازه گیری توانمند سازی 40 2-1-9- موانع توانمند سازی 43 2-1-10- مزایای توانمند سازی 45 2-1-11- انتقادات نسبت به توانمند سازی 46 2-1-12- توانمند سازی و قدرت 48 2-1-12-1-قدرت 48 2-1-12-1-1- قدرت به عنوان یک سازه رابطه ای یا چندبعدی 49 2-1-12-1-2- قدرت به عنوان یک سازه انگیزشی 50 2-1-12-1-3- قدرت به عنوان یک بازی با مجموعه صفر در مقابل تبادل دو طرفه نفوذ 50 2-1-12-1-4- قدرت به عنوان یک علاقه فردی درمقابل یک علاقه اجتماعی 50 2-1-13- پارادایمهای قدرت 51 2-1-13-1- رویکرد عقلائی- کارکرد گرا 51 2-1-13-2- رویکرد تکثر گرا 51 2-1-13-3- رویکرد تفسیری 52 2-1-13-4- رویکرد افراطی (رادیکال 53 2-1-13-5- رویکرد پست مدرن 53 2-1-14- تفاوت توانمند سازی و غنی سازی شغلی 57 2-1-15- تفاوت توانمند سازی و مشارکت کارکنان 57 2-1-16- مدلهای توانمندسازی 58 2-1-16-1- مدل مک لاگان و نل 58 2-1-16-2- مدل وگت و مارل 59 2-1-16-3- مدل مالاک و کارزتد 59 2-1-16-4- مدل اسپریتزر 60 بخش دوم 62 2-2- مدیریت کیفیت جامع 62 مقدمه 62 2-2-1 - تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 63 2-2-2- سوابق تحقیق 64 2-2 -3– اهداف مدیریت کیفیت جامع 66 2-2-4 - مفهوم مدیریت کیفیت جامع 67 2-2-5- مشخصات مدیریت کیفیت جامع 67 2 -2- 6 - مفهوم کیفیت در مدیریت کیفیت جامع‌ 68 2- 2- 7 - مفهوم جامعیت 70 2 - 2 -8 - سه اصل اساسی مدیریت کیفیت جامع 70 2-2-9- قوانین مدیریت کیفیت جامع 71 2-2-10 - مداخله مدیریت کیفیت جامع 71 2 - 2 -11- مدیریت کیفیت جامع در عمل 73 2 – 2- 12 - نیازمندی های اساسی اجرای مدیریت کیفیت جامع 74 2- 2 – 13- نیروهای جلوبرنده (پیش برنده) درمدیریت کیفیت جامع 75 2- 2 -14- نیروهای بازدارنده در مدیریت کیفیت جامع 76 2-2 -15 - تکامل مدیریت کیفیت جامع 77 2-2 -15 – 1 - مدل های تکامل مدیریت 77 2-2- 15 -2- تکامل مفهوم کیفیت 82 2- 2 -16- چهار انقلاب فکری مدیریت 83 2- 2 -16 – 1 - توجه و تمرکز بر روی مشتری 84 2- 2 -16 – 2 - بهبود مستمر 85 2- 2 -17 - مدیریت در سازمان های فرآیند محور .87 2- 2- 18 - مدل اجرایی مدیریت کیفیت جامع 89 2- 2- 18 -1. کلیات مدل اجرایی 89 2-2-18-2- تشریح اقدامات اجرایی 93 2-2-18 -2 -1 -اقدامات در مرحله توجیه مدیران 93 2-2-18-2-2 - تشکیل هسته کیفیت جامع 94 2-2-18-2-3- اقدامات اجرایی در مرحله بررسی 95 2-2-18-2-4- اقدامات اجرایی در ارتباط با تهیه برنامه کلان اجرایی 97 2-2-18-2-5- اقدامات اجرایی برای پیاده کردن برنامه کلان 98 2-2-18-2-6- تشکیل اداره اطمینان از کیفیت 99 2-2-18-2-7- بررسی عملکرد زیر سیستم های نظام مدیریت کیفیت جامع 99 2-2-19- وضعیت کنونی مدیریت کیفیت جامع 100 بخش سوم 102 2-3- معرفی بیمه مرکزی ایران 102 مقدمه 102 2-3-1- بیمه چیست 103 2 – 3 – 2 - تاریخچه بیمه 104 2 – 3 – 3 - بیمه در دنیای امروز 106 2 – 3 – 4 - تاریخچه بیمه در ایران 108 2 -3 – 4 – 1-تشکیل و موضوع 108 2 -3 -4 – 2- وظایف و اختیارات 109 2 -3 -4 -3- ارکان بیمه مرکزی ایران 110 2 – 3 -5 - نتیجه گیری 110 2 -4- چارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق 111 فصل سوم: روش تحقیق 113 مقدمه 114 3-1- روش‌شناسی تحقیق 114 3- 2- جامعه آماری 116 3-3- نمونه آماری 116 3-4- روش نمونه­گیری 117 3-5- روش جمع­آوری داده­ها 118 3-6- ابزار سنجش تحقیق 119 3-7- روایی و پایایی پرسشنامه 121 3-7-1- روایی 122 3-7-2-پایایی 123 3-8- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 124 3-9- روش‌ها و آزمون­های آماری به کار گرفته شده در این تحقیق 125 3-9-1-آمار توصیفی 125 3-9-2-آمار استنباطی 125 فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها 127 مقدمه 128 4-1 - یافته‏های توصیفی 129 4-2 - بررسی استنباطی داده ها 134 4- 2-1 - بررسی وآزمون فرضیه‌های تحقیق(آزمون همبستگی 134 4-2-1-1- آزمون فرضیه اصلی 134 4-2-1-2- آزمون فرضیه های فرعی 135 4-2-2)آزمون میانگین یک جامعه 141 4-2-3- رگرسیون 148 فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات 153 مقدمه 154 5-1- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون 155 5-2- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون میانگین یک جامعه 158 5-3- ارائه پیشنهادات 158 5 -3-1- پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق 158 5- 3-2- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی165 5 - 4- محدودیتهای تحقیق165 فهرست منابع وماخذ166 منابع فارسی166 منابع لاتین170 پیوست ها174
قیمت فقط25,000 تومانپرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : جعفر علایی

شماره تماس : 09147457274 - 04532722652

ایمیل :ja.softeng@gmail.com

سایت :sidonline.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 196

قیمت : 25,000 تومان

حجم فایل : 185 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.