فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

فایلوو

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی

بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی
بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی - با توجه به مشکلات مبادلات پایاپای ،معیاری جهت سنجیدن ارزش کالاها و خدمات تعیین کردند چنین معیار ارزشی در جوامع مختلف بر حسب درجه رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی و همچنین بنا بر موقعیت منطقه جغرافیایی جامعه و شرایط آب و هوایی آن ، متفاوت بود



دانلود پایان نامه رشته اقتصاد
بررسی پول،ارز و بانکداری در نظام اقتصادی

*قابلیت استفاده برای رشته های حسابداری و مدیریت


مقدمه
با توجه به مشکلات مبادلات پایاپای ،معیاری جهت سنجیدن ارزش کالاها و خدمات تعیین کردند. چنین معیار ارزشی در جوامع مختلف بر حسب درجه رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی و همچنین بنا بر موقعیت منطقه جغرافیایی جامعه و شرایط آب و هوایی آن ، متفاوت بود.
چهار پایان به خصوص گاو از مهمترین و مورد قبول ترین معیارهای ارزش بوده است (در اوستا بارها به این مطلب اشاره شده است) . "به نظر می رسد پیدایش پول به عنوان معیار ارزش مقدم بر پیرایش پول به عنوان وسیله مبادله بوده است " در حبشه نمک ، در بعضی سواحل هند یک نوع صدف و در نیوزلند ماهی خشک شده ، در ویرجینیای آمریکا توتون و در بعضی از کشورهای دیگر پوست و لباس های چرمی به عنوان وسیله مشترک داد و ستد مورد استفاده قرار می گرفته است .
پول کالایی تنها معیاری برای ارزش گذاری کالا بوده است . به طور کلی اگر چه پول کالایی بسیاری از مشکلات مبادلات پایاپای را حل کرد ولی مشکلاتی نظیر عدم تقسیم پذیری برخی کالاها ، مشکل حمل ونقل و مشکل هزینه نگهداری کالا همچنان به قوت خود باقی ماند.
پول کالایی ، پولی است که ارزش آن به عنوان کالا برابر ارزش آن به عنوان پول است .
مهمترین خصوصیت آن یکسان و متحدالشکل بودن آن است .



کلمات کلیدی:
ارز
پول
بانکداری
نظام اقتصادی



پول فلزی
همچنان که جوامع بشری هر روز به تمدن نزدیکتر می شدند ، انسانها به فکر تهیه پول با دوام افتادند . در این راستا از آلیاژهایی از فلزات نظیر سرب ، مس و آهن استفاده کردند که به لحاظ حجیم بودن ، تقلب در آلیاژ و وزن بسیار زیاد آنها و همچنین به لحاظ شکل ظاهری ، مطلوب نبودند . به تدریج ، طلا و نقره به عنوان وسیله مبادله و همچنین معیار ارزش جایگزین فلزات دیگر شدند .

اینکه جایگزینی طلا و نقره به جای سایر فلزات در چه زمانی رخ داده است مشخص نیست اما برخی مورخان پیدایش سکه های طلا و نقره را به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند. هردودت مورخ یونانی معتقد است شاهنشاهان لیدیه در 8 قرن قبل از میلاد مسیح اولین مردمی بودند که طلا و نقره را به صورت سکه در آوردند و از آن در داد و ستد استفاده کردند. با حمله هخامنشیان به لیدیه در زمان کوروش ، این صنعت به ایران وارد شد . ضرب سکه های طلا و نقره به عنوان پول در ابتدا بدون برخورداری از معیار مشخصی انجام شد ولی با گذشت زمان و تقلب هایی که در این زمینه انجام شد ، فعالیتهایی جهت توزین سکه ها و ارزیابی عیار و درجه خلوص آنها صورت گرفت و ضرب سکه از این مرحله به بعد فقط توسط دولتها صورت گرفت.



• فهرست
o مقدمه
o فصل اول : دوره های اقتصادی از نظر اهمیت پول
o فصل دوم : وظیفه پول
o فصل سو م :تقاضای پول
o فصل چهارم :عرضه پول
o فصل پنجم : پیدایش و تحولات بانکداری
o فصل ششم : مکانیزم فعالیت بانکهای تجاری در بانکداری ربوی و بانکداری اسلامی
o فصل هفتم : ارز
o فصل هشتم : سیاست های مالی و پولی
قیمت فقط59,000 تومانپرداخت و دانلود

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : محمد همتی

شماره تماس : 09106392022

ایمیل :hemmati.eng@gmail.com

سایت :fileina.com

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 117

قیمت : 59,000 تومان

حجم فایل : 219 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.